On Crawford yksinään jo kalliimpi mitä vaikka tällä kaudella Lightningin tandemi tai Penguinsin. Enkä missään vaiheessa sanonut Crawfordin olleen kallis tai mikään palkkakatto-ongelma, viime kesänä tilanne vain oli se, että Crawford olisi ollut lähtökohtaisesti helpompi irrottaa kuin Seabrook, mutta sitten tuli case Hossa, joka pelasti tilanteen. Itse olisin kaupannut Crawfordin kesällä 2015, kun ne ongelmat tulivat eteen. Tuolloin meistä ei kukaan tiennyt miten tulee pelaamaan parina seuraavana kautena; kaveri on nyt 33-vuotias ja pelasi tällä kaudella uransa parasta jääkiekkoa.
Mulla ei ainakaan Crawfordin kohdalla ole ollut suurta aliarvostusta, mutta minä en vielä pari vuotta sitten tiennyt mitään maalivahdeista ja uskoin ajatukseen mitä nyt idän kahdessa kovassa käytetään: maalivahdit halpoja, jolloin eteen jää pelimerkkejä laatuun. Uskon edelleenkin, mutta Crawford on todistanut olevansa NHL:n top-10 maalivahti, mun papereissa alempanakin, jolloin se kaksi miljoonaa ”ylimääräistä” ei satu niin paljoa.
Kunhan Crawford tekee paluun terveenä ensi kaudelle, se riittää mulle. Minä en maalivahdeista muuta tiedä kuin sen, että terve Crawford tämän jengin ensi kaudella kairaa pudotuspeleihin.
Jälkikäteen on tosiaan helppo viisastella, mutta itse olisin kaupannut kesällä 2015 Seabrookin ja pitänyt Saadin. Kesällä 2015 olin toki asiasta eri mieltä ja näköjään pahasti väärässä (Seabrookin suhteen). Mutta menneet on menneitä ja se niistä.
Emme voi koskaan tietää miten joku tulee pelaamaan seuraavalla kaudella tai kuka tulee loukkaantumaan, mutta sehän tässä seuraamisessa tavallaan hienoa ja jännittävää juuri onkin.
edit. On totta, että jos verrataan palkkoja noihin yksittäisiin joukkueisiin esim. Pens ja Bolts, mutta kun vertailukohtana on koko temmellyskenttä niin tilanne on melko keskiverto.
edit 2.0. Kaivoin tuolta netin syöveristä Seabrookin nykyisen sopimuksen teon hetkiltä juttuja ja löysin mm. tämän LeBruniin twiitin:
Pierre LeBrun
✔@PierreVLeBrun
"Eight years, $55 million for Brent Seabrook. That's an average of $6.875 million per season. A must sign for the Hawks. Good job there."
Ennustaminen on vaikeaa, jopa asiantuntijoilta.
Viimeksi muokattu: