Ainakin Raumalla, polttoaine.netin mukaan.. Alle 1,2€ hintoja ei ainakaan kouvolan seudulla tarvitse edes etsiä vaan näillä kylmäasemilla on järjestään tuota luokkaa.Designer kirjoitti:Eihän se öljyn hinta nyt niin paljoa bensan hintaan vaikutakaan, ainakaan laskiessaan. Silloin vaikuttaa jalostuskapasiteetti enemmän, ja sehän ei ole koskaan riittävä. Ja pitäähän niitä katteita pitää korkealla niiden aikojen varalta, kun niitä ei voidakaan pitää ihan niin korkealla. Missä ysivitonen maksaa 1.15€/l?
koukou kirjoitti:Ainakin Raumalla, polttoaine.netin mukaan.. Alle 1,2€ hintoja ei ainakaan kouvolan seudulla tarvitse edes etsiä vaan näillä kylmäasemilla on järjestään tuota luokkaa.
Vikaneulainen Hattu kirjoitti:Jos olette ammattiautoilijoita niin hyväksyn kritiikin.
Yksityisautoilijat, jotka vastustatte polttoaineen korkeata hintaa niin "haistakkee" vittu!! Laskekaa hinnan korotus per/km.
Jos ei ole varaa ajaa omalla (autolla) ni käyttäkää yleisiä esim. linja-auto, linkku, bussi, paikkuri, munanmuotoinen tai ONNIKKA....
Tykki kirjoitti:Kylläpä nyt kelpaa taas cruisailla. Villit huhut kertovat, että jostain saa ysivitosta jo alle 1.30 euron litrahintaan. Hullunhalpaa!
Ei täällä ainakaan. Eilen taisi tipauttaa nesteen ja ST1:sen asemat ainakin dieselin alle euroon. bensan hinnasta ei käryäkään.JuVii kirjoitti:Ilmeisesti jokainen maan ST1 on vaihtunu NEX asemaan,
Kokkolassa vaihtoivat A24 aseman NEX:n väreihin. Tuo A24 on myös Nesteen omistuksessa. ST1 asemiin eivät ole koskenut. JET laittoi asemansa pystyyn talvella ja tuntuu että juuri JET ja NEX ovat tuoneet kaivattua kilpailua hintoihin Kokkolassa. Dieselin hinta on pyörinyt pitkään siinä 0.965-0.990€ välillä. Yleensä n. 0.970€/l. 95/98 hintoja en ole juuri seurannut, mutta jossain oli puhetta, että Kokkolassa olisi hinnat edullisimmasta päästä koko maassa.JuVii kirjoitti:Ilmeisesti jokainen maan ST1 on vaihtunu NEX asemaan, molemmat ovat Nesteen omistuksessa.
dana77 kirjoitti:Eilen oli kuulemma Varkaudesta saanut 1,249 litra ysivitosta. Sitä kelpasi jo vaikka lorottaa maahankin kuin noin halvalla saa.
Eino_Mies kirjoitti:1,50€ litrahinta ysivitosessa alkaa kohta olla taas lähellä. Olkoon syy sitten Lähi-Idän kriisi tai mikä tahansa, väheneekö autoilu mihinkään? Veikkaan että ei.
Kyllä julkisten kulkuneuvojen taksat nousevat myös polttonesteiden kallistuessa eikä kaikilla ole mahdollisuutta käyttää julkisia kulkuneuvoja jos tekee esim. epäsäännöllistä työaikaa. Jossakin maaseudulla julkisten kulkuneuvojen vuorot ovat vähentyneet lähes olemattomiin.Vikaneulainen Hattu kirjoitti:Jos ei ole varaa ajaa omalla (autolla) ni käyttäkää yleisiä esim. linja-auto, linkku, bussi, paikkuri, munanmuotoinen tai ONNIKKA....
Salama44 kirjoitti:Valtion pitäisi puuttua polttoaineveroon ainakin tilapäisesti kun mennään tietyn sietorajan yli. Nyt rajana voisi pitää 1,50 euron litrahintaa. Onhan meillä säädetty muitakin tilapäiseksi tarkoitettuja lakeja niin kuin auton kättömaksu. Pyörät täytyisi kuitenkin pitää pyörimässä.
Ei pidäkään, vaan 1.00 euroa.Tobias kirjoitti:Miksi raja tulisi olla 1,50 euroa?
Neely#8 kirjoitti:Viikko sitten palailin lomalta Egyptistä ja siellä litra 95 maksoi n.0.12 ekua!! Kyllähän se veti hiukan hymyilettämään...
Salama44 kirjoitti:Valtion pitäisi puuttua polttoaineveroon ainakin tilapäisesti kun mennään tietyn sietorajan yli. Nyt rajana voisi pitää 1,50 euron litrahintaa.
Ohmi kirjoitti:Miksi? Bensa maksaa sen minkä maksaa ja jos bensan hinta hirvittää, niin ei muuta kuin autokaupasta hakemaan dieseli perseen alle. Kulutus pienempi, päästöt pienemmät, vääntöä enemmän ja dieselin hinta nousee sentin siinä kuin bensan 10 senttiä. Ei voi olla niin vaikeeta.
hanu kirjoitti:Paljosta samaa mieltä, mutta asut ilmeisesti ihan eri seudulla kuin minä. Täällä meillä ainakin naftan hinta nousee ihan yhtä monta senttiä kuin bensankin. Eli siis prosenttuaalisesti enemmänkin. Toukokuussa -04 nafta maksoi 0,7€/l nyt kartellihinta on 1,05€/l, nousua nopsasti laskien tasan 50%. Bensa on noussut noin saman 35c/l, joka on prosentteina noin myös n. 35.