Sanon nyt tähän alkuun, että olen ekoanarkismin kannattaja. Olen myös Pentti Linkolan ajatuksien kannattaja suurilta osin. Kun olette perehtyneet niihin (mitä ette kuitenkaan tee) niin ymmärrätte varmasti kantani.
Mistä niitä kananmunia sitten saataisiin ja broilereita jalostettaisiin?
- Saalistamalla ruoka (eikä mitään jalostamisia ei olla koskaan ennenkään luonnossa tarvittu). Saalistaminen on kuitenkin aivan eri asia kuin päätön eläinten vangitseminen. Saalistamisessa eläimen vapaus säilyy ja se on usein saanut elää vapaan, onnellisen, elämän luonnossa. Kuolema on osa elämää, mutta vankeudessa eläminen ei sitä ole.
Ongelma nyt kuitenkin on se, että länsimaisessa kulttuurissa elintason vaaliminen, ihmiskeskeisyys, väenpaljous ja yleellinen elämä ovat niin selviä itsestäänselvyyksiä, että tällaista tapahtuu pakosta jatkossakin. Ihmisiä on muutenkin aivan liian paljon, että tällaiset keinot ja toimet ovat pakollisia
ihmisten kannalta. Jos maailma olisi erilainen niin ei tarvitsisi jalostaa vaan saalistaminen riittäisi. Joo ja ei tarvitse tulla selittämään, että kaikki tuo ylläoleva höpinä on utopiaa joka ei tule koskaan toteutumaan.
Entäs kasvattajien omaisuuden tuhoaminen? Niin pitkään kun laki kieltää tällaisen niin täysin tuomittava teko. Ajatus voi olla oikea mutta pitäkööt sen myös ajatuksen tasolla...ei tuollaisia pöljiä tekoja.
- Täysin lyhytkatseista ajattelua sinulta. Olet selvästi tämän maan ideologian saastuttama (mikä nyt ei ole mitenkään ihmeellistä) etkä pysty viemään ajatuksiasi tämän maan ideologian ulkopuolelle syvällisimmäksi (?). Silti vastaan:
a) Omaisuus, jonka kasvattaja on saanut, on saatu väärin.
b) Laki nyt on laki. Laki ei ole toiminut eikä tule koskaan toimimaan missään. Varsinkin täällä Suomessa laki on aivan oma juttunsa. Sanotaan vaikka näin, että tämän hetkinen laki täällä on kaikilta pohjin säälittävä ja ihmiskeskeinen.
c) Teko oli pöljä, sen myönnän. Toteutus oli luokatonta.
Oikeasti jos olet näiden mistään mitään tietämättömien eläinhörhöjen puolella, niin tuet terrorismiä.
Viestisi oli asiaton ja ihmiskeskeinen mukahassuttelu.
Kyllä, tuen terrorismia tietyissä tapauksissa. Se on minun näkemykseni. Terrorismi on kuitenkin minulle vielä kaksipiippuinen juttu, enkä osaa sanoa siihen vielä todellista kantaani.
Niin ja eikä kannata yleistää kaikkia luonnon puolestapuhujia ekohörhöiksi. Vaikutat nyt nimittäin siltä, että et ole peryhtynyt asiaan yhtään mitenkään.
Peruspointtini on kuitenkin siinä, että meidän nykyinen yhteiskuntamme on todella hirvittävä ja ajautunut todella ilkeälle polulle ja se johtaa sitten tällaisiin temppuihin. Jos joku haluaa tuohon jotain perusteluja, niin heittäkää sitten vaikka yv:tä. En jaksa nyt selittää enempää.