Hyvä, että Ejdsell ampuu hanakasti heti ensimmäisestä ottelusta lähtien. Laukaus kun on miehen suurin vahvuus.
Tähän Bouchard-keskusteluun haluan antaa oman mielipiteeni ja tunnen olevani vähän eri mieltä kanssanne. Itse olen Londonin matseja katsonut kauden aikana, kun erityisesti vedonlyönnin kannalta aloin OHL:ää taas katsomaan. Erityisesti en kuitenkaan Londonia siis seurannut, vaan pikemminkin vastustajia, jotka kuuluvat tai kuuluivat ”suosikkeihini”.
Mitä pidemmälle kulunut kausi on edennyt, sitä systemaattisemmin olen tarkkaillut aina ensin ensimmäisen kierroksen puoliväliin sijoitetuista pelaajista myös näihin kärkipään ehdokkaisiin, ymmärrettävistä syistä. Olen samaa mieltä kuin
@secord, että lähtökohtaisesti pidän puolustajan varaamisesta, mutta se riippuu taas täysin tilanteesta ja ketä omalla kohdalla on vapaana.
Mutta tosiaan, Bouchardiin. Kaveri mättää pisteitä ja on todella hyvä ylivoiman viivapelaaja. Erinomainen ensimmäinen syöttö ja joidenkin raporttien mukaan lähihistorian paras avaamaan peliä pitkilläkin syötöillä. Todella hyvä laukaus, liikkuu hyvin ja todella korkea hockey-IQ. Londonin koutsi Dale Hunter vertasi häntä John Carlsoniin. Ei huono.
Mulle on kehittynyt kuitenkin todella suuri arvostus muutamia henkilöitä kohtaan, jotka kirjoittavat raportteja pelaajista ja jakavat mielipiteitään. Ehkä meikäläiselle se relevantein lähde on sitä mieltä, että Evan Bouchard on draftin neljänneksi paras puolustaja tällä hetkellä ja tulee jäämään viidenneksi. Rasmus Dahlin on nyt selkeä ykkönen kaikkien papereissa, jos hän ei löydy listalta ensimmäisenä, niin sillä vain haetaan klikkejä. Toisena on edelleen Adam Boqvist, jota paljon nuorisomaajoukkueita seurailleet vertaavat Erik Karlssoniin ja jopa paremmaksi, mitä maailman paras saman ikäisenä oli.
Kolmanneksi on sijoitettu se puolustaja, joka ilman ”lottery-voittoa” osuu todennäköisimmin Blackhawksin varausvuorolle eli Noah Dobson, jota on monissa lähteissä taas verrattu nuoreen Drew Doughtyyn. Ja tämä lukemani, palstoilla arvostettu herrasmies näkee itse Dobsonissa paljon samaa kuin Doughtyssa.
Tietenkin jos Bowman tai kuka koskaan sitten varauksen Mark Kelleyn johdolla tekeekään kokee Bouchardin todennäköisemmin saavuttavan Carlsonin tason kuin Dobsonin Doughtyn vastaavan, niin vaakakuppi kallistuu Bouchardiin. Se on selvä. Sama juttu muidenkin kanssa. Mulle henkilökohtaisesti Dobson kuitenkin menee Bouchardin edelle, kuten myös Dahlin ja Boqvist. Boqvist kaikista on eniten raakile Hughesin tavoin, Dobson, Bouchard sekä Dahlin menisivät kaikki ominaisuuksiensa puolesta ensi kauden joukkueeseen.
Mutta kuten todettua, hyvä pelaaja sieltä tulee. Dahlinista tässä haaveillaan erityisesti siksi, että kiitos Mitchellin ja Jokiharjun, oikealta ampuvia puolustajia on jo kaksi, joilla on suuri potentiaali. Forsling on tämän hetken perusteella jäämässä kakkosparin puolustajasta ja Lucas Carlsson on katsomaton kortti.