Mä en ole kauppaamassa Svatosta Konowalchukin tai Brunetten ohi, vaan heidän seurakseen. Ja nuo pisteet playoffeissa tulivat näin, kaikki Dallas-sarjassa.
-syöttö ensimmäisessä pelissä.
Forsberg (Blake, Svatos), 6:14
Tasakentällisin siis.
-syöttö toisessa pelissä.
Konowalchuk (Blake, Svatos), 43:01, (pp).
Eli ylivoimalla syöttö, siinä ei ollut Sakic, eikä Forsberg mukana (ainakaan pisteillä).
-maali neljännessä pelissä.
Svatos (Skrastins, Foote), 85:18.
Eli tasakentällisin.
-kolme syöttöä viidennessä pelissä.
Konowalchuk (Svatos, Foote), 21:41, (pp).
Forsberg (Svatos, Skrastins), 40:42.
Hejduk (Svatos, Forsberg), 49:08.
Eli ylivoimalla yksi syöttö, siinä ei ollut Sakic, eikä Forsberg mukana (ainakaan pisteillä). Ja kaksi tasakentällisin.
Siis. Kuudesta pisteestä kaksi ylivoimalla, kummassakaan ei ollut Sakic eikä Forsberg toisena syöttäjänä tai maalintekijänä. Tasakentällisin tuli tuo jatkoaikamaalikin, siinäkin Skrastins ja Foote syöttäjinä, ja se oli läpiajomaali. Sitä, oliko silloin Sakic tai Forsberg kentällä, en muista.
Ja peliajasta, eikö se vain osoita pelaajan hyvyyttä, jos on pienellä peliajalla joukkueensa playoff-pistepörssin nelonen? Taakse jäi mm. Blake, Konowalchuk, Tanguay, Kariya, Selänne ja Liles. Lisäksi vain Forsbergilla oli enemmän syöttöjä. Kyllä tollanen saldo on mun mielestä vähän helvetin kova tulokkaalta, joka kuitenkin on pelannut vain neljä runkosarjapeliä. Paljonko se Krestanovich teki pisteitä playoffeissa? Pelasiko yhtään peliäkään?
Mun mielestä parhaat pelaajat pelaa parhaiden pelaajien kanssa, ja onko joku Milan Hejduk nyt sitten umpisurkea, kun tekee lähes kaikki pisteensä Forsbergin tai Sakicin kanssa? Tai Forsberg, eipä hänkään tehnyt kovin montaa pistettä ilman Hejdukia tai Tanguayta. Tuo sun logiikka siis ontuu aika pahasti. Se on tulos joka ratkaisee. Jos Svatos tekee 6 pistettä 11 pelissä, se on aivan tarpeeksi hyvä tahti. Tuo on se lopputulos. Ei se kuka oli maalintekijä tai se tuliko maali ylivoimalla.
Tuohon runkosarjan jääaikaan vaikuttaa se, että Svatos pelasi vain vajaat kolme minuuttia ennen loukkaantumistaan St. Louisia vastaan. Se vaikuttaa neljän pelinkeskiarvoon kovastikin. Kolmen täyden pelin jää-ajan keskiarvo oli 12.49, joka olisi ollut 12. eniten, eli kuitenkin pelaavassa kokoonpanossa. Tosin Coloradon koko kausi oli täynnä loukkaantumisia, joten nuo nyt ei paljoakaan kerro kuka pelasi kenenkin kanssa. Ja paljonko tuli YV-aikaa ja paljonko AV-aikaa. Ja edelleen, jos tulokas pääsee ylivoimaa pelaamaan, niin ei kai sitäkään ihan arvalla olla vedetty että "Enttententten, mee sä kentälle"
Joka tapauksessa, Svatos teki hyvää jälkeä tulokkaaksi, ja olisi ihme, jos uusi tilaisuus ei aukeaisi heti kauden alussa.
Ja stiflatille vielä sen verran, että eipä oikein auennut minulle tuo asia. Kolme nimeä listassa, siis mitä se nyt sitten tarkoittaa? Onko mun nyt sitten jostain etsittävä tuommoinen "Joo Esko" käsiini? Ja jos, niin miksi? Jos kyseinen tyyppi sattuu jostain löytymään, niin kerronko terveisiä? Kuka tuossa "ketjussa" on seuraava, vai onko noita nimiä vain nuo kolme? Ja mikä tuo "ketju" edes on? Aivan sama, tuo off-topic saa mun puolesta loppua.