Mikäli eläisimme jossain ulkoa johdetussa todellisuudessa, niin sen muurit murtuisivat kyllä hyvinkin nopeasti. Toki uskoo ne ihmiset hullumpiinkin asioihin, kuten yhteen pedofiiliin, sekä aasilla ratsastajaan.Tarkoitin siis Matrixin tyylistä orjuuttavaa virtuaalitodellisuutta jossa meille ihmisille on luotu todellisuus johon olemme tyytyväisiä mutta tosiasiassa emme hallitse kohtaloamme tai edes tiedosta fyysistä ympäristöämme.
Itse veit ajatuksen eri raiteille mutta allekirjoitan filosofiasi. Pakko ei tietenkään ole huijata ja kusettaa menestyäkseen, mutta monesti se auttaa.
Enkä minä toki kannusta ketään huijaamaan, vituttaa vaan itseä, kun olen niin nössö, etten (huom. tämä on fiktiivinen kärjistys) uskalla vetää tuolla kuoropoikia perseeseen ja päästä pälkähästä jonkun kirkon varjolla ja nauraa partaani. En tosin saa seksuaalisia fiboja lapsista, jos nyt joku tätä pelkää. Tarkoitan ennemmin sitä asennetta, että hällä väliä, kun ihan oikeasti millään ei ole mitään merkitystä ja se ettei ole on se karu totuus. Niin kauan kuin meillä ei ole kuolemanrangaistusta käytössä, millä voi sen ainoan mitä omaa, menettää, niin kusessa me ollaan.
Hullut toki luulee että jotain muutakin on, mutta mitä enemmän ateismi yleistyy, niin sitä enemmän myös yleistyy ajatusmalli, ettei ole mitään syytä pidätellä itseään. Että orgiat pystyyn vaan, koska se on ihan se ja sama, oma nautinto on tärkeintä, kaikki muu on hällä väliä, ellei se kirpase heti huomenna, ylihuomenna voi jo olla liian myöhäistä muutoinkin.
Tavallaan edes jossain määrin piti aiemmin ajatella tulevaa, kun se oma elinikä riippui varsin vahvasti jälkipolvista ja niille piti sitten jättää edes jotkin mahdollisuudet toimia. Nyt kun tämäkin asia on jo käytännössä ratkaistu, ilman että tarvitsee miettiä mitään, niin helppo se on pistää paikat palamaan, ilman mitään tunnontuskia. Eläkööt ne muut sitten sillä mitä jää jäljelle, ei kiinnosta minua, kun en ole täällä sitä näkemässä.
Viimeksi muokattu: