Eduskuntavaalit 18.3.2007

  • 195 566
  • 2 261
Suosikkijoukkue
TuTo
Daespoo kirjoitti:
Joko minulla pettää muisti pahemman kerran tai sitten olet väärässä, en kyllä muista Paavon koskaan saaneen näin yksimielistä kritiikkiä kuin Heinäluoma nykyään saa. Eikä Paavolla koskaan ollut tällaista 'nilkki'-imagoa mitä Eero hamstraa parhaansa mukaan.

Muistisi pettää pahemman kerran. Lipposta haukuttiin surutta varsinkin hänen ensimmäisen hallituksensa aikana, eikä tahti paljoakaan laantunut myöhemminkään. Tilanne vain muuttui siinä mielessä, että hän myös löysi kannattajia uran edetessä.

Nilkki-imagoa hänellä ei todellakaan ole ollut. Eikä ole Heinäluomallakaan jos johtaa puoluettaan vielä seuraavissa vaaleissa.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
AnaMasa kirjoitti:
Noh, mikäs siinä jos tykkää. Kun nyt tulit tänne mainostamaan tiettyä ehdokasta, niin neutraloin tilanteen toteamalla Puoskarin täydelliseksi saappaaksi ja helvetin kapean ryhmän etuja ajavaksi (nuoret pääkaupunkiseutulaiset haihattelijanaiset)

Heh, en todellakaan tullut mainostamaan ketään tänne Jatkoaikaan. Kunhan nyt totesin, että tod.näk. itse ko. henkilöä äänestäinsin lähinnä Ylen vaalikoneen ja mainosten perusteella. En todellakaan ole hänen vaaliryhmässään ja muutoinkin koetan olla mahdollisimman kaikana PUOLUEpolitiikasta.

Luultavasti kuulun juuri mainitsemiisi nuoriin pääkaupunkiseutulaisiin "haihattelijoihin". Mitäs väärää niissä sivareissa on? Itse reservin aliluutnanttina en löydä yhtään syytä miksei maataan voisi palvella ei-sotilaallisesti? Ja totta helvetissä Suomen pääkaupunki voi ottaa maata lähikunnilta. Kuntaliitoksia tehdään Suomessa koko ajan ja HKI vs. Sipoo on saanut aivan liian suuret mittasuhteet. Ja todellakin olen sitä mieltä, että yksityisautoilua pitäisi rankaista. Nimenomaan käytön osalta.


AnaMasa kirjoitti:
....neutraloin tilanteen toteamalla Puoskarin täydelliseksi saappaaksi ja helvetin kapean ryhmän etuja ajavaksi

Mutta oletko ajatellut, että jos Puoskari sattuukin edustamaan juuri sitä helvetin kapeaa ryhmää johon MINÄ kuulun? Ethän henk.koht. edes äänestä samassa vaalipiirissä(?). + Ja se on vain yksi(1!) ääni...

AnaMasa kirjoitti:
Kerrotko silti lisää, että mitä lisäarvoa tuo nuoruus antaa? Itse kun näen nuoruudessa lähinnä kokemattomuutta ja putkinäköisyyttä

Heh, olet ainakin Jatkiksen tietojen mukaan vm. -75. Koetko, että esim. omanikäisesi kansanedustaja ymmärtäisi Sinun tarpeitasi paremmin vaiko esim. -45 syntynyt?
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Barnaby kirjoitti:
Siis yksityisen sektorin työnantaja ei kykene maksamaan? Käsittääkseni Suomessa nimenomaan julkisen sektorin palkansaajat ovat palkkakuopassa, joten täsmentänet tarkoitatko Tupo-liksoja vaiko vapaita liksoja. Tupo-liksojen pienuus on pitkälti niissä käsissä joiden puolia olen sinunkin ymmärtänyt pitävän. Ja jos yrittäjät tai isommatkin firmat eivät kykene kautta linjan maksamaan hyvin, on syy hyvin pitkälti Suomen jäykissä työmarkkinoissa, jotka on säännöstelty siten ettei aina kannata ottaa riskiä ja palkata työvoimaa vaikka kenties pitäisi. Markkintalousmaisen taloutemme pitäisi periaatteessa tuottaa tilanne, jossa markkina pitää huolen siitä että palkka on aina sopiva, tai jos ei ole, niin naapurissa on.


Ikävää että olet noin katkera. Kuka ja missä on perustellut huononnuksia siten että joku harva tienaisi enemmän? Jos tarkoitat kenties verokevennyksiä, niin niiden idea on saattaa rima sille tasolle että saadaan valtiolle maksimaalinen verokertymä parhaalla tavalla pyörivän talouselämän myötä. Toki silloin - niin kuin nytkin - joku tienaa enemmän kuin toinen, mutta niin sinulla kuin minulla on vapaus ja oikeus vaikka huomenna laittaa firma pystyyn ja tehdä asioiden eteen jotain eikö niin.

Jos nyt lähdettäs siitä, että tyypittelet ihan omaa katkeruuttas vaan, siitä saatat jotain jopa tietää.

Julkinen sektori sai todellakin oman kuurinsa iippo vineton ja läppäluomen ansiosta ja samaa paskaahan tänne ollaan pystyttelemässä taas neljäksi vuodeksi ja toden mukaan niissä matalapalkkaisissa töissä yksityisellä puolella, siivoojat, baaripuksut ym ns. paskaduunit palkat on niin huonoja, ettei yhdellä duunilla maksa vuokriaan ja elä, eli kahta on painettava, tai sossussa juostava ja silloinhan me veronmaksajat se puuttuva liksa elämiseen maksetaan sille työnantajalle, kun ei sen tartte käypästä rahaa työstä maksaa.

Mikään tupo ei kuitenkaan estä maksamasta vaikka vuorineuvoksen liksaa, jos niin maksaja haluaa, että sitä asiaakin näissä viesteissä sais olla sokeitten heittojen sijaan.

Koska juurikaan mitään suurempaa vastattavaa ei tuossa viestissäsi ollut, sanoisin, että kun tää maa on rakennettu yhteishengellä tuhkasta moneen kertaan taas jaloilleen, en epäile hetkeäkään, etteikö tätä maata saataisi taas ihmisasuttavaan kuntoon, kun tämä kaverille ei jätetä jengi piipon antteineen saataisiin ulkoistettua globaaliksi riesaksi meidän niskoilta ja siitä pääomasta minkä nämä verenimijät on tältä yhteiskunnalta ryövänneet saataisiin oiva pesämuna osaaviin vastuullisiin käsiin.

piipon antti, herramunjee...
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Daespoo kirjoitti:
Vastaan tähän että kuten epäilinkin, kyse on semantiikasta ja mitä politiikalla tarkoitetaan, käsitehän ei todellakaan ole yksiselitteinen.

Ymmärrän. Et silti vastannut kysymykseeni siitä, missä vaiheessa sinun mielestäsi (vaikkapa sitten semanttisesti) yritysten (ja/tai valtion) tekemät, taloudellista toimintaa koskevat päätökset mielestäsi ikään kuin lakkaavat olemasta politiikkaa, ja mitä ne sen jälkeen sitten ovat?

Mitä tulee pariin muuhun tässä ketjussa hiljan käsiteltyyn kysymykseen: Kimmo Sasin kuolonkolarin vääntäminen vaaliteemaksi suuntaan tai toiseen on mielestäni aika mautonta - siinä kuitenkin kuoli ihan oikea ihminen, ja se on vakavampaa kuin nettiavaruudessa elävien nimimerkkien jääkiekkoaiheisen keskustelupalstan keskinäinen nokittelu.

Tänään televisiossa esitelty Kataisen takavuosina tekemä kupru on tosiasia, mutta syntinä itse teko oli todella pieni. Suurempi synti oli valehdella asiasta poliisikuulusteluissa. Kataisen olisi jo tuolloin pitänyt vain sanoa, että kyllä, pöytäkirja oli tekaistu, mutta tällaista se järjestötoiminnan arki joskus on.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Lapanen kirjoitti:
Eiköhän Salon esille nousseet sanomiset myötäile yleisemminkin Kokoomuksen kentän mielipidettä kyseisessä asiassa.

Ulkomaalais-, siirtolais- ja pakolaiskysymyksessä ja vaikkapa suhtautumisessa seksuaalisiin vähemmistöihin jotkut persussuomalaiset tai kristillisdemokraatit lienevät lähempänä Kokoomuksen kentän (ja näköjään myös ainakin osan eduskuntaryhmän) näkemyksiä kuin puolueen oma johto.

Itse asiassa mielenkiintoista olisikin pohtia, että onko Kokoomuksen kentällä enemmän yhteistä oman vai noiden kahden pienpuolueen johdon näkemysten kanssa.

Hassulta tuntuisi, jos yksilöllisyyttä korostavaa puoluetta kannatettaisiin vain, koska niin moni muukin niin tekee.

Nämä yleistykset puolueiden suhtautumisista ulkomaalais-, siirtolais- ja pakolaiskysymyksiin sekä suhtautumisissa seksuaalisiin vähemmistöihin ovat nätisti sanottuna täyttä tuubaa. Puolueiden "kenttien" ja yksityisten ihmisten mielipiteet eivät korreloi mitenkään puolueiden johdon ja ohjelmien näkemyksiä ko. asioissa.
Kuusankoski on valtakunnallisesti tunnettu demarijohtoinen kaupunki. Kouvola on taas kokoomusjohtoinen kaupunki Kuusankosken kyljessä. Kuusankoski on saanut valtakunnallistakin mainetta äärimmäisen tiukasta ja suvaitsemattomasta ulkomaalais-, siirtolais- ja pakolaispolitiikastaan. Kouvola on kokoomusjohtoisena kaupunkina toiminut puolestaan erittäin liberaalisti ulkomaalaisasioissa.
Sama seksuaalisiin vähemmistöihin suhtautumisessa. Se ei kulje "kentillä" mitenkään puoluesidonnaisesti. Sellainen käsitys minulla on, että mitä korkeampi koulutustaso ihmisellä on, sitä ymmärtäväisempää ja suvaitsevampaa on suhtautuminen kaikkiin vähemmistöihin.
 

-Mercury-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
JypFabu kirjoitti:
Julkinen sektori sai todellakin oman kuurinsa iippo vineton ja läppäluomen ansiosta ja samaa paskaahan tänne ollaan pystyttelemässä taas neljäksi vuodeksi

Jonkunhan ne päätökset oli tehtävä kun rahaa ei ollut ja luottoakin sai vain kiskurikorolla jos sittenkään.

http://www.kaleva.fi/plus/index.cfm?j=641278

Samaa kirjottelee joku Kalevan 2. sivulla pääkirjoitusten vieressä.


Demarit teki peliliikkeen vetäytymällä vastuusta, sieltä sitä on/oli hyvä huudella.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
cottonmouth kirjoitti:
Itsehän äänestän tod.näk. Mari Puoskaria (muunkin kuin sen takia, että tuo mieleen "Jali ja suklaatehdas":an suomennoksen Ari Telkkarin) [51 HKI], koska A/ vaalikone antoi ykkösvaihtoehdon, B/ Nuori C/ Jopa järkeviä ajatuksia....

Itse saattaisin päätyä samaan ehdokkaaseen, mikäli asuisin edelleen Helsingissä. Näin Vantaalaisena joudun tyytymään nykyisen kotikuntani vihreään ykkösehdokkaaseen, joka kyllä pesee stadilaiset kilpasiskonsa sata-muna.
 

Barnaby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari Gold
JypFabu kirjoitti:
Jos nyt lähdettäs siitä, että tyypittelet ihan omaa katkeruuttas vaan, siitä saatat jotain jopa tietää.
En. Enpä todellakaan - ei mitään syytä. Järjestän itselleni hyvän elannon enkä ole kitisemässä sosialisoinnin ja tasapäsitämiskontrollin perään niin kuin eräät.

JypFabu kirjoitti:
Julkinen sektori sai todellakin oman kuurinsa iippo vineton ja läppäluomen ansiosta ja samaa paskaahan tänne ollaan pystyttelemässä taas neljäksi vuodeksi ja toden mukaan niissä matalapalkkaisissa töissä yksityisellä puolella, siivoojat, baaripuksut ym ns. paskaduunit palkat on niin huonoja, ettei yhdellä duunilla maksa vuokriaan ja elä, eli kahta on painettava, tai sossussa juostava ja silloinhan me veronmaksajat se puuttuva liksa elämiseen maksetaan sille työnantajalle, kun ei sen tartte käypästä rahaa työstä maksaa.
Ketkä vitun "me veronmaksajat"? Maksan itse tuloveroa - no en sano niin ei harmita - sanotaanko riittävästi ja jos en olisi paikallani missä olen, jostain ulkomailta roudattaisiin jamppa tilalleni joka veisi sitten tulonsa mukanaan. Ymmärrän että tämä on toki tavoiteltava skenaario ja lupaan tehdä asialle jotain heti kun tuolta maailmalta löytyy sopivan antoisa paikka tai yritysmahdollisuus, niin ei tarvitse JypiFabunkaan kärsiä siitä että täällä joku yrittää ajaa asoitaan ilman sossulan pakkokoneistoa. Miten täällä pärjättiin joskus aikaan miekka ja kivi kun oli linnavuoret ja viestintätulet? Miten ihmeessä ne pärjäsivät ilman Tupoa ja Ihalaista joka on kaikkien vähäosaisten ja raihnaisten vilpitön messias? "Me veronmaksajat" tosiaan, jumankauta että Ahteen Matti olisi ylpeä ja varmaan mainitseekin tästä detaljista seuraavalla lihavien demarilasten propagandaleirillä.

Sitten vikiset ja täriset Kokoomuksesta joka on ison maailman mittakaavalla just-ja-just keskustan akselilla ja sitten sun rakkaat vasemman laidan toverit (jotka tosissaan ovat vasemmalla näin ison maailman tasolla) ovat demarien johdolla hoitaneet tähän maahan tämän nykyisen tilanteen ammattiliittojensa ja sopivan värisiä jäsenkirjoja (arvaa mikä!) kantavien ministeriötoverien avulla. Juuri oli sossulan demareilla neljä vuotta aikaa huseerata ilman tuhmaa Kokoomusta niin miten ihmeessä asiat ovat tässä ja nyt noin huonosti?

JypFabu kirjoitti:
Koska juurikaan mitään suurempaa vastattavaa ei tuossa viestissäsi ollut,
Eipä tietenkään. Näytä mulle suomalainen aatetoveri joka voisi edes etäisesti ja kierrellen-kaarrellen keskustella esittämistäni asioista niin mä näytän sulle Jimmy Hoffan.

JypFabu kirjoitti:
sanoisin, että kun tää maa on rakennettu yhteishengellä tuhkasta moneen kertaan taas jaloilleen, en epäile hetkeäkään, etteikö tätä maata saataisi taas ihmisasuttavaan kuntoon, kun tämä kaverille ei jätetä jengi piipon antteineen saataisiin ulkoistettua globaaliksi riesaksi meidän niskoilta ja siitä pääomasta minkä nämä verenimijät on tältä yhteiskunnalta ryövänneet saataisiin oiva pesämuna osaaviin vastuullisiin käsiin.
"Ihmisasuttavaan kuntoon"? Noh, kyllä mä tiedän kuinka pahaan kuntoon nykyinen SdpAK-syöpä on maamme saanut - Vantaallakaan pääse enää edes hammashoitojonoon, joten ymmärretään. Ja Antin Piippohan menikin jo, joten piirrähän vaan uutta viivaa seinään - kyllä tällä yhteishengellä tulee niihin laivoihin ja lentokoneisiin tunkua.

JypFabu kirjoitti:
piipon antti, herramunjee...
Jos lopetellaan sillä että menet liitu- ja helmitauluinesi miettimään paljon Piipon yritys on tähän mennessä tuottanut Suomelle verovaroja - ihan näin yhden ihmisen osalta. Vertaa vaikka Hakaniemen sankareihisi, onko paljon vai vähän, otatko vai jätätkö?
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
cottonmouth kirjoitti:
Mutta oletko ajatellut, että jos Puoskari sattuukin edustamaan juuri sitä helvetin kapeaa ryhmää johon MINÄ kuulun?
No sitähän tässä on juuri ajateltu.
cottonmouth kirjoitti:
Heh, olet ainakin Jatkiksen tietojen mukaan vm. -75. Koetko, että esim. omanikäisesi kansanedustaja ymmärtäisi Sinun tarpeitasi paremmin vaiko esim. -45 syntynyt?
Vaikka oltaisiin täysin eri mieltä kaikesta maan ja taivaan väliltä, niin tässä äänestämisen katsantokannassa on meidän suurin ero. Vaikka olisin nuori ruotsinkielinen tummaihoinen homo, niin en silti äänestäisi samanlaista eduskuntaan. Vaikka kotiseutuni on Varsinais-Suomessa, niin ei tulisi mieleenkään äänestää ehdokasta, joka vain lupaisi Varsinais-Suomeen sitä tai tätä, koska en ole lyhytnäköinen paska. Enkä nyt reilu kolmekymppisenä pysty edes väkisin keksimään mitään syytä, miksi millään poliittisella ryhmittymällä olisi vähäisintäkään syytä vetää nuorilta, tulevilta veronmaksajilta ja päättäjiltä, mattoa alta.

Oma tämänhetkinen ikäni, elämäntilanteeni tai asuinpaikkani on täysin epäolennainen tekijä äänestämiskäyttäytymiseni kannalta, koska mm. 1. Tarkoitus olisi joskus lisääntyä, joten haluan kaikkea hyvää lapsiperheille. 2. Lapsistani tulee nuoria, joille toivon kaikkea hyvää. 3. Minusta tullee joskus eläkeläinen, joten en näe mitään syytä kaivaa maata tulevaisuuteni alta. 4. 5. 6. 7... Olen ollut myös opiskelija, koditon, työtön ja pätkätyöläinen, joten siitäkin puolesta on näppituntumaa. 8. Teen sivuhommia päihdehuollossa, jossa on elämän nurjan puolen kirjoa laidasta laitaan, joten niidenkin tarpeista on käsitys. 9. Muutan keväällä pk-seudulle ja joskus taas kuka tietää minne. 10. 11.... Näitä voisi luetella loputtomiin.

En kertakaikkiaan näe mitään syytä, miksi en äänestäisi sen mukaan, että kaikilla olisi tulevaisuudessa mahdollisuus parempaan. Edellinen koskee mm. eri ihmisryhmiä, eri alueita, kuin luontoakin. Jos jollain menee huonosti, niin se on kaikilta pois.
 

-Mercury-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
http://www.petrisalo.net/blogi.section/pages/blogi_tark2643ff0699.html

Salo puolustautuu: (pätkiä tuolta linkistä alla)
Tänään sitten soittikin jo FST eli ruotsinkielinen yleisradio. He kertoivat, että kahdenkeskinen keskustelumme perussuomalaisen kanssa on salaa nauhoitettu, ja heidän mielestään kannanottoni koskien somaleja on todella uutisen arvoinen. Tätä ennen toimittaja oli jo soittanut puolueemme puheenjohtajalle Jyrki Kataiselle ja pyytänyt hänen mielipidettään ”rasistiseen” kannanottoon. Täyttä manipulointia, sanon minä.
...
Yritin kertoa kokoomuslaista ulkomaalaispolitiikkaa myös FST:n toimittajalle. Kerroin, kuinka Kokoomus on ehdottanut, että maassamme opiskeltuaan tulisi henkilön saada pikaisemmin työlupa Suomeen. Kerroin myös, että ulkomaalaisen, joka osaa kielemme, tulisi saada Suomen kansalaisuus nykyistä helpommin. Kerroin toimittajalle, että työntekijöiden oleskeluluvilta on poistettava saatavuusharkinta niillä aloilla, joissa on pulaa työvoimasta. Näitä aloja on nykyään jo paljon. Meillä on huutava pula osaavasta työvoimasta.
...
Näistä kertomistani seikoista FST:n toimittaja ei ollut kiinnostunut, vaikka niitä hänelle monta kertaa erikseen painotin. Ihmettelen, miksi ei kiinnostanut. Miksi ruotsinkielinen yleisradio halusi leimata minut rasistiksi?
 

Viljuri

Jäsen
Lapanen kirjoitti:
Eiköhän Salon esille nousseet sanomiset myötäile yleisemminkin Kokoomuksen kentän mielipidettä kyseisessä asiassa.

No, ei ainakaan minun havaintojeni mukaan, kyllähän tietämättömyyteen ja suvaitsemattomuuteen maailmankuvaansa rakentavat ainekset ovat "heijastamassa" kateutta ja kaunaansa ihan muissa poliittisissa liikkeissä, joista SDP ja SAK ei ole vähäisin.

Esimerkkejä SDP:n ja SAK:n rasisteista löytyy kantojasi läheltä liippavista, lähinnä ideologisista syistä antisemiitteinä näyttäytyvistä yksipuolisista "kärjistäjistä" (agent provocateur) alkaen, ulottuen ihan rehellisiin "perussuomalaisiin" rasisteihin saakka (joita on useampi kuin yksi SAK:n ja SDP:n luottamusmiestaustaisten kansanedustajien joukossa).

Joka tapauksessa "rasistisin" läpimennyt laki viimeisten vuosien aikana Suomessa on ihan SAK:n käsialaa, joka siis koski näiden uusien EU-maiden kansalaisten maahantulon estämistä.
 

Viljuri

Jäsen
Maple Leaf kirjoitti:
Mitä tulee pariin muuhun tässä ketjussa hiljan käsiteltyyn kysymykseen: Kimmo Sasin kuolonkolarin vääntäminen vaaliteemaksi suuntaan tai toiseen on mielestäni aika mautonta - siinä kuitenkin kuoli ihan oikea ihminen, ja se on vakavampaa kuin nettiavaruudessa elävien nimimerkkien jääkiekkoaiheisen keskustelupalstan keskinäinen nokittelu.

Osanotto kolarin uhreille ja heidän omaisilleen.

Olipa Sasin ja kokoomuspuolueen syyllisyys tähän kuolonkolariin millainen tahansa, niin toivoisi kyllä viestissäsi esittäämääsi asennetta itse kultakin.

Nythän on esitetty väitteitä, että Sasi olisi pyörtyillyt suorilta jaloilta ennenkin, ainakin yhden kerran eli olisiko taustalla ollut neurologinen vika, eikä sinänsä itseaiheutettu vaaliväsymys ja rattiin nukahtaminen? Olipa miten oli, jokainen repiköön ilonsa siitä, mistä tykkää. Olipa sitten kysymyksessä vastakkainasettelu tahi onnettomuuksista iloitseminen.

Jos jääkiekkoaiheisen keskustelupalstan kirjoittelu saattaakin joskus ihmetyttää, niin vielä enemmän ihmetyttää se, että minkälaista kielenkäyttöä esimerkiksi vihreässä eduskuntaryhmässä on Sasista jo aiemmin käytetty.

Esimerkiksi läheinen ystäväni on toiminut aikaisemmin po. ryhmässä eduskunta-avustajana*, ja hänen kertomansa asiat kyllä panisivat "suvaitsevaisuus"-mittarit loistamaan punaiselle, vaikka YLE ei tekisikään väijytystä ja salanauhoitusta, kuten kävi Salon tapauksessa. Tällä tarkoitan sitä, että epäasiallista kielenkäyttöä esiintyy myös niiden keskuudessa, jotka moraalisesti korottavat itsensä "meitä" muita korkeammalle.

* Disclaimer: en yksilöi tätä asiaa tai muutakaan mahdollisesti tietämääni asiaa tarkemmin (kuin mahdollisesti oikeusistuimessa todistajaksi asiaa koskien haastettuna), mutta joka tapauksessa kertomukseni on lähinnä anekdootti, ja on lukijan omalla vastuulla, että miten siihen suhtautuu...
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rahaa opiskelijoille, rahaa työttömille, lapsiperheille, vanhuksille, veteraaneille, laiskoille paskoille jotka pelaa pleikkaa kotona. Ja enemmän rahaa terveydenhuoltoon. Enemmän rahaa ympäristönsuojeluun. Rahaa joka paikkaan. Ja ai niin, verot alas! En mä vaan lähde mukaan tohon skeidaan.

Mutta mistä rahat? Säästetään, tehostetaan toimintaa, ajatellaan taloudellisesti jne vai.

Helppoa se on sanoa vaikkapa että ei uutta ydinvoimalaa tai muuta vastaavaa, jossa monet äänestäjät voivat olla samoilla linjoilla. Mutta tietääkö ne kaikki ehdokkaat itsekkään kovinkaan tarkkaan mitä ne vaihtoehdot todella tarkoittavat, ja mitkä hyödyt ja haitat ovat missäkin, tai että mitä on välttämätöntä tehdä vaikka tuntuiskin paskanakilta. Siis nyt mä en ota kantaa tohon ydinvoimalakysymykseen.

Mua on alkanut kummastuttaa jotkut nuoret ehdokkaat, joilla ei ole lähes minkäänlaista fiksua koulutusta, eikä kokemusta erilaisista hommista. Tai siis ehkä eniten kummastuttaa se, että siltikin heiltä löytyy jyrkkiä mielipiteitä suuntaan tai toiseen mitä aikoisivat ajaa. Se on tavis kansalaisella niin helppoa löytää joku nimi jostain ihmeen vaalikoneesta, ja ajatella että tolla on samoja mielipiteitä kun just mulla, ja äänestää sitä. Tuntematta tai tietämättä siitä jampasta erityisemmin mitään. Siis kyllä mä tiedän että eduskunnan pitäisi tavallaan edustaa kansaa, ja siellä pitäisi olla erilaisia ihmisiä. Ja olen mä monesti kuullut senkin että mun nuorena pitäis äänestää nuorta ehdokasta, joka ehkäpä jotain vanhaa ehdokasta paremmin osaisi ajaa just mun asioita. Mutta hemmetti sentään.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
-Mercury- kirjoitti:
Demarit teki peliliikkeen vetäytymällä vastuusta, sieltä sitä on/oli hyvä huudella.

Tähänkään oikeistosiiven itkuvirteen siitä, että demarit olisivat tarkoituksella jääneet pois hallituksesta 90 -luvun alussa ei ole missään näyttöjä. Kiva vaan uskoa, koska tämän uskominen on kivaa.

Sitten case-Salo:

"Tänään sitten soittikin jo FST eli ruotsinkielinen yleisradio. He kertoivat, että kahdenkeskinen keskustelumme perussuomalaisen kanssa on salaa nauhoitettu, ja heidän mielestään kannanottoni koskien somaleja on todella uutisen arvoinen. Tätä ennen toimittaja oli jo soittanut puolueemme puheenjohtajalle Jyrki Kataiselle ja pyytänyt hänen mielipidettään ”rasistiseen” kannanottoon. Täyttä manipulointia, sanon minä.
...
Yritin kertoa kokoomuslaista ulkomaalaispolitiikkaa myös FST:n toimittajalle. Kerroin, kuinka Kokoomus on ehdottanut, että maassamme opiskeltuaan tulisi henkilön saada pikaisemmin työlupa Suomeen. Kerroin myös, että ulkomaalaisen, joka osaa kielemme, tulisi saada Suomen kansalaisuus nykyistä helpommin. Kerroin toimittajalle, että työntekijöiden oleskeluluvilta on poistettava saatavuusharkinta niillä aloilla, joissa on pulaa työvoimasta. Näitä aloja on nykyään jo paljon. Meillä on huutava pula osaavasta työvoimasta.
...
Näistä kertomistani seikoista FST:n toimittaja ei ollut kiinnostunut, vaikka niitä hänelle monta kertaa erikseen painotin. Ihmettelen, miksi ei kiinnostanut. Miksi ruotsinkielinen yleisradio halusi leimata minut rasistiksi?"


Nyt on kaverilla rehellisesti paskat housussa. Mahdoton selittely päällä. Kokoomuksen fanipojat nielevät luonnollisesti nämäkin selitykset mukisematta. Onneksi kaikki ihmiset eivät ole niin yksioikoisia, että uskoisivat nuo säälittävät selitykset. Sanottu mikä sanottu.

Tuosta käy varsin hyvin ilmi, että puoluetoimistolla kirjoitetaan yhtä politiikkaa (perseennuolentapolitiikka), ja edustajat tekevät toista politiikkaa (sitä, mitä kokoomus oikeasti tekee).
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Barnaby kirjoitti:
En. Enpä todellakaan - ei mitään syytä. Järjestän itselleni hyvän elannon enkä ole kitisemässä sosialisoinnin ja tasapäsitämiskontrollin perään niin kuin eräät.

Edelleen, herra katselee sitä ruskeaa omista kalsareistaan, näkee, jos omaa silmät.

Ei anna aihetta enempään.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
HeGe41 kirjoitti:
Tuosta käy varsin hyvin ilmi, että puoluetoimistolla kirjoitetaan yhtä politiikkaa (perseennuolentapolitiikka), ja edustajat tekevät toista politiikkaa (sitä, mitä kokoomus oikeasti tekee).

Kerropas mitä politiikkaa se Kokoomus sitten oikeasti tekee? Ja ennen kaikkea vielä lisäksi, miten se on pahempaa kuin demarien politiikka?

Ainakaan vielä en ole nähnyt yhtään sellaista viestiä, jossa joku konkreettisesti olisi tuonut mitään vastausta demarien politiikan hyvyydestä. Ennemminkin täällä on mustamaalattu muita. Toisaalta jos omassa pesässä ei ole mitään kehumista, pitää varmaan etsiä vikoja muista.
 

Kapulainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
E kirjoitti:
Ainakaan vielä en ole nähnyt yhtään sellaista viestiä, jossa joku konkreettisesti olisi tuonut mitään vastausta demarien politiikan hyvyydestä. Ennemminkin täällä on mustamaalattu muita. Toisaalta jos omassa pesässä ei ole mitään kehumista, pitää varmaan etsiä vikoja muista.

Samaa mieltä! Lisäksi ihmettelen sitä, että demarit antavat Kokoomuksesta kuvaa vahnustenhoitoa tai muita palveluja heikentävänä puolueena. Todellisuudessahan demarit ovat olleet kolmessa viimeisessä hallituksessa vaikuttamassa asioihin. Eikö palvelujen ole juuri valitettu huonontuneen viimeisten vuosien aikana? Miksi asia nyt muuttuisi, kun eivät demarit ole saaneet asiaan muutosta ennenkään, miksi he muuttaisivat asian nyt?

Ei sillä, että muiden puolueiden lupaukset olisivat yhtään sen parempia. Tässä nyt lähinnä kyse on siitä, että demarit haluavat antaa kuvan, että Kokoomuksen päästessä valtaan kaikki muuttuisi huonompaan suuntaan, vaikka todellisuudessa demarit ovat itse olleet viimeiset reilut kymmenen vuotta vaikuttamassa asioiden kehitykseen. Eiköhän se peikko löydy sieltä SDP:n omasta peilistä.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Kapulainen

Erittäin hyvin kirjoitettu! Näin se juuri on. Olenkin ihmetellyt miten demareilla voi olla munaa syyttää Kokoomusta siitä että tulevat heikentämään mm. palveluita (mitä palveluita? eilen jonotin 45min puhelimessa saadakseni lääkärinajan jonka sitten sain 3 viikon päästä!) jne. Palveluthan ovat huonontuneet juuri demareiden aikana selvästi! Senhän osoittaa jo tilastotkin!

Demarit ovat lihoneet toistakymmnetä vuotta hallituksessa saamatta juurikaan mitään aikaiseksi. Ai juu, 100000 uutta työpaikkaa. Jep jep. Jokainen joka ihan omalla järjellään ajattelee tietää mistä ja miten nuo työpaikat ovat syntyneet. Hallituksen toimet ovat lähinnä olleet kosmeettisia ko. asian suhteen. Mutta ymmärränhän minä sen että yrittävät ottaa kunnian itselleen asiasta. Varsinkin demarit. Kusessa kun ovat. Ensin yritetään pelotella ihmisiä yhteiskuntarauhan rikkoutumisella jos oikeisto voittaa, pelottelua ja suoranaista uhkailua, ja kun se ei näytä auttavan yritetään taas "ostaa" vaalivoittoa lupaamalla kuun taivaalta.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Viljuri kirjoitti:
Esimerkkejä SDP:n ja SAK:n rasisteista löytyy kantojasi läheltä liippavista, lähinnä ideologisista syistä antisemiitteinä näyttäytyvistä yksipuolisista "kärjistäjistä" (agent provocateur) alkaen, ulottuen ihan rehellisiin "perussuomalaisiin" rasisteihin saakka (joita on useampi kuin yksi SAK:n ja SDP:n luottamusmiestaustaisten kansanedustajien joukossa).

Ja sinulla on varmasti heittää myös pari nimeä sanojesi tueksi?

Vai että epäillään sitä Sasinkin ajaneen väsyneenä. Tosin hän ei muista mitään. En minäkään muistaisi.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
E kirjoitti:
Kerropas mitä politiikkaa se Kokoomus sitten oikeasti tekee? Ja ennen kaikkea vielä lisäksi, miten se on pahempaa kuin demarien politiikka?

Ristiriitaista politiikkaa. Puoluetoimistolta tulee yhdenlaista sanomaa ja edustajilta toisenlaista. Kusetuksen hajua ilmassa. Näyttää olevan vaikeaa tuo perseen nuoleminen joka suuntaan. Slurps, slurps...

Se, mikä tästä tekee pahempaa kuin demarien vastaavan, on tuo armoton kusetus. Niin suuri kusetus, että edes omat edustajat eivät pysy enää perässä.

Kataisen hätääntyminen ja Salon selittelyt kruunaavat koko komauden, vai sanoisinko karmeuden. Busted!

Nykyinen vallitseva tilanne yhteyskunnassamme olkoot osoitus demarien politiikasta. Ei kauniita sanoja, vaan konkreettisia tekoja. Suomella menee tällä hetkellä ihan hemmetin hyvin.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Muutamilla yksittäisillä ehdokkailla mopo keulii vähän joka puolueessa, ei pelkästään Kokoomuksessa. Sen perusteella ei mitään koko puoluetta koskevia kusetuksia kannata pohtia. Sellaista ehdokasta ei kannata äänestää, joka päästelee sammakoita suustaan. Valitettavasti sellaisia on Kokoomuksessakin.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
HeGe41 kirjoitti:
Ristiriitaista politiikkaa. Puoluetoimistolta tulee yhdenlaista sanomaa ja edustajilta toisenlaista. Kusetuksen hajua ilmassa. Näyttää olevan vaikeaa tuo perseen nuoleminen joka suuntaan. Slurps, slurps...

****

Nykyinen vallitseva tilanne yhteyskunnassamme olkoot osoitus demarien politiikasta. Ei kauniita sanoja, vaan konkreettisia tekoja. Suomella menee tällä hetkellä ihan hemmetin hyvin.

Jaa, että Kokoomusko tässä on persettä nuolemassa, anna mun kaikki kestää. Kokoomus on ainoa puolue, joka on sanonut, että ei halua luvata mitään, mitä ei pysty pitämään. Vanhanen taas on sanonut, että ei heidän yksittäisten ehdokkaiden lupauksilla ole mitään perää, kun puolueen linjat ne ratkaisevat. Eero ja demarit taas lupaavat yli 2 miljardia ilman minkäänlaista visiota siitä, mistä nämä miljardit vedetään.

Esimerkiksi Keskusta ja SDP molemmat lupasivat ennen viime vaaleja puuttua opintotukeen. Mikä on tilanne? Tällä hetkellä opiskelija saa tienata opintotuen lisäksi noin 9000 euroa vuodessa. Mikä köyhyysraja, missä pelaa? Eläkkeisiin luvattiin huimia korotuksia. No onhan 5 euroa kuussa todella huikea parannus tilanteeseen. Mieluumminkin sanoisin, että ei konkreettisia tekoja vaan kauniita sanoja. Aikooko esimerkiksi opiskelijat oikeasti unohtaa sen, että heidät on syrjäytetty kaikessa päätöksenteossa täydellisesti?
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Käsittämättömän paatoksellisia nämä JA;n ikiomat pikkupunikit! Muistuttavat enemmän ja enemmän muslimeja! Mutta onhan se hienoa uskoa johonkin niin voimakkaasti että sulkee silmänsä ja korvansa järkiasioilta.

Nyt tiedän mistä Eerokin saa voimansa. Hän lukee Jatkoaikaa säännöllisesti.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Kyynikko kirjoitti:
Käsittämättömän paatoksellisia nämä JA;n ikiomat pikkupunikit!

Pata kattilaa soimaa, tai jotain. Omassa retoriikassasi on ehkä hivenen havaittavissa sitä samaa paatoksellisuutta josta muita moitit.

Itse en ole vielä päättänyt että kumman puolueen Kokoomuksen vai SDP:n ehdokasta tulevissa vaaleissa äänestän vaalikoneiden perusteella tarjolla on molemmista muutama varteenotettava ehdokas. Varmaa on vain että Kepu jää tälläkin kertaa ilman minun ääntäni.

Jos päädyn äänestämään SDP:n ehdokasta olen ilmeisesti punikki, mikäs mä olen silloin jos mä äänestänkin Kokoomuksen ehdokasta? Sinikki? Riistoporvari?
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
flintstone kirjoitti:
mikäs mä olen silloin jos mä äänestänkin Kokoomuksen ehdokasta? Sinikki? Riistoporvari?

Älykäs voittaja joka haluaa varmistaa että Suomella on varaa olla hyvinvointivaltio myös tulevaisuudessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös