tinkezione
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Pens, Ipa, Rod Weery
Canon PowerShot S1 IS. Alta viissataa. Et tarvitse mitään muuta kameraa enää koskaan.
Viestin lähetti Cosmo
Kamerassa huikeaa:
- Tutun monipuoliset säädöt, esim. säädettävä salama on superhyvä.
Kamerassa ei-huikeaa:
- Patteriralli.
Itse valitsin suunnilleen samoilla perusteilla Minoltan DiMAGE G400 -kameran ja olen ollut tyytyväinen. Maksoin kamera + 64 muisti + säilytyspussi "paketista" 325,-. Voi käytää joko secure cardia tai memory stickiä (jopa yhtäaikaa) ja toimii ladattavalla akulla. Samaa mallia myydään myös Konica nimelläViestin lähetti Prookie
Tarvisi digikamera hommata. Hintaluokka olisi n. 300 e. Kameran täytyisi olla pienikokoinen. Tällä hetkellä on kolme vaihtoehtoa: Canon digital ixus iis, Nikon coolpix 3200 ja Fuji Finepix F402. Tuo Canon on ehkä nyt ykkösvaihtoehtoni. Osaisiko joku neuvoa, että mikä kamera minun kannattaisi ostaa?
Viestin lähetti tinkezione
Canon PowerShot S1 IS. Alta viissataa. Et tarvitse mitään muuta kameraa enää koskaan.
Viestin lähetti Aatos
Ainoa mikä häiritsee 3.2 milj. resoluutio.
Canonin edustajan mukaan tästä on tulossa vuoden vaihteen tienoilla 5 tai jopa 8 miljoonan pikselin versio. Jos näin käy, se on siinä.
Viestin lähetti SaiPa2000
No nii, nyt se kameran hankinta on ihan oikeasti tullut ajankohtaiseksi.
1000 euron järjestelmädigi on haaveissa, mutta jos järjellä ajattelee, niin mitäs kameraa arvoisat palstalaiset suosittelisivat tälläiselle urheilukuvausta harrastavalle (Koripallo/Jääkiekko).
Hintahaitari kameralle 0-800€ (noin suunnilleen)
Viestin lähetti Sniper
Jos pokkariluokan kamera on se vaihtoehto, niin speksien mukaan Panasonic on mahtizoomi-luokan parhaita vaihtoehtoja valovoiman suhteen, eli ainakin teoriassa liikkeen pysäytys pitäisi onnistua parhaiten, pidemmillä valotusajoilla (kun kohde ei liiku) pelatessa kuvanvakain auttaa käsivaralta kuvatessa.
Viestin lähetti SaiPa2000
Joo Panasonic Lumix DMC-FZ10 näytti aivan mielenkiintoiselta. Pitääkin tutustua paremmin.
Viestin lähetti expertti
Ihan uteliaisuudesta ajattelin kysyä, että mitä lakanoita/lippuja ajattelit kuvistasi teettää? Vai mihin oikeasti käytät noita pikseleitä?
Kuten monissa julkaisuissa on todettu niin 2-3miljoonaa riittää a4 kokoisten tulosteiden tekemiseen...
Viestin lähetti heavy
Itse valitsin suunnilleen samoilla perusteilla Minoltan DiMAGE G400 -kameran ja olen ollut tyytyväinen.
Viestin lähetti zuvi
Olisko antaa vinkkejä minkälaista digikameraa kannattaisi hankkia, kun haluaa (yllätys, yllätys:) halvan, mutta hyvän? (Hinta maksimissaan ehkä noin 400 eukkoa)
Nyt joulun alla on varmaan kaikenlaisia alennuksia, mutta kun ei oo aavistustakaan, mitkä merkit ja mallit ovat oikeasti hyviä...
Viestin lähetti zuvi
Olisko antaa vinkkejä minkälaista digikameraa kannattaisi hankkia, kun haluaa (yllätys, yllätys:) halvan, mutta hyvän? (Hinta maksimissaan ehkä noin 400 eukkoa)
Nyt joulun alla on varmaan kaikenlaisia alennuksia, mutta kun ei oo aavistustakaan, mitkä merkit ja mallit ovat oikeasti hyviä...
Aika vaikea näillä perusteilla. Tuohon hintaan saa jo monenlaista hyvälaatuista kuvaa ottavaa kameraa. Kuitenkin kannattaisi ehkä miettiä niitä vaatimuksia, esim. onko taskuunmenevyys, hyvä zoomi, tehokas salama, käytön helppous tai suuri muistikapasiteetti tärkeää. Suosittelisin ajattelemaan ensin, miten ja mihin sitä kameraa aikoo käyttää (sisällä/ulkona, läheltä/kaukaa, jatkuvasti/lomilla, nettikuviin/paperikopioihin). Sitten saat tarkempia neuvoja varmaan helposti.Viestin lähetti zuvi
Olisko antaa vinkkejä minkälaista digikameraa kannattaisi hankkia, kun haluaa (yllätys, yllätys:) halvan, mutta hyvän?
Viestin lähetti tahtookirjoittaa
Joku Canon Powershot -sarjalainen. Taitaa A80 olla tällä hetkellä uusin, mutta A75 tai A70:ää saa jo alle 300 €:lla. Tuo A70 voitti taannoin sekä Tekniikan maailman että Mikrobitin testin, ja tuskin nuo uudemmat mallit ainakaan huonompaan suuntaan ovat menneet.
Kirjoituskämmi korjattu.
Viestin lähetti Thornton
Tälläinen kysymys tuli mieleen nyt kun olisi vihdoin tarkoitus hommata se ensimmäinen digikamera.
Eli, onnisttuuko näillä "perus" kameroilla minkään näköinen kuvaaminen esim. lätkäkatsomosta kentälle? Nimim. "Aloittelija"
Ainakin itse kun olen kuvannut jäähallissa omalla Minoltan Dimage Z1 kameralla niin yllättävän hyvin on onnistunut kuvat. Tuossa kun on vielä 10-kertainen zoomi niin voi yläkatsomosta asti zoomata tietyn pelaajan kuvaan.Viestin lähetti Thornton
Tälläinen kysymys tuli mieleen nyt kun olisi vihdoin tarkoitus hommata se ensimmäinen digikamera.
Eli, onnisttuuko näillä "perus" kameroilla minkään näköinen kuvaaminen esim. lätkäkatsomosta kentälle? Nimim. "Aloittelija"
Viestin lähetti Thornton
Eli, onnisttuuko näillä "perus" kameroilla minkään näköinen kuvaaminen esim. lätkäkatsomosta kentälle?Onko näillä n. 400e -hintaluokan vempaimilla edes mahdollista saada onnistuneita otoksia katsomosta kentälle? Tarpeeksi isolla resolla kun kuvia ottaisi, niin niistä pystyisi sitten croppaamaan sopivan kohdan ja näin ei tarvitsisi edes pahemmin zoomata.
Lähinnä nyt olen ihastunut Canonin Ixus 40:en, mutta sillä taitaa kannattaa heittää vesilintua kun halutaan kuvata jotain nopeasti liikkuvaa?
Mitä yleensäkin ottaen kannattaa kamerassa tarkkailla jos haluaa ottaa kuvia liikkuvista kohteista? Onko hyviä suosituksia tuon hintaluokan (n. 300-400e) kameroista joista tuohon tehtävään olisi? Toki kameralla tulisi muitakin kuvia napsittua, mutta olisihan se mukava saada edes jonkinlaisia kuvia kentältäkin, kun noita matseja nyt tulee kierrettyä.