Chicago Blackhawks 2016–2017

  • 235 633
  • 960

reme

Jäsen
Suosikkijoukkue
-Chicago Blackhawks-
Teuvo ei nostanut menneellä kaudella tasoaan ja sitä surffailua ei sitten näköjään katseltukaan tuon kauempaa. Melko halvalla meni Teuvo kuitenkin tuossa kylkiäisenä. Nyt saatiin edes vähän pelitilaa järjestellä Panarinin jatkoa, Panik ja kenties Shaw:lle minidiili. @Licon kaavailemisssa pakkipareissa kolmosparin kaverit olivat kyllä liemessä pleijareissa ei voi mitään ja Kempny on vielä täysi kysymysmerkki. Kyllä tuossa olisi vielä yhdelle pakille reikä. Krügerin näen lähtökohtaisesti edelleen nelosen keskellä minimaalisten hyökkäystaitojensa vuoksi.
 

aessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TBL & Elias Pettersson
Pelottavan hyvin siellä on taas tilaa saatu kasattua, nyt sitten kaikki on kiinni kuinka kauan tuo runko jaksaa pelata tuolla tasolla ja ketä sinne saadaan houkuteltua edullisilla sopimuksilla. Jatkossakin voi pistää hösseliksi siirtorajalla kun jossain vaiheessa se tankkaus on ihan välttämätöntä noiden pitkien sopimusten ja farmin ohuuden takia.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Panikille myös vuoden jatko.
 

Ben Marco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks
Kiihkeän fudiskesän sykkeestä kommentoimaan Blackhawksien tilannetta. Näyttää jo paremmalta ja ei tuo Teuvon lähtö nyt niin kirpaisekaan. Panikin jatkolle iso käsi. Helppo tykätä tuosta ukosta. Hyvä Stan. Nyt lisää futista.
 

B4rre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Blackhawks ja CBJ (tyttöystäväjoukkue)
Pakko se on myöntää, vituttaa ja kirpaisee. Huhut pitivät kuin pitivätkin paikkaansa. Sinänsä olin täysin valmistautunut siihen, että Teuvo kaupataan ensi kesänä, mutta tämä oli kai sitten se hinta, mitä tuosta Bickellille annetusta paskasopimuksesta eroon päästäkseen oli maksettava. Sitä nyt kuitenkin oli jäljellä vain yksi vuosi, no ei voi mitään. Olen edelleen sitä mieltä, että liian halvallahan tuo Teuvo meni, mutta ilmeisesti ottajia ei esim. Krügerin kanssa paketoituna ilmeisesti Bickellille ollut ja toisaalta aikamoinen mahalasku hyökkäyspelin osalta tämä kausi Teuvolta kokonaisuudessaan oli. Stanilla on todellinen kaikki tai ei mitään vaihe meneillään. Tällä hetkellä kokoonpanossa ei tosiaan ilman hankintoja ole välttämättä yhtään alle 25-vuotiasta, kun kausi pyörähtää käyntiin. Kai tuosta jotenkin vielä järjellinen kokoonpano saadaan ilman tulokassopimuksiakin kasaan. Helppoa se ei taaskaan tule olemaan ja lupausallas huutaa aika pitkälti jo tyhjyyttään. Kai sitä seuraavaksi sitten lyödään Schmaltz, Pokka ja Forsling lihoiksi johonkin vuokramieheen.

Panikin ja Shawn jatkoille peukut.
 

subblex

Jäsen
Menipäs Teräväinen halvalla. En kiellä etteikö Toews ja Kane olisi palkkansa arvoisia, mutta ajatelkaa minkälaista rosteria Chicago saisi vuodesta toiseen, jos em. herrat olisivat antaneet vaikka 2,5milj alennusta kumpainenkin. Vievät kohtuu ison siivun palkkakatosta.

Mikä Chicagon lupausten tilanne on? Onko uusia Teräväisiä näköpiirissä?
 

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
Menipäs Teräväinen halvalla. En kiellä etteikö Toews ja Kane olisi palkkansa arvoisia, mutta ajatelkaa minkälaista rosteria Chicago saisi vuodesta toiseen, jos em. herrat olisivat antaneet vaikka 2,5milj alennusta kumpainenkin. Vievät kohtuu ison siivun palkkakatosta.

Mikä Chicagon lupausten tilanne on? Onko uusia Teräväisiä näköpiirissä?
Mitä jos itse antaisit Kikakolle sata miltsiä, jotta pärjäisivät vaikka sitten.
 

B4rre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Blackhawks ja CBJ (tyttöystäväjoukkue)
Mikä Chicagon lupausten tilanne on? Onko uusia Teräväisiä näköpiirissä?

Lyhyesti vastattuna: heikko ja ei ole. Nuo mainitsemani Schmaltz, Forsling ja Pokka ovat ne potentiaalisimmat ja noiden jälkeen tulee tasainen massa tuollaisia enintään alempien ketjujen hyökkääjiä tai kolmosparin puolustajia. Menestystä tavoitellaan nyt tällä rungolla hinnalla millä hyvänsä ja kaikki vähänkään lupaavammat nuoret (Johns, Palliotta, Dahlbeck, Danault, Dano, Teuvo jne.) sekä sellaiset, jotka ovat ansainneet kalliimman sopimuksen (Leddy, Saad), on kaupattu parin viime kauden aikana pois.
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
Noh kyllähän tämä oli jollain tapaa ennustettavissa. Toivottavasti tämä kauppa osoittautuu viellä molempien kannalta hyväksi. Schmaltz toivottavasti nyt onnistuu, aika paljon mielestäni tässä jää hänen varaansa. Jos kuitenkin Schmaltz onnistuu ja lunastaa potentiaaliaan, niin kauppa oli hyvä myöskin Chicagon kannalta. Schmaltz ja Teräväinen ovat aivan saman profiilin pelaajia.

Teräväinen aivan varmasti itse hyötyy tästä kaupasta pelaajana, ja Carolinassa luultavasti saa helpommin napattua sitä roolia ja joukkueessa on muitakin Suomalaisia. Olisihan se ollut mukava nähdä Teräväinen lyömässä läpi Chicagon nutussa, mutta ei tämä nyt itselle mikään karastrofi ole.

Saas nähdä mitä muuta se Bowman nyt keksii.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Jälleen oppii uutta eli Panikin yhden vuoden jatkon arvo oli $875k, satkun halvempi kuin edellisen sopimuksen vuosittaiset ansiot. Panikille ei tehty qualifying offeria, joka olisi taannut Panikille vähintään viiden prosentin nousua palkkaan (105% 0.975m:sta), josta hieman yllätyin, mutta ilmeisesti Panik onnistuttiin vakuuttamaan tekemään halpa jatko, joka auttaa Blackhawksia paljon. Ja mikäli homma ei kulje, niin helppo heittää koko sopimus vaikka AHL:ään.

Shawin kohdalla ollaan lähellä jatkosopimusta, mutta sitä ei tehdä ennen kuin palkkakatto on selvillä. Toiveissa olisi mahdollisimman lyhyt diili, mutta toisaalta pidemmällä termillä se vuosittainen liksa pienenee. Viisi vuotta ja $2,75, onko liian alakanttiin? Kunhan ei liikaa mene yli kolmosen, mutta eiköhän Andrew saa myös palkkionsa mestaruuksista.

Ei sillä, ihana mies. Jos hän oli @Artturenos :n yksi suosikeista jo viime kaudella, niin viimeistään keväällä nousi meikäläisenkin suosikkeihin.
 
Viimeksi muokattu:

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Luulen, että Teuvon ulostaminen perustui osaksi myös haluun pitää Panarin, joka tuskin pelaa ensi vuoden jälkeen NHL:ssä alle kuuden miljoonan cap hitillä. Tähän kun liitetään se tosiasia, että cap tuskin nousee Panarinin tulevan palkan verran kaudeksi 17-18, niin mietittävää riittää edelleen. Panarinin todennäköisen jatkosopimuksen jälkeen joukkueen palkkarakenne on varsin jakautunut. Varsinkin jos escrow vielä nousee nykyisestä, ovat Hawksien kahden alemman kentän pelaajat pakostikin todellista NHL-köyhälistöä.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
...Noniin, end of an era eli Bryan Bickellin sopimuksesta päästiin eroon. Kyseisen rasitteen vuoksi menetimme viime kesänä Brandon Saadin ja nyt Teuvo Teräväisen. Täytyy sanoa, että tuo vastine on oikeastaan yllättävän hyvä, mutta ehkä mun värilasit on sitten väärät Teräväisen analysointiin... Jiri Hudler halvalla, potentiaalinen kaveri? Kyle Okposo, ehkä liian kallis. Onhan noita vaihtoehtoja....

Nyt täytyy kyllä ihmetellä Licon värilaseja :-)

Siis miten ihmeessä Teräväisen ulostamisen voi nähdä positiivisena asiana, saatikka että siitä saatu vastine oli hyvä? Ymmärtäisein jos vastine olisi ollut eka kierroksen loppupuolen varausvuoro.. Teräväinen on kuitenkin takuuvarma kolmannen kentän mies (ainakin laidassa) jo tätänykyä, jolla nuoresta iästään ja tietyistä ilmiselvistä (mutta kehitettävissä olevista) puutteistaan huolimatta potentiaalia kakkoskentän sentteriksi tai jopa ykköskentän laitaan. Kyllä täytyy olla pirun onnistunut haku, että tuon tason pelimiehen saa kakkoskierroksella naarattua.

Toki minäkin ymmärrän, että jotain oli pakko antaa Bickelin kylkiäisiksi, mutta en minä tätä saa mitenkään käännettyä hyväksi tai onnistuneeksi kaupaksi? Pikemminkin taloudellinen pakkorako. Mua ainakin vituttaa ihan huolella, jos Teräväinen korvataan Jiri Hudlerilla alkavalle kaudelle.

Ymmärrän, että jotain kipeitä ratkaisuja oli tehtävä, mutten saa tätä mitenkään positiivisen puolelle käännettyä. Helvetin isoissa toiveissa on nyt sitten se, että Panarinilla putki kulkee myös ensi ja tulevina kausina samaan malliin kuin kuluneella kaudellakin ja että tuleva sopimus pysyy jossain määrin kohtuullisena.

Nillittäminen ilman että tarjoaa jotain vaihtoehtoja vastineeksi on tietenkin turhaa, joten minä olisin lähtenyt kartoittamaan tilannetta (jo aiemmin mainittujen lisäksi) mielummin Hossan kauppaamisella (joka toki sekin olisi tehnyt kipeää..) kuin kauppaamalla seuran erittäin kapeaa tulevaisuutta. Ei se Hossallakaan ihan putkeen mennyt viime kausi (toki paljon paremmin kuin Teräväisen mahalaskukausi..) ja ikää kuitenkin mittarissa ihan toisella tapaa.

Tässähän olisi mahdollisuus leikkimieliseen vetoon.. kumpi tekee tulevalla kaudella paremmat pisteet.. Hossa vaiko Teräväinen..? No rehellisesti sanottuna minäkin uskon, että ainakin vielä tulevalla kaudella Hossa, eikä vähiten syystä, että on laadukkaampia pelikavereita ympärillä.. Mutta en olisi enää niin varma sitä seuraavasta kaudesta... Lyhyesti.. kyllä minä olisin katsonut teräväiskortin loppuun asti, pitänyt vielä vuoden ja katsonut mihin suuntaan ura lähtee kulkemaan.

Ps.. itse olen sympannut Chicagoa niin pitkään (70-luvulta lähtien..), että mielessä on vielä hyvinkin ne helvetilliset vuodet, kun rämmittiin syvälla ja ikuisuudelta tuntuvan ajan. En vain haluaisi tulevaisuudessa nähdä ihan totaalista re-buildingia... ja edes jotain olisi kiva olla omaa ja valmistakin..
 

B4rre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Blackhawks ja CBJ (tyttöystäväjoukkue)
Luulen, että Teuvon ulostaminen perustui osaksi myös haluun pitää Panarin, joka tuskin pelaa ensi vuoden jälkeen NHL:ssä alle kuuden miljoonan cap hitillä. Tähän kun liitetään se tosiasia, että cap tuskin nousee Panarinin tulevan palkan verran kaudeksi 17-18, niin mietittävää riittää edelleen. Panarinin todennäköisen jatkosopimuksen jälkeen joukkueen palkkarakenne on varsin jakautunut. Varsinkin jos escrow vielä nousee nykyisestä, ovat Hawksien kahden alemman kentän pelaajat pakostikin todellista NHL-köyhälistöä.

Itse itseäni lainaten:

Silti ensi kaudellakin taistelu palkkakaton kanssa tulee sanelemaan sen, että kokoonpano on pakko täyttää tulokassopimuksella pelaavilla tai muutoin halvoilla pelaajilla, kuten mm. minä olen täällä aikaisemminkin jo kirjoittanut. Käytännössä Blackhawks tulee edelleen olemaan NHL:n Namibia, sillä keskiluokkaa ei Chicagossa käytännössä ole ja tuloerot ovat mutulla suurimmat koko liigassa.

Muistaakseni tätä jossain vaiheessa siis vähän tutkin ja muistelen, että jo ennen tuota Panarinin oletettavaa kallista jatkosopimusta Chicagossa oli koko NHL:n suurimmat tuloerot ("NHL:n Namibia"). Saa tietysti korjata, jos löytyy joku muu joukkue, jossa tulorakenne on vieläkin vinoutuneempi. Tuo Panarinin tuleva jatkosopimus tulee entisestään suurentamaan tuloeroja ja käytännössä varsinaista keskiluokkaa ei laskentatavasta riippuen (= lasketaanko esim. Hjalmarssonin 4,1m$ tai Anisimovin 4,55m$ vielä keskiluokkaan) tule Chicagossa olemaan Krügerin ja mahdollisesti Shawn lisäksi käytännössä ollenkaan. Vaikka NHL-joukkueet eivät olekaan mitään valtioita, niin voisi kuvitella, että nämä massiiviset tuloerot ja pelaajien jakautuminen selvästi kahteen kastiin, eivät ole erityisen hyviä asioita myöskään joukkueurheilussa.

Jos niitä hyviä puolia haetaan, niin Chicago on ainakin Euroopasta tuleville UFA-pelaajille erinomainen ponnahduslauta NHL:ään. Rahastamaan pitää sitten vain lähteä muualle, jollet nyt suoraan ole top 10 pistepörssissä jne. (lue: Panarin).

Nyt täytyy kyllä ihmetellä Licon värilaseja :-)

Siis miten ihmeessä Teräväisen ulostamisen voi nähdä positiivisena asiana, saatikka että siitä saatu vastine oli hyvä? Ymmärtäisein jos vastine olisi ollut eka kierroksen loppupuolen varausvuoro.. Teräväinen on kuitenkin takuuvarma kolmannen kentän mies (ainakin laidassa) jo tätänykyä, jolla nuoresta iästään ja tietyistä ilmiselvistä (mutta kehitettävissä olevista) puutteistaan huolimatta potentiaalia kakkoskentän sentteriksi tai jopa ykköskentän laitaan. Kyllä täytyy olla pirun onnistunut haku, että tuon tason pelimiehen saa kakkoskierroksella naarattua.

Toki minäkin ymmärrän, että jotain oli pakko antaa Bickelin kylkiäisiksi, mutta en minä tätä saa mitenkään käännettyä hyväksi tai onnistuneeksi kaupaksi? Pikemminkin taloudellinen pakkorako. Mua ainakin vituttaa ihan huolella, jos Teräväinen korvataan Jiri Hudlerilla alkavalle kaudelle.

Samaa mieltä. Ei vastine Teräväisestä ollut millään laseilla katsottuna Chicagon näkökulmasta hyvä. Paitsi joukkueen palkkarakenne yhä enenevässä määrin myös ikärakenne alkaa näyttämään siltä, että muutaman vuoden päästä on tosiaan 100 %:n varmasti edessä täydellinen jälleenrakennus. Toki menetyksen eteen on tehtävä uhrauksia, kuten edellisenkin pyttyjuoksun osalta oli nähtävissä. Vermetten voidaan nimittäin katsoa olleen yksi niistä vaa'an kielistä, joka käänsi tiukat sarjat Chicagon eduksi. Tuolloin uhrattiin kuitenkin "vain" 1. + 2. + 4. kierroksen varausvuorot sekä Dahlbeck + Smith ja sen voidaan ehdottomasti sanoa olleen mestaruuden arvoinen uhraus. Päättyneen kauden siirtotakarajalla sen sijaan lähti 1. ja 2. kierroksen varausvuorot + Dano ja Danault ja lopputuloksena oli se, että jo siinä ensimmäisessä pudotuspelisarjassa oltiin selvästi takaa-ajajia. Itse ainakin näin ja näen edelleen Bowmanin päättyneen kauden liikkeiden kielivän "All In" -mentaliteetista eli myydään vaikka koko tulevaisuus pois, jotta tällä rungolla pystyttäisiin vielä hetken taistelemaan siitä kirkkaimmasta. Teuvon myyminen on nähdäkseni jatkumoa näille viime siirtotakarajan liikkeille, joissa niitä ainoita tulevaisuuden valopilkkuja ulostetaan, jotta menestysikkunaa saataisiin tässä ja nyt pidettyä vielä hetken auki. Tulevat sopimukset toki näyttävät, kannattiko tämä uhkapeli, mutta johtopäätös on nähdäkseni selvä: taotaan nyt kun rauta on kuumaa ja tehdään sitten täydellinen jälleenrakennus, kun sen aika on.
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
Nyt kun katto ei ole noussut siihen tahtiin mitä varmasti suurinosa joukkueista on ajatellut tekee se bickellin kaltaisten ylihintaisten pelaajien kauppaamisesta erityisen haastavaa. Moni seura joutuu yhä tarkemmin laskemaan Dollarinsa, ja joka tekee Bickellin kaltaista huonoista sopimuksista todella hankalia kaupattavia. Blackhawks on nyt joutunut tekemään useampia vaikeita ratkaisuja, kun runko on haluttu kiinnittää isosti jatkoon selvästi olettaen että katto ja sopimuksien hintataso tulee nousemaan enemmänkin.

Bickellin ulostaminen oli ykkös edellytys saada kasattua kilpailukykyinen joukkue, ja kun määrässään pelaajia joilla ehkä olisi ollut tarpeeksi positiivista vaihtoarvoa ei Chicagolla olle varsinsisen rungon ulkopuolella kuin muutoma pelaaja Shaw, Teräväinen ja Schmaltz. Kyllä olisin itse gm:n paikalla tehnyt aivan saman ratkaisun. Shaw on pelaaja joita joukkueessa oltava joukkueessa, agitaattori, rotta, joka osaa pelata lätkää, näitä tarvitaan se yksi pelaaja aina. Teräväinen olisi ollut kohta uutta sopimusta vaille ja olisi ollut hyvin epävarmaa pystätäänkö sille tilaa raivaamaan kattoon. Viellä kun taustalta on nousemassa saman profiilin Schmaltz, jolla saadaan ostettua lisä aikaa siihen kun pelaajalle tarvitsee miljoonia lyödä tiskiin, niin näistä kolmesta valinta oli selkeä. Katto ikävä kyllä vaikuttaa kaikkiin Chicagon pelaaja kauppoihin, joten vastinetta ei voi aina olettaa tulevan mitä kuuluisi kun kauppa on pakon sanelema.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Nyt täytyy kyllä ihmetellä Licon värilaseja :-)

Mun värilasit on Teräväisen suhteen täysin neutraalit.

Siis miten ihmeessä Teräväisen ulostamisen voi nähdä positiivisena asiana, saatikka että siitä saatu vastine oli hyvä? Ymmärtäisein jos vastine olisi ollut eka kierroksen loppupuolen varausvuoro.. Teräväinen on kuitenkin takuuvarma kolmannen kentän mies (ainakin laidassa) jo tätänykyä, jolla nuoresta iästään ja tietyistä ilmiselvistä (mutta kehitettävissä olevista) puutteistaan huolimatta potentiaalia kakkoskentän sentteriksi tai jopa ykköskentän laitaan. Kyllä täytyy olla pirun onnistunut haku, että tuon tason pelimiehen saa kakkoskierroksella naarattua.

Toki minäkin ymmärrän, että jotain oli pakko antaa Bickelin kylkiäisiksi, mutta en minä tätä saa mitenkään käännettyä hyväksi tai onnistuneeksi kaupaksi? Pikemminkin taloudellinen pakkorako. Mua ainakin vituttaa ihan huolella, jos Teräväinen korvataan Jiri Hudlerilla alkavalle kaudelle.

En ole pitänyt Teräväisen ulostamista positiivisena asiana enkä ole sanonut, että saatu vastine oli hyvä. Vastine oli yllättävän hyvä, koska odotin, että tuo Bickellin sopimus vaatisi sopimuksien ottamista takaisin oli sitten Bickellin lisänä Ville Pokkaa tai mitä lie.

Jos nyt kuitenkin pitää valita kahdesta eli tekeekö Bowman palkkakattoon tilaan treidaamalla Bryan Bickellin kera Teuvo Teräväisen sekä signaa tällä hetkellä paremman jääkiekkoilijan eli Andrew Shawin ja sitä kautta parantaa ensi kauden menestymismahdollisuuksia vai jättää Bickellin treidaamatta ja pitää Teräväisen kolmosketjussa luottaen, että se potentiaali realisoituisi, niin valitsisin ensimmäisen vaihtoehdon sata kertaa sadasta. Täytyy nyt muistaa, että tuolla neljällä miljoonalla Bowman saa erittäin paljon pelivaraa ja nyt Shawin jatkosopimuksen lisäksi on mahdollista naarata vapailta markkinoilta joku pelaaja. Shaw oltaisiin voitu signata jatkosopimukseen ilman eilistä kauppaakin, mutta silloin Teräväinen olisi treidattu ensi kesänä. Vastine olisi varmasti silloin ollut parempi kuin ei olisi ollut Bickelliä kylkiäisenä, mutta nyt on mahdollista signata parempi pelaaja kuin Teuvo Teräväinen vapailta markkinoilta ja parantaa menestymismahdollisuuksia ainakin paperilla. Se ikkuna on auki nyt eikä Bowman tätä kauppaa olisi tehnyt, jos siellä ei jotain suunnitelmaa ole taustalla. Tilaa tehtiin palkkoihin jostain syystä.

Ja Jiri Hudler on muuten parempi pelaaja kuin Teuvo Teräväinen. Kokenut sekä on todistanut pystyvänsä pelaamaan kahdessa kärkiketjussa.

Nillittäminen ilman että tarjoaa jotain vaihtoehtoja vastineeksi on tietenkin turhaa, joten minä olisin lähtenyt kartoittamaan tilannetta (jo aiemmin mainittujen lisäksi) mielummin Hossan kauppaamisella (joka toki sekin olisi tehnyt kipeää..) kuin kauppaamalla seuran erittäin kapeaa tulevaisuutta. Ei se Hossallakaan ihan putkeen mennyt viime kausi (toki paljon paremmin kuin Teräväisen mahalaskukausi..) ja ikää kuitenkin mittarissa ihan toisella tapaa.

Marian Hossa on mahdotonta kaupata. Ei olisi onnistunut eilinen kauppa esimerkiksi, jos olisivat vaihtaneet Hossan sekä Bickellin paikkaa.
 
Viimeksi muokattu:

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
johtopäätös on nähdäkseni selvä: taotaan nyt kun rauta on kuumaa ja tehdään sitten täydellinen jälleenrakennus, kun sen aika on.

Näin se valitettavasti on. Se rebuild on edessä, tahtoi sitä tai ei. En minä jälleenrakennusta haluaisi, mutta valitettavasti vallitsevan markkinatilanteen ja palkkojen suhteen sekä palkkakattoajan vuoksi vastaavan menestystarinan kokemiseksi on käytännössä pakko tehdä asiat niin kuin tuli tehtyä Chicagossa vuosituhannen alkupuoliskolla.

@Artturenos :lta hyvää settiä.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Nimimerkki Hawkscap on laskenut HFBoardseilla (erittäin hyvin perillä palkkakatto-asioista, luotan häneen aina, jos ei muusta lähteestä saa parempaa infoa), että jos palkkakatto on siinä $72,8 miljoonan holleilla, niin Andrew Shawin saadessa $3:n miljoonan AAV:n, jää palkkakattoon tilaa noin kolme miljoonaa. En tiedä ketä pelaajia tuohon on sisällytetty, mutta todennäköisesti (ja omien laskujeni mukaan) pelaajia viitisen kappaletta, joiden palkkojen keskiarvo on lähellä $800k. Kyllä tuolla ihan kelpo pelaajan kannujahtiin voi saada, mutta ehtiihän tuo vielä muuttua ennen syksyä. Katsellaan.
 

Ketuttaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa ja Chicago Blackhawks
Itseä kyllä harmittaa ja reilusti tuo Teuvon kauppaaminen, sekä Chicagon ja Teuvon fanina. Yksi suurimpia syitä miksi toissakaudella aloin Chicagon otteita tarkemmin seuraamaan oli juuri tulevaisuuden suomalaispelaajat (Teräväinen ja Raanta) ja tietysti Kimmo Timosen mahdollisuus KalPa-kasvattina päästä nostelemaan uran huipuksi kannua. No Timonen nosti kannun ja Kuopion torilla juhlittiin.

Nyt kahden kauden päästä Chicagossa ei ole enää yhtään suomalaista ja pelaajat vaihtunut melkoisesti. Tietysti Pokka tuonne voi vielä nousta, mutta ei ainakaan itseäni MM-kisoissa vakuuttanut sen kummemmin. Seuran kannalta tuon kaupan ymmärtää, kun vanhoista virheistä piti lopulta maksaa. Eikä Teuvo nyt mitenkään maaginen ole ollut, vaikka pelasikin paljon paremman kauden kuin täälläkään moni tajuaa. Ihan jo advanced statsien kuin ihan pisteidenkin valossa. Nuorelle pelaajalle pääasiassa kolmoskentän minuuteilla melko puolustavassa roolissa peli sujui ihan hyvin. Tietysti Teräväisellä on vielä paljon varaa kehittyä, kun taas Chicagolla ei ole aikaa odottaa pelaajien kehittymistä. Tuo runko johon valtaosa budjetista on satsattu ei tuosta nuorene vaan pytyistä pitää taistella nyt eikä viiden vuoden päästä. Aikanaan sitten räjäytetään koko pakka ja aloitetaan täydellinen rebuild.

Jos jotain positiivista niin ainakin Carolina on noussut mielenkiintoisten seurojen listalla huimasti ylöspäin tämän kesän aikana, ja Carolinan otteita tulee varmasti seurattua tiiviisti. Siellä on tosi hyvällä mallilla joukkueenrakennus ja voidaan jo pikkuhiljaa laskea contenderiksi. Samalla myös Teräväisen omalta kannalta tie tähtiin on nyt avoinna. Chicagossa tuo kärkikenttien materiaali oli vaan niin kovaa, että sinne oli todella vaikea murtautua. Vastuuta on varmasti Carolinassa luvassa enemmän ja voi toimia pienoisena mentorina varmasti osaltaan auttamaan Ahoa ja Saarelaa pääsemään Amerikan toimintatapoihin sisälle. Eli suomalaisnäkökulmasta tuo oli varmasti oikein hyvä lopputulos.

Chicagon seuraajana vain harmittaa, kun Teräväistä ei enää Chicagon paidassa nähdä. :-(
 

aessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TBL & Elias Pettersson
Jälleen oppii uutta eli Panikin yhden vuoden jatkon arvo oli $875k, satkun halvempi kuin edellisen sopimuksen vuosittaiset ansiot. Panikille ei tehty qualifying offeria, joka olisi taannut Panikille vähintään viiden prosentin nousua palkkaan (105% 0.975m:sta), josta hieman yllätyin, mutta ilmeisesti Panik onnistuttiin vakuuttamaan tekemään halpa jatko, joka auttaa Blackhawksia paljon. Ja mikäli homma ei kulje, niin helppo heittää koko sopimus vaikka AHL:ään.

Kannattaa tosin muistaa missä tilanteessa Panik on, voisi melkein ajatella ettei Hawksin jälkeen enään näyttöpaikkoja enään tule lisää.
 

B4rre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Blackhawks ja CBJ (tyttöystäväjoukkue)
Kannattaa tosin muistaa missä tilanteessa Panik on, voisi melkein ajatella ettei Hawksin jälkeen enään näyttöpaikkoja enään tule lisää.

Ihan hyvin esiintyi viime kaudella Chicagossa suhteellisen pienillä minuuteilla, joten uskoisin, että olisi sopimuksen jostain muualtakin saanut ja kentien jokusen rahan enemmänkin. No kelpaa joka tapauksessa meille, koska jokainen 150.000 $ säästö tulee taas kerran tarpeeseen.
 

reme

Jäsen
Suosikkijoukkue
-Chicago Blackhawks-
Ihan hyvin esiintyi viime kaudella Chicagossa suhteellisen pienillä minuuteilla, joten uskoisin, että olisi sopimuksen jostain muualtakin saanut ja kentien jokusen rahan enemmänkin. No kelpaa joka tapauksessa meille, koska jokainen 150.000 $ säästö tulee taas kerran tarpeeseen.
Hieno ele Panikilta, tuota olisi tarvittu jo muutama vuosi sitten reilut kymmenen kertaa kalliimmiltakin pelureilta. Mielestäni Panik antoi näyttönsä viime kaudella Chicagossa, positiivisessa mielessä vielä. Tässä hyvät kommentit Panikista.
 
Viimeksi muokattu:

aessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TBL & Elias Pettersson
Ihan hyvin esiintyi viime kaudella Chicagossa suhteellisen pienillä minuuteilla, joten uskoisin, että olisi sopimuksen jostain muualtakin saanut ja kentien jokusen rahan enemmänkin. No kelpaa joka tapauksessa meille, koska jokainen 150.000 $ säästö tulee taas kerran tarpeeseen.

Juu ei ajattelin vaan, että pystytte varmaan samaistumaan Panikin tilanteeseen, että tuskin muutamat sataset kauheasti painaa vaan enemmänkin se että pääsee näyttämään taitonsa ja säilyttää hyvät välit seuraan. Eikai mies vielä kuitenkaan paikkaansa vakiinnuttanut? Omasta seurasta tulee nyt ainakin Connolly, Witkowski ja Marchessault mieleen. Näköjään Panik suostui myös Tampassa samanlaiseen alennukseen toisen sopimuksen kanssa.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Juu ei ajattelin vaan, että pystytte varmaan samaistumaan Panikin tilanteeseen, että tuskin muutamat sataset kauheasti painaa vaan enemmänkin se että pääsee näyttämään taitonsa ja säilyttää hyvät välit seuraan. Eikai mies vielä kuitenkaan paikkaansa vakiinnuttanut?

Kyllä melkein uskaltaa sanoa, että Panik kauden aloittaa ylhäällä, onko se sitten paikan vakiinnuttamista. Oli kuitenkin yksi parhaista hyökkääjistä pudotuspeleissä, toki pienellä otannalla sekä totta kai tuohon mielipiteeseen vaikuttavat odotukset.

Potentiaalia on breikata ja olla semmoinen 10-15 maalin mies, jos kaikki menee putkeen. Alemmissa ketjuissa tuommoinen määrä on loistava suoritus, varsinkin kun ylivoima-aika lienee vähäistä. Eniten tykkäsin Panikissa siitä, että taklasi ja oli koko ajan vastustajan iholla hyvällä asenteella.
 

reme

Jäsen
Suosikkijoukkue
-Chicago Blackhawks-
Kyllä Panikilla oli sellaista terrierimaista asennetta mitä olisi kaivannut leveämmältäkin joukolta. Nopeutta, fyysisyyttä, taistelutahtoa eikä ole kädetönkään. Kaverin monipuolisuutta osoitti myös se että hän pelasi kaikissa kentissä. Tarpeellinen syvyyspelaaja Chicagolle ehdottomasti ja hyvällä hinta-laatusuhteella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös