Bensiinin hinnoista

  • 59 030
  • 384

altissima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ai, että se on minun vika, kun oot auton ostanu?
Voitko mitenkään ymmärtää, että joillekin auto on aivan välttämätön?
No tuleppas Helsinkiin niin sovitaan paikka, missä kävelen vastaan, että saat turpaan vetää.
Ei ole varaa näillä bensan hinnoilla lähteä Helsinkiin ajelemaan.
Sen jälkeen kävellääkin lähimmälle kyttikselle juttu selvittämään. Jo pelkkä uhkaus on riittävä tutkintaan.
Käy huomenna tekemässä tutkintapyyntö uhkauksesta.
Ja ei minä millään muotoa pelkää, kun toinen jopa netin välityksellä kovia juttelee, kunhan vain muistutin.
Miten muutenkaan voisinkaan kuin netin välityksellä, soittaakko pitäisi?
 

altissima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
repe_joke kirjoitti:
No kyllä se asuinpaikka ja sen etäisyys työpaikkaan on myös omia valintoja. Turha siitäkään on urputtaa.
Ymmärrä kyllä perkeleen hyvin, jos jostain on löytänyt unelma kodin, että sieltä ei pois lähdetä. Sitten vaan purraan hammasta yhteen, ja maksetaan ne korkeamma bensalaskut.

Ja minkäs helvetin takia, ne pientuloset autoja hommaa? Ois varmasti parempaakin tekemistä niillä rahoilla, jotka auto imee.
Ei pidä ostaa, jos ei ole varaa. Jos on varaa, ei pidä märehtiä kun tuli ostettua, tai kun se on niin kallista.

Ja tuo öljylämmitteinen asuntokin on tasan tarkkaan oma valinta. Sehän on ollut vitunmoinen riski jo useamman vuoden. Öljyn hinnat on sahannu ylös ja alas monta vuotta, että tuskin tämän kertainen yllätyksenä tuli.
On se hienoa, kun minä olen idiootti sen takia, että ihmiset eivät ota vastuuta omista tekemisistään.

Ihan tosissasiko heität tota läppää vai provo mielessä?
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
altissima kirjoitti:
Ihan tosissasiko heität tota läppää vai provo mielessä?
Eiköhän tuo ihan tosissaan heitä. Nimimerkkinsä lopun vertainen.

Näinhän tämä menee, aina joku isin rahoilla "rikastunut" todnäk suomenruotsalainen tulee vittuilemaan että "köyhät kyykkyyn". Se on se kun ei ole itse koskaan tarvinnut elää vaikeassa rahatilanteessa niin se on helppo sanoa.

Kai sulla repe_joke on bemari tai vitun kallis mersu?
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Murmeli kirjoitti:
Eiköhän tuo ihan tosissaan heitä. Nimimerkkinsä lopun vertainen.

Näinhän tämä menee, aina joku isin rahoilla "rikastunut" todnäk suomenruotsalainen tulee vittuilemaan että "köyhät kyykkyyn". Se on se kun ei ole itse koskaan tarvinnut elää vaikeassa rahatilanteessa niin se on helppo sanoa.

Kai sulla repe_joke on bemari tai vitun kallis mersu?

Juu en ole isin rahoilla rikastunut, enkä edes äidin, enkä edes omilla ansioillani. Isä on kirvesmies, joten hirveitä rikkauksia ei sillä työllä tienaa. En ole edes suomenruotsalainen, tuskin edes osaan ruotsia. Todennäköisesti sukun on lähtöisin ihan pohjois-savosta.
Olen elänyt vaikeassa rahatilanteessa lähes koko elämäni. Ja olen mitoittanut menoni sen mukaan. En ole hankkinut mitään semmoista, minkä kuluja en pysty etukäteen laskemaan. Auto on yksi semmoinen asia.

Ja ei minulla ole autoa ollenkaan. Eikä kyllä tule olemaankaan, niin pitkään kun asun kaupungissa. Ja mersua en ostas, vaikka oisinkin vitun rikas suomenruotsalainen.

Minun ainoa pointti on se, että itse ne auton omistajat ovat itsensä siihen tilanteeseen laittaneet, että bensanhinnan korotukset vaikuttavat elämään.
Öljylämmitteisten asunnon omistajia käy lähinnä sääliksi, koska niitä tämä maa on pullollaan.
Voi paljon muuta sanoa, kun "Melko kallista. Elämä on".
 

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
repe_joke kirjoitti:
No kyllä se asuinpaikka ja sen etäisyys työpaikkaan on myös omia valintoja. Turha siitäkään on urputtaa.
Ymmärrä kyllä perkeleen hyvin, jos jostain on löytänyt unelma kodin, että sieltä ei pois lähdetä. Sitten vaan purraan hammasta yhteen, ja maksetaan ne korkeamma bensalaskut.

Totta. Mulla duunimatkojen hinta nousi 50%, eli 80->120€ viikossa. Tosin tänne maalle muuttaessani tajusin muutenkin matkakulujen nousevan rajusti. En valita, kun silti maalla halvalla asuessani jään rahallisesti "voitolle" reilusti. Jää yksi bile-ilta vain kuukaudessa väliin.

repe_joke kirjoitti:
Ja minkäs helvetin takia, ne pientuloset autoja hommaa? Ei pidä ostaa, jos ei ole varaa. Jos on varaa, ei pidä märehtiä kun tuli ostettua, tai kun se on niin kallista. On se hienoa, kun minä olen idiootti sen takia, että ihmiset eivät ota vastuuta omista tekemisistään.

Nuo kaikki ovat tietenkin jokaisen omia valintoja. Turha se on vikistä, jos ja kun tulee vääriä valintoja tehtyä. Muutenkin jengi ottaa mielestäni liikaa taloudellisia riskejä mm. asunnoissa, autoissa ja kesäpaikoissa yms fasiliteeteissa. Onko meidän ihmisten elämä vain ja ainoastaan kaman haalimista? Ei mun mielestä. Mielummin mä Jörnin ja Ridaan koko elämäni, kuin haaskaan elämäni Espoon rivarin hankkimiseen. Ei muuten millään pahalla arvon Espoon asukit. Espoo on kaunis kaupinki. Pointti ehkä tuli selväksi anyhow. . .

peace and happiness,

-duud-
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
OneBigRed kirjoitti:
Miksi meillä on pakollinen liikennevakuutus?
Jotta toisten autoille kolareissa tapahtuneet vahingot korvataan?

Sinne samaan sairaalaan ne liikenneonnettomuuksissa loukkaantuneet viedään kuin tupakoinnilla keuhkosyövän hankkineetkin.
 

scholl

Jäsen
Bensanhinta romahtaa!

Nyt tulee ensiyönä se odottamani miniromahdus. Sehän tarkoittaa sitä, etten ehtinyt megakalliilla tankkaamaan kertaakaan.

"Neste Oil laskee bensiinin litrahintaa ensi yönä 10 senttiä

Keskiviikko 7.9.2005 klo 9:56 Kauppalehti Online

PEKKA KARHUNEN/KL-ARKISTO

Nesteellä on toistasataa Neste-asemaa omistuksessaan ja 180 automaattia.

Neste laskee keskiviikon ja torstain välisenä yönä bensiinin hintaa asemillaan kymmenen senttiä litralta. Dieselin hintaan on odotettavissa pienempi alennus.

Neste Oilin vähittäismyynnistä vastaava toimialajohtaja Matti Peitso vahvistaa huomenna asemille tulevan hinnanpudotuksen.


Dieselin litrahinta laskee maltillisemmin, keskimäärin kolme senttiä Nesteen omistamilla palveluasemilla sekä A24-automaattiasemilla.


- Bensiinin maailmanmarkkinahinnat ovat tulleet alaspäin perjantain hintapiikin jälkeen ja lasku on jatkunut, Peitso perustelee vähittäismyynnin hintamuutosta. "
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
White Wolf kirjoitti:
Siinäpä on taas semmosta tekstiä, että huhhuh... Onko tullut sattumoisin mieleen, että joillakin on pakko olla käytössään auto. Ei onnistu muuten töihin meno, jne. kun ei busseja/vastaavia kulje esim. haja-asutusalueilla.
Vielä kun kerrot että kuka pakottaa asumaan haja-asutus alueella. Se on valinta, jonka tehneen on siitä ollut valmis maksamaan.

Minä tein oman valintani keväällä ja ostin talon kävelymatkan päästä palveluista. Se maksoi lähes satatonnia enemmän kuin vastaava kämppä haja-asutusalueelta, mutta elämä on valintoja enkä valita. Edit: ensi viikolla on tarkoitus vaihtaa öljy-lämmitys kaukolämpöön. Puu-lämmitys on liian vaivalloinen ensisijaiseksi. elämä on valintoja jne.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
scholl kirjoitti:
Neste laskee keskiviikon ja torstain välisenä yönä bensiinin hintaa asemillaan kymmenen senttiä litralta. Dieselin hintaan on odotettavissa pienempi alennus.

Uskomatonta, kerrankin tullaan myös takaisinpäin nopeasti, eikä vain jupista niitä näitä kalleista varastoista. Tosin korotus oli 15 st/l nyt tullaan takaisinpäin 10 st/l eli plussaa (tai autoilijan silmin miinusta) jää edelleen 5 st/l.

Silti bensan hinta on tuonkin jälkeen järjettömän korkealla, ja on hienoa lukea kuinka nämä julkisilla kulkevat täällä sivistävät meitä autoilijoita kuinka oikeudenmukaista tämä nykyinen bensaverotus on.

dana77 kirjoitti:
Vielä kun kerrot että kuka pakottaa asumaan haja-asutus alueella. Se on valinta, jonka tehneen on siitä ollut valmis maksamaan.

Suomi nyt sattuu olemaan harvaan asuttu maa ja täällä etäisyydet ovat suuria. Ehkäpä suomalaisten kannattaisi luopua kokonaan osasta Suomea (antaa se vaikka venäläisille) ja kaikki muuttaisivat asumaan Helsinkiin.

Saastuttava raskasliikenne, busseineen ja rekkoineen pitäisi saada erittäin rankan verotuksen piiriin koska se on niin haitallista ympäristölle.
 
Viimeksi muokattu:

White Wolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC/DC
dana77 kirjoitti:
Vielä kun kerrot että kuka pakottaa asumaan haja-asutus alueella. Se on valinta, jonka tehneen on siitä ollut valmis maksamaan.

Kuka tässä asumisesta on puhunu? Nyt puhuttiin töihin menemisestä. Työpaikkoja on vielä nykyään kaupunkien/taajamien ulkopuolellakin.

Vaikka asus kaupungissa niin ei töihin oo kaikilla mahdollisuutta mennä bussilla.
Saattaahan olla tilanne, että vaikka kaupungissa asuu, niin joutuu kulkemaan naapurikuntaan töihin. Ei niitä työpaikkoja liiaksi asti tarjolla ole...
Työpaikka on melkeenpä pakko ottaa jos semmosen nykyään saa.
 

altissima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
flintstone kirjoitti:
Suomi nyt sattuu olemaan harvaan asuttu maa ja täällä etäisyydet ovat suuria. Ehkäpä suomalaisten kannattaisi luopua kokonaan osasta Suomea (antaa se vaikka venäläisille) ja kaikki muuttaisivat asumaan Helsinkiin.
Antaa niiden stadilaisten olla siellä ihan rauhassa keskenään, kun ovat olevinaan jotenkin etuoikeutetussa asemassa ja muita parempia ihmisiä.
 

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
repe_joke kirjoitti:
On se hienoa, kun minä olen idiootti sen takia, että ihmiset eivät ota vastuuta omista tekemisistään.

Ei. Olet idiootti vain koska olet idiootti. Ei siihen mitään sen kummempaa logiikkaa tarvita.

Hyväähän tässä bensahinnan nousussa on ettei köyhillä ole kohta vara enää ajella autolla, liikkuminenkin paljon turvallisempaa kuin enää ne muutamat yli 4000€/kk tienaavat huomiotalousmiehet voivat huristella bemareilla ja mersuillaan sinne Ilmalaan katselemaan kiakkoo. Köyhät ajelkoot perkele hevosella tai spåralla tai talvisin vaikka potkukelkalla.
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
dana77 kirjoitti:
Jotta toisten autoille kolareissa tapahtuneet vahingot korvataan?

Sinne samaan sairaalaan ne liikenneonnettomuuksissa loukkaantuneet viedään kuin tupakoinnilla keuhkosyövän hankkineetkin.

No nyt meni sen verran väärin, että täytyy opastaa.

Tähän vuoteen asti vakuutusyhtiöt maksoivat liikennevakuutustuloistaan ns.laastariveroa, jolla katettiin liikennevakuutuksissa loukkaantuneiden hoitamisesta aiheutuneita kustannuksia.

Tänä vuonna verosta luovuttiin, ja vakuutusyhtiöt voivat itse sopia haluamansa toimijan kanssa omien asiakkaidensa hoidosta. Tällöin yhtiön valitsema toimija laskuttaa vakuutusyhtiötä suoraan.

Joten siinä olit ehkä oikeassa, että sairaala on sama, mutta hoidon kyllä maksaa liikennevakuutus.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
White Wolf kirjoitti:
Kuka tässä asumisesta on puhunu? Nyt puhuttiin töihin menemisestä. Työpaikkoja on vielä nykyään kaupunkien/taajamien ulkopuolellakin.
No jos työt ovat landella niin asutaan sitten landella.

Pointti on että matkustaminen maksaa, eikä lähtökohtaisesti pitäisikään olla olemassakaan mitään kilpailua vääristävää tukea jonka ansiosta on taloudellisesti kannattavaa/sama vaikka ihmisen työmatkat ovat useampia kymmeniä kilometrejä päivässä tyyliin Matti Vanhanen. Toki hyvä asia on että myös ostokset tehtäisiin paikallisesti eikä halvan bensan takia olisi kannattavaa ajaa sitä paria-kolmeakymmentä kilsaa sinne CM:ään tai Lidliin.
 

White Wolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC/DC
dana77 kirjoitti:
No jos työt ovat landella niin asutaan sitten landella.

Järjen käyttö sallittua!

Ootko kuullu, että monilla aviopareilla (tai millä pareilla nyt hyvänsä) toisella on työpaikka eri kaupungissa/kylässä/kunnassa?? Pitäskö niiden muuttaa erilleen? Poikki vaan koko suhde...

Edelleenkään niitä työpaikkoja ei oo liiaksi tarjolla kaikille. Pakko ottaa sitä mitä saa ja käydä siellä töissä.

edit:
tulipahan semmonen vielä mieleen, että tuossa dana77:n mallissa on toinenkin "pieni" idioottimaisuus.
Kun monien työsopimukset on vaan jotain 3-6 kuukauden mittaisia. Meinaatko että heti ku saat sen 3 kk sopparin, niin kamat vaan kasaan ja muutto?? Entäs sitten jos/kun sitä ei jatketakaan? Muutto takas?
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
flintstone kirjoitti:
Uskomatonta, kerrankin tullaan myös takaisinpäin nopeasti, eikä vain jupista niitä näitä kalleista varastoista. Tosin korotus oli 15 st/l nyt tullaan takaisinpäin 10 st/l eli plussaa (tai autoilijan silmin miinusta) jää edelleen 5 st/l.

Silti bensan hinta on tuonkin jälkeen järjettömän korkealla, ja on hienoa lukea kuinka nämä julkisilla kulkevat täällä sivistävät meitä autoilijoita kuinka oikeudenmukaista tämä nykyinen bensaverotus on.

Jätä sellainen porukka omaan arvoonsa. Ei ehkä about ameeban arvoiseen ainekseen kannata tuhlata hengitysilmaa, puhumattakaan näppäilyenergiasta. Ämmässuolla on kyllä tilaa.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
White Wolf kirjoitti:
Ootko kuullu, että monilla aviopareilla (tai millä pareilla nyt hyvänsä) toisella on työpaikka eri kaupungissa/kylässä/kunnassa?? Pitäskö niiden muuttaa erilleen?
Toki löytyy ihmisiä, jotka eivät muutoksesta hyödy tai joiden tilanne ei nytkään ole hyvä, mutta se ei kokonaistilannetta muuta.

Toivottavasti tulevaisuudessa on entistä vähemmän tilanteita, joissa henkilö X ajaa päivittäin 50 km paikasta A paikkaan B ja samaan aikaan samaa työtä tekevä henkilö Y ajaa päivittäin paikasta B paikkaan A.

Iso kuva on että nimenomaan korkeat kuljetuskustannukset tarkoittavat sitä että paikallinen tuotanto hyötyy, kun kaikkea ei ole taloudellisesti kannattavaa tuoda kauempaa, jolloin paikallisia työpaikkojakin syntyy enemmän.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
dana77 kirjoitti:
Pointti on että matkustaminen maksaa, eikä lähtökohtaisesti pitäisikään olla olemassakaan mitään kilpailua vääristävää tukea jonka ansiosta on taloudellisesti kannattavaa/sama vaikka ihmisen työmatkat ovat useampia kymmeniä kilometrejä päivässä tyyliin Matti Vanhanen.

Ai se pienempi polttoaine verotus olisi siis kilpailua vääristävää tukea?

Mun käsittääkseni minä maksan valtiolle päin ylimääräistä tukea (autoilijat maksavat 4,7 miljardia, liikenneministeriön budjetti on 1,7 miljardia) että saan kuljettua työmatkani, vaikka se polttoaine verotus olisi hieman pienenpikin. Enpä ollutkaan aikasemmin tullut ajatelleeksi että minä itseasiassa olen ollut vaarassa saada kilpailua vääristävää tukea tuossa polttoaine verotuksessa, huh onneksi en sentään ole ollut tällainen yhteiskunnan pummi.
 

Erkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset
En ole satavarma, onko tämä ollut jo ketjussa esillä aiemmin, mutta tässä joka tapauksessa muuan eduskunnassa esitetty välikysymys vuodelta 2000. Nythän sen allekirjoittajat ovat itse hallitusvastuussa ja tilanne sinänsä varsin hyvin verrattavissa viiden vuoden takaiseen. Ei sillä, että huutaisin tässä veroalennuksen perään, mutta tiettyä ironiaa tähän kyllä sisältyy. Mitäköhän Pekkarinen vastaisi tuohon, jos itse tekisi saman kysymyksen hänelle tänään?

http://www.eduskunta.fi/faktatmp/utatmp/vk_2_2000_p.htm
 

Lukkoseppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
YLE Uutiset:

Valtiovarainministeri Antti Kalliomäki (sd.) ei näe bensiinin hinnan nousua merkittävänä tulonlähteenä valtiolle, sillä se on johtanut kuluttajat säästämään muissa menoissa.


Jep jep, mitäs sitten vai pitäisikö olla? Bensan hinta on silti pois kaikilta autoilijoilta ja jos muu kulutus pienenee niin on sekin pois valtiolta, bensaa vain on pakko hankkia ja siitä on hyvä rokottaa. Olisi vain vässykkä jättänyt tämänkin sanomatta! Lisäksi, vaihtavat siellä eläintarhassa rooleja keskenään jotta voidaan kieltää kaikki menneet virheet. Saatanan tunarit! Myötäisivät vain tilanteen että polttoainevero on merkittävä osa valtion tuloista tai sitten tekisivät jotain. Vituttaa kansalaisten aliarviointi. Bensakuittiin teksti "kiitos tuestasi", niin maksan paljon paremmalla mielellä.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nyt alkaa auton menovesi olla taas hieman siedettävämmissä lukemissa. Ysivitosta tankkasin just litrahintaan 1.15 €. Mutta eikös siellä Meksikonlahdella pyöri jatkuvasti niitä hurrikaaneja, jotka nostavat taas öljyn maailmanmarkkinahintaa hetkenä minä hyvänsä.
 

Lukkoseppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eino_Mies kirjoitti:
Nyt alkaa auton menovesi olla taas hieman siedettävämmissä lukemissa. Ysivitosta tankkasin just litrahintaan 1.15 €. Mutta eikös siellä Meksikonlahdella pyöri jatkuvasti niitä hurrikaaneja, jotka nostavat taas öljyn maailmanmarkkinahintaa hetkenä minä hyvänsä.

Pahin hurrikaaniaika lienee jo takanapäin mutta kyllä sille hinnanostolle vielä muitakin syitä löytyy, usko pois.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Eihän se öljyn hinta nyt niin paljoa bensan hintaan vaikutakaan, ainakaan laskiessaan. Silloin vaikuttaa jalostuskapasiteetti enemmän, ja sehän ei ole koskaan riittävä. Ja pitäähän niitä katteita pitää korkealla niiden aikojen varalta, kun niitä ei voidakaan pitää ihan niin korkealla. Missä ysivitonen maksaa 1.15€/l?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös