Piti vähän miettiä, vastaanko tähän lainkaan. Päätin vastata, ja avoimesti.
Kyse on toimittaja Rebekka Härköseen kohdistuneesta kampanjasta, joka alkoi Halla-ahon lainattua MV-lehteä Turun terrori-iskuun liittyen ja kertoen, että Turun Sanomien uutinen tapahtumasta on todella härski. Tuosta hetkestä alkoi Härkösen piina. Olin aluksi sitä mieltä, että Halla-aholla ei voi olla tekemistä vainoamisen kanssa. Kävin Härkösen kanssa asiaa läpi ja päädyin lopulta siihen, että jakamalla MV-lehden linkkiä, ja toteamalla itse Härkösen tekstin todella härskiksi, maalitus mahdollisesti tapahtui. Joko lisänä tai alkujaan. Halla-aho on myöhemmin poistanut tekstinsä. Härkönenkään ei epäile Halla-ahon vainoavan, ainoastaan tuon linkin ja tekstinsä olevan alku vainoamiselle. Minä taas näen Halla-ahon lainanneen tietoisesti erittäin epäluotettavaa MV-lehteä, mikä on hänen osuutensa. Siksi kirjoitin "väitetystä vainoamisesta" jne. Härkönen joutui muuttamaan Turusta Helsinkiin ja odottaa edelleen anteeksipyyntöä Halla-aholta. Minusta Halla-ahon olisi parempi pyytää reilusti anteeksi. Väärässä olemisensahan Halla-aho ilmaisi poistamalla tekstinsä.
Pidän vakavana toimittajiin (ja toki muihinkin) kohdistuneita uhkailuja tulivat ne sitten minkä tahansa yllykkeen ja suunnan toimesta.
Kiitos, että avasit tätä kuitenkin.
En ole tutustunut tähän aiheeseen enkä tiedä kyseisestä asiasta mitään.
Kuitenkin noin yleisesti ottaen en oikein ymmärrä miten tuosta vainosta voidaan syyttää Halla-ahoa. MV lehti ei tosiaan ole/ollut mikään vakuuttava uutispalvelu, mutta silti. Jos Halla-aho julkaisee jotain omassa somessa ja siitä joku hullu saa päähänpistoja, niin olisiko sitten parempi, että kaikki henkilöt jotka toimivat missä tahansa puolueessa lopettaisivat kaiken some viestinnän. Toki minulle sopisi jos puhdistettaisiin tätä kenttää enemmänkin ja kaikki mediat sekä poliitikot lopettaisi tuon tyyppisen postaamisen, itse en roiku somessa.
Itseasiassa jos mietitään tarkemmin, niin IS:n ja muiden jutut Halla-ahon kirjoituksista on kyllä täydellistä maalittamista ja vielä sen lisäksii ohjailee hallitusneuvotteluita haluamaansa suuntaan.
Kuten myös se, että Sipilä suureen ääreen kutsui rikollisia tulemaan suomeen. Ei näistäkään mitään anteeksipyyntöjä ole kuultu.
YLE, HS ja vastaavat sinänsä institutioina huomattavasti vakuuttavampia kuin mitkään pikkumediat, mutta eivät riippumattomia ja toimittajaoukosta kun suurin osa on tietääkseni vihervasemmistoa, niin jutut ja ihmisten ajatusten ohjailu on myös sen mukaista.