Ohmi kirjoitti:
Miksi? Bensa maksaa sen minkä maksaa ja jos bensan hinta hirvittää, niin ei muuta kuin autokaupasta hakemaan dieseli perseen alle. Kulutus pienempi, päästöt pienemmät, vääntöä enemmän ja dieselin hinta nousee sentin siinä kuin bensan 10 senttiä. Ei voi olla niin vaikeeta.
Paljosta samaa mieltä, mutta asut ilmeisesti ihan eri seudulla kuin minä. Täällä meillä ainakin naftan hinta nousee ihan yhtä monta senttiä kuin bensankin. Eli siis prosenttuaalisesti enemmänkin. Toukokuussa -04 nafta maksoi 0,7€/l nyt kartellihinta on 1,05€/l, nousua nopsasti laskien tasan 50%. Bensa on noussut noin saman 35c/l, joka on prosentteina noin myös n. 35.
No, pari vuotta sinnten mulla meni naftaan n. 5% nettotuloistani, nyt menee n. 7,5%. Onko se paljon vai vähän? Enemmän menee vielä alkoholipitoisiin aineisiin.
Meidän rivitaloyhtiön hallituksen puheenjohtajana (hullun homma, jää tähän vuoteen) minua oikeastaan enemmän rassaa tämä polttoöljyn hinnan nousu. Se kun tämän kahden vuoden aikana on noussut kokolailla tuplaksi. Nyt laskien kannattaisi vaihtaa pellettiin, kukaan ei vaan osaa kertoa mikä olisi kannattavaa edes viiden saati kahdenkymmenen vuoden aikajaksolla.
t. hanu