Vajaa tunti mielenkiintoista keskustelua Tracey Myersin, Mark Lazerusin ja Mark Potashin kesken. Mitään uutta tässä ei varmasti kenellekään ole, mutta mielenkiintoisia ajatuksia esim. Quennevillen jatkosta jne.
On The Beat: Is Joel Quenneville still the right coach for the Blackhawks? | Chicago Sun-Times
En muista nyt oliko teikäläinen mitä mieltä Quennevillen jatkon suhteen, joten mielenkiinnosta lukisin uudestaan. Muistaakseni olit muutoksen kannalla ainakin osittain.
Ymmärrän podcastin äänittäjien mielipiteet Quennevillesta ja siitä, että hänen tulisi jatkaa. Varsinkin jos huhut heidän suunnaltaan pitävät paikkaansa, että Quenneville on edelleen pelaajien mieleen. En kuitenkaan allekirjoita heidän mielipidettään ja minulle ainakin on jäänyt semmoinen mielikuva, että Quenneville on tällä hetkellä liikaa ”pelaajien koutsi”. En usko, että ammattilaistasolla mennään sieltä mistä aita on matalin, mutta uusien tuulien myötä olisi kiva nähdä uutta verta penkin takana potkimassa veteraaneja perseelle, sillä he tuntuvat nauttivan Quennevillen luottoa hieman liikaa. Ehkä tuo kuuluu huippu-urheiluun lajissa kuin lajissa, mutta se olisi syytä kitkeä pois tässä vaiheessa, kun menestystä ei enää tule. Toki ymmärrämme kaikki varmasti sen, että kun Duncan Keithin sekä Brent Seabrookin uskalsi laittaa jäälle Stanley Cup-finaaleissa puolustamaan johtoa eikä tällä hetkellä joukkueesta löydy korvaavia palasia tuohon ruutuun, on helppo mennä sillä tutulla vaihtoehdolla.
Podcastissa ärsytti se, että puolustuksen heikkouden määritteli nimet selässä eikä systeemi. En usko, että tuokaan pelaava kuusikko oikeasti on NHL:n huonoin materiaaliltaan ja vaikka olisikin, niin silti toimivalla systeemillä huonoistakin pelaajista saa enemmän irti. Itse näen systeemin olevan heikko varustettuna suhteellisen huonoilla nimillä.
Ja no, mulla on vahva luotto Stan Bowmaniin enkä ymmärrä sitä dissausta mitä kaveri saa päälleen, varsinkin jos viime kesää käytetään esimerkkinä. Suosittelen Mark Lazerusta katsomaan Hjalmarssonin matsit tältä kaudelta. Panarin vs. Saad käytiin podcastissa oikein läpi ja se nyt vain sattui menemään ensimmäisen kauden kohdalla noin.
Jos podcastissa joku/jotkut olivat valmiita potkimaan Stanin pihalle ennen Quennevillea, niin konteksti kärsii mun silmissä paljon. Toki voin itse olla väärässä ja todennäköisesti olenkin.