Avoin haaste Petteri Sihvoselle Jokereista & Sheddenistä

  • 136 833
  • 582

grace

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ
sopuli kirjoitti:
Ei saatana. Haluaisin nähdä sen NHL-asiantuntijan, joka oikeasti on sitä mieltä, että Rangersilla on tällä vuosituhannella ollut TOP-3 materiaali jollain kaudella :)

Ja tässähän nyt ei puhuttu top-3-materiaalista eihän...
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
cobol kirjoitti:
Näyttöjä pitää olla ja sinun näyttösi ovat kehnot sekä valmentamisesta että pelaamisesta.

Tähän saakka on tullut luettua parhaimmillaan monta kertaa viikossa Chicago Sun-Timesin nettisivuilta Roger Ebertin elokuva-arvosteluja vuosikymmenten ajoilta, koska pidin niitä joka suhteessa briljantteina.

Täytyypä kai jättää ne tulevaisuudessa omaan arvoonsa, koska ukko ei ole palkittu mestariohjaaja.


Ranger
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
sopuli kirjoitti:
Ei saatana. Haluaisin nähdä sen NHL-asiantuntijan, joka oikeasti on sitä mieltä, että Rangersilla on tällä vuosituhannella ollut TOP-3 materiaali jollain kaudella :)

Ónkohan minulla taas hoonosoomi-vaihe päälle, sillä itse ymmärsin nimimerkki cobolin viestin erilailla...
 

P.Sihvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei ole. Antaa urheilun näyttää, kuka kulloinkin on
Kriitikonkin on syytä ottaa vastaan kritiikkiä. Flue ja Isaksson ovat hajulla!

grace kirjoitti:
Toivoisin myös, että P. Sihvonen kommentoisi Isakssonin ja Flu:n postauksia muutama sivu taaksepäin. Cobolin jo "murskasitkin", kun sait hieman tukea asiaasi, mutta miksi et tosiaan kommentoi Isakssonin tai Flu:n kirjoituksia. Ovatko he osuneet liian lähelle asian ydintä vai eikö aika riitä analysoimaan näitä viestejä kunnolla?

Isakssonin ja Flun kritiikin allekirjoitan pitkälti. Heidän pointtiensa suhteen minulla on monin kohdin parannettavaa.

-sihvonen-

PS. Mutta tämä veli C... Hän on hupaisa tapaus. Jos hän saa pientäkin sivustatukea joltain palstan NIMIMERKILTÄ, niin hän julistautuu minua vastaan heti voittajaksi, heh! Tällä hetkellä hän johtaa minua 3-0. Se kannattaa laittaa jo CV:hen.
 
Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
siffa kirjoitti:
Ei kai kukaan ole missään väittänyt, etteivät nämä aika ajoittain vaaralliset pystysyötöt ole käyttökelpoisia jokaiselle joukkueelle?

Ihan tarkkaan totesin, että

Sheddenille keskialue on välttämätön paha samalla tavalla kuin monille NHL-joukkueille, joiden pelaaminen perustuu aivan samoihin perusasioihin kuin Jokereilla

ja tarkensin, jotta taso- ja kaukaloero NHL:n ja Jokerien välillä tulee selväksi:

NHL:ssä tietenkään pelata samalla tavalla kuin Jokereissa. Taitoero on murskaava huonoimmankin NHL-joukkueen eduksi. Jokerit pyrkii varioimaan omaan taitotasoon ja isoon eurooppalaiseen kaukaloon NHL:n avauspeliä.

Jokerien pelitapa vaatii toimiakseen sen, että viisikon etäisyydet eivät kasva liikaa. Suomeksi sanottuna Jokerien pelitapa toimii automaattisesti paremmin pienemmässä kaukalossa - kuten Hämeenlinnassa - kuin Areenan lentokentällä. Vähänkin kiekosta ymmärtävä näki tämän ongelman jo ennen kauden alkua tällä rosterilla + Sheddenillä. Pienempi kaukalo sopisi kuin nyrkki silmään Jokerien pelitapaan. Ongelma korostuu entisestään kun isossa kaukalossa vastaan tulee luistelevampi ja taitavampi joukkue eli Kärpät. Ja näin tässä on käynyt, yksinkertaisesti.

Suomeksi tiivistettynä: Jokereissa pyritään sovittamaan NHL.n taitojoukkueiden(kin) osin käyttämää avauspeliä SM-liigan ja Jokerien taitotasoon, sääntöihin ja isoon kaukaloon.
 

PJx

Jäsen
zaluun kirjoitti:
Huonot avaukset ja laiturien huono liike johtaa huonoimmillaan todella seisovaan ja surkeaan hyökkäyspelaamiseen hitaissa lähdöissä.

Tiivistettynä olen sitä mieltä, että Shedden tyyli avata pitkillä toimii silloin kun vastustajan puolustus ei ole ehtinyt organisoitumaan ja omalla joukkueella on käytössä T. Salmelaisen ja J. Ridan tyylisiä pelaajia.
Ei tähän tarvita edes huonoa liikettä tai huonoja avauksia. Riittää, että ajoitukset ovat hieman pielessä. Jos laiturit karkaavat (varsinkin jos heillä on hyvä liike) tai avausten ajoitus on hieman pielessä (haetaan liian hienoja avauksia), niin se riittää. Paketti on hetkessä hajallaan seisovin jaloin.

Jos pystyt antamaan paineen avaushetkelle tai peittämään oleelliset syöttölinjat kriittisillä hetkillä, niin eihän tällaiset lähdöt toimi. Käytössä olisi oltava toinen vaihtoehto, jota vastaan kaveri joutuisi pelaamaan. Silloin näilläkin hauilla olisi mahdollisuus onnistua myös ”tosipeleissä”.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
grace kirjoitti:
Ja tässähän nyt ei puhuttu top-3-materiaalista eihän...

Kaikenlaista serkunserkunserkkua tässä ketjussa on tosin vedetty "todisteeksi" Sihvosta vastaan.

Tässä ketjussa on asiantuntevilla ja asiallisilla postauksilla koitettu haastaa Sihvosta ja siinä on paikoin onnistuttukin. Nyt sitten kun sekään ei tyydytä Case Sihvonen muuttuu fiaskojahdiksi Sihvosen perässä, eli häntä jahdataan nyt taas "miehen omien valmennustaitojen" jne. perusteella, mikä on kyllä se viimeinen osoitus epätoivoista. Pitäisi pysyä siinä alkuperäisessä jutussa ja sihvoshaastelun osalta asiassa, eikä cobolinkaan koittaa todistella kaikella mahdollisella muulla omaa puntinmittaansa, menee uskottavuus samalla tavoin kuin Sihvosella häntä koskevissa syytöksissä on sanottu jo menevän, ja silti täytyy postata todistelua toisen perään...ketjusta joka alkoi hyvin on tullut fiaskoketju fiaskomissiosta.

~BREASTS!!!
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
P.Sihvonen kirjoitti:
Mutta tämä veli C... Hän on hupaisa tapaus. Jos hän saa pientäkin sivustatukea joltain palstan NIMIMERKILTÄ, niin hän julistautuu minua vastaan voittajaksi, heh! Tällä hetkellä hän johtaa minua vastaan 3-0. Se kannattaa laittaa jo CV:hen.

Huumori on aina hyväksi ja on pistän siitä sinulle siitä puolipisteen pelikirjaasi. Mitä todellisuudessa tapahtui:

1. Kirjoitit useamman kerran UL:ssa Jokerien materiaalista ja Sheddenin fiaskosta.

2. Avasin tämän ketjun (kuten sivulta 1 ehkä muistat) ja esitin sinulle perustellun analyysin siitä, miksi Jokereilla ei ole liigan paras materiaali.

3. Vastasit siihen EHT-pelaajilla ym ja ne sekä minä että monet muut kirjoittajat ampuivat yksityiskohtaisesti ja perustellusti alas.

4. Eiliseen henkilötasolle (nim cobol) meneviin juttuihisi vastasin hyvin kevyesti samaan tapaan ja kun menit vähän pitemmälle, otin ilmapyssyn käyttöön ja vastasin 0.1 prosentin typeryydellä takaisin, jos verrataan sinun kirjoituksia UL:ssa Sheddenistä ja hänen vaimostaan.


Että näin.

Itse en enää tähän asiaan ehdi aikaani käyttää. Eiköhän kaikille ole selvä, että Sihvoselta löytyy sekä hyviä että huonoja kirjoituksia ja näkemyksiä.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
ranger kirjoitti:
Tähän saakka on tullut luettua parhaimmillaan monta kertaa viikossa Chicago Sun-Timesin nettisivuilta Roger Ebertin elokuva-arvosteluja vuosikymmenten ajoilta, koska pidin niitä joka suhteessa briljantteina.

Täytyypä kai jättää ne tulevaisuudessa omaan arvoonsa, koska ukko ei ole palkittu mestariohjaaja.


Ranger
Jääkiekkoanalyytikon ja (elokuva)kriitikon rinnasaminen ontuu siinä määrin, että kriitikon subjektiivisella näkemyksellä on aina oma iso roolinsa arvostelun luonteeseen, kun taas vastaavasti mm. Sihvonen väittää kaikin tavoin tarkkailevansa peliä objektiivisesti. Sheddenin arvostelemisessa ei itsessään ole mitään pahaa, mutta tämä fiasko -kampanja syö pahasti Sihvosen uskottavuutta objektiivisesti asioita tarkkailevana analyytikkona. Sihvosen kannattaisi ihan oikeasti tarkastaa omaa pelikirjaansa journalismin ja analyyttisen kirjoittamisen suhteen. Kuinka moni voisi kuvitella esim. Hockeykvällenin loistavan analyytikon Wikegårdin kirjoittamassa säälittävää kolumnia jonkun valmentajan vaimosta (!) tai saavan huomautusta julkisen sanan neuvostolta.
 

zaluun

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tanska
PJx kirjoitti:
Ei tähän tarvita edes huonoa liikettä tai huonoja avauksia. Riittää, että ajoitukset ovat hieman pielessä. Jos laiturit karkaavat (varsinkin jos heillä on hyvä liike) tai avausten ajoitus on hieman pielessä (haetaan liian hienoja avauksia), niin se riittää. Paketti on hetkessä hajallaan seisovin jaloin.

Jos pystyt antamaan paineen avaushetkelle tai peittämään oleelliset syöttölinjat kriittisillä hetkillä, niin eihän tällaiset lähdöt toimi. Käytössä olisi oltava toinen vaihtoehto, jota vastaan kaveri joutuisi pelaamaan. Silloin näilläkin hauilla olisi mahdollisuus onnistua myös ”tosipeleissä”.

Tästä olen ehdottomasti samaa mieltä. Tottakai myös keskustan kautta pelaavat joukkueet avaavat pitkällä jos siihen tarjoutuu mahdollisuus. Pieneä erona näkisin kuitenkin sen, että myös nopeissa HPK ja Kärpät avaavat usein Viuhkolalle ja Leinolle, kun taas Sheddenin joukkueet hakevat laitureita. Leino ja Viuhkola sitten "astuvat" kiekon yli ja päästävät sen vauhdissa olevalle laiturille.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
LaTe_Show kirjoitti:
Ónkohan minulla taas hoonosoomi-vaihe päälle, sillä itse ymmärsin nimimerkki cobolin viestin erilailla...

Miten se sitten pitäisi mielestäsi ymmärtää? Siinä puhutaan materiaalista ja nimistä selässä, ja nämä kaksi eivät kyllä Manhattanilla ole piiiitkään aikaan olleet liigan huippua.
 

Johan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
P.Sihvonen kirjoitti:
Mutta tämä veli C... Hän on hupaisa tapaus. Jos hän saa pientäkin sivustatukea joltain palstan NIMIMERKILTÄ, niin hän julistautuu minua vastaan heti voittajaksi, heh! Tällä hetkellä hän johtaa minua 3-0. Se kannattaa laittaa jo CV:hen.

Olet kertonut, että mielestäsi Jatkoajassa käydään kehittävää keskustelua. Toivoisit, että suomalainen jääkiekkokeskustelukulttuuri kehittyisi brittiläisen jalkapallokeskustelun suuntaan. Onko yllä oleva lainaukseni tekstistäsi mielestäsi keskustelua? Hyvää keskustelua? Onko keskustelussa voittajia ja voiko sitä johtaa?
 

joey77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HIFK
P.Sihvosen suurin heikkous analyytikkona ja tästä johtaen uskoisin myös valmentajana johtaa kaikki juurensa yhteen asiaan. Sokea usko Yhteen ja ainoaan totuuteen, Graalin maljaan. Tämä täysin kritiikitön usko aikutkertaiseen oikeaan johtaa siihen, että mies puhuu ensimmäisenä päivän yhtä ja seuraavana toista yrittäessää todistella omaa vakaumustaan oikeaksi. Jos Petteri nyt kuten tässä ketjussa sanoo, ottaa omaan arsenaaliinsa käyttöön myös oman työnsä ja ajatuksiensa kriittisen tutkiskelun, niin se on loistavaa, hän on kuitenkin tällä hetkellä tunnetuin ja näkyvin Suomalainen kiekkotoimittaja/analyytikko ja noilla eväillä voi päästä uudelle tasolle työssään.

Erittäin piristävää on lukea tätäkin ketjua ja täällä esitettyjä, selvästi jääkiekko pelin ystävien ja tuntijoiden kirjoituksia (jonka Petteri tietysti jo lähes Tamimaisella itsetunnolla ottaa omaksi ansiokseen, mikä onkin kolmas häiritsevä tekijä hänen työssään). Useat kirjoittajat täällä ymmärtävät sen, että Yhtä ainutta ja autuaaksi tekevää toimintatapaa ei olekkaan vaan eri tekijöiden vahvuuksien maksimointi eri tilanteissa omaksi hyödyksi on se tie onneen. Jos pelikirjasta löytyy vain ja ainoastaan Petterin rintamahyökkäykset niin noutaja tulee ja toisaalta jos pelikirjan ainoa anti on kiekko pitkällä punaselle ja siitä päätyyn niin taas ollaan nesteessä.
 
Viimeksi muokattu:

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Dennis kirjoitti:
Kuinka moni voisi kuvitella esim. Hockeykvällenin loistavan analyytikon Wikegårdin kirjoittamassa säälittävää kolumnia jonkun valmentajan vaimosta (!)
No nyt alkaa menemään jo ihan naurettavaksi. Näytä minulle se kolumni.

Siinä taannoisessa Jortikan tapauksessa ylitettiin raja, kuten siinäkin, jos Sihvonen on mennyt Sheddenin vaimolle jotain pahasti sanomaan.

Mutta tällaiset sanoja toisen kolumniin -kirjoittelut ovat pahinta mahdollista provokaatiota. Joku vähemmän seurannut saattaa lukea viestisi ja pauhata siitä eteenpäin edelleen värittäen ja uusi kauhujuttu on syntynyt.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
tuuski kirjoitti:
No nyt alkaa menemään jo ihan naurettavaksi. Näytä minulle se kolumni, jossa Sihvonen on näin tehnyt.

Löytyy oikein näyttänä juttuna tämän kauden Urheilulehdestä.

Olisiko Sihvosella yhtään munaa ja kertoa tästä analyysistaan? Jutun todellisesta syystä kuulee niin uskomattomia tarinoita, että lukisin mielelläni tekijän kommentit siitä, miksi hänen sen teki ja miksi sellainen Urheilulehdessa julkaistiin. Sihvonen voisi myös vaikka pistää linkin kautta jutun esille, jotta muutkin kuin me UL:n tilaajat voisivat siihen kyhäelmään tutustua.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
cobol kirjoitti:
Löytyy oikein näyttänä juttuna tämän kauden Urheilulehdestä.

Olisiko Sihvosella yhtään munaa ja kertoa tästä analyysistaan?
Siis kolumni Sheddenin vaimosta? Vai peräti analyysi :) Jos näin tosiaan on, niin joudun kyllä kääntämään kelkkaani, ainakin ei-pelillisellä puolella. Toisaalta ihmetyttää, ettei siitä sen isompaa meteliä ole tälläkään foorumilla pidetty. Jos joku viitsii sen kirjoitella tähän ketjuun, niin olisin kiitollinen.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
tuuski kirjoitti:
Siis kolumni Sheddenin vaimosta? Vai peräti analyysi :) Jos näin tosiaan on, niin joudun kyllä kääntämään kelkkaani, ainakin ei-pelillisellä puolella. Toisaalta ihmetyttää, ettei siitä sen isompaa meteliä ole tälläkään foorumilla pidetty. Jos joku viitsii sen kirjoitella tähän ketjuun, niin olisin kiitollinen.

Hyvin lähellä herjausta oleva kirjoitus, jossa Sihvonen käy Sheddenin vaimon kautta Sheddenin kimmppun ja syyttää Sheddenin vaimoa epäsuorasti eri tavoin.

Miksi sitä ei täällä ruodittu? Tämä on jääkiekkofoorumi, joten emme yleensä viitsi puuttua seiskatason kirjoituksiin.
 

P.Sihvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei ole. Antaa urheilun näyttää, kuka kulloinkin on
Keskustelusta

Johan kirjoitti:
Onko keskustelussa voittajia ja voiko sitä johtaa?

Mielestäni ei ole voittajia eikä sitä voi johtaa. Keskustelu on keskustelua. Siksi minä en johda keskustelua ketään vastaan. Siksi minä vain keskustelen. Ja allekirjoitan kaiken omilla kasvoillani.

Sitä paitsi meillä Urheilulehdessä nuori Esko Seppänen tavallaan "johtaa" moninen mielestä keskustelua minua vastaan. Ja se on hyvä se. Ei se ole minulta pois. Päinvastoin. Keskustelulla on ikään kuin oma autonominen ja itseisarvoinen asemansa keskusteluna. Se on hieman kuin Kantin kategorinen imperatiivi.

-sihvonen-
 
Kuten Petteri itse sanoisi nyt ollaan keskustelun ytimessä.

Sheddiin kohdistuva ajojahti on jatkunut siitä asti, kun mies Suomeen on saapunut. Sheddin alasarjavalmentajaksi nimittäminen kertoo enemmän P-A.sen jääkiekkokulttuurin tietämättömyydestä, kuin miehen arvioimisesta. Jokaisen pitää jostain aloittaa ja Suomalainen jääkiekko on nykyään tasolla, jossa se kilpailee parhaimmillaan AHL-tason seurojen kanssa. Kauas on pudottu 90-luvun maailman toiseksi parhaasta sarjasta ja siksi P-A:an sarjojen, kuten ECHL arvioiminen on ylimielisyyttä.

Shedden on osoittanut ja pystynyt sopeutumaan suomalaiseen jääkiekkoon ja suomalaiseen jääkiekkokulttuuriin. Tämä on Sheddenille plussaa, sillä mies itse huomasi, ettei suomalaisessa jääkiekkokulttuurissa ole tilaa "brändin" näköiselle jääkiekolle, jos haluaa työrauhaa ja menestystä.

Suurin ero Sheddenillä suomalaisvalmentajiin on se kuinka paljon hän saa materiaalista irti. J.Jalonen sai paljon kiitosta Hämeenlinnassa tekemästään työstä ja siitä kuinka moni pelaaja pystyi nousemaan täysin uudelle tasolle Kerhossa. Pelaajien kehitys Kerhossa on helppo todistaa, koska sen pystyi todistamaan pistekäyrän kehityksellä. Pelaajat jotka Jalosen rinkiin tulivat ovat taitavia ja hyökkääviä pelaajia, jotka Jalosen järjestelmässä ja vähemmän painostavassa ilmapiirissä pääsivät vihdoin uudelle tasolle.

Shedden vastaavasti arvostaa erityyppisiä pelaaja, kuin esim. Jalonen ja siksi joukkue koostuu enemmän guts&glory osastonpelaajista. Viime kaudella Shedden meni yhdellä ketjulla välieriin ja tällä kaudella finaaleihin. Yksikään suomalainen valmentaja ei olisi nykyistä Jokeri joukkuetta valmentanut finaaleihin asti ja se että se välttämättä riitä mestaruuteen ei ole häpeä.

Siitä voi varmaan Cobol jatkaa, ovatko Jokeri joukkueen selvät puutteet pelaajamateriaalissa Sheddin vika.

Eikö Petteri Sheddenillä ole mielestäsi suomalaiselle jääkiekolle mitään tarjottavaa? Ei kulttuurinvaihto ole rikkaus? Joten tästä ajojahdista ja jatkuvasta kestosta on, kuten muutama kirjoitta aikaisemmin sanoi nähtävissä suomalaisen jääkiekon Olavi Mäenpää-syndroomaa. Jos muistan ihan oikein, et ole juuri esim. V.Jursinovistakaan kovinkaan korkeita ylistyslauseita kirjoittanut, mutta toisaalta siihen on helppo keksiä syyt.

Änärikeskustelussa on todella tyhmää tyrmätä välittömästi väite, ettei NHL:ssä pelata pitkällä avaussyötöllä. Siellä kuitenkin pelaa lähes 30 joukkuetta ja joissa on yhtä monta päävalmentajaa. Pitkäsyöttö keskialueelle leikkaavalle hyökkääjälle taitaa edelleen olla paras tapa rikkoa vastustajan käyttää 1-2-2 trappi ja NHL:ssä on kuitenkin useampi vahvasti puolustava joukkue, jotka trappiin luottaa. Siksi "pelikirjassa" on aika vahva syy pitää pitkä avauskeskustaan mukana. Kuinka moni joukkue pelaa esim. Minnesotaa tai New Jerseyä vastaan lyhytsyöttöpeliä ja rintamahyökkäyksiä keskustankautta?

Viimeinen asia mihin tämän keskustelun pitäisi lähteä on kirjoittajien kyvyn/oikeuden kirjoittaa mielipiteitä harrastelijapalstalle. Tämä, että Sihvonen hyökkää näinkin vahvasti esim. Cobolia vastaan ei ole terveen itsetunnonmerkki. Siinä missä Sihvonen voit kyseenalaistaa Jatkoaika-kirjoittajien kreditit ja tason, voimme ihan vastaavalla tavalla kyseenalaistaa sinun palkallisen työsi. Ei kuitenkaan lähdetä sille linjalle, koska se vie keskustelun pois ollennaisesta pois.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
cobol kirjoitti:
Miksi sitä ei täällä ruodittu? Tämä on jääkiekkofoorumi, joten emme yleensä viitsi puuttua seiskatason kirjoituksiin.
Tuo nyt ei pidä alkuunkaan paikkaansa, siitä parhaana esimerkkinä varmaan Jere Karalahtea (tai Billy Tibbettsiä) käsittelevä ketju.

Mutta edelleen, tämän kolumnin haluaisin nähdä.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
cobol kirjoitti:
Hyvin lähellä herjausta oleva kirjoitus, jossa Sihvonen käy Sheddenin vaimon kautta Sheddenin kimmppun ja syyttää Sheddenin vaimoa epäsuorasti eri tavoin.
No höpö höpö; eikös siinä kirjoitettu liki rakkauskirjeen tasolla Rouva Sheddenistä/-lle joka oli kahta vaille käynyt Petterin silmille Jaffa-Areenan lehdistötiloissa (aren't you THAT SIHVONEN;-)
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
P.Sihvonen kirjoitti:
Mielestäni ei ole voittajia eikä sitä voi johtaa. Keskustelu on keskustelua.
Keskustelu on vaan sitä mielenkiintoisempaa, mitä kiivaampana sitä käydään. Pienet erimielisyydet ja kinastelut ovat siis keskustelun suola... niin nytkin.

Minä olen kritisoinut sinua aika kovinkin sanoin jossain vaiheessa. Varsinkin silloin, kun puhuit Jokereiden ylivertaisesta materiaalista, vaikka mielestäni liigasta löytyi siihen aikaan helposti 5-6 muuta joukkuetta, jotka pärjäävät/pärjäsivät paperilla Jokereille. Lisäksi kritisoin tuota jatkuvaa pelikirja-puhetta, jossa mielestäsi se (ja vain se) ratkaisee aina ja kaikkialla.

Tämä kommentti vaan siksi, että näytät osaavan kirjoittaa joskus jotain järkevääkin, kuten tänään.
 

scud9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AFC Wimbledon
Tämä Noitavaino alkaa todellakin saamaan huvittavia piirteitä. Tulee mieleen keskiajan roviot, jonne ihmiset kävivät heittelee risuja välttääkseen samanlaisen kohtalon kuin poloparka tolpan juurella. Minä nousenkin valtavirtaa vastaan ja ilmoudun näin Pro-P.Sihvonen- kerhon jäseneksi. Ihan kaikkea en Petterin kirjoituksista allekirjoita mutta suurimman osan kuitenkin. Ja on kai muistettava, että vallitseva Urheilulehden linja on Röngän valitsema, jota toimittajat noudattavat. Omistajat hymyilee tyytyväisenä, kun levikit nousee ja rakit räyhää...
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
tuuski kirjoitti:
Tuo nyt ei pidä alkuunkaan paikkaansa, siitä parhaana esimerkkinä varmaan Jere Karalahtea käsittelevä ketju.

Mutta edelleen, tämän kolumnin haluaisin nähdä.

Mars, mars kirjastoon, eiköhän se ollut tuossa syksyn tuoksinassa kun se Urheilulehteen ilmestyi (tarkemmin lehti 49/2006). Oma reaktio jutusta oli, että miksi ihmeessä sellainenkin piti raapustaa. Ytimenä oli, että Mrs. Shedden oli tullut Petterin juttusille Hartwall-areenassa jonkin ottelun erätauolla, ja kysellyt mm. että miksi Petteri käyttää termiä fiaskokiekko. Ja tästä Petteri veti mitä lie johtopäätöksiä niin Dougista kuin heidän perhe-elämästään ja ettei toimittajia pidä tulla kovistelemaan heidän jutuistaan.

Loppujen lopuksi kyse oli siis lopulta samasta asiasta kuin tässäkin keskusteluketjussa eli Petteriä vaadittiin tilille käyttämistään rajuista ja hyökkäävistä sanakäänteistä Doug Sheddeniä kohtaan. Jos kirjoittaa kovaa kritiikkiä, on minusta oltava valmis myös seisomaan sanojensa takana. Matti-Esko Hytönen on tässä suhteessa loistava toimittaja.

Itse en tämän jutun takia lähtisi kirjastoon asti käppäilemään.
 
Viimeksi muokattu:

P.Sihvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei ole. Antaa urheilun näyttää, kuka kulloinkin on
Välillä asiaakin

Suolakuningas kirjoitti:
. Pitkäsyöttö keskialueelle leikkaavalle hyökkääjälle taitaa edelleen olla paras tapa rikkoa vastustajan käyttää 1-2-2 trappi ja NHL:ssä on kuitenkin useampi vahvasti puolustava joukkue, jotka trappiin luottaa. .

Pitkä syöttö ei ole paras tapa murtaa 1-2-2-trappia todellakaan. Tämän allekirjoittavat kaikki modernista jääkiekosta perillä olevat valmentajat. Asetelmassa on monta pulmaa, mutta sanon tässä nyt vain yhden: Noin 95 kertaa sadasta pitkällä syötöllä ei ohiteta trappia. Ja päinvastoin katkennut tai irtokiekon synnyttävä pitkä syöttö on vaarallinen sille osapuolelle, joka sen lähettää. Miksi? Siksi, että syöttäjän ja syötön kohteena olevan (olevien, monikossa, koska yksinäiselle kärjelle syöttö on turha poikkeus, jota toki näkee, mutta se ei ole rakenne, koska nykykiekossa ei tähdätä ainakaan trappia vastaan läpiajoihin, joten jatkosyöttöpeli kahden tai kolmen hyökkääjän kesken on taattava) pelaajan välimatka aiheuttaa irtokiekon jälkeen vastustajalle vastahyökkäyksen paikan. Silloin se kuuluisa pakkien ja hyökkääjien väli on liian pitkä - ja vastustaja pääsee kontraamaan.

Noin 85 kertaa sadasta kerrasta 1-2-2-trappia vastaan täytyy lähteä lyhyellä ensimmäisellä syötöllä siihen aivan vastustajan kärkikarjaan viereen tai laitaan mainitun karvaajan tasalle. Ja näin toimii suurin osa NHL:n pudotuspeleihin päässeistä joukkueista. Ja tämä on sikäli mukava asia, että voimme sen kaikki todentaa omin silmin tänä keväänä televisiosta. Näissä asioissa minä en jauha sontaa - vaikka "fiasko-puheilla" muuta keskustelua hieman villitsenkin. Tosin "fiasko-puheissakin" on aina taustalla pelillinen asia, kun sen otsikon tai termin taakse malttaa hieman katsoa.

-sihvonen-
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös