Analysoidaan hieman enemmän, kun sain tuossa syötyä. Tuntuu, että aina kaikkea kivaa tapahtuu, kun olen hieman estynyt tutkimaan tarkemmin. Onneksi on Free Agent Frenzyt, trade deadlinet sekä varaustilaisuudet, jolloin pääsee käyttämään koko aivokapasiteettia tilanteen seuraamiselle.
Noniin, end of an era eli Bryan Bickellin sopimuksesta päästiin eroon. Kyseisen rasitteen vuoksi menetimme viime kesänä Brandon Saadin ja nyt Teuvo Teräväisen. Täytyy sanoa, että tuo vastine on oikeastaan yllättävän hyvä, mutta ehkä mun värilasit on sitten väärät Teräväisen analysointiin. Mutta mikä on tilanne siis tällä hetkellä? Oikeastaan, ihan hyvä näin kotimanagerin näkökulmasta.
Mark Lazeruksen twiitin mukaan Blackhawks on sidonnut viiteentoista (15) pelaajaan noin $62 miljoonaa, tarkkoja palkkakuluja emme ainakaan vielä tiedä. Esimerkiksi David Rundblad on sisällytetty tuohon mutta Kempnya ei, kaikki bonukset löytyvät sekä Scuderin palkan pidätys eli tilanne voi ja tulee elämään vielä. Vielä on myös auki tulevan kauden palkkakaton raja, mutta arvioitu summa on aika lähellä $72,8 miljoonaa. Eli kymmenisen miljoonaa siellä on ainakin tilaa. Kokoonpano näyttää omissa papereissani seuraavalta:
X - Toews - X
Panarin - Anisimov - Kane
X - Krüger - Hossa
Desjardins - X - X
X, X
Keith - Hjalmarsson
Kempny - Seabrook
Gustafsson - van Riemsdyk
Svedberg
Crawford
Darling
Puolustus on kunnossa ja noihin minä luottaisin. Ymmärrän, että joidenkin mielestä tuo tarvitsisi yhden puolustajan mukaan enkä tätä väitettä kiistä, mutta pitkän ja ehjän treenikesän jälkeen minä pidän tuota puolustusta oikein vahvana ja potentiaalisena. Puutteet ovat siis hyökkäyksessä.
Nyt olisi tilaa signata Andrew Shaw, mutta herää kysymys kannattako se. Aivan unelma olisi Krügerin kaltainen yhden vuoden diili, joka jättäisi reilusti tilaa hankkia uutta hyökkääjää vapaista agenteista. Jiri Hudler halvalla, potentiaalinen kaveri? Kyle Okposo, ehkä liian kallis. Onhan noita vaihtoehtoja. Uskon, että Lundberg esimerkiksi ottaa nelosketjusta roolin, raporttien mukaan vaikuttaa aivan täydelliseltä pelaajalta sinne. Eiköhän se Panik saa myös diilin, mitä tekevät Nick Schmaltz sekä jo paljon esille nostettu Jimmy Vesey?
Unelmakokoonpano olisi mallia seuraava..:
Vesey - Toews - Hudler
Panarin - Anisimov - Kane
Schmaltz - Krüger - Hossa
Desjardins - Lundberg - Shaw
Keith - Hjalmarsson
Kempny - Seabrook
Gustafsson - van Riemsdyk
Svedberg
Crawford
Darling
.. mutta todennäköisempi on alla oleva: