Bensiinin hinnoista

  • 59 043
  • 384

Spede#17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ainakin Oulusta 95 saa tolla 1.15hinnalla. Välivainion Shelliltä. Tai ainakin eilen näin oli.
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
Designer kirjoitti:
Eihän se öljyn hinta nyt niin paljoa bensan hintaan vaikutakaan, ainakaan laskiessaan. Silloin vaikuttaa jalostuskapasiteetti enemmän, ja sehän ei ole koskaan riittävä. Ja pitäähän niitä katteita pitää korkealla niiden aikojen varalta, kun niitä ei voidakaan pitää ihan niin korkealla. Missä ysivitonen maksaa 1.15€/l?
Ainakin Raumalla, polttoaine.netin mukaan.. Alle 1,2€ hintoja ei ainakaan kouvolan seudulla tarvitse edes etsiä vaan näillä kylmäasemilla on järjestään tuota luokkaa.
 

HOOPEEKOO

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
koukou kirjoitti:
Ainakin Raumalla, polttoaine.netin mukaan.. Alle 1,2€ hintoja ei ainakaan kouvolan seudulla tarvitse edes etsiä vaan näillä kylmäasemilla on järjestään tuota luokkaa.

Leppävaaran (Espoo) Jetillä tankkasin tänään dieseliä hintaan 0,929€/l.
Ei paha!
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
No ihan ohi mennen voin todeta että Espanjassa
- Diesel maksoi noin 99 centiä litra.
- 95 oli n.1,04! ja
- 98 maksoi n. 1,15!

Et turha on Suomalaisten öljy-yhtiöiden itkeä, että Öljyn Maailman markkinahinta on korkea ja siksi Bensakin maksaa...
 
Jos olette ammattiautoilijoita niin hyväksyn kritiikin.

Yksityisautoilijat, jotka vastustatte polttoaineen korkeata hintaa niin "haistakkee" vittu!! Laskekaa hinnan korotus per/km.

Jos ei ole varaa ajaa omalla (autolla) ni käyttäkää yleisiä esim. linja-auto, linkku, bussi, paikkuri, munanmuotoinen tai ONNIKKA....
 

straiter

Jäsen
Suosikkijoukkue
FC Lahti, Werder Bremen
Vikaneulainen Hattu kirjoitti:
Jos olette ammattiautoilijoita niin hyväksyn kritiikin.

Yksityisautoilijat, jotka vastustatte polttoaineen korkeata hintaa niin "haistakkee" vittu!! Laskekaa hinnan korotus per/km.

Jos ei ole varaa ajaa omalla (autolla) ni käyttäkää yleisiä esim. linja-auto, linkku, bussi, paikkuri, munanmuotoinen tai ONNIKKA....

Ainakin tässä suunnassa tuntuu melko vahvasti tämänhetkinen dieselin hinta. PK-seudulla ei juuri mistään saa löpöä alle euron litrahintaan. Samalla bensan hinta on tippunut alle 1,2 egen. Joillain huoltsikoilla bensan ja dieselin hintaero on 15 centavoa/litra, joka on ainakin mun mielestä aivan liian vähän, varsinkin kun kyseessä on vielä kesädiesel.

Ja en ole ammattiautoilija, joudun vain työn puolesta ajamaan 40000 kilsaa vuodessa. Kyllä se hintojen korotus tuntuu siinä vaiheessa, kun valtio/verottaja on tehnyt kilometrikorvauspäätöksen silloin, kun polttoaine oli 20 senttiä/litra halvempaa.

Ja voi tulla kokeilemaan tämän duunin tekemistä ilman omaa autoa. Ei tulisi julkisilla vuorokauden tunnit riittämään.
 

Neely#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Viikko sitten palailin lomalta Egyptistä ja siellä litra 95 maksoi n.0.12 ekua!! Kyllähän se veti hiukan hymyilettämään...
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kylläpä nyt kelpaa taas cruisailla. Villit huhut kertovat, että jostain saa ysivitosta jo alle 1.30 euron litrahintaan. Hullunhalpaa!
 

JuVii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Tykki kirjoitti:
Kylläpä nyt kelpaa taas cruisailla. Villit huhut kertovat, että jostain saa ysivitosta jo alle 1.30 euron litrahintaan. Hullunhalpaa!

Saahan sitä, ja dieseliä alle eurolla. Ilmeisesti jokainen maan ST1 on vaihtunu NEX asemaan, molemmat ovat Nesteen omistuksessa. Toissapäivänä tankkasin (Vantaa) mopediin löpöä hintaan 1,269e/l. Käykäähän hamstraamassa! Ei varmaan mahda hirveän pitkään enää noin halpaa olla, lieko joku avajaistarjous. Muistaakseni tuo avattiin n. 2 viikkoa sitten.
 
Suosikkijoukkue
löytyy
JuVii kirjoitti:
Ilmeisesti jokainen maan ST1 on vaihtunu NEX asemaan,
Ei täällä ainakaan. Eilen taisi tipauttaa nesteen ja ST1:sen asemat ainakin dieselin alle euroon. bensan hinnasta ei käryäkään.
 

Petski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Avalanche
JuVii kirjoitti:
Ilmeisesti jokainen maan ST1 on vaihtunu NEX asemaan, molemmat ovat Nesteen omistuksessa.
Kokkolassa vaihtoivat A24 aseman NEX:n väreihin. Tuo A24 on myös Nesteen omistuksessa. ST1 asemiin eivät ole koskenut. JET laittoi asemansa pystyyn talvella ja tuntuu että juuri JET ja NEX ovat tuoneet kaivattua kilpailua hintoihin Kokkolassa. Dieselin hinta on pyörinyt pitkään siinä 0.965-0.990€ välillä. Yleensä n. 0.970€/l. 95/98 hintoja en ole juuri seurannut, mutta jossain oli puhetta, että Kokkolassa olisi hinnat edullisimmasta päästä koko maassa.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Eilen oli kuulemma Varkaudesta saanut 1,249 litra ysivitosta. Sitä kelpasi jo vaikka lorottaa maahankin kuin noin halvalla saa.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
1,50€ litrahinta ysivitosessa alkaa kohta olla taas lähellä. Olkoon syy sitten Lähi-Idän kriisi tai mikä tahansa, väheneekö autoilu mihinkään? Veikkaan että ei.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Eino_Mies kirjoitti:
1,50€ litrahinta ysivitosessa alkaa kohta olla taas lähellä. Olkoon syy sitten Lähi-Idän kriisi tai mikä tahansa, väheneekö autoilu mihinkään? Veikkaan että ei.

Ei, mutta noin viiden - kuuden vuoden päästä useampi valmistaja tuo markkinoille hybridiautoja joiden hinnat ovat nykyistä valikoimaa (yksi malli) inhimillisemmät.
 

Salama44

Jäsen
Vikaneulainen Hattu kirjoitti:
Jos ei ole varaa ajaa omalla (autolla) ni käyttäkää yleisiä esim. linja-auto, linkku, bussi, paikkuri, munanmuotoinen tai ONNIKKA....
Kyllä julkisten kulkuneuvojen taksat nousevat myös polttonesteiden kallistuessa eikä kaikilla ole mahdollisuutta käyttää julkisia kulkuneuvoja jos tekee esim. epäsäännöllistä työaikaa. Jossakin maaseudulla julkisten kulkuneuvojen vuorot ovat vähentyneet lähes olemattomiin.

Valtion pitäisi puuttua polttoaineveroon ainakin tilapäisesti kun mennään tietyn sietorajan yli. Nyt rajana voisi pitää 1,50 euron litrahintaa. Onhan meillä säädetty muitakin tilapäiseksi tarkoitettuja lakeja niin kuin auton kättömaksu. Pyörät täytyisi kuitenkin pitää pyörimässä.
 

Tobias

Jäsen
Salama44 kirjoitti:
Valtion pitäisi puuttua polttoaineveroon ainakin tilapäisesti kun mennään tietyn sietorajan yli. Nyt rajana voisi pitää 1,50 euron litrahintaa. Onhan meillä säädetty muitakin tilapäiseksi tarkoitettuja lakeja niin kuin auton kättömaksu. Pyörät täytyisi kuitenkin pitää pyörimässä.

Miksi raja tulisi olla 1,50 euroa? Millä perusteella voidaan ajatella, että litrahinta 1,50 euroa on liikaa ja tällöin hintaa tulisi kompensoida veronalennuksin?
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Neely#8 kirjoitti:
Viikko sitten palailin lomalta Egyptistä ja siellä litra 95 maksoi n.0.12 ekua!! Kyllähän se veti hiukan hymyilettämään...


Saisipa egyptiläisten elintason, niin kyllä kelpaisi.

Salama44 kirjoitti:
Valtion pitäisi puuttua polttoaineveroon ainakin tilapäisesti kun mennään tietyn sietorajan yli. Nyt rajana voisi pitää 1,50 euron litrahintaa.

Miksi? Bensa maksaa sen minkä maksaa ja jos bensan hinta hirvittää, niin ei muuta kuin autokaupasta hakemaan dieseli perseen alle. Kulutus pienempi, päästöt pienemmät, vääntöä enemmän ja dieselin hinta nousee sentin siinä kuin bensan 10 senttiä. Ei voi olla niin vaikeeta.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Timanttinen johto ja pierumäki kiekko.
Eihän bensa olekaan kallista.... Muut tekijäthän siihen hintaan vaikuttavat.

Itselläni alla Tdi ja viime tankkauksen jälkeen kulutus oli n. 4,6l/100km. Ei kovin paha.
Voisihan valtio toisaalta tulla kansaa vastaan pienellä veroalella, joka takaisi sen, ettei bensan hinta karkaa käsistä. Samalla dieselvero voitaisiin poistaa kokonaan.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Ohmi kirjoitti:
Miksi? Bensa maksaa sen minkä maksaa ja jos bensan hinta hirvittää, niin ei muuta kuin autokaupasta hakemaan dieseli perseen alle. Kulutus pienempi, päästöt pienemmät, vääntöä enemmän ja dieselin hinta nousee sentin siinä kuin bensan 10 senttiä. Ei voi olla niin vaikeeta.

Paljosta samaa mieltä, mutta asut ilmeisesti ihan eri seudulla kuin minä. Täällä meillä ainakin naftan hinta nousee ihan yhtä monta senttiä kuin bensankin. Eli siis prosenttuaalisesti enemmänkin. Toukokuussa -04 nafta maksoi 0,7€/l nyt kartellihinta on 1,05€/l, nousua nopsasti laskien tasan 50%. Bensa on noussut noin saman 35c/l, joka on prosentteina noin myös n. 35.

No, pari vuotta sinnten mulla meni naftaan n. 5% nettotuloistani, nyt menee n. 7,5%. Onko se paljon vai vähän? Enemmän menee vielä alkoholipitoisiin aineisiin.

Meidän rivitaloyhtiön hallituksen puheenjohtajana (hullun homma, jää tähän vuoteen) minua oikeastaan enemmän rassaa tämä polttoöljyn hinnan nousu. Se kun tämän kahden vuoden aikana on noussut kokolailla tuplaksi. Nyt laskien kannattaisi vaihtaa pellettiin, kukaan ei vaan osaa kertoa mikä olisi kannattavaa edes viiden saati kahdenkymmenen vuoden aikajaksolla.

t. hanu
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
hanu kirjoitti:
Paljosta samaa mieltä, mutta asut ilmeisesti ihan eri seudulla kuin minä. Täällä meillä ainakin naftan hinta nousee ihan yhtä monta senttiä kuin bensankin. Eli siis prosenttuaalisesti enemmänkin. Toukokuussa -04 nafta maksoi 0,7€/l nyt kartellihinta on 1,05€/l, nousua nopsasti laskien tasan 50%. Bensa on noussut noin saman 35c/l, joka on prosentteina noin myös n. 35.

Kyse oli viimeisen reilun puolen vuoden (1.1.2006-17.7.2006) hintanoususta, jona aikana dieselin ja bensan hintaero on kasvanut reilusta kahdestakymmenestä sentistä vajaaseen 40 senttiin. Viimeinen öljyn hinnannousu on siis laitettu selkeästi bensanhintaan ja dieseliä on nostettu selvästi maltillisemmin.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Bensiinin hinta Venezuelassa on n. 4 senttiä/litra. Olisihan se kiva, jos täällä Härmässäkin olisi omat öljyvarat.

Metkaa tämä bensan hinta. Nyt kun katsoo ulos ja näkee hinnan 1,357 €/litra, niin 1,20 tuntuu halvalta. Vuosi siten 1,20 tuntui kalliilta. Eli kaikkeen tottuu.
 

PeZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kohta tulee vain enää tuttuja vastaan?

Kohta ajot pistetään minimiin ja käydään sillä sitten vain kyläilemässä yms. pakolliset ajot.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös