...Noniin, end of an era eli Bryan Bickellin sopimuksesta päästiin eroon. Kyseisen rasitteen vuoksi menetimme viime kesänä Brandon Saadin ja nyt Teuvo Teräväisen. Täytyy sanoa, että tuo vastine on oikeastaan yllättävän hyvä, mutta ehkä mun värilasit on sitten väärät Teräväisen analysointiin... Jiri Hudler halvalla, potentiaalinen kaveri? Kyle Okposo, ehkä liian kallis. Onhan noita vaihtoehtoja....
Nyt täytyy kyllä ihmetellä Licon värilaseja :-)
Siis miten ihmeessä Teräväisen ulostamisen voi nähdä positiivisena asiana, saatikka että siitä saatu vastine oli hyvä? Ymmärtäisein jos vastine olisi ollut eka kierroksen loppupuolen varausvuoro.. Teräväinen on kuitenkin takuuvarma kolmannen kentän mies (ainakin laidassa) jo tätänykyä, jolla nuoresta iästään ja tietyistä ilmiselvistä (mutta kehitettävissä olevista) puutteistaan huolimatta potentiaalia kakkoskentän sentteriksi tai jopa ykköskentän laitaan. Kyllä täytyy olla pirun onnistunut haku, että tuon tason pelimiehen saa kakkoskierroksella naarattua.
Toki minäkin ymmärrän, että jotain oli pakko antaa Bickelin kylkiäisiksi, mutta en minä tätä saa mitenkään käännettyä hyväksi tai onnistuneeksi kaupaksi? Pikemminkin taloudellinen pakkorako. Mua ainakin vituttaa ihan huolella, jos Teräväinen korvataan Jiri Hudlerilla alkavalle kaudelle.
Ymmärrän, että jotain kipeitä ratkaisuja oli tehtävä, mutten saa tätä mitenkään positiivisen puolelle käännettyä. Helvetin isoissa toiveissa on nyt sitten se, että Panarinilla putki kulkee myös ensi ja tulevina kausina samaan malliin kuin kuluneella kaudellakin ja että tuleva sopimus pysyy jossain määrin kohtuullisena.
Nillittäminen ilman että tarjoaa jotain vaihtoehtoja vastineeksi on tietenkin turhaa, joten minä olisin lähtenyt kartoittamaan tilannetta (jo aiemmin mainittujen lisäksi) mielummin Hossan kauppaamisella (joka toki sekin olisi tehnyt kipeää..) kuin kauppaamalla seuran erittäin kapeaa tulevaisuutta. Ei se Hossallakaan ihan putkeen mennyt viime kausi (toki paljon paremmin kuin Teräväisen mahalaskukausi..) ja ikää kuitenkin mittarissa ihan toisella tapaa.
Tässähän olisi mahdollisuus leikkimieliseen vetoon.. kumpi tekee tulevalla kaudella paremmat pisteet.. Hossa vaiko Teräväinen..? No rehellisesti sanottuna minäkin uskon, että ainakin vielä tulevalla kaudella Hossa, eikä vähiten syystä, että on laadukkaampia pelikavereita ympärillä.. Mutta en olisi enää niin varma sitä seuraavasta kaudesta... Lyhyesti.. kyllä minä olisin katsonut teräväiskortin loppuun asti, pitänyt vielä vuoden ja katsonut mihin suuntaan ura lähtee kulkemaan.
Ps.. itse olen sympannut Chicagoa niin pitkään (70-luvulta lähtien..), että mielessä on vielä hyvinkin ne helvetilliset vuodet, kun rämmittiin syvälla ja ikuisuudelta tuntuvan ajan. En vain haluaisi tulevaisuudessa nähdä ihan totaalista re-buildingia... ja edes jotain olisi kiva olla omaa ja valmistakin..