Mitä maalintekoon tulee niin Hurricanes keikkuisi nytkin visusti playoff-sijalla jos joukkue osaisi tehdä maaleja night in and night out. Ei ollut ihan eka kerta tällä kaudella kun Carolina voittaa laukaukset ja tekee silti vain 0-2 maalia. Kyllä tää osaa olla niin pirun turhauttava joukkue seurata...
Suurimman osan aikaa sen verran vaaratonta pelaamista, että kehottaisin pistämään valmentajan kiertoon. Ja tämä näkemys siis vajaan 10 matsin näkemisen perusteella.
Hipovat melkein palkkakattoa. NHL:n toiseksi pienin cap hit. Toki Hurricanes ei ole rikas organisaatio ja heillä on oma sisäinen palkkakattonsa, että vaikka tilaa on yli 15 miljoonaa palkkakattoon, ei heillä ole mahdollisuuksia ottaa tuon vertaa palkkoja vastaan.Käyttääkö hurrikaanit rahaa palkkakaton verran?
Masonin otteet ovat tällä kaudella olleet sitä luokkaa, ettei ehkä häntäkään kannata ykkösvahdiksi haikailla. Hellebuyck on Winnipegissä ohittanut hänet marssijärjestyksessä ja Masonilla myös yli 4m cap hit. Itse odotin ennen alkua Darlingin lyövän kunnolla läpi, mutta eipä ole oikein lähtenyt.Darling oli kesän isoin virhehankinta. Miksei hankittu jotain jo itseensä ykkösveskarina todistanutta molaria (Smith, Mason..?).
Itsekin olen ihmetellyt näkemissäni Hurricanesin otteluissa Faulkin pelin tasoa. Näyttää todella heikolta peilaten siihen, että hänen pitäisi olla organisaation ykköspakki.Faulk nyt ensi alkuun hiuksista vittuun vielä kun miehellä on jotain arvoa jäljellä, vaihdossa leveyttä aivan liian kapealle hyökkäysosastolle, Faulkin paikan voi ottaa joku Charlotten AHL-rosterista, eiköhän sieltä joku Faulkia pätevämpi oman pään luuta löydy vaik en ite AHL:ää seuraa enää (jos joku muu tääl seuraa niin saa heittää ehdotuksia).
Itsekin olen ihmetellyt näkemissäni Hurricanesin otteluissa Faulkin pelin tasoa. Näyttää todella heikolta peilaten siihen, että hänen pitäisi olla organisaation ykköspakki.
Hurricanes on playoffs-viivan yläpuolella!! Viimeiset 10 ottelua saldolla 7-2-1 ja 44 pisteellä tällä hetkellä toinen wild card-joukkue joka pääsisi pleijareihin. Kaiken lisäksi joukkue ei ole enää edes viimeinen katsojakeskiarvossa, kun Islanders jää taakse ka. 11794 katsojallaan. Aurinko paistaa Pohjois-Carolinassa!
Mitä tulee katsojakeskiarvoihin niin sen mitä noita Carolinan matseja vähän katsellut niin selkeä muutos näkyvillä lehtereillä. Nyt siellä on jo vähän ihmisiäkin. Pahimmillaan olivat melkein tyhjät.
Hämmästyttävä yhteensattuma Jefu-seasoninkin lähestyessä loppuaan. Massoja alkaa kakkoslajit kiinnostaa.
Vaikuttaneekohan tuo kovinkaan suoranaisesti Hurricanesin tilanteeseen, kun NFL:n Panthers pelaa Charlottessa melkein 300km päässä. Eikä katsojakeskiarvo ole kasvanut viime kaudesta koin noin tuhannella, niin mun on helpompi uskoa että johtuu vain vähän paremmin pärjäävästä joukkueesta. Tosin Raleighin valtava väenkasvu (yli 200 000 asukasta lisää sen jälkeen kun Whalers muutti Pohjois-Carolinaan) tuonee väkisinkin myös jääkiekosta kiinnostuneista ihmisiä hallille, mutta joukkueen menestys on merkittävin tekijä (vrt. Chicago).
College Football on se ykköslaji tuolla alueella.