Toki päivärahat tuhlaamaan pystyy, mutta jos vertaa päivärahaa ja välttämättömiä ekstrakuluja (minulle välttämättömät ekstrakulut ovet lähes yksinomaan ruokailuun liittyviä), niin kyllä ulkomaanpäivärahat jäävät plussalle. Esimerkiksi jossain Puolassa syö ihan hyvin parillakympillä, joten reilun kuuden kympin päiväraha jää plussalle rutkasti. Lisäksi kun ainakin mulla työpäivät tuppaavat ulkomailla venymään aivan övereiksi, niin paljon muuhun ei ehdi rahaa käyttää kuin pikaiseen syömiseen.Jännää tuo kun monet sanovat tienaavansa enemmän ulkomaan päivärahoilla. Itse kyllä koen, että satunnaisista, ehkä 1000km vuodessa saadut kilometrikorvaukset on puhdasta plussaa. Sama en voi sanoa ulkomaan päivärhoista, joita olen saanut ihan merkittävästi enemmän ja joita pidän aika mitättöminä. Onnistun kyllä tuhlaamaan ne kaikki lähes aina ja helposti. Johtuu varmaan osittain siitä, että joka kerta ulkomailla duunissa vituttaa kuitenkin ja päiväraha ei kata vitutusta.
Toki on totta, että ulkomailla työskennellessä useimmiten vituttaa lähes jatkuvasti, eikä oikein mikään raha sitä kata, että joutuu olemaan pois kotoota. Vähän vaikea kuitenkaan tuollaista on ottaa laskelmiin mukaan, se liittyy taas jälleen palkan suuruuteen, päivärahan on tarkoitus kattaa ylimääräiset elämiskulut. Tietysti voi kai sellaiseksi laskea vitukseen otetut kännit, jos on aikaa olla kännissä.