Äkäisen chilin käsittelyn ei myöskään kannata aivan heti mennä kuselle tai paskalle. Elämys on unohtumaton. Kapsaisiini ei liukene veteen, eikä lähde kunnolla saippuallakaan. Rasvaliukoisena sen saa käsistä pois kun hieroo käsiin ensin reilusti ruokaöljyä ja pesee öljyn sitten saippualla pois.
Kalasaippua auttaa tuohon ongelmaan. Kalasaippua on ( jos ette tiedä) metallinen ”saippua” joka ei kulu koskaan ja teho perustuu joihinkin molekyyleihin ym. omituisuuksiin. Kalasaippua on tosi kätevä väkeviä raaka-aineita käsittelevälle kokille.
Chilejä ja paprikoita löytyy kasvihuoneellinen mutta en minä niistä mitään tiedä.
Jotain Fileckackereita, Lemon Droppeja, Long Chokolate Habaneroja, Malagueta Hot Peppereitä, Fataliitä, Red Cayennejä, Tabascoja, Chilly Chilejä, Medusoja, Deliciaksia, Fresnoja, Big Sun Scodch Bonneteja, Red Cherry hotseja, Numex Bailey Bigninejä, Numeks Sun gloweja, Rocoto Redejä, Peperoneja ja Bazilian Rainboweja.
Itse en käytä muuta kuin joskus harvoin Lidlin makeaa chilikastiketta mutta ehkä minä noista em. ”herkuista” jotenkin saan säilöttyä perheelleni tulisia mausteita ruokiin.
Niin paljon kun Kebabiakin olen elämässäni syönyt en koskaan ole niitä keltaisenvihreitä palkoja harrastanut. Kerran nuolaisin ja pahaa oli, mutta mistä sen tietää vaikka innostuisin.
Terveisin koo