En välttämättä kirjoitti:Näin mä oletan käyvänkin. Svatos pelannee kakkosketjun oikeana laitahyökkääjänä tuon 15-18 minuuttia alkavalla kaudella.
Pullo Pepsiä vetoa, että siinä pelaa Andrew Brunette Svatosin sijaan.
En välttämättä kirjoitti:Näin mä oletan käyvänkin. Svatos pelannee kakkosketjun oikeana laitahyökkääjänä tuon 15-18 minuuttia alkavalla kaudella.
Henkka kirjoitti:Pullo Pepsiä vetoa, että siinä pelaa Andrew Brunette Svatosin sijaan.
Henkka kirjoitti:Pullo Pepsiä vetoa, että siinä pelaa Andrew Brunette Svatosin sijaan.
En välttämättä kirjoitti:. Kysy vaikka Miikka Kiprusoffilta tai Markus Näslundilta. Siinä esimerkkejä joilla se on vaikuttanut positiivisesti. Coloradoon tuli tälläiseet kaverit kuin Dean McAmmond ja Bates Battaglia. Heillä se seuranvaihto vaikutti negatiivisesti. Siis on näitä esimerkkejä.
En välttämättä kirjoitti:Svatos ei tule pelaamaan kakkosketjun keskellä. Tuo vähäinen peliaika johtui Coloradon hyökkäyksen kovuudesta. Nyt sieltä on kuitenkin lähtenyt kolmikko Forsberg-Selänne-Kariya. Joten aikaa tullee lisää. Jos Svatos ei menesty, sitten sitä aikaa ei tule. Mutta mahdollisuus hänelle annetaan. Ihan varmasti. Oikeastaan ainoat esteet minkä näen, on Svatosin terveys ja uusi päävalmentaja, joka ei ole nähnyt Svatosta NHL:ssä. Kovin läheltä ainakaan. Eikun joo, Svatos pelasi sen vajaat 3 minuuttia St. Louisia vastaan ennen loukkaantumistaan. Toivottavasti JQ oli hereillä.
En välttämättä kirjoitti:Tuo logiikka, että jos pelaaja on huono jos tekee pisteitä hyvien pelaajien kanssa. Tai niinpäin, että jos tekee pisteitä hyvien pelaajien kanssa, ne ovat "huonompia" pisteitä. Ihan samanarvoisia ne kaikki ovat, käsittääkseni niitä ei ainakaan kovin julkisesti tilastoida paljonko kukakin teki kenenkin kanssa pisteitä. Ei, kyllä se on kokonaismärä mitä yleisesti näytetään.
Et ole väittänyt Hejdukia umpisurkeaksi. Vielä.
En välttämättä kirjoitti:Ja se paranee pelaamalla. Harjoituspelejä aluksi nyt syksyllä, ja sitten kauden edetessä koko ajan.
En välttämättä kirjoitti:Joo. Mitä John-Michael Lilestä sanottiin ennen viime kauden alkua? Eipä paljon mitään. Ainakaan minun näkemissäni paikoissa (Esim. THN:n vuosikirja, siis sellanen kausiennakko) "Kukaan" ei ollut "koskaan" kuullutkaan koko äijästä, ja nyt alle vuodessa kaveri pelasi jo USA:n World Cup joukkueessa. Tarkoitan tällä nyt sitä, ettei todellakaan olisi ensimmäinen kerta kun nuo ennustukset menee päin pakaristoa. Ja mä luulen että on vain entistä helpompaa, jos media tai vastustajat (sun tapauksessa Canucks) ei odota yhtään mitään. Tuleepa sitten mukavia yllätyksiä.
En välttämättä kirjoitti:Muistaakseni Radim Vrbata oli hyvin samantyyppinen pelaaja kuin Svatos, ehjempi vain. Varattiin 10. kierroksella, "kaikki" pitivät häntä umpisurkeana ja mitä kävi? Äijä pelasi vajaat kaksi kautta puoli pistettä per peli tahdilla, sitten tehtiin käsittämätön virhe ja kaupattiin hänet jotain helevetin Bates Battagliaa vastaan Carolinaan. No nyt Carolinassa on sitten ollut hiljaisempaa (90 peliä, 30 pistettä), mutta on siellä ennenkin munittu pelaajien kehitys. Väitän, että jos Vrbata olisi pelannut jatkossakin Coloradossa, jopa Milan Hejduk olisi saatettu kaupata "alta pois". Ja jotain ihan muuta kuin Bates Battagliaa vastaan.
En välttämättä kirjoitti:Ihan varmasti Svatosille maistuu paikka. Ja viime kaudesta on jäänyt kova näyttämisen halu. Minä ainakin uskon ja luotan Svatosin olevan kovan luokan pelaaja alkavalla kaudella.
En välttämättä kirjoitti:Mä odotan kauhulla pelejä Canucksia vastaan. Toivottavasti nyt ei päättyisi kenenkään ura. Kertoo muuten kaiken oleellisen joukkueesta, jos selvässä tappioasemassa aletaan vahingoittamaan tahallaan vastustajia.
En välttämättä kirjoitti:Siis olet sitä mieltä, että perusteltuani aihetta "Ovatko Foote & Forsberg korvaamattomia" osittain pienellä jossittelulla, olen mahdoton keskustelukumppani. Tähän jää nyt sitten sellainen kysymys, että onko tuo tahallista provosointia, vai miksi ylipäätään lähetit täysin aiheen ulkopuolisen viestin
vlad kirjoitti:Niin... jos jos niin lehmätkin lentäisi.
Ketjua lukiessani en voi tulla muuhun lopputulokseen kuin, että teet sen ihan itse - kenenkään muun ei tarvitse vetää mattoa jalkojesi alta.
Voit katsoa vitsini tahallisena provosoitinta tai sitten kehoituksena miettiä tarkemmin sitä mikä ja millainen onkaan viestiesi sisältö - kaikkinensa.
Mitä tulee uudelleen urjenneeseen uraan, niin eiköhän tämä ole lie käynyt kaikille selväksi kenen kanssa tässä nyt keskustellaan - tai sitten edellisillä kerroilla kyseessä olivat muut persoonasi tms.
Jos malttaisit jättää liiallisen jossittelun ja yltiöpäisen vouhkaamisen vähemmälle niin kenties tämäkin keskustelu keräisi osakseen laajempaa innostuneisuutta ja osallistuja joukkoa, mutta kukin taaplaa tyylillään - ehkäpä minun on parempi jatkossa pysyä poissa tästä ketjusta ja tyytyä ajattelemaan Coloradoa vain silloin kun pelaatte Wingsejä vastaan.
vlad.
Köntsä kirjoitti:Miksi jotkut kirjoittajat/kirjoittaja jaksaa tässä jo aika surullisessa väittelyssä korostaa jotain "puoli pistettä pelissä per kausi" tahtia? Se on ainakin mun mielestä korkeintaan jonkun Tie Domin tasoisen pistenikkarin saavuttamana hurraa huutojen ja selkään taputuksien arvoinen pistetahti.
Ei mikään kovin hyvä argumentti, jos haluaa lykätä Svatosta kakkoseen.
Jos Svatos olisi Coloradon kakkoskentän laituri/sentteri/mikä vaan, kauden alussa, olisin hyvinkin huolestunut rosterinne tasosta.
Ja mielestäni Battaglia <---> Vrbata kauppa oli loistava, Coloradon kannalta.
En välttämättä kirjoitti:Koska tässä nyt tuli luvattua kertovan pelkkää faktaa, niin tässä NHL-tilastot muutamilta Coloradon pelaajilta.
Steve Konowalchuk: 03-04 runkosarja: 0,51 pistettä per peli / 03-04 playoffs: 0,36
Andrew Brunette: 03-04 runkosarja: 0,60 pistettä per peli / 03-04 playoffs: 0,00
Marek Svatos: 03-04 runkosarja: 0,50 pistettä per peli / 03-04 playoffs: 0,55
Pierre Turgeon: 03-04 runkosarja: 0,53 pistettä per peli / 03-04 playoffs: 0,80
Brett McLean: 03-04 runkosarja: 0,41 pistettä per peli / 03-04 playoffs: 0,00
Ian Laperriere: 03-04 runkosarja: 0,35 pistettä per peli / 03-04 playoffs: 0,00
Antti Laaksonen: 03-04 runkosarja: 0,34 pistettä per peli / 03-04 playoffs: 0,00
Tarkoittaen, että pistesaldo ei Svatosilla ole merkittävästi huonompi kuin näillä muilla hyökkääjillä.
Ferris kirjoitti:Kertoisitko vielä minkä verran kukakin pelejä pelasi niin runkosarjassa kuin pudotuspeleissä. Saataisiin vähän perspektiiviä.
En välttämättä kirjoitti:Playoffeissa Konowalchuk ja Svatos pelasivat 11 peliä, Turgeon 5 peliä, muut eivät pelanneet peliäkään. Runkosarjan pelejä en nyt jaksa alkaa kaivamaan.
Lincoln Steel kirjoitti:Svatos 4 peliä
Brunette 82 peliä
Konowalchuk 76 peliä
Turgeon 76 peliä
McLean 76 peliä
Laaksonen 77 peliä
Siinä perspektiiviä En välttämättäälle, vaikka tiesithän nuo itsekin. Tässä vaiheessa kannataa jo höpötykset heittää pois. Höpötyksillä tarkoitan näitä piste per peli selityksiä.
En välttämättä kirjoitti:Tämä ei ole jossittelua vaan suora kysymys.
Onko oikeasti niin, että playoff-tilastoilla ei ole mitään väliä?
Siis, jos pelaaja pelaa hyvin runkosarjassa, mutta huonosti playoffeissa, hän on hyvä pelaaja. Jos pelaaja pelaa huonosti tai ei ollenkaan runkosarjassa, mutta hyvin playoffeissa, hän on huono pelaaja. Allekirjoitatko tämän väitteen?
varjo kirjoitti:Jos pelaaja pelaa yksissä pudotuspeleissä kelvollisesti, ei voida sanoa mitään siitä mitä pelaaja on verrattuna miltei 80 matsia runkosarjassa samallalailla pelanneisiin.
Sitä varten tilastotieteessä on käsite "otoskoko" etteivät kaltaisesi neropatit ala vertailemaan neljän ja 82:n pelin pistekeskiarvoja toisiinsa.
Vieläkö Jaymond katselet niitä Avsien pelejä paikallisten radiokanavien kautta?
En välttämättä kirjoitti:Siis, jos pelaaja pelaa hyvin runkosarjassa, mutta huonosti playoffeissa, hän on hyvä pelaaja. Jos pelaaja pelaa huonosti tai ei ollenkaan runkosarjassa, mutta hyvin playoffeissa, hän on huono pelaaja. Allekirjoitatko tämän väitteen?
Lincoln Steel kirjoitti:En allekirjoita.
Pointtini onkin se, että on yksinkertaisesti älytöntä sovitella Svatosta Avsien kakkoskenttään tai vertailla häntä Brunetteen ja Konowalchukiin neljän (4!) runkosarjapelin ja yksien playoffien tilastojen perusteella. Ja voiko sanoa noiden playoffien menneen Avssilta hyvin? Ehkä Svatoskin on henk. koht. tilastoihinsa tyytyväinen, kuten sinäkin, mutta se ei vaan riitä!
En välttämättä kirjoitti:Otoskooksi voidaan ottaa varmaankin esim. yhden kauden pudotuspelit? Siinä otoksessa ei mielestäni ole mitään väärää, varsinkaan kun muualta ei voi ottaa sitä otosta.
Tuota sun pitää varmaan kysyä siltä Jaymondilta (alkaa kiinnostaa pikkuhiljaa itseänikin tämä kyseinen henkilö). Itse en ole ikinä katsonut radiolähetystä. Olen nimittäin kuvitellut, että kaikki oleellinen on siinä äänen muodossa olemassa signaalissa. Kiitos kun avarsit näkemystäni. Osaatko vielä suositella katsottavaksi jotain tiettyä ohjelmaa?
varjo kirjoitti:Yhden kauden pudotuspelien perusteella ei sitten kannata kauheasti vertailla, etenkin kun siitä on jo aikaa 1,5 vuotta. Kun otoskoko on noin äärimmäisen pieni, voidaan tuloksia käsitellä vain kuriositeettimielessä.
Kovasti silti vertailit runkosarjankin pistekeskiarvoja. Ja ihan oikeasti, jos tekee 2 pistettä 4 pelissä, pistekeskiarvo 0,5 ei ole oikea tapa ilmoittaa tätä vrt. tekee 40 pistettä 80 pelissä.
Niin, sitä kannattaisi varmaan kysyä Jaymondilta.
Puutarhasaksien naksuntaa odotellessa.
Edit. tyhmä minä, dana mainitsikin tämän asian jo kaaaauan sitten, mutta enpä ollut tuota huomannut.
En välttämättä kirjoitti:Jos annat jonkunlaisen yhteystiedon, mistä tuon "Jaymond Flurrien" saisi kiinni, niin olisi oikein hyvä. Tämä asia olisi ihan hyvä selvittää hänen kanssaan oikein kunnolla.
Henkka kirjoitti:Ehkä jatkoajasta kannattaisi kysellä tämän Jaymondin yhteystietoja, sillä nimimerkki on edelleen täällä voimassa, mutta ilman kirjoitusoikeuksia. Suosittelen lämpimästi ottamaan tähän kaveriin yhteyttä, sillä kyseessä on melkoisella varmuudella nimimerkkisi lähes täydellinen sukulaissielu.
Kukaan muu ei ole tähän asti ylistänyt Coloradon huippuprospecteja John-Michael Lilesiä ja Marek Svatosia samalle tasolle kuin nimimerkkisi ja tämä pari vuotta aikaisemmin täällä palstalla vaikuttanut nimimerkki Jaymond Flurrie. Kolmas pyhä lehmä tälle kaverille, kuten sinunkin nimimerkillesi, oli Peter Forsberg, mutta hän on nyt kuitenkin jo taaksejäänyttä elämää, kun vaikuttaa jatkossa Philadelphian suunnalla.
Uskoisin että oluttuopposen (josta nimimerkkisi ilmeisesti pitää) ja Pepsi-mukin (josta Flurrie kovasti nautti kuunnellessaan Coloradon matseja nettiradion välityksellä) äärellä saisitte käydä mahtavia keskusteluja Avalanchen ruusuisesta tulevaisuudesta näiden huippunuorukaisten kantamana.
Henkka kirjoitti:Uskoisin että oluttuopposen (josta nimimerkkisi ilmeisesti pitää) ja Pepsi-mukin (josta Flurrie kovasti nautti kuunnellessaan Coloradon matseja nettiradion välityksellä) äärellä saisitte käydä mahtavia keskusteluja Avalanchen ruusuisesta tulevaisuudesta näiden huippunuorukaisten kantamana.