siitä alkuperäisestä väittämästäsi, että Liiga OY olisi jotenkin poikkeuksellisella tavalla kehittänyt suomalaista jääkiekkoa
Niin no, niinkuin monta kertaa jo todettua, olen koko ajan puhunut nimenomaan Liiga tuotteesta, en suomalaisesta jääkiekosta kokonaisuutena (jonka sinä tähän jostain käsittämättömästä syystä haluat kuitenkin, jatkuvista selvennyksistä huolimatta vetää mukaan). Suomalaisen jääkiekon kehittäminen isona kokonaisuutena kuuluu kiekkoliitolle. Voiko tätä enää selvemmin kirjoittaa sinulle vai jatkatko tämän saman asian jankkaamista jo heti seuraavassa viestissäsi?
Liiga oy:n ensisijainen tehtävä puolestaan on kehittää sitä omaa tuotettaan ja vaikka sinä haluat jatkuvasti vääntää tätä joksikin asiakaskokemus jutuksi, jossa siinäkin sinulla on vain sinun henkilökohtainen mielipiteesi tarjolla, niin kyllä se nyt vaan niin menee, että jos tuotteen arvo rahallisesti merkittävästi kasvaa (niinkuin se Liiga tuotteen kohdalla on tehnyt), niin silloin se maksaja näkee siinä jotain lisämaksamisen arvoista. Tällöin voidaan tällaisesta markkinatalous näkökulmasta todeta tuotteen kehittyneen jollain tavalla. Ja koska maksajakin tässä tapauksessa on markkinatalouden säännöillä pelaava osapuoli (Telia), niin voidaan kyllä olettaa, ettei siellä niitä lisä miljoonia Liigaan tungeta vain läpällä ja tunkemisen ilosta vaan sielläkin on olemassa perustellut syyt, miksi samasta maksetaan nyt huomattavasti enemmän.
niin voisit kertoa konkreettisesti miksi tämä nykyjärjestelmä on mielestäsi hyvä? Se minua tässä eniten kiinnostaa.
Mä kerroin sen jo edellisessä viestissä, missä kerroin, miksi mielestäni nykyjärjestelmä antaa paremmat edellytykset menestykselle myös pienille ja keskisuurille seuroille. Kerroin myös, että vaihtoehtoisessa mallissa on hyvinkin todennäköistä, että syntyy sellainen negatiivinen kierre, joka käytännössä johtaisi vaan rahan tuhlaamiseen, verrattuna nykytilanteeseen. Jos sinä et sitä siitä halunnut ymmärtää, niin en tiedä auttaako, vaikka kirjoittaisin sen saman uusiksi.
Aloita vaikka perustelemalla miksi edellä linkatun Janne Kuokkasen näkemykset ovat huonoja, niin saadaan keskustelu taas itse aiheeseen. Hän (kuten ei moni muukaan pelaaja) arvosta tätä Suomen sarjasysteemiä.
Niin no tässä on taas sitten klassinen esimerkki tavastasi käydä tätä keskustelua. eli viet keskustelua sivuraiteille rakentamalla tällaisen ennakko-oletuksen, että minä pitäisin noita näkemyksiä huonoina ja sitten sinä odotat, että minun pitäisi tähän samaiseen sinun asettamaan ennakko-oletukseen vastata. No tilanne on se, etten minä ole ottanut millään tavalla kantaa tuon yksittäisen pelaajan mielipiteisiin, joten en minä lähde näihin sinun sivuraide keskusteluihin vain sen takia, että sinä haluat sitä.
Ja noin yleisesti voin todeta, että tottakai sellainen mielipide joka tukee avointa sarjaa on ihan yhtä validi, kuin mikään muukaan mielipide, enkä siis itsellä ole tarkoitus dumata sellaista mielipidettä sellaisenaan, mutta sitten kun aletaan sellaiseen avoimen sarjan mielipiteeseen lisäämään "Suomikiekon etua", mutta sitä ei osata millään järkevällä tavalla perustella, niin silloin kyllä pistää
@Tshekki77 tuumituttamaan. Toisinsanoen arvostan paljon enemmän sellaista mielipidettä, jossa avointa sarjaa haikaillaan vain sen tuoman jännityksen takia ilman, että aletaan ilman perusteita vetämään yhtäläisysys merkkejä "Suomikiekon etuun". Arvostan myös sellaista mielipidettä jossa avointa sarjaa haikaileva, "Suomikiekon edusta" samassa lauseessa puhuva, osaa perustella uskottavasti sen saavutettavan edun. En vain sellaista uskottavaa viestiä ole täällä vielä kertaakaan lukenut. Mutta sehän sitten taas on myös vain minun yksittäinen, henkilökohtainen mielipiteeni.
Niin ikään, en ole myöskään mikään die hard nykymallin kannattaja, mutta jos nykymallia koitetaan ajaa tällaisilla tuulesta temmatuilla ja mutu fiiliksillä ajaa alas, niin kyllä silloin tarkempia perusteluita kaipaisi. Ja ei minun kiekon seuraaminen myöskään mitenkään radikaalisti muuttuisi, vaikka mentäisiin avoimiin sarjoihin ja jopa pudotettaisiin Liigan joukkuemäärää 12, mutta edelleen, jos sitten "Suomikiekon edusta" puhutaan, niin en osaa nähdä tuollaista lopputulemaa etuna tästä hetkestä katsottuna, vaikka jännitystä se varmaan toisi myös sinne kilpailun alapäähän.