Colorado Avalanche 2005-2006

  • 51 627
  • 372
Avataanpa sitten Coloradollekin oma ketjunsa kaudelle "Palkkakaton alla, year I". Tällä hetkellä ainakin itselleni kaikkein polttavin kysymys on, ketä lähtee. Tähtiluokasta kaikki paitsi Sakic taitavat olla siirtohuhuissa. Itse toivon, että Sakicin lisäksi ainakin Tanguay, Hejduk, Aebischer, Liles, Svatos ja Blake jäävät. Siinä on hyvä runko joukkueelle. Todennäköisiä, ellei peräti varmoja lähtijöitä ovat ainakin Selänne, Nikolishin ja Gratton.

Muita tärkeitä kysymyksiä ilmassa ovat ainakin seuraavat
- Mitä uusi CBA sanoo "Tapaus Kariya"sta? Jääkö mies Avsiin, tuleeko ykkösvarauksia tilalle paljonkin, vai miten tässä käy?
- Mitä Forsberg sanoo? Pelaako Avsissa "ilmaiseksi"?
- Miten käy varaustilaisuudessa? Itse olisin tyytyväinen Top-10 varaukseen.

edit. Pistetäämpä muutama linkki kiinnostuneille.
Denver Postin Avalanche osasto löytyy osoitteesta http://www.denverpost.com/avalanche Siellä on paljon kolumneja Avalanchesta, kannattaa lukea. http://www.rockymountainnews.com/drmn/avalanche osoitteessa Rocky Mountain Newsin Avalanche osio. Mielestäni hieman "tylsempi" kuin Denver Post, mutta hyviä juttuja sielläkin.

edit2. Colorado Avalanchen pelaajatilanne 18.7.2005

Sopimuksen alla - Uusi palkka perässä (lähde: http://www.denverpost.com/avalanche/ci_2861376)

Puolustajat
Rob Blake 6,4M$
Bob Boughner 950k$
Ossi Väänänen 950k$

Hyökkääjät
Joe Sakic 6,7M$
Steve Konowalchuk 1,9M$
Ian LaPerriere 1,1M$
Antti Laaksonen 646k$

Rajoitetut vapaa-agentit

Maalivahdit
David Aebischer
Peter Budaj

Puolustajat
Karlis Skrastins
Kurt Sauer
John-Michael Liles

Hyökkääjät
Riku Hahl
Marek Svatos
Milan Hejduk
Alex Tanguay
Dan Hinote
Peter Worrell

Rajoittamattomat vapaa-agentit

Maalivahti
Phil Sauve

Puolustaja
Adam Foote

Hyökkääjät
Jim Cummins
Paul Kariya
Steve Moore
Peter Forsberg
Darby Hendrickson
Teemu Selanne
 
Viimeksi muokattu:

Maxell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,Red Wings,HJK, Brad Norton fan club
05-06 joukkue ketjuineen

Lueskelin tuolta HFBoards'ista miltä Coloradon joukkue näyttäisi mahdollisesti kun kausi alkaa ja eräs kirjoittaja oli saanut kasatuksi tälläisen joukkueen:

Tanguay-Sakic-Hejduk
Wolsky-Forsberg-Svatos
Konowalchuck-Gratton-Laperriere
Laaksonen-Hahl-Hinote

Worrell-Richardson

Vaananen-Foote
Liles-Skrastins
Sauer-Boughner

Boychuck

Aebisher-Budaj

Ja tämä jengi olisi max. 38 milj. us dollaria
 
Tuo Maxellin laittama ketjukoostumus näyttää muuten hyvältä, mutta
-Pakisto on onneton, jos Foote loukkaantuu. Siispä toivon edelleen Blaken jäävän mieluummin kuin Forsbergin.
-Mun käsittääkseni Wolski ei ole vielä lähellekään valmis kakkosketjun hyökkääjä
-Gratton saisi mun mielestä myös lähteä. Ainakin nykyisellä palkallaan on liian kallis.




Tuossa mun ensimmäisessä viestissä taitaa olla tuo "Sopimukselliset pelaajat" väärin. Tässä taitaa olla oikea lista.

Joe Sakic $6,664,797.00
Rob Blake $6,364,112.00
Steve Konowalchuk $1,900,000.00
Chris Gratton $1,900,000.00
Vincent Damphousse $1,520,000.00
Ian Laperriere $1,140,000.00
Bob Boughner $950,000.00
Ossi Vaananen $950,000.00
Antti Laaksonen $646,000.00
Brett McLean $418,000.00
Cody McCormick $372,000.00

En sitten tiedä...
 

bambamcam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Boston Bruins
En välttämättä kirjoitti:
-Pakisto on onneton, jos Foote loukkaantuu. Siispä toivon edelleen Blaken jäävän mieluummin kuin Forsbergin.


Joe Sakic $6,664,797.00
Rob Blake $6,364,112.00
Steve Konowalchuk $1,900,000.00
Chris Gratton $1,900,000.00
Vincent Damphousse $1,520,000.00
Ian Laperriere $1,140,000.00
Bob Boughner $950,000.00
Ossi Vaananen $950,000.00
Antti Laaksonen $646,000.00
Brett McLean $418,000.00
Cody McCormick $372,000.00

En sitten tiedä...


DENVER (AP) - The Colorado Avalanche said Monday they plan to honour the big-ticket contracts of Joe Sakic and Rob Blake, two of the core players for the perennial Stanley Cup contenders whose futures were in limbo.

The fate of other key Avalanche players - most notably Peter Forsberg and Adam Foote - is still being considered as general manager Pierre Lacroix scrambles to make decisions before Aug. 1, when those players will go on the open market if not signed.

Sakic ja Blake tekevät yhteensä $13m. Forsberg vai Foote? Kumman pitävät, vai jäävätkö kummatkin pois? Managereilla riittää vaikeita päätöksiä.
 
bambamcam kirjoitti:
DENVER (AP) - The Colorado Avalanche said Monday they plan to honour the big-ticket contracts of Joe Sakic and Rob Blake, two of the core players for the perennial Stanley Cup contenders whose futures were in limbo.

The fate of other key Avalanche players - most notably Peter Forsberg and Adam Foote - is still being considered as general manager Pierre Lacroix scrambles to make decisions before Aug. 1, when those players will go on the open market if not signed.

Sakic ja Blake tekevät yhteensä $13m. Forsberg vai Foote? Kumman pitävät, vai jäävätkö kummatkin pois? Managereilla riittää vaikeita päätöksiä.

Mä olen ymmärtänyt, ja laskenut itsekin vähän, että jos Forsberg, Gratton ja Boughner poistuvat, ollaan budjetissa. Mun mielestä joukkue olisi edelleen silti ihan kohtuullinen.
 
Colorado Avalanche julkisti 10-vuotislogon. Nähtävissä mm. joukkueen kotisivuilla osoitteessa www.coloradoavalanche.com Omasta mielestäni ihan hieno, samoin kuin oli vuoden 2001 All-Stars pelin logo, molemmissa sama idea, pohjautuvat "oikeaan" logoon.
 

bambamcam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Boston Bruins
En välttämättä kirjoitti:
Mä olen ymmärtänyt, ja laskenut itsekin vähän, että jos Forsberg, Gratton ja Boughner poistuvat, ollaan budjetissa. Mun mielestä joukkue olisi edelleen silti ihan kohtuullinen.

Kyllä toi Grattonin $1,9m on aika suolainen. Ulostamisen paikka tosiaan.
 

dewar47

Jäsen
Suosikkijoukkue
Titaanit JA TPS
bambamcam kirjoitti:
Kyllä toi Grattonin $1,9m on aika suolainen. Ulostamisen paikka tosiaan.

Totta, Gratton ulos vaan! Sen sijaan Fobba tuskin edes haluaa enää takaisin Coloradoon, joten sitä tuskin tarvitsee sen enempää miettiä. Mieshän heitti jo viime vuonna, että tuskin jatkaa pelaamistaan ollenkaan tämän kauden jälkeen tai ainakaan NHL:ssä.....
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
1. varaus

Colorado saa sitten varata entry draftissa numerolla 27. Ei käynyt arpaonnea, sillä tänä vuonna oli paras mahdollisuus saada kärkipään varauksia, kun se oli kiinni arvonnassa. 1. kierroksen loppupään valinta on toki Avalanchelle tuttu, koska se on menestynyt niin hyvin, että on ollut runkosarjassa korkealla, ja siten saanut ennenkin valita numerolla 25-30. 2. kierroksella Avs saa toki valita neljäntenä. Mutta saattaa olla että Colorado kauppaa vielä pois tuon 1.kierroksen draftivalinnan. Fox Sportsin rankingissa Colorado saisi puolustaja Brian Leen, varsinkin jos menettäisi Adam Footen. Siihen ei kyllä ole varaa.
 
dewar47 kirjoitti:
Totta, Gratton ulos vaan! Sen sijaan Fobba tuskin edes haluaa enää takaisin Coloradoon, joten sitä tuskin tarvitsee sen enempää miettiä. Mieshän heitti jo viime vuonna, että tuskin jatkaa pelaamistaan ollenkaan tämän kauden jälkeen tai ainakaan NHL:ssä.....

Siis Forsberg haluaa Coloradoon, se on ihan päivänselvä asia. Kysymys vaan on, "meneekö halpaan" sopimukseen, eli riittääkö jos Colorado tarjoaa ainoastaan nimellisen korvauksen, ei sitä 7½ miljoonaa minkä Foppa varmasti ansaitsisi.
 

Pitbull

Jäsen
Suosikkijoukkue
Taistelukiekko
Mielenkiintoinen on myös Terry Frein Denver Postissa heittämä kommentti joka on varmasti myös monelle GM:lle tullut mieleen, eli että pelaaja ottaisi palkanalennuksen, jos vastineeksi menetetystä palkasta saisi mehukkaan "endorsement"-diilin, esimerkiksi Coloradon tapauksessa Pepsiltä. Eli Fopalle nimellinen millin soppari Avsin kanssa, ja Pepsiltä 5m sponsoridiili.

Eri asia on suostuuko/haluaako Pepsi/joku muu sponsoreista tällaista tehdä. Jatkossa voi olla että bonukset pelaajille jne. maksaakin yritykset joukkueen ulkopuolelta. Olisi hauska tietää mitä CBA sanoo tällaisista tapauksista. Tietenkään ei täysin laillista mutta luotto on kova että kiero-Pierre keksii ratkaisun tähänkin ongelmaan.

Itse näkisin mieluiten että Smokin' Joe, Foppa, ja Foote jatkaa. Sen jälkeen Blaket ja muut nimet paperiin jos rahaa riittää.
 

RtSn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Pitbull kirjoitti:
Eli Fopalle nimellinen millin soppari Avsin kanssa, ja Pepsiltä 5m sponsoridiili.
Kyllähän näitä mahdollisia porsaanreikiä tullaan etsimään nyt palkkakaton myötä ja viisaammat niitä varmasti löytävätkin - tässä tapauksessa sitten sponsorisopimuksien kautta.
 
Pitbull kirjoitti:
Mielenkiintoinen on myös Terry Frein Denver Postissa heittämä kommentti joka on varmasti myös monelle GM:lle tullut mieleen, eli että pelaaja ottaisi palkanalennuksen, jos vastineeksi menetetystä palkasta saisi mehukkaan "endorsement"-diilin, esimerkiksi Coloradon tapauksessa Pepsiltä. Eli Fopalle nimellinen millin soppari Avsin kanssa, ja Pepsiltä 5m sponsoridiili.

Eri asia on suostuuko/haluaako Pepsi/joku muu sponsoreista tällaista tehdä. Jatkossa voi olla että bonukset pelaajille jne. maksaakin yritykset joukkueen ulkopuolelta. Olisi hauska tietää mitä CBA sanoo tällaisista tapauksista. Tietenkään ei täysin laillista mutta luotto on kova että kiero-Pierre keksii ratkaisun tähänkin ongelmaan.

Itse näkisin mieluiten että Smokin' Joe, Foppa, ja Foote jatkaa. Sen jälkeen Blaket ja muut nimet paperiin jos rahaa riittää.

Miksei Pepsi suostuisi? Varsinkin jos Kroenke (Avsin omistaja siis) maksaa heille sen saman/osan summasta. Esim. 50-50 diili voisi olla varsin kohtuullinen. Siis Forsbergin esim. 6 miljoonan palkasta Kroenke maksaisi Avsin kautta millin, Pepsi maksaisi 5 milliä ja Kroenke maksaisi Pepsille 2½ milliä. Siis loppujen lopuksi Kroenke maksaisi 3½ milliä, ja palkkakaton alla budjetissa lukisi Forsbergin kohdalla 1 miljoona.

Täähän alkaa kuullostamaan varsin hienolta!

Mä luen kyllä itse Hejdukin, Tanguayn ja ehkä myös Lilesin huomattavasti tärkeämmiksi pelaajiksi pitää kuin mitä Fopan tai Footen. Ihan jo kautta 2008-2009 (esimerkkinä) ajatellen. Mutta jos tuo sponsoreiden kautta pelaaminen toimii, niin joukkueellahan voi olla vaikka 100 miljoonan vuosipalkat. Ei tosin tule olemaan, mutta teoriassa.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
En välttämättä kirjoitti:
Mä luen kyllä itse Hejdukin, Tanguayn ja ehkä myös Lilesin huomattavasti tärkeämmiksi pelaajiksi pitää kuin mitä Fopan tai Footen. Ihan jo kautta 2008-2009 (esimerkkinä) ajatellen. Mutta jos tuo sponsoreiden kautta pelaaminen toimii, niin joukkueellahan voi olla vaikka 100 miljoonan vuosipalkat. Ei tosin tule olemaan, mutta teoriassa.

Ei tule onnistumaan, voin laittaa pääni pantiksi että cba:ssa otetaan asiaan kantaa. Uusi cba ei nyt jostain syytä ole vieläkään nähtävillä mutta katsokaa linkistä mitä vanha cba asiasta sanoo. Vähan kun kelaa alaspäin niin kohta "Compensation" antaa melko hyvän vastauksen. Veikkaan että uudessa cba:ssa asiaan otetaan vielä voimakkaammin kantaa.

http://www.nhlpa.com/CBA/PDF/CBA-1997.pdf
 

heikkik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, LA Kings
Pitbull kirjoitti:
Eri asia on suostuuko/haluaako Pepsi/joku muu sponsoreista tällaista tehdä.

Juu ja on aivan eri asia hyväksyvätkö muiden seurojen omistajat ja toimitusjohtajat asian. Ensin saadaan palkkakatto aikaan ja sitten se mukamas romutetaan tuollaisilla idioottikieroiluilla.

Foppan kroppa ei kestänyt pelaamista edes Elitserienissä saati sitten kestää pelaamista NHL:ssä. Forsbergille ei muita terveisiä kuin aika aikaansa kutakin ja olisi syytä ripustaa hokkarit naulaan.

Jos Lacroix ei tajua tilanteen muuttuneen, vaan haikailee vanhojen aikojen paluuta, niin monoa sellaiselle GM:lle. Viikon päästä ollaan jo paljon viisaampia kun drafti on takana ja ainakin osa tarvittavista ulostuksista on tehty. Sitten voi alkaa spekuloimaan ensi kauden kokoonpanolla hiukan vakavammin.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
En välttämättä kirjoitti:
Miksei Pepsi suostuisi? Varsinkin jos Kroenke (Avsin omistaja siis) maksaa heille sen saman/osan summasta. Esim. 50-50 diili voisi olla varsin kohtuullinen. Siis Forsbergin esim. 6 miljoonan palkasta Kroenke maksaisi Avsin kautta millin, Pepsi maksaisi 5 milliä ja Kroenke maksaisi Pepsille 2½ milliä. Siis loppujen lopuksi Kroenke maksaisi 3½ milliä, ja palkkakaton alla budjetissa lukisi Forsbergin kohdalla 1 miljoona.
Ehkä se onnistuisi jos jokainen colorado-fani lupautuisi juomaan pelin jälkeen pullon pepsiä. Muuten kuulostaa aika kalliilta tuolleen suoraan.

Itse en pidä Lilesiä juuri minään. Tuskin on ketään tusinapelaajaa tärkeämpi Coloradon tulevaisuudensuunnitelmissa.
 
vilpertti kirjoitti:
Ehkä se onnistuisi jos jokainen colorado-fani lupautuisi juomaan pelin jälkeen pullon pepsiä. Muuten kuulostaa aika kalliilta tuolleen suoraan.

Itse en pidä Lilesiä juuri minään. Tuskin on ketään tusinapelaajaa tärkeämpi Coloradon tulevaisuudensuunnitelmissa.

Ei kai se Pepsille mitenkään vaikuta kuka juo ja mitä. Nehän saa kuitenkin rahansa valmistusoikeuksista jne. eikö? Eli niiden asiakas ei ole Jaska Porista (nimi muutettu), vaan Oyj Hartwall Finland (tai mikä onkaan). Näin mä olen käsittänyt.

Ja jos puhutaan puhtaasti rahasta, niin Forsbergille palkkana 10 miljoonaa on kuitenkin huomattavasti enemmän kuin 3,5 miljoonaa, joka siis tuolla "mun idealla" maksettavaksi tulisi. Stanley Kroenke suostuisi todennäköisesti jatkossakin panostamaan sen 60 miljoonaa palkkabudjettiin, joten ei varmasti ala kovin pitkään harkitsemaan, jos se budjetti nyt onkin 42,5 eikä 39 miljoonaa. Näin luulisin.

Tuosta Lilesista voisin lyödä vaikka vetoa. Tulee ihan varmasti pelaamaan Coloradon ykkösylivoimassa jos ei tällä kaudella, niin viimeistään 2006-2007. Ja sekin on paljon kaverilta, joka maksaa kaudessa jotain miljoonan. Kuitenkin, Liles on Coloradon 3. paras puolustaja (Blaken ja Footen jälkeen). Joukkueen mielestä ainakin.
 
heikkik kirjoitti:
Juu ja on aivan eri asia hyväksyvätkö muiden seurojen omistajat ja toimitusjohtajat asian. Ensin saadaan palkkakatto aikaan ja sitten se mukamas romutetaan tuollaisilla idioottikieroiluilla.

Kysymys vaan kuuluu: Kuinka paljon luulet Lacroixin välittävän muista GM:eista? Homma on kuitenkin edelleen nimenomaan niinpäin, että NHL on puhdasta bisnestä. Mitään rikollista tuossa "sponsorikikkailussa" ei mun mielestä olisi.

Ja tämä palkkakattohan, kuten olen aiemminkin sanonut, on aivan järjetön. Ensin munivat joka helevetin pittsburghit ja washingtonit ja phoenixit tahallaan asiansa päin persettä, ja sitten valitetaan et "meillä menee huonosti". Mikä järki siinä on, että sanotaan "joo kai meidän on tultava vastaan".

Nythän homma menee jopa niin, että isot seurat maksavat siitä, että pienet seurat ottavat heidän pelaajat. Esimerkkinä nyt vaikka LeClair ja Amonte. Philadelphia osti sopimukset ulos, ja sitten joku esim. Atlanta tekee sopimuksen LeClairin kanssa huomattavasti halvemmalla kuin mitä LeClairin sopimus Philadelphiaan oli. Siitä pitäisi ilman muuta saada jotain vastineeksi, esim. varausoikeuksia.

Joten, KAIKKI mahdolliset porsaanreiät pitääkin käyttää. Sanoivat Carolinan ja Buffalon äijät mitä tahansa.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
En välttämättä kirjoitti:
Kysymys vaan kuuluu: Kuinka paljon luulet Lacroixin välittävän muista GM:eista? Homma on kuitenkin edelleen nimenomaan niinpäin, että NHL on puhdasta bisnestä. Mitään rikollista tuossa "sponsorikikkailussa" ei mun mielestä olisi.

Ja tämä palkkakattohan, kuten olen aiemminkin sanonut, on aivan järjetön. Ensin munivat joka helevetin pittsburghit ja washingtonit ja phoenixit tahallaan asiansa päin persettä, ja sitten valitetaan et "meillä menee huonosti". Mikä järki siinä on, että sanotaan "joo kai meidän on tultava vastaan".

Nythän homma menee jopa niin, että isot seurat maksavat siitä, että pienet seurat ottavat heidän pelaajat. Esimerkkinä nyt vaikka LeClair ja Amonte. Philadelphia osti sopimukset ulos, ja sitten joku esim. Atlanta tekee sopimuksen LeClairin kanssa huomattavasti halvemmalla kuin mitä LeClairin sopimus Philadelphiaan oli. Siitä pitäisi ilman muuta saada jotain vastineeksi, esim. varausoikeuksia.

Joten, KAIKKI mahdolliset porsaanreiät pitääkin käyttää. Sanoivat Carolinan ja Buffalon äijät mitä tahansa.


Eihän siinä sponsorikikkailussa mitään juridisesti rikollista olekaan mutta se nyt on vastoin cba:n määrittelemiä sääntöjä. Katso tuosta postaamastani linkistä vanhan cba:n määritelmä kohdasta "Compensation" joka ampuu tämän sponsorikikkailun alas melko tehokkaasti.

Palkkakatto ei todellakaan ole mikään järjetön vaan tehokas tapa pitää kulut kurissa. Se nyt vaan on voi voi jos jotkut joukkueet joutuvat maksamaan itsensä ulos isoista sopimuksista. Bettman varoitti aikanaan tiettyjä joukkueita tekemästä isoja sopimuksia jotkut sitten ovat valmistautuneet uuteen cba:han eri tavalla kuin toiset.
 
steepler kirjoitti:
Eihän siinä sponsorikikkailussa mitään juridisesti rikollista olekaan mutta se nyt on vastoin cba:n määrittelemiä sääntöjä. Katso tuosta postaamastani linkistä vanhan cba:n määritelmä kohdasta "Compensation" joka ampuu tämän sponsorikikkailun alas melko tehokkaasti.

Palkkakatto ei todellakaan ole mikään järjetön vaan tehokas tapa pitää kulut kurissa. Se nyt vaan on voi voi jos jotkut joukkueet joutuvat maksamaan itsensä ulos isoista sopimuksista. Bettman varoitti aikanaan tiettyjä joukkueita tekemästä isoja sopimuksia jotkut sitten ovat valmistautuneet uuteen cba:han eri tavalla kuin toiset.

Olet oikeassa, en sitä lähde kieltämään. Joukkueita on pakko olla monta, jotta NHL voisi nousta suurten lajien joukkoon Amerikassa. Ja lähinnä nimenomaan USA:ssa.

Mutta silti, jos liigassa ei olisi kuin esim. kymmenen joukkuetta, niin mitään palkkakattoa ei tarvittaisi, kun jokainen joukkue pystyisi vastaamaan toisten tarjouksiin. Vai mitä mieltä olet?

Mä silti edelleen toivon hartaasti, että tuo sponsorointisopimus ei olisi kielletty. Tosin jos sellainen sponsorointi jollekin pelaajalle tehdään, niin häntä ei varmaan voida sitten kaupata muualle. Tosin jonkun Forsbergin kohdalla se nyt on 100% varma, ettei kauppoja tulisi muutenkaan.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
En välttämättä kirjoitti:
Mä silti edelleen toivon hartaasti, että tuo sponsorointisopimus ei olisi kielletty. Tosin jos sellainen sponsorointi jollekin pelaajalle tehdään, niin häntä ei varmaan voida sitten kaupata muualle. Tosin jonkun Forsbergin kohdalla se nyt on 100% varma, ettei kauppoja tulisi muutenkaan.

Ei kannata toivoa koska ei tule missän nimessä olemaan mahdollista.

http://www.nhlpa.com/CBA/PDF/CBA-1997.pdf

Sivu 3 alkuosassa kohta "Compensation" selvittää tilanteen melko hyvin ja ampuu idea alas.

Tuolta ei pdf tiedostosta pysty kopiomiaan, jos et englantia hallitse tarpeeksi niin siinä jotakuinkin sanotaan että kopensaatioksi lasketaan tämän tyylinen sponsorointi yrityksen taholta joka on tekemisissä joukkueen kanssa. Siinä nyt on muutakin jargonia jota kaikkea on hankala suomentaa mutta joka tapuksessa "sponsorointikikkailu" ei onnistu.

Visiot jostain 10 joukkueen sarjasta on myös hyvä unohtaa koska tätä ei tule tapahtumaan, olisi melko kallista leikkiä pienentää liiga 10 joukkueeseen. Toki tuollainen kuvitteellinen 10 joukkueen liiga ei kattoa välttämättä tarvitsisi mutta voi siinäkin kustannukset nousta turhan koviksi ja katto olisi hyvä olemassa. Näillä liigan radikaaleilla pienentämis fantasioilla joita monilta tahoita on kuultu ei kuitenkaan ole realismin kanssa kovin paljon tekemistä
 

heikkik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, LA Kings
En välttämättä kirjoitti:
Kysymys vaan kuuluu: Kuinka paljon luulet Lacroixin välittävän muista GM:eista?

Eivät Lacroix ja Stan Kroenke toimi missään tyhjiössä, vaan yhteisössä nimeltä NHL. Totta kai Lacroix välittää muista GM:stä, koska hän joutuu heidän kanssaan olemaan jatkuvasti tekemisissä. Jollei Lacroixilla ja hänen alaisillaan ole kykyjä toimia sääntöjen ja sopimusten puitteissa, niin Kroenken pitää hankkia tilalle äijät jotka siihen pystyvät. Ei Lacroix mitenkään erehtymätön ole, siitä saatiin selvä todiste viime kaudella kun mies iski kätensä paskaan Granaton, Kariyan ja Selänteen kanssa. Nyt Pierreltä vaaditaan muutakin kuin rahan lapiomista ikääntyville tähdille.

Ja koska NHL nimenomaan on bisnestä, niin kikkaileminen sponsorivedätyksillä on yhtä järkevää kuin housuihin kuseminen talvipakkasella. Vähän aikaa lämmitää, mutta sen jälkeen on vieläkin hankalampi olo.
 
heikkik kirjoitti:
Eivät Lacroix ja Stan Kroenke toimi missään tyhjiössä, vaan yhteisössä nimeltä NHL. Totta kai Lacroix välittää muista GM:stä, koska hän joutuu heidän kanssaan olemaan jatkuvasti tekemisissä. Jollei Lacroixilla ja hänen alaisillaan ole kykyjä toimia sääntöjen ja sopimusten puitteissa, niin Kroenken pitää hankkia tilalle äijät jotka siihen pystyvät. Ei Lacroix mitenkään erehtymätön ole, siitä saatiin selvä todiste viime kaudella kun mies iski kätensä paskaan Granaton, Kariyan ja Selänteen kanssa. Nyt Pierreltä vaaditaan muutakin kuin rahan lapiomista ikääntyville tähdille.

Ja koska NHL nimenomaan on bisnestä, niin kikkaileminen sponsorivedätyksillä on yhtä järkevää kuin housuihin kuseminen talvipakkasella. Vähän aikaa lämmitää, mutta sen jälkeen on vieläkin hankalampi olo.

Sitä lähinnä tarkoitin, että esim. New England Patriotsilla (siis se NFL-seura) huhutaan olevan järkyttävän pienipalkkaisia pelaajia. En itse tiedä onko se niin, mutta jollain hommalla se kai kikkailtu kuntoon? Lähinnä porsaanrei'illä, näin luulisin. Tosin tää on vaan mun luulemista, että älkää vetäkö hernettä sieraimiin jos olen väärässä. Ja korjatkaa niin ei tarvitse luulla jatkossa.

Kariyan kanssa kädet paskaan? On se tietysti GM:n vika, jos 1,1M kaudesta tienaava pelaaja loukkaantuu, eikä tee kuin 0,7 pistettä per peli. Jos tommosen pelaajan palkkaa, niin GM:n on pakko olla aivan järkyttävän huono.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
En välttämättä kirjoitti:
Sitä lähinnä tarkoitin, että esim. New England Patriotsilla (siis se NFL-seura) huhutaan olevan järkyttävän pienipalkkaisia pelaajia. En itse tiedä onko se niin, mutta jollain hommalla se kai kikkailtu kuntoon? Lähinnä porsaanrei'illä, näin luulisin. Tosin tää on vaan mun luulemista, että älkää vetäkö hernettä sieraimiin jos olen väärässä. Ja korjatkaa niin ei tarvitse luulla jatkossa.


Sellaisilla porsaanreillä että neuvoteltu pelaajien kanssa sopimuksia ja niille joille ei ole kelvannut ovat saaneet lähteä. Patriotseilta on myös pelaajia lähtenyt jotka ovat halunneet turhan suurta palkkaa mutta muutama on toki tyytynyt hieman pienempään palkkaan kun on halunnut pysyä joukkueessa, mutta ei siinä mitään porsaanreikiä tarvi käyttää toki nfl:llän palkkakatto on melko monimutkainen homma.

Eikä niitä Patriotsin palkkoja tarvi mistään huhuista tiedustella vaan ovat ihan julkista tietoa.

http://www.nflpa.org/members/main.asp?subPage=Player+Search+Results

Siinä muutamia parhaiten palkattuja pelaajia tosin allekirjoitusbonukset monimutkaistavat hommaa hieman.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös