Ehdotuksia Liigan sarjajärjestelmäksi

• 1 393 188
  • 11 635

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Jos sinun mielestäsi Perrin on tänä päivänä yhtä hyvä kuin vaikka sitten tuolla kaudella 2010-11 niin ehkä on parempi lopettaa keskustelu tähän.
No kerro nyt yksi asia miten Perrin on vähemmän hyvä? Toki ikää on tullut enemmän, mutta eipä se kyllä minusta kentällä näy. Vai oliko mielestäsi Selänne ihan paska nelikymppisenä? Hyvät pelaajat voivat pelata pitkään ja hyvällä tasolla.
Kyllä kolmesta joukkueesta vapautuisi paljon pelaajia joista suurin osa jäisi Liigaan, jokunen saattaisi toki ulkomaille lähteä. Ja palataan asiaan kun Telia kertoo tuloksistaan, minä väitän ettei tule plussaa viivan alle jäämään Liigan suhteen. Ja väitätkö, että URHOtv oli jotenkin vaikeammin hankittavissa kuin ensi vuonna joku Telian palvelu?
Ketä sieltä vapautuisi? Kenen paikan ne veisi ja millä rahalla ne sinne saataisiin? Montako pelaaja sun IFK:hon mahtuisi, ihan siis oikeasti mahtuisi, jos otetaan vaikka tän kauden viimeset 3 joukkuetta lukuun. Miten se siellä pelissä näkyisi? Ja minä kyllä väitän että URHOtv oli aivan perseestä, se pätki ja paskoi kaikkien housuun.
Koko 2010-luvulla on menty alaspäin tason suhteen. Ja noihin sinun minä minä juttuihin en jaksa edes takertua. Olen ollut parissa playoff-matsissa jo tällä kaudella paikanpäällä ja kyllä minut useammin saisi paikanpäälle myös runkosarjaan jos se tarjoaisi jotain.

Mutta tuommoistahan se Liigan toiminta on, ummistetaan silmät asioilta ja tyydytään vain johonkin. Mitään kehittymistä ei ole tapahtunut päinvastoin. Liiga Jokereilla ja Bluesilla voi paremmin kuin tänä päivänä.
Menty missä alaspäin? Sinun kokemuksissasi vai jossain mitä voi mitata? Tai no turha kysyä kun tuskin sieltä tulee mitään konkreettisia tai mitattavia asioita esille. Näitä mutkuja kyllä löytyy.

Ja ihan vain tiedoksesi niin Bluessin ja Jokerien tekemiset eivät liity asiaan hevon vatulan vertaa. Niillä ei ole mitään tekemistä Liigan sarjajärjestelmän kanssa, eikä avoimen Liigan tai minkään muunkaan. Ja ei sinua ei kiinnostaisi yhtään enempää se Liiga vaikka siellä joku Jukurit pelaisi karsinnoissa. Ne ei saa sinua marraskuussa lähteen loskassa hallille katsomaan IFK:n peliä. Koska ainakin tähän asti sinä olet sinne lähtenyt sen IFK:n takia. Et sen takia missä ja miten Jukurit pelaa. Jos et ole vielä sitä itse tajunnut niin ole hyvä, nyt kerroin sen sinulle. Ja ei sinä et lähtisi Mikkeliin katsomaan Jukurien karsintapelejä. Korkeintaan katsoisit televisiosta ja et tuottaisi latin latia kenellekkään.

Ja ei se Liiga ei voi tuoda Jokereita takaisin että sinä voisit kiimassasi sitten käydä katsomassa ne pelit. Ja ei Liiga ei myöskään voi ostaa Bluessia, alkaa siellä pyörittämään joukkuetta, tehdä siellä ruohonjuuritasolla niitä sponsorisoppareita ja pelastaa Espoon jääkiekkoilua, että sinä pääsisit sinne taas kiimoissasi paikallisvääntöön. Mutta hyvä että se todellinen syy tässä selvisi että miksi juuri sinä et enää nauti Liigasta ja minkä takia pitäisi paskoa kaikkien muroihin. Kun ei ole enää Jokereita ja Bluessia niin...

Viimeksi muokattu:

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
No kerro nyt yksi asia miten Perrin on vähemmän hyvä? Toki ikää on tullut enemmän, mutta eipä se kyllä minusta kentällä näy. Vai oliko mielestäsi Selänne ihan paska nelikymppisenä? Hyvät pelaajat voivat pelata pitkään ja hyvällä tasolla.

Perrin on selvästi verkkaisempi kuin vaikka JYPin mestaruuskaudella 2012. En ole sanonut Perrinin olevan paska pelaaja, mutta väitän ettei Perrin nyt 42-vuotiaana ole niin hyvä kuin mitä hän oli 36-vuotiaana. Se ettei se sinusta kentällä näy niin sille en voi mitään, enkä tiedä miten Selänne tähän liittyy. Tottakai pelaaja voi vielä nelikymppisenä olla hyvä, mutta todella harvoin niin hyvä kuin vaikka 30-vuotiaana. Sinun mielestäsi Jagr on varmaan vieläkin NHL-tasoa aivan kuten kolme vuotta sitten.

Ketä sieltä vapautuisi? Kenen paikan ne veisi ja millä rahalla ne sinne saataisiin? Montako pelaaja sun IFK:hon mahtuisi, ihan siis oikeasti mahtuisi, jos otetaan vaikka tän kauden viimeset 3 joukkuetta lukuun. Miten se siellä pelissä näkyisi?

Esim. nyt Sport ilmoitti tehneensä sopimuksen Roope Talajan kanssa. Uskoisin, että Talaja tulee olemaan Sportissa kahden kärkiketjun ukko. Jos Liigassa ei olisi näin montaa jengiä niin Talajan tapainen pelaaja valahtaisi johonkin toiseen seuraan kyllä jos haluaa takaisin kotimaahan pelaamaan, ja silloin Talaja valahtaisi alempiin ketjuihin ja työntäisi jonkun Mestis-tason pelaajan Mestikseen. Tämä nostaa Liigan tasoa kun alaketjussa on Talajan tasoinen pelaaja eikä joku Mestis-tason pelaaja.

Ja minä kyllä väitän että URHOtv oli aivan perseestä, se pätki ja paskoi kaikkien housuun.

Mitä sitten, ei ollut kyse siitä onko Ruutu+ parempi kuin edesmennyt URHOtv, kyse oli siitä oliko Liiga yhtä helppo saada kotisohvalle tuolloin ja vastaus on, että kyllä oli.

Menty missä alaspäin? Sinun kokemuksissasi vai jossain mitä voi mitata? Tai no turha kysyä kun tuskin sieltä tulee mitään konkreettisia tai mitattavia asioita esille. Näitä mutkuja kyllä löytyy.

No kiitos kysymästä myös minun kokemuksissani, mutta myös yleisömäärissä ja sitten pelin tasossa mitä et suostu myöntämään ja siitä on ihan turha enempää vänkää. Ja kun nyt kysyt missä Liiga on mennyt alaspäin niin vaikka se ei ketjuun tosiaan liity niin Jokereiden ja Bluesin vaihtuminen näihin Mestis-seuroihin on vienyt Liigaa alaspäin. Liiga ei sille tosiaan mitään voinut, että Espoossa homma ei toiminut ja Jokerit päättivät hypätä pois, mutta näiden Mestis-seurojen nostaminen oli todellinen housuunpaskominen.

Ja loppuvuodatukseesi, minä en nyt juuri ole vaatinut karsintoja takaisin, (myönnän että joskus niitä on tullut huudeltua ja kyllä se mielestäni lisäisi pöhinää Liigan ympärillä). Totesin vain nyt, että harmi kun mentiin nostamaan nuo seurat Liigaan ja nyt ei asialle voi enää oikein järkevästi tehdä mitään.

Viimeksi muokattu:

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
Mitä sitten, ei ollut kyse onko Ruutu+ parempi kuin edesmennyt URHOtv, kyse oli siitä oliko Liiga yhtä helppo saada kotisohvalle tuolloin ja vastaus on, että kyllä oli.
Ei ollut. Urho TV:n Total palvelun sait ainoastaan Soneran kaapeliverkossa tai esim. Soneran Viihde -paketin kautta, jota ei ollut kuitenkaan mahdollista tilata muualle kuin sellaiseen paikkaan mihin sait tarpeeksi hyvän nettiyhteyden Soneralta. Toki sitten sen "Urho TV:n" eli yhden kanavan ja sieltä valitun pelin muutaman kerran viikossa sai mihin tahansa, mutta se ei ole samanlainen palvelu kuin nyt Ruudulla tai ensi kaudella Soneralla, jossa ei ole väliä missä asut.

En muista missä vaiheessa Urholla tuli tuo nettipalvelunsa, mutta jos en väärin muista niin viimeisellä kaudella milloin sieltä liigaa näkyi niin pystyit ostamaan yhden joukkueen runkosarjan pelit hintaan 199e koko kaudeksi. Ensi kaudella hinta yhden joukkueen peleihin on edullisempi, eikä ole pakko maksaa kerralla koko kaudesta.

Lisäksi tekniikka otteluiden katsomiseen on parantunut, Urhon aikaan vaihtoehdot oli joko telkkarista katsoen ja hieman paikasta riippuen että mitä peliä voit katsoa, tai sitten tietokoneen näytöltä. Toki tietokoneen pystyy halutessaan laittamaan telkkariin kiinni, mutta hitusen on helpompaa tällä kaudella tai ensi kaudella kun erilaisia älylaitteita on huomattavasti isompi määrä verrattuna vuoteen 2010. Jostain Chromecastista ei ollut tietoakaan tuohon aikaan.

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Esim. nyt Sport ilmoitti tehneensä sopimuksen Roope Talajan kanssa. Uskoisin, että Talaja tulee olemaan Sportissa kahden kärkiketjun ukko. Jos Liigassa ei olisi näin montaa jengiä niin Talajan tapainen pelaaja valahtaisi johonkin toiseen seuraan kyllä jos haluaa takaisin kotimaahan pelaamaan, ja silloin Talaja valahtaisin alempiin ketjuihin ja työntäisi jonkun Mestis-tason pelaajan Mestikseen. Tämä nostaa Liigan tasoa kun alaketjussa on Talajan tasoinen pelaaja eikä joku Mestis-tason pelaaja.
Siis sinä pokkana väität että KHL meriitit omaava pelaaja on se mittari millä määritellään että Liigan taso on laskenut? Minä muistan yhden Mäkiahon minkä mukaan määriteltiin IFK. Sitten se saikin pestin johonkin pikkuseuraan ja takoi sellaiset pinnat taululle että Helsingissä itkettiin miksi ei heillä. Voisko nyt olla kuitenkin niin että ne pelaajat kehittyy eri tavoilla ja eri ympäristöissä ja vastuissa? Toisen roska voi olla seuraavaksi NHL pelaaja. Tai mistä minä tiedän mihin tuo Vesalainen pääsee. Ei riittänyt SHL:ssä, eikä viimekaudella Liigassa, nyt on vähän eri ääni kellossa. Mutta hei vähennetään Liigasta joukkueita niin ei tarvitse katsella näitä Vesalaisia, kun voidaan katsella lisää noita Kallioita, jotka vetää 40v tuolla tehoja tiskiin. Tämä on ihan simppeliä matikkaa, mitä vähemmän joukkueita niin sitä paremmin noi "ikäloput" pärjää. Se taas syö nuorilta. Vai montakos Lainetta (Mestiksessä 36 peliä 5+7 =12) sun joukkueeseen mahtuisi, kun voisi ottaa sen 30 pinnan pelaajan sen sijaan? Kumman sinä ihan oikeasti ottaisit, sen Sportin Jarkko Immosen (Se huonompi Immonen, mutta Liigapelaaja jo 13 vuotta) vai Mestiksessä 0.3 pinnaa per peli tehneen Laineen?

Toki aina voi väittää että kun nuori ja sitä ja tätä. Tosiasia on että nää jätkät ei pääsisi kuin koittamaan jos ei olisi sitä mahdollisuutta. No onneksi meillä on nykyinen Liiga ja nämä Laineet pääsee sinne pelaamaan niitä kovia pelejä, mitä ei muka ole, kun taso on laskenut. Eikä se nyt silläkään mennyt ihan putkeen ennen niitä U20 kisoja.

Edelleen jää epäselväksi miksi vaikka joku Bertrand tulisi pelaamaan HIFK:hon jollain nelosen pelaajan summalla, kun maailmalla on vapaat markkinat ja IFK:n käytettävä rahamäärä ei ainakaan kasva sen takia että Liigassa pelaisi vaikka 6 seuraa. Hei Liiga on kuule palkanmaksajana aika häntäpäätä Euroopassa. Eikä ne jätkät täällä pelaa hyvää hyvyyttään. Joka jätkällä on hintalappu ja jos Liigassa on liikaa/liian vähän jengejä niin se joko tuo tänne pelaajia muualta tai ajaa ne nykyiset muualle. Toistaiseksi ei olla nähty mitään massaryntäystä ulkomailta, eli ilmeisesti sinne neloseen kannattaa edelleen palkata niitä omia junnuja ja muutama kokenut jyrä. Ei tuo minusta vaikuta tason laskulta. Sitten voisi jos täällä pelaisi puoli Norjaa, tuskin niille kuitenkaan siellä paremmin maksetaan kuin Liigassa.

Nämä väitteet Mestiksistä on oikeasti aina yhtä huvittavia kun samaan aikaan siellä vetää Mestis Palve TPS:ssä pleijareita , Mestis Pate tappelee NHL:n maalikuninkuudesta ja joku Mestis Lucenius juo kaljaa TuTossa. Muistinko mainita jo Pärssisen?

Joku muuten joskus mainitsi tuolla kursseilla että peleistä pitäisi 50% olla tasaisia, 25% olla ns. ylikävelyjä ja 25% olla sitten niitä kun tulee tukkaan. Silloin pelaaja kehittyy kaikista parhaiten. Liigassa ollaan aika lähellä, eikä siellä yksikään jengi ole noista mitään, vaan kaikki voi olla missä kategoriassa vain. Aika optimaalinen tilanne, jos nyt tuollaisiin horinoihin luottaa.
No kiitos kysymästä myös minun kokemuksissani, mutta myös yleisömäärissä ja sitten pelin tasossa mitä et suostu myöntämään ja siitä on ihan turha enempää vänkää. Ja kun nyt kysyt missä Liiga on mennyt alaspäin niin vaikka se ei ketjuun tosiaan liity niin Jokereiden ja Bluesin vaihtuminen näihin Mestis-seuroihin on vienyt Liigaa alaspäin. Liiga ei sille tosiaan mitään voinut, että Espoossa homma ei toiminut ja Jokerit päättivät hypätä pois, mutta näiden Mestis-seurojen nostaminen oli todellinen housuunpaskominen.

Ja loppuvuodatukseesi, minä en nyt juuri ole vaatinut karsintoja takaisin, (myönnän että joskus niitä on tullut huudeltua ja kyllä se mielestäni lisäisi pöhinää Liigan ympärillä). Totesin vain nyt, että harmi kun mentiin nostamaan nuo seurat Liigaan ja nyt ei asialle voi enää oikein järkevästi tehdä mitään.
Kuten sanoin, minä - minä. Miten se Liiga pasko housuun nostamalla Mestiksestä 3 joukkuetta, mitkä pystyy pyörittään ammattilaisorganisaatiota? Vähän on nyt vaikeaa nähdä tätä metsää puilta, kun ei oikein tule perusteluja tai faktoja. Miten nämä kolme seuraa on nyt haitannut suomalaisen jääkiekon kehittymistä? Käyneet aamukusella sun muroihin vai mitä ne on tehneet? Kai ne nyt jotain on tehnyt kun niitä pitää haukkua? Mutta siis mitä ne on tehnyt?

Viimeksi muokattu:

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Siis sinä pokkana väität että KHL meriitit omaava pelaaja on se mittari millä määritellään että Liigan taso on laskenut?

Mahdoton sun kanssa on keskustella. Varmasti ymmärrät tuon olevan vain yksi esimerkki. Ja tämä sinun KHL-meriitit omaava kaveri pelasi viime kaudella Allsvenskanissa, mutta varmaan sinun mielestä on KHL-tason pelaaja nyt yhä koska on siellä tosiaan pelannut yhden kauden nelosketjussa/rotaatiossa!

Voisko nyt olla kuitenkin niin että ne pelaajat kehittyy eri tavoilla ja eri ympäristöissä ja vastuissa? Toisen roska voi olla seuraavaksi NHL pelaaja. Tai mistä minä tiedän mihin tuo Vesalainen pääsee. Ei riittänyt SHL:ssä, eikä viimekaudella Liigassa, nyt on vähän eri ääni kellossa. Mutta hei vähennetään Liigasta joukkueita niin ei tarvitse katsella näitä Vesalaisia, kun voidaan katsella lisää noita Kallioita, jotka vetää 40v tuolla tehoja tiskiin. Tämä on ihan simppeliä matikkaa, mitä vähemmän joukkueita niin sitä paremmin noi "ikäloput" pärjää. Se taas syö nuorilta. Vai montakos Lainetta (Mestiksessä 36 peliä 5+7 =12) sun joukkueeseen mahtuisi, kun voisi ottaa sen 30 pinnan pelaajan sen sijaan? Kumman sinä ihan oikeasti ottaisit, sen Sportin Jarkko Immosen (Se huonompi Immonen, mutta Liigapelaaja jo 13 vuotta) vai Mestiksessä 0.3 pinnaa per peli tehneen Laineen?

Nämä poikkeukselliset nuoret kaverit joita Laine, Puljujärvi, Aho, Vesalainen, Heiskanen jne. ovat niin löytävät varmasti Liigasta itselleen pelipaikan vaikka joukkueita olisi kolme vähemmän kuin nyt, vai uskotko sinä todella siihen ettei Laine olisi saanut näytönpaikkaa jos joukkueita olisi kolme vähemmän? Se ei todellakaan ole Liigan laajentumisen ansiota, että esim. Laine löi itsensä läpi. Pomminvarmasti olisi lyönyt läpi vaikka joukkueita olisi ollut "vain" 12. Isot talentit saavat aina mahdollisuuden, aivan kuten kovemmassa SHL:ssä saavat myös.

Edelleen jää epäselväksi miksi vaikka joku Bertrand tulisi pelaamaan HIFK:hon jollain nelosen pelaajan summalla, kun maailmalla on vapaat markkinat ja IFK:n käytettävä rahamäärä ei ainakaan kasva sen takia että Liigassa pelaisi vaikka 6 seuraa. Hei Liiga on kuule palkanmaksajana aika häntäpäätä Euroopassa. Eikä ne jätkät täällä pelaa hyvää hyvyyttään. Joka jätkällä on hintalappu ja jos Liigassa on liikaa/liian vähän jengejä niin se joko tuo tänne pelaajia muualta tai ajaa ne nykyiset muualle.

Rasittavaa keskustella henkilön kanssa joka syöttää omia sanoja toisen suuhun. Missä olen väittänyt, että Bertrand tulisi HIFK:hon jollain nelosketjun palkalla pelaamaan jos joukkueita olisi esim. 12? En missään. Voidaan miettiä vaikka nyt tätä Talajan tilannetta, hänet olisin hyvin voinut nähdä menevän johonkin HIFK:hon tai Kärppiin, näissä joukkueissa Talaja olisi kuitenkin lähtökohtaisesti bottom-6 pelaaja kun taas Sportissa todennäköisesti se on top-6. En uskalla palkkaa lähteä arvailemaan, mutta eiköhän HIFK ja Kärpät pysty maksamaan sen saman summan kolmosketjun laiturista minkä Sport on valmis maksamaan kakkosketjun laiturista jne.

Miten nämä kolme seuraa on nyt haitannut suomalaisen jääkiekon kehittymistä? Käyneet aamukusella sun muroihin vai mitä ne on tehneet? Kai ne nyt jotain on tehnyt kun niitä pitää haukkua? Mutta siis mitä ne on tehnyt?

Nämä kolme seuraa itsessään eivät ole mitään tehneet minulle, mutta Liigan päätös aikoinaan nostaa nämä kolme seuraa olivat mielestäni huono ratkaisu. En näe näiden seurojen tarjoavan yhtään mitään lisää Liigalle, muuta kuin Mestis-tason pelaajille pelipaikkoja Liigassa.

Mutta koska olemme selvästi eri mieltä tästä niin olkoot asia niin, väärässä ketjussa vielä kaikenlisäksi väännetään tästä. Jos mietitään sarjajärjestelmää niin omasta mielestäni paras olisi 12+12 tyylinen ratkaisu jossa olisi karsinta, mutta tuommoista ei tulla näkemään koska mikään Liiga-seura ei omasta paikastaan luovu ja mitä kävisi putoavalle joukkueelle jne. Tuo olisi paras ratkaisu, mutta sen perään on turha huudella kun ei onnistu. Joukkuemäärä ei tule putoamaan ellei käy bluesit jollekin seuralle, karsinnat saattavat ehkä joskus vielä tullakin, tai sitten ei.

Minun mielipide on, että Liiga kulkee väärään suuntaan etkä ole pystynyt minua vakuuttamaan ettei kulkisi. Enkä minä sinua, että kulkisi.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minun mielipide on, että Liiga kulkee väärään suuntaan etkä ole pystynyt minua vakuuttamaan ettei kulkisi. Enkä minä sinua, että kulkisi.
Olen kyllä periaatteessa kanssasi samaa mieltä, kun olen tässä keskustelua seurannut. Häiritsee vain se, että et yritäkään löytää tai ymmärtää syitä sille, miksi liigassa on tiettyjä ratkaisuja tehty. Vaikka monet ratkaisut ovatkin kyseenalaisia, niin ei niistä pelkkää haittaa ole ollut. Kun liian yksipuolisesti vastustaa kaikkea, niin keskustelusta harvoin syntyy kovin rakentavaa.

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Olen kyllä periaatteessa kanssasi samaa mieltä, kun olen tässä keskustelua seurannut. Häiritsee vain se, että et yritäkään löytää tai ymmärtää syitä sille, miksi liigassa on tiettyjä ratkaisuja tehty. Vaikka monet ratkaisut ovatkin kyseenalaisia, niin ei niistä pelkkää haittaa ole ollut. Kun liian yksipuolisesti vastustaa kaikkea, niin keskustelusta harvoin syntyy kovin rakentavaa.

Ymmärrän ettei esim. joukkumäärää olla enää karsimassa sillä eihän mikään seura paikastaan halua luopua. Sitä en kyllä ymmärrä minkä takia Liiga meni nostamaan ylös nämä kolme seuraa(?), mielestäni Liiga hätiköi tuossa jotain ja nyt ollaan tilanteessa jossa seuroja on liikaa, mutta ei niitä karsimaankaan enää päästä. Se, että yleisömäärät ovat laskussa niin mielestäni tässä vaiheessa hälytyskellojen tulisi soida, että miksi näin on? Kuitenkin se tunnelma siellä hallilla on se mikä houkuttelee ihmisiä paikanpäälle ja jos tunnelmaa ei ole niin tuskin yleisömäärät nousuun tulevat kääntymään vaan päinvastoin tämä laskeva trendi pysyy samana. Toinen asia on sitten se pelin taso, jos perus tallaaja käy ensiksi KHL:ää katsomassa ja sitten Liigaa seuraavana päivänä niin aika häkellyttävä se ero on. Tässä kohdin pitää todeta etten siis väitä, että täällä pitäisi pelata yhtä tasokasta lätkää kuin KHL:ssä, mutta miksi Liiga itse tietoisesti heikentää sitä oman pelin tasoaan? Liigan pitäisi tehdä kaikkensa, että se kiekko on niin tasokasta ja viihdyttävää kuin vain on mahdollista näillä resursseilla. Liian suuren joukkuemäärän lisäksi tässä on kysymyksessä myös tuomaritoiminta, miksi se ei voi olla tarkkaa vaan päinvastoin rikkeitä katsotaan läpi sormien? Jos jollain on jotain dataa tarjota, että tätä suomalaiset haluavat mieluummin katsoa niin sitten se on ihan ok minulle. Mutuilisin suuremman osan haluavan tarkemman tuomarilinjan Liigaan.

Hyvä ja erittäin positiivinen asia on nuo suunnitteilla olevat uudet hallit joita on tulossa vähän joka puolelle. Ne luovat paremmat puitteet Liiga-kiekolle ja ihan sen tapahtuman järjestämiseen. Toivottavasti myös Telia saa uudenlaista pöhinää Liigan ympärille, kaiken järjen mukaan samaa me kaikki tässä toivotaan ja se on mahdollisimman viihdyttävä ja hyvä kotimainen Liiga. Jotkut näkevät asiat hieman positiivisemmin kuin toiset...

juurihoito

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO
Ymmärrän ettei esim. joukkumäärää olla enää karsimassa sillä eihän mikään seura paikastaan halua luopua. Sitä en kyllä ymmärrä minkä takia Liiga meni nostamaan ylös nämä kolme seuraa(?), mielestäni Liiga hätiköi tuossa jotain ja nyt ollaan tilanteessa jossa seuroja on liikaa, mutta ei niitä karsimaankaan enää päästä. Se, että yleisömäärät ovat laskussa niin mielestäni tässä vaiheessa hälytyskellojen tulisi soida, että miksi näin on? Kuitenkin se tunnelma siellä hallilla on se mikä houkuttelee ihmisiä paikanpäälle ja jos tunnelmaa ei ole niin tuskin yleisömäärät nousuun tulevat kääntymään vaan päinvastoin tämä laskeva trendi pysyy samana.
Voi hemmetti että joku voi olla noin kujalla. Olisikohan nuo seurat nostettu liigaan, koska olivat vuosikausia laittaneet organisaatiota siihen malliin että voivat siellä liigassa pelata. Meinasitko että mini-budjetti mestiksestä olisi noustu karsimalla ja simsalabim seuraavana syksynä koko paketti liigakunnossa.
Älä nyt jumalauta mene syyttämään liigan katsojamäärien vähenemistä näitä nousijoita. Oletko käynyt muissa halleissa katsomassa pelejä? Jos et niin kannattaa ehkä mennä. Nordiksen tunnelma on sieltä alapäästä jos siihen vertasit.
Vituttaa tuollaiset idiootit...

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Voi hemmetti että joku voi olla noin kujalla. Olisikohan nuo seurat nostettu liigaan, koska olivat vuosikausia laittaneet organisaatiota siihen malliin että voivat siellä liigassa pelata.

Sport, Jukurit ja KooKoo nostettiin SM-liigaan paikkaamaan Jokereiden jättämää taloudellista aukkoa. Tarkoitus oli, että SM-liigassa on parillinen määrä (16) joukkuetta, mutta sitten Blues joutui jättämään paikkansa. Ei ole sattumaa, että SM-liigaa alkoi kiinnostaa joukkuemäärän lisääminen siinä vaiheessa, kun Jokerit otti ja lähti.

Aika moni odotti 90-luvulla Kärppien liiganousua, koska Kärpät näytti jo divariaikana olevansa liigakelpoinen seura. Viime vuosikymmenellä tällainen seura oli Sport, vaikka senkin kohdalla ilmiö oli paljon vaisumpi kuin Kärppien kohdalla. En ole koskaan tai missään havainnut minkäänlaisia odotuksia tai puheita Jukureiden ja KooKoon kohdalla, vaikka jälkimmäinen näistä onkin joskus liigakiekkoa pelannut.

Kommentoin nyt vain joukkuemäärän kasvun syitä, en tämänhetkisiä yleisömääriä, joiden syyt ovat moninaisempia.

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Nordiksen tunnelma on sieltä alapäästä jos siihen vertasit.

Huomaa että pelit ovat loppuneet jo aikoja sitten eikä olla enää seurattu pelejä. Nordiksen tunnelma on ollut keväällä suorastaan loistava.

Voi hemmetti että joku voi olla noin kujalla. Olisikohan nuo seurat nostettu liigaan, koska olivat vuosikausia laittaneet organisaatiota siihen malliin että voivat siellä liigassa pelata. Meinasitko että mini-budjetti mestiksestä olisi noustu karsimalla ja simsalabim seuraavana syksynä koko paketti liigakunnossa.

Se on aivan se ja sama, mitään ne eivät mielestäni Liigaan tuo vaan päinvastoin joukkueita on nyt liikaa ja se vaikuttaa siihen että siellä on aivan liikaa pelaajia joiden taso ei ole Liiga-tasoa. Eikä mulla itse näitä nousijoita vastaan mitään ole...

4

444

Älä nyt jumalauta mene syyttämään liigan katsojamäärien vähenemistä näitä nousijoita. Oletko käynyt muissa halleissa katsomassa pelejä? Jos et niin kannattaa ehkä mennä. Nordiksen tunnelma on sieltä alapäästä jos siihen vertasit.

Boldaus oma.
Itse olen käynyt tällä kaudella katsomassa pelejä Helsingin lisäksi Lappeenrannassa, Kouvolassa, Mikkelissä, Lahdessa, Jyväskylässä, Hämeenlinnassa, Tampereella ja Oulussa. Mihinkään näistä verrattuna Nordiksen tunnelma ei kalpene. Tv:n välityksellä tilanne voi vaikuttaa erilaiselta. Toki tilanne, varmasti hallissa kuin hallissa, vaihtelee myös vastustajan mukaan, ja ihan aina Nordiksen tunnelma ei ole parhaasta päästä.

Viimeisen lauseen poistin lainauksesta täysin, koska muilta osin olen tekstistäsi samaa mieltä.

snake70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Ei se autuus tule karsinnoilla. Suomessa ei vaan riitä laadukkaita joukkueita kahteen sarjaan. Joten tässä on turha peilata Ruotsiin. Moni on nostanut 12 + 12. Mutta miten tätä pelattaisiin? Yksi tärkeä kysymys on ottelu määrä! Nyt se on ankkuroitu 60 otteluun ja sekin teennäisesti on helvetin turha välisarja josta tulee 4 lisäottelua. Runkosarjan psremmuus tulisi selville myös 56 ottelun rykäisyllä. Mutta seuralta jää kahden ottelun tulot saamatta. Onko se ratkaisevaa. Sitä en tiedä. Mutta siitä olen varma että parran pärinää syntyy 12 joukkueen pääsarjasta. Jolloin 4x päästään 44 ottelun runkosarjaan eli 8 kotiottelua vähemmän taas 5x sarjassa päästäisiin 55 ottelun runkosarjaan mutta tässä järjestelmässä tulee eri määrä koti ja vierasotteluja. Sekä vääntöä millä perusteella päätetään ketä vastaan kotipeli jne 6x sarja taas nostaa ottelumäärän 66 tähän lisätään CHL viidelle joukkuee otteluita on sitten liikaa kun ahdasta oli tällä kaudella 60 ottelun sarjassakin. On sarja systeemi mikä tahansa joku putoaa vauhdista. Sarjojen taloudelliset erot ovat suuria. Jos ottelumäärä laskee seuran tulot putoavst mikä tarkoittaa pelaajille pienempiä palkkoja. Ne kärkipelaajat menevät niihin sarjoihin missä maksetaan. Joten se liigan tason nousu on epätodennäköistä.
Raju muutos on myös tuhoisa. Tuohon kun vedetään viiva 12 sport, kookoo, jukurit viivan alle tällä hetkellä mestiksen runkosarja voittaja keupa vetää keskimäärin 500 katsojaa se tuskin pystyy resursseja nostamaan nämä kolme liigajoukkuetta nostaa ehkä vähän mestiksen tasoa. Mutta karsinnoilla voi tulla hissijoukkueeksi. Sport on touhunnut nyt neljä vuotta liigassa. Kookoo kolme ja jukurit 2 vuotta. Ja uskottavuus on koetuksella. Miten sen pystyy sitten tekemää yhdessä kaudessa.
Se on totta että kehitettävää on mutta karsinnat ei tuonsutuutts. Ehkä ns tyhjennys myynti poistuu. Mutta tuo ehkä kilpavarustelun tilalle ja tästä on näyttöä talous ei kestä sitä.
Mutta jos tulevsisuudessa terveitä joukkueita on se 25-30 niin silloin sarjajästelmiä voi muuttaa. Mutta se ei onnistu jos niitä on 13-17. Ja halutaan x määrä otteluita.

Knap

Jäsen
Ja tämä selittyy sarjajärjestelmällä miten?
Olisikin mielenkiintoista kuulla liiganousijoiden nykyiset, tai tulevat NHL-pelaajat. Tai edes maajoukkuepelaajat. Mikko Kokkonen ja Robin Salo. Jep, siinäpä ne. Robin Saloa tosin huhuttu muihin liigaseuroihin, että se siitä Sportista. Kokkonen ei edes pelannut valtaosaa kaudesta Jukureista. Summa summarum: Tulevia NHL-pelaajia ei oikeastaan olisi yhtään enempää, vaikka nämä liigan mestisjengit pelaisivat Mestiksessä. Itseäni ei kiinostaisi argumentoida tuolla maajoukkueella liigan tasoa, mutta sinä ja mustasusi olette valinneet tämän linjan, niin siitä vaan.
Sinä sinä ja sun kaverit. On täysin normaalia että yksittäisen ihmisen mielenkiinto asioiden suhteen muuttuu elämän aikana. Se ei silti ole mikään kaikkeen yleisesti pätevä asia. Mitään faktaa sinulla ei ole näyttää Liigan kiinnostavuuden laskun suhteen, eikä löydy mitään faktaa pelin tason laskemisen suhteen. Toki jos haluaa katsella kuinka persepomppua vedetään änärissä ja paiskitaan kiekko laitaa pitkin ylös, niin se on jokaisen oma asia ja subjektiivinen käsite pelin paremmuudesta perustuu silloin pääkoppaan. Liiga ei vaan voi kilpailla palkoista NHL:n kanssa joten tuo vertaus ontuu aivan helvetisti. Se Liigan taso ei muuttuisi absoluuttisesti mihinkään vaikka siellä pelaisi vain 2 joukkuetta. Silti siellä NHL:ssä olisi ne parhaat pelaajat ja silti Ruotsissa maksettaisiin isompia palkkoja, KHL:stä puhumattakaan.

Fakta on että Telia maksaa jatkossa enemmän kuin koskaan on maksettu Liigalle siitä että saa näyttää pelejä. Tämä taas viittaa 110% varmuudella siihen että Liiga kiinnostaa, koska kaupallinen yhtiö on siitä valmis maksamaan aivan helvetisti per vuosi ja meinaa vielä saada sillä tehtyä sen päälle rahaakin. Mikään ei siis viittaa tason tai kiinnostavuuden laskuun, päin vastoin kaikki merkit osoittaa että Liiga kiinnostaa ja todella paljon.
Sinä se jaksat saastuttaa jokaisen ketjun samoilla argumenteilla, missä puhutaan uudesta sarjajärjestelmästä. Esität mielipiteesi faktoina, se on vähän ärsyttävä tapa. Et oikeastaan edes koita ymmärtää muiden kantoja, tai jos joku on henkilökohtaisesti kokenut jotain, niin se johtuu todennäköisesti enenmmin tähtien asennosta kuin Liigan tasosta (Viittaus @Walkin in ystävien kokemuksiin). Liigan taso olisi kyllä merkittävästi parempi kahdella joukkueella, olipa tyhmä vertaus. Telian rahat kun jaettaisiin kahden joukkueen kesken, niin sieltähän voisi valkata Liigan parhaimmiston ja ulkomailta pari täsmähankintaa. Tottakai se viittaa siihen että Liiga kiinostaa, sen on pakko kiinostaa kun ei ole parempaakaan tarjolla, käsittämättömiä faktoja.

Olet kyllä aivan oikeassa! Liiga kukoistaa ja kaikilla on kivaa. Taso nousee vain kun mikapartaset viilettää RoKissa ja Jukureiden ykköskentässä koko kauden, kun ei IFKn pelaavaan kokoonpanoon mahtunut. Samaiset IFK fanit menevät innolla helmikuussa katsomaan KooKoon A-junioreita hallille, tulevaisuuden lupauksia! Ei ollut tämmöisiä mahdollisuuksia silloin, kun Liiga oli vielä syntisesti avoin. Siis silleen oikeesti avoin.

juurihoito

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO
Olet kyllä aivan oikeassa! Liiga kukoistaa ja kaikilla on kivaa. Taso nousee vain kun mikapartaset viilettää RoKissa ja Jukureiden ykköskentässä koko kauden, kun ei IFKn pelaavaan kokoonpanoon mahtunut. Samaiset IFK fanit menevät innolla helmikuussa katsomaan KooKoon A-junioreita hallille, tulevaisuuden lupauksia! Ei ollut tämmöisiä mahdollisuuksia silloin, kun Liiga oli vielä syntisesti avoin. Siis silleen oikeesti avoin.
Hyvinhän tuo Jukureista breikannut Palve painaa tällä hetkellä TPS:n paiadassa kuten myös Budish. Tallberg ei onnistunut Jukureissa, mutta nyt on natasannut paremmin IFK:ssa. Sama toisinpäin Partasen kanssa. Ei nää pelaajasiirrot ole aina niin yksikertaisia, pelaajien taso nousee ja laskee monen asian summana .

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit

Hanson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, alasarjat.
12 joukkuetta Liigaan, 12 joukkuetta Mestikseen ja 12 joukkuetta Suomi-sarjaan. Jokaisesta sarjasta runkosarjan kaksi viimeistä joukkuetta karsii alemman sarjan kahden parhaan kanssa pelaamalla neljän joukkueen kaksinkertaisen sarjan. Kaksi parasta ylempään sarjaan ja kaksi heikointa alempaan.

Knap

Jäsen
Hyvinhän tuo Jukureista breikannut Palve painaa tällä hetkellä TPS:n paiadassa kuten myös Budish. Tallberg ei onnistunut Jukureissa, mutta nyt on natasannut paremmin IFK:ssa. Sama toisinpäin Partasen kanssa. Ei nää pelaajasiirrot ole aina niin yksikertaisia, pelaajien taso nousee ja laskee monen asian summana .
Mitenkäs tämä liittyi mihinkään? Partasen otin vain esille siksi, että näissä playoff joukkueissa ei ole edes tilaa oikein, mutta sitten kun mennään toiseen päähän niin ykköskentän jätkä. Kertoo Liigan epätasaisuudesta, joka kertoo taas tasosta.

4

444

Olisikin mielenkiintoista kuulla liiganousijoiden nykyiset, tai tulevat NHL-pelaajat. Tai edes maajoukkuepelaajat. Mikko Kokkonen ja Robin Salo. Jep, siinäpä ne. Robin Saloa tosin huhuttu muihin liigaseuroihin, että se siitä Sportista. Kokkonen ei edes pelannut valtaosaa kaudesta Jukureista. Summa summarum: Tulevia NHL-pelaajia ei oikeastaan olisi yhtään enempää, vaikka nämä liigan mestisjengit pelaisivat Mestiksessä. Itseäni ei kiinostaisi argumentoida tuolla maajoukkueella liigan tasoa, mutta sinä ja mustasusi olette valinneet tämän linjan, niin siitä vaan.
Luetko yksittäisiä viestejä sellaisenaan vai osana kontekstia? Suosittelen jälkimmäistä. Itse otin kantaa tuossa NHL-pelaaja-asiassa vain yhteen päättömään heittoon, jossa Liigan tasoa arvioitiin siltä pohjalta, että pistepörssin voittaja Henrik Haapala ei breikannutkaan NHL:ssä heti ja välittömästi.

Entä mitä mieltä olet itse siitä, että aiemmin aika pienellä budjetilla Mestiksessä operoineet seurat ovat nyt moninkertaistaneet budjettinsa ja pystyvät rakentamaan ja tukemaan alueen junioritoimintaa kokonaisvaltaisemmin? Onko mahdollista, että tätä kautta alueelta saattaa tulevaisuudessa ponnistaa enemmän ja parempia kiekkoilijoita? Vai pitääkö kaiken tapahtua nyt, heti ja välittömästi? Kun Jukurit kuitenkin on jo kaksi kautta pelannut Liigaa, niin heti pitäisi joukkueen vilistä omia kasvatteja tähtipelaajastatuksella?

On se hienoa, kun on kärsivällisyyttä.

Mitenkäs tämä liittyi mihinkään? Partasen otin vain esille siksi, että näissä playoff joukkueissa ei ole edes tilaa oikein, mutta sitten kun mennään toiseen päähän niin ykköskentän jätkä. Kertoo Liigan epätasaisuudesta, joka kertoo taas tasosta.
NHL:n tasosta taas kertoo se, että SaiPan kolmosmaalivahti tekee NHL-sopimuksen... SM-Liigan pikkuseurassa ei päässyt edes pelaamaan, joten joutuu lähtemään kokeilemaan onneaan NHL:ään. Johtunee Liigan kovasta tasosta? Milloin viimeksi kukaan parin Liiga-ottelun kokemuksen omaava kolmosmaalivahti on tehnyt NHL-sopimuksen? Ainoa selitys tälle on se, että Liigan taso verrattuna NHL:ään on viime vuosina kutistunut lähes olemattomaksi...

Partanen on yhtä hyvä esimerkki Liigan tasosta kuin Westerholm...

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Entä mitä mieltä olet itse siitä, että aiemmin aika pienellä budjetilla Mestiksessä operoineet seurat ovat nyt moninkertaistaneet budjettinsa ja pystyvät rakentamaan ja tukemaan alueen junioritoimintaa kokonaisvaltaisemmin? Onko mahdollista, että tätä kautta alueelta saattaa tulevaisuudessa ponnistaa enemmän ja parempia kiekkoilijoita? Vai pitääkö kaiken tapahtua nyt, heti ja välittömästi? Kun Jukurit kuitenkin on jo kaksi kautta pelannut Liigaa, niin heti pitäisi joukkueen vilistä omia kasvatteja tähtipelaajastatuksella?

Juuri näin. Mestis-aikana lupaavimmat karkasi jo C- tai viimeistään B-ikäisenä liigaseurojen junnuihin (esim. Jerry Turkulainen). Nyt ei näillä lupauksilla ole enää tarvetta lähteä, jos ei perhe- tai jotkin muut syyt sitä puolla. Sehän näissä junnuissa on aina ollut helvetin hankalaa, kun ne ei perhana kasva vuodessa D-junnuista Liigapelaajiksi... Jukurit muuten eilen julkaisi juuri näitä asioita koskevia uutisia. Löytyy seuran sivuilta, jos kiinnostaa.

Knap

Jäsen
Luetko yksittäisiä viestejä sellaisenaan vai osana kontekstia? Suosittelen jälkimmäistä. Itse otin kantaa tuossa NHL-pelaaja-asiassa vain yhteen päättömään heittoon, jossa Liigan tasoa arvioitiin siltä pohjalta, että pistepörssin voittaja Henrik Haapala ei breikannutkaan NHL:ssä heti ja välittömästi.

Ihan koko kontekstia. Otit joo kantaa siihen, mutta tuo oli lähinnä yleinen heitto heille, jotka ovat puhuneet suomalaisten NHLn pelaajamäärän syyksi 15 liigajoukkuetta. Toki kohdistin sinuun ja @BlackWolfiin siksi, kun te kaksi jokaiseen viestiin täällä tunnutte tarttuvan. Pahoittelen toki, jos sinä et ole tuota mieltä etkä ole sitä sanonut.

Hienoa tavallaan on budjetin moninkertaistaminen. Hienoa taas ei ole se, että sen takia myös Liigan ja Mestiksen taso on laskenut, kun heidän budjetti on edelleen liian pieni. Nämä Liigan mestisseurat kun ei tule vielä pitkään aikaan pääsemään budjetillaan minnekkään. Mahdollistahan on vaikka se, että Connor McDavid eläköityy NHLstä ja menee pelaamaan Jukureihin loppu urakseen. Kyllä minä ainakin Jokipojat ja Espoon (:)) voisin nimetä mestisseuroista, jotka ovat tehneet junioripuolella parempaa työtä kuin yksikään nousijajoukkueista.

Juuri näin. Mestis-aikana lupaavimmat karkasi jo C- tai viimeistään B-ikäisenä liigaseurojen junnuihin (esim. Jerry Turkulainen). Nyt ei näillä lupauksilla ole enää tarvetta lähteä, jos ei perhe- tai jotkin muut syyt sitä puolla. Sehän näissä junnuissa on aina ollut helvetin hankalaa, kun ne ei perhana kasva vuodessa D-junnuista Liigapelaajiksi... Jukurit muuten eilen julkaisi juuri näitä asioita koskevia uutisia. Löytyy seuran sivuilta, jos kiinnostaa.
Turkulainen lähtenyt jo noin nuorena, joten ei tuo nyt ole mitenkään relevantti esimerkki. Jukureiden juniorit pelanneet jotain II-Divisioonaa, niin ehkä lahjakkaimmilla käy mielessä hieman isommat ympyrät.

NHL:n tasosta taas kertoo se, että SaiPan kolmosmaalivahti tekee NHL-sopimuksen... SM-Liigan pikkuseurassa ei päässyt edes pelaamaan, joten joutuu lähtemään kokeilemaan onneaan NHL:ään. Johtunee Liigan kovasta tasosta? Milloin viimeksi kukaan parin Liiga-ottelun kokemuksen omaava kolmosmaalivahti on tehnyt NHL-sopimuksen? Ainoa selitys tälle on se, että Liigan taso verrattuna NHL:ään on viime vuosina kutistunut lähes olemattomaksi...
Toivon huonoa provoa vain. Mutta kerran lainasit tekstiäni, niin voin minä sinulle vastauksen suoda. Westerholmissa nähtiin varmaan potentiaalia. SaiPan maalivahtiosasto oli varmaan lukittu aika täyteen, josta varmaan johtui vähäinen pelimäärä.

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinä se jaksat saastuttaa jokaisen ketjun samoilla argumenteilla, missä puhutaan uudesta sarjajärjestelmästä. Esität mielipiteesi faktoina, se on vähän ärsyttävä tapa. Et oikeastaan edes koita ymmärtää muiden kantoja, tai jos joku on henkilökohtaisesti kokenut jotain, niin se johtuu todennäköisesti enenmmin tähtien asennosta kuin Liigan tasosta (Viittaus @Walkin in ystävien kokemuksiin). Liigan taso olisi kyllä merkittävästi parempi kahdella joukkueella, olipa tyhmä vertaus. Telian rahat kun jaettaisiin kahden joukkueen kesken, niin sieltähän voisi valkata Liigan parhaimmiston ja ulkomailta pari täsmähankintaa. Tottakai se viittaa siihen että Liiga kiinostaa, sen on pakko kiinostaa kun ei ole parempaakaan tarjolla, käsittämättömiä faktoja.

Vai vielä saastuttaa. Hyvin alkoi ad hominemilla tämäkin keskustelu, siis niiden perustelujen sijaan. Mutta yhtään enempää en kyllä odottanutkaan, samaa rataa nämä aina kulkee, kun argumentit loppuu niin käydään nimimerkkiä vastaan ja kuvitellaan että sillä tavalla voitetaan se väittely. Kyllä minä ihan oikeasti luen ne ihmisten kirjoitukset, varsinkin jos niihin vaivaudun vastaamaan. Valitettavasti näissä ketjuissa ei muuta näy kuin heidän mutuilujaan ja "tunteitaan" jotka sitten yleistetään koskemaan kaikkia. Aika vähän saa argumenttejä kun yrittää kysellä näiden tason laskujen yms. perään. Niin en minä nyt oikein ymmärrä että miksi minun pitäisi jotenkin vielä paremmin "ymmärtää" muiden ihmisten tunteita, kun ne eivät perustu mihinkään faktoihin. Kyllä sinä voit minulle yrittää vaikka paasata litteän maan teoriaa, mutta ihan yhtä vähän minun tarvitsee yrittää "ymmärtää" sinun argumenttejä, kun ne eivät sillonkaan perustu mihinkään faktoihin.

Toiseksiin minä kyllä esitän vain faktat faktoina, loput kyllä ihan auliisti myönnän teskteissäni mielipiteikseni, tai perustan ne johonkin lähteisiin. Sen sijaan että tulen tänne heittelmään jotain kahden joukkueen Liiga saisi Telialta samat rahat kuin 15 joukkueen Liiga. Ei saisi. Eikä esim. IFK saisi yhtään sen enempää sponsoreita ja katsojiltakaan ei voi oikein enempää nyhtää. Todennäköisesti sponsorit maksaisi siitä vähemmän kun näkyvyys laskisi. Edelleen Ruotsissa maksaisi joukkueet parempaa palkkaa ja jokaisella pelaajalla on markkina-arvo ja suurin osa ei lähtisi Mestikseen pelaamaan amatööreinä vaan ulkomaille johonkin Ranskan yms. liigoihin. Yhtään sen parempia pelaajia ei tulisi, kun joukkueiden maksukyky ei muuttuisi yhtään sen paremmaksi. Ei se jolla on mahdollisuus pelata kymppitonneilla ulkomailla ala enää harrastelijaksi ja Mestiksessä taas ei ole kenelläkään varaa maksaa palkkaa pelaajille. Samalla tavalla se 200 000 euron kaveri ei menisi pelaamaan IFK:hon vain koska muita joukkueita ei Liigassa ole. Kyllä se menee sitten 200 000 pelaamaan vaikka SHL:ään tai DEL liigaan tms. Jos joukkueen pelaajabudetti ei kasva niin ei se kyllä muutu myöskään materiaaliltaan mihinkään suuntaan tai sitten pelaajien pitäisi joustaa palkoissa. Nykyaikana kun on EU:ssa työvoiman vapaa liikkuvuus ja ei ole pelaajakiintiöitä niin vaikea on nähdä niiden joukkueiden mystisesti paranevan ja palkkojen joustavan.

Ja minä kyllä edelleen kuvittelen että IFK-kannattajat menee hallille kannustamaan IFK:ta, ei sitä vierasjoukkuetta. Kävin muuten katsomassa 2014- 2015 Bluessin yleisökeskiarvo vieraissa 4282, tämä siis oli se kausi kun Blues pelasi normaalisti. 2015- 2016 kun Blues pelasi junnuilla niin ka. oli 4186, tämä oli silloin kun siellä pelasi ne A-junnut. Minusta alle 100 katsojan ero yli 4000 keskiarvolla on aika mitätön ero, jos väite on että ei kiinnosta katsella KooKoon A-junnuja. Kävin muuten vielä katsomassa tuolta kaudelta ne IFK pelit. 22.1. IFK - Blues 6957 ja 6.2. IFK - Blues 7387 molemmat yli HIFK:n tuon kauden keskiarvon.

Väite siis siitä ettei kiinnosta katsella A-junnuja kuulostaa aika tuulesta temmatulta. Toki otanta oli tässä pieni, mutta ei näyttänyt Helsingissä haittaavan. Kävin myös kurkkaamassa tämän kauden pelit ja KooKoo näyttää sielläkin vetäneen ihan hyvin väkeä halliin vaikka ne niin paskoja muka onkin.

Viimeksi muokattu:

Knap

Jäsen
Vai vielä saastuttaa. Hyvin alkoi ad hominemilla tämäkin keskustelu, siis niiden perustelujen sijaan. Mutta yhtään enempää en kyllä odottanutkaan, samaa rataa nämä aina kulkee, kun argumentit loppuu niin käydään nimimerkkiä vastaan ja kuvitellaan että sillä tavalla voitetaan se väittely. Kyllä minä ihan oikeasti luen ne ihmisten kirjoitukset, varsinkin jos niihin vaivaudun vastaamaan. Valitettavasti näissä ketjuissa ei muuta näy kuin heidän mutuilujaan ja "tunteitaan" jotka sitten yleistetään koskemaan kaikkia. Aika vähän saa argumenttejä kun yrittää kysellä näiden tason laskujen yms. perään. Niin en minä nyt oikein ymmärrä että miksi minun pitäisi jotenkin vielä paremmin "ymmärtää" muiden ihmisten tunteita, kun ne eivät perustu mihinkään faktoihin. Kyllä sinä voit minulle yrittää vaikka paasata litteän maan teoriaa, mutta ihan yhtä vähän minun tarvitsee yrittää "ymmärtää" sinun argumenttejä, kun ne eivät sillonkaan perustu mihinkään faktoihin.

Ja minä kyllä edelleen kuvittelen että IFK-kannattajat menee hallille kannustamaan IFK:ta, ei sitä vierasjoukkuetta. Kävin muuten katsomassa 2014- 2015 Bluessin yleisökeskiarvo vieraissa 4282, tämä siis oli se kausi kun Blues pelasi normaalisti. 2015- 2016 kun Blues pelasi junnuilla niin ka. oli 4186, tämä oli silloin kun siellä pelasi ne A-junnut. Minusta alle 100 katsojan ero yli 4000 keskiarvolla on aika mitätön ero, jos väite on että ei kiinnosta katsella KooKoon A-junnuja. Kävin muuten vielä katsomassa tuolta kaudelta ne IFK pelit. 22.1. IFK - Blues 6957 ja 6.2. IFK - Blues 7387 molemmat yli HIFK:n tuon kauden keskiarvon.

Väite siis siitä ettei kiinnosta katsella A-junnuja kuulostaa aika tuulesta temmatulta. Toki otanta oli tässä pieni, mutta ei näyttänyt Helsingissä haittaavan.
En minä hyökännyt nimimerkkiä kohtaan varsinaisesti. Jos johonkin hyökkäsin, niin sinun käyttäytymiseen, enkä itse henkilöön. Olet nyt siitä lähtien kun ollut sarjajärjestelmä pinnalla Jatkoajassa pakottanut samaa agendaa ilman mitään uutta. Mutta sinua on hieman "mahdoton" voittaa väittelyssä, kun sinun mielestäsi vain sinun mielipiteet ovat vain oikeita. Vähän sama, kun jääkiekko-ottelussa toisen joukkueen maaleja ei laskettaisi. En minä oikein parempaa väitettä keksi, kuin yleisömäärien lasku, ja heidän perustelut ovat luokkaa: "Ei kiinosta Liigakiekko, koska taso on laskenut niin paljon". Eikös tuo nimenomaan viesti Liigantason ja kiinostavuuden laskusta? Toki sinulle pitäisi toimittaa joku matemaattinen yhtälö, josta voisi päätellä tämän. Sellaistahan ei voi tehdä. Sinähän voisit vaihtoehtoisesti kertoa, että millä sen voisi todistaa, että taso on laskenut, kun esimerksi yleisömäärä ei sinulle käy. Otetaan esimerkki vaikka Jatkoajan puolelta: KalPan kausiketjussa vuonna 2013-2014 oli 89 sivua tekstiä. Tällä kaudella 44 sivua. Mikä ero näillä on? KalPa oli sijalla 14, jolloin joukkue yleensä kiinostaa vähiten. Tällä kaudella puolivälieriin hyvällä pelillä. Yksittäinen foorumi, yksittäinen vuosi, mutta ehkä jotain osviittaa antaa silti kiinostavuudesta. Muita joukkueita en tarkistanut.

Itse kävisin katsomassa suosikkijoukkueeni pelit, vaikka vastustaja tai omat pelaisivat A-junioreilla. Mutta onhan se jumalauta sitä katsojan aliarvioimista, että kun mennään katsomaan edustusjääkiekkoa, niin ei siellä kiinostaisi katsoa niitä A-junioreita, vaan niitä jotka kuuluvat sille tasolle.

Satunnainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Otetaan esimerkki vaikka Jatkoajan puolelta: KalPan kausiketjussa vuonna 2013-2014 oli 89 sivua tekstiä. Tällä kaudella 44 sivua. Mikä ero näillä on? KalPa oli sijalla 14, jolloin joukkue yleensä kiinostaa vähiten.
Ajatteletko tosiaan, että joukkueen kannattajilla on vähiten sanottavaa silloin, kun joukkueella menee heikosti? Suomalainen kansanluonne ei taida olla sinulle kovinkaan tuttu.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy