Autokoulun ajokoe eli inssi

  • 150 774
  • 247

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Tuttu ajeli vähän aikaa sitten korttinsa ja kertoi kysyneensä autokouluopettajalta, etteikö sitä pimeällä ajoa vois tehdä ulkona iltasella niin sanotusti. Meinaan se simulaattori ei opeta yhtään mitään. Vastaus oli ettei voi, ei ole sen jälkeen voinut, kun astuivat nuo viimeks tehdyt muutokset tohon ajo-opetukseen.

Onpas tuo ihmeellinen muutos taas. Hinta nousee ajo-opetuksella ja taso heikkenee. Kyllä pimeäajo minusta kuuluisi ajaa ulkona illalla syys/talviaikaan, siitähän sitä tuntumaa pimeäajoon konkreettisesti saa. Ainakin tältä palstalta luetut kokemukset simulaattoreista kuulostavat aika heikoilta verrattuna oikeaan pimeässä ajamiseen.

Kuten jo todettua aiemmin, niin oma pimeäajoni sujui Turun lentokentän lähistöllä, joku pimeä ja routainen korpi se oli keskellä syksyä/talvea. Sinne oli viritelty tien poskeen autokoulun ohjaajien toimesta ties mitä kohdetta jotka piti huomioida, taisi siellä joku ukkokin tien poskessa heilua ennen kuin sen yli lanasin... ei kun siis huomioin ajoissa ja jatkoin rataa. Ihan hyvä kokemus tuo aikoinaan oli. Kakkosvaihe oli muutenkin ihan ok kaikin puolin, turhaan ovat sitäkin menneet sitten ronkkimaan.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vastaus oli ettei voi, ei ole sen jälkeen voinut, kun astuivat nuo viimeks tehdyt muutokset tohon ajo-opetukseen.

No kai sen nyt edelleen voi suorittaa IRL, ts harjoitteluradalla? Ehkä tuolla autokoululla ei vaan ollut tarjota tätä vaihtoehtoa?

Omani veivailin yli kymmenen vuotta sitten Eurajoen raviradalla. Ihan mielenkiintoista se oli.
 

Nerozki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sotkamon Jymy, Man Utd
Tänään oli inssi. Ennen inssiä tuli ajo-opettajalta positiivista palautetta, että homma on lapasessa kyllä, että kuhan pidän hermot kasassa enkä jännitä sekä panikoi. Pari viimestä yötä olivat todella levottomia ja uni vähässä. Lopputuloksena oli kumminkin se, että ensimmäisellä läpi ja helpottava tunne.
 

hjalmar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juutinrauman Lukko ja Unajan Urheilijat.
Tänään oli inssi. Ennen inssiä tuli ajo-opettajalta positiivista palautetta, että homma on lapasessa kyllä, että kuhan pidän hermot kasassa enkä jännitä sekä panikoi. Pari viimestä yötä olivat todella levottomia ja uni vähässä. Lopputuloksena oli kumminkin se, että ensimmäisellä läpi ja helpottava tunne.

Kannattaa aina muistaa kayttaa vilkkua ja katsoa peilista takaa tulevaa liikennetta. Turha hermoilla, muuten ne unohtaa ja hylky on lahella.
 

Doforos

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors, LA Kings, MMÅ
Saa nähdä miten käy. Inssiä ei ole vielä varattu, mutta sekin aikanaan.

Voiko joku selittä miksi inssiä jännitetään? Kuitenkin 19h ajoa on aika massiivinen määrä, jonka aikana luulisi saavan hyvän tuntuman ja fiiliksen. Takana n. 10h ja on aikamoisen varma fiilis kaupunkiajosta, vaikka maalla koko elämäni asunut. 19h kun ajaa niin luulisi itseluottamuksen ja varmuuden olevan sillä tasolle, ettei jännitä epäonnistuminen.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Voiko joku selittä miksi inssiä jännitetään?

Siellä liikenteessä on katsos muitakin kuskeja. Jokin sinusta täysin riippumaton virhe voi tulla kelle tahansa kuskille, jolloin sinä olet myös ns. "vaaravyöhykkeellä". Olit sitten kuinka taidokas kuski tahansa kymmenen ajokerran jälkeen, niin voin luvata, ettei sitä varmuutta nyt niin hirveästi sen 19 ajokerran jälkeenkään ole. Meikäläisen inssi kosahti yhteen epäonniseen tilanteeseen, muuten olisi mennyt varmasti läpi. Toisella yrittämällä minun onnistui välttää moiset tilanteet ja sen kunniaksi on kortti taskussa.

Tänään oli harjoitteluvaihe. Ihan täyttä rahastusta. Ei mitään hyötyä, kyllä minä osaan ajaa 80 km/h suoraa tietä 50 minuuttia putkeen jos on tarvis. Ja maksoi taas maltaita.

Mutta turvallisia ajoja ja tsemppiä inssiin.
 

Nerozki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sotkamon Jymy, Man Utd
Voiko joku selittä miksi inssiä jännitetään? Kuitenkin 19h ajoa on aika massiivinen määrä, jonka aikana luulisi saavan hyvän tuntuman ja fiiliksen. Takana n. 10h ja on aikamoisen varma fiilis kaupunkiajosta, vaikka maalla koko elämäni asunut. 19h kun ajaa niin luulisi itseluottamuksen ja varmuuden olevan sillä tasolle, ettei jännitä epäonnistuminen.

Se 19h on aika vähän loppuen lopuksi ja varsinkin sitä ajoa, missä ite pitää tietää liikennesäännöt, ajovuorot ja suunitella reitit. Kyllähän nuo liikennesäännöt ja ajovuorot pitäisi tietää muutenkin, mutta on se eriasia sitten kun sinulle ei sanota mitään vaan annetaan itse ajaa, ellei tule jotain pahaa virhettä. Toisille 19h riittää, toisille ei.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onhan tuo 19 tuntia ihan naurettavalta kuulostava määrä itselle. Itsellä ajokortin hankittiin opetusluvilla, jolloin ajotunteja tuli iso määrä. Niin kaupunkiajoa kuin pidempää matkaa (esim. Jyväskylä-Tampere-Jyväskylä). Pyrittiin isän kanssa käydä ajelemassa vähintään pari kertaa viikossa, ja kun sitä toisteltiin vajaa puoli vuotta. Noilla ajomäärillä rupesi olemaan varma fiilis, vaikka aika erilaisia tilanteita tulikin lähes joka kerralla eteen.

Hullulta olisi tuntunut lähteä noin vähillä ajotunneilla inssiin. Itse tosin jännitin inssissä isoista ajomääristä huolimatta, mutta ilmeisesti ajovarmuus oli niin hyvää luokkaa, että kortti saatiin vaikka yksi isompi virhekin sattui joukkoon.
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Taas olisi yksi inssi takana, ja näistä kolmesta käydystä inssistä tämä oli selvästi vaikein. Kyseessä siis A2-inssi.
Ajotunteja B-kortin omaavana ennen inssiä ei siis ollut kuin kuusi. Mopoa teininä ajelleena pienen tunnustelun jälkeen kuitenkin isompikin pyörä alkoi ihan hyvin tottelemaan, eikä inssiin mennessä jännittänyt kuin tuo kaarreajo käsittelytehtävistä. Ja siihenhän se sitten meinasikin kosahtaa.
Yleisesti vaikeimpana pidetyt väistöt ja pujottelut heittämällä läpi, mutta tuota kaarreajoa en jostain syystä saanut sujumaan harjoitellessakaan. Inssiä edeltävän viimeisen ajotunnin hinkkasin pelkästään tuota, jotta olisin hieman saanut siihen varmuutta, mutta tuntui että koko ajan menee entistä vaikeammaksi.
Itse inssissä kaksi ekaa yritystä kusahti siihen, ettei vauhtia viimeisten tötsien välissä enää ollut vaadittua 30km/h, vaan jouduin niihin himmailemaan, että sain ylipäätänsä pyörän ajettua niiden välistä. Jostain syystä en oikeata ajolinjaa missään vaiheessa oppinut, vaikka sitä paljon harjoiteltiin. Liikenteessä ei kuitenkaan mutkatiet tuottanut mitään vaikeuksia..
Oikeastihan tuo käsittelykoe olisi siis kusahtanut jo kahteen töhöiltyyn yritykseen, mutta ajo-opettaja tiesi jo ennen inssiä sanoa, että jos joku tehtävä jää vaillinaisen vauhdin vuoksi suorittamatta, antaa tutvot yleensä kolmannen yrityksen. Ja niin antoi nytkin. Tutvo vielä ennen viimeistä suoritusta sanoi, että nyt on parempi tulla sitten täydellinen suoritus. Edelliset pari yritystä olin yrittänyt ajaa kolmosella, ja mietin että eipä tässä enää hävittävääkään ole joten kokeillaan kakkosella. Ja siitähän tuli napakymppi. Itse inssiajo kaupungissa menikin ilman positiivista/negatiivista mainintaa. Ilmeisesti tutvolla oli kiire syömään :)
 

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
Minullakin ollut kortti jonkin aikaa, ja pari kertaa sai käydä yrittämässä ennenkuin kortti tuli.

Inssiajoa ei missään nimessä saa jännittää liikaa(toisin kuin esim. minä), vaan luottaa siihen omaan ajotaitoon. Jos vähääkään tuntuu epävarmalta, niin kannattaa ehdottomasti ottaa lisää ajotunteja. Valitettavan moni tungetaan väkisin tuon 19 ajotunnin jälkeen inssiin vaikka eivät vielä missään nimessä olisi valmiita liikenteeseen. Itselläni löytyi tuo varmuus vasta muutaman lisäajotunnin jälkeen.

Inssissä kytkinjalka tärisi alussa , mutta mitä pidemmälle ajo eteni, sitä rauhallisemmin ja varmemmin pystyin ajamaan. Isoja virheitäkään ei ollut. Kerran unohdin vilkun liikenneympyrästä poistuttaessa, ja kerran jäädyin risteyksessä kun piti kääntyä vasemmalle. Tiesin kyllä että edestä tulevia väistetään, mutta jostain syystä olin väistämässä myös oikealta tulevaa jolla oli kolmio. Muita virheitä ei sitten tainnutkaan olla. Oli se vaan mahtava fiilis kun kaarsin katsastuskonttorin pihaan, ja inssi totesi, että enköhän minä sinut läpi päästä :)

Toivotan onnea kaikille jatkislaisille joilla tuo koettelemus on vielä edessä.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Inssiajoa ei missään nimessä saa jännittää liikaa(toisin kuin esim. minä), vaan luottaa siihen omaan ajotaitoon. Jos vähääkään tuntuu epävarmalta, niin kannattaa ehdottomasti ottaa lisää ajotunteja. Valitettavan moni tungetaan väkisin tuon 19 ajotunnin jälkeen inssiin vaikka eivät vielä missään nimessä olisi valmiita liikenteeseen. Itselläni löytyi tuo varmuus vasta muutaman lisäajotunnin jälkeen.

Ei saisi jännittää mutta väitän että 98% jännittää ja kovasti. Mulla kävi aikanaan hyvä tuuri, kun sain konttorin mukavimman äijän viereeni, ja ajon aikana rupateltiin mukavia. Pahin jännitys karisi hetkessä poissa, ja inssi meni melko mallikkaasti.

Mitä tuohon ylimääräisten ajotuntien ottamiseen tulee, niin ne taitaa maksaa nykyään melkoisen summan?
 

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
Mitä tuohon ylimääräisten ajotuntien ottamiseen tulee, niin ne taitaa maksaa nykyään melkoisen summan?

Joo, mutta paikkakuntani autokoulu ei(onneksi) veloittanut mitään. Suurimmassa osassa autokouluista taidetaan laskuttaa noista ylimääräisistä ajotunneista. Tiedä sitten onko CAPilla yleistäkin ettei veloiteta mitään.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Sillä ei ole oikeastaan väliä sammutatko auton johonkin risteykseen, töppäiletkö vaihteiden kanssa tai miten tahansa ikinä jäätyiletkään. Inssit kyllä osaa tunnistaa jännittäjät ja se on heille tuttua kauraa, joten arvioivat senkin mukaan. Olennaisinta kuitenkin on, että ymmärtääkö säännöt, lukeeko liikennettä oikein ja antaako sen vaikutelman, että pärjää itsenäisesti liikenteessä kun toinen ei ole vieressä arvioimassa. Toki joskus sattuu mulkkuja mukaan, jotka pistokokeenomaisesti palkkansa eteen hylää ties mistä, mutta jos jäätymisistä huolimatta et riko sääntöjä, niin niillä ei yksinkertaisesti ole syytä olla päästämättä läpi.

Henkilöautoinssissä ajoin parikin kertaa ohi risteyksen, josta neuvojen mukaan olisi pitänyt kääntyä, ja inssi vähän hiiltyikin siitä. Tämä ei ole kuitenkaan virhe, koska liikennesääntöjä ei rikottu. Inssi vaan joutui päivittämään suunnitelmansa uudelleen. Vähän tämän jälkeen sammutin auton hetkeä ennen katsastuskonttorin pihaa, jolloin inssi vain totesi rauhassa, että vaihdapa takaisin ykköselle niin päästään risteykseen sijoittuneesta mäestä ylös. Palaute oli kuitenkin vain ja ainoastaan positiivinen, koska liikenteen seuraaminen oli kaiken a ja o. Ainoa vitonen lomakkeeseen, kuulemma poikkeuksellisen vaikeasti saatava sellainen, tuli kevyen liikenteen huomioimisesta.

Vuosia myöhemmin kuorma-autoinssissä sitten ainoa palaute olikin enää, että liian varovaista ajoa ja liikkeelle pitää lähteä reippaammin - otin toki tarkoituksella varovaisesti. Muutoin kaikki meni kaavan mukaan, plussana erityisen huomaavainen peilienkäyttö. Se toki on helppoa, kun ylhäältä näkee muutenkin paljon paremmin mitä ympärillä tapahtuu ja ajokin koon takia on pakotettu havainnoimaan suuremmalla kammalla kulkuaan kuin maantasalla liikkuvasta matolaatikosta, jolla voi surffata kuin jäällä ilman nastoja.

Seuratkaa liikennettä ja katsokaa eteen, taakse ja sivuille jatkuvalla syötöllä. Kun pää liikkuu, niin se antaa ainakin selkeämmän vaikutelman, että tietää missä mennään ja ennen kaikkea se antaa inssille ajatuksen siitä, että välittää missä mennään. Jengiä voisi laittaa ihan tuon välinpitämättömyyden takia autokouluun laajalla skaalalla siitäkin poppoosta, joka on ajanut jo pari vuosikymmentä. Ei tarvi mennä kuin edellisvuorokauden puolelle, kun jamppa motarille liittyessään löi vilkun päälle henkilöautolla ja tuli eteen katsomatta mihin väliin liittyy. Kun hetken päästä ajoin ohi, niin jampalla heilui kädet jonkin musan tahdissa ja vauhtia oli 70 km/h.

Semmonen editti vielä, että niitäkin löytyy, joita ei pitäisi koskaa päästää rattiin. Ainakaan silloin kun inssi menee viidettä kertaa käteen. Toisaalta suurin osa niistä ei autokouluun koskaan menekään.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mua jännitti inssiajo aikoinaan, sain juuri sen auton tietysti millä en ollut ajanut kertaakaan autokoulussa. Lähdin kaksi kertaa kolmosella valoista ja kerran jätin vilkuttamatta nuolivaloissa. Mulla oli kyllä ihan kiva se tyyppi siinä vieressä, jutteli koko matkan mukavia. Kaverillani oli samana päivänä inssiajo ja sen tyyppi istui tuppisuuna ja kirjoitti kynäsauhuten merkintöjä johonkin pikku vihkoon..
 

Kälvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Inssi on jäänyt kyllä hyvin mieleen. Olen syntynyt joulukuussa, ja sain varattua inssiin ajaksi aatonaaton. Satuin sitten kuitenkin sairastumaan ennen tuota päivää, kuumetta taisi olla 39 astetta, ääni aivan maassa ja todella paha nuha ja yskä. Mielessäni kävi jo inssin siirtäminen myöhäisempään ajankohtaan, mutta kun soitin katsastusasemalle, selvisi, että seuraavan ajan saisi vasta joskus loppiaisen aikoihin. Päätin siis mennä kokeilemaan inssiä vaikka sairaana olinkin.

Ennen inssiä ollut ajotunti meni ihan penkin alle, ja sillä suorituksella en todennäköisesti olisi inssistä läpi päässyt. Menin kuitenkin yrittämään, ja yllätyksekseni inssiajo sujuikin oikein hyvin , vaikka vähän tulikin pärskittyä tuulilasia kohti. Mieleen on jäänyt inssin kommentti suoritukseni jälkeen: "Yleensä olen onnitellut kädestä pitäen onnistuneen suorituksen jälkeen, mutta tällä kertaa taidan jättää sen väliin".
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Jaaha, tänään kävin sitten inssin kokemassa. Enemmän se taisi puhetaidolla mennä läpi, kuin ajotaidolla. Ajotunti oli hirveää koomailua ja kasvatti kokeeseen pienen hermostuneisuustilan. Hermostuneisuus lisääntyi, kun missasin heti alussa pari jalankulkijaa, jotka olisi voinut päästää. Tämän jälkeen päästin sitten vähän liiankin kaukaa väkeä ja yritin sitten selitellä, että miksi niin... Ja kerran vetäisin valoihin liian kovaa ja liian lähelle edessä ollutta. Lisäksi tien kaventuessa olisi pitänyt vilkuttaa, mistä miinusta. Lopun ruutuun peruutusta en kommentoi, tässä kohtaa ajattelin jo, että peli on menetetty. Rivi kolmosia ja läpi "hyvällä asenteella". Kehotan noudattamaan äärimmäistä varovaisuutta liikenteessä tästedes.
 

Koikkaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & Boston Bruins
Itse kävin inssissä viime viikon tiistaina ja hyvin meni. Ruutuun peruuttamisessa on kylläkin parantamisen varaa.
Olen onnellinen kortin omistaja.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Jaaha, tänään kävin sitten inssin kokemassa. Enemmän se taisi puhetaidolla mennä läpi, kuin ajotaidolla.
Jotenkin tuli omat muistot mieleen tuosta n. 6,5 vuoden takaa. Itsekin sössin inssissä pari kertaa kohtalaisen raikkaasti, pari kertaa meinasi mennä tilanne tiukaksi jalankulkijoiden kanssa ja kertaalleen sammui autokin täysin käsittämättömässä paikassa. Inssi siinä totesi että nyt rauhotu ja katsotaan miten tämä loppuun tästä menee. Siitä se loppu sujuikin ihan hyvin, ja lopussa todettiin että kyllähän tämä nyt läpi meni, mutta helvetin tarkkana jatkossa.
 

Ribals

Jäsen
Nostellaas ketjua ylöspäin.

Itsellä on huomenna inssi ja jännittää aivan perkeleesti. Eiköhän se jännitys vähän helpota, kun pääsee ratin taakse.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Nostellaas ketjua ylöspäin.

Itsellä on huomenna inssi ja jännittää aivan perkeleesti. Eiköhän se jännitys vähän helpota, kun pääsee ratin taakse.

Kannattaa vain aatella, ettei tämä sen kummempi ajo ole. Juttele mukavia ajattajan kanssa ja kas kummaa puolituntia menee hetkessä. Ei kannata ainakaan ruveta kelloa vilkuilemaan ja laskemaan minuutteja.
 

Ribals

Jäsen
Kannattaa vain aatella, ettei tämä sen kummempi ajo ole. Juttele mukavia ajattajan kanssa ja kas kummaa puolituntia menee hetkessä. Ei kannata ainakaan ruveta kelloa vilkuilemaan ja laskemaan minuutteja.
Ja inssi kusi.

Ennen ajokoetta oli vielä ajotunti ja se meni nappiin, ei yhtään virhettä. Inssi meni hyvin melkein loppuun asti, mutta melkein lopussa homma kusi. Tulin stop-merkille ja katsoin, ettei autoja tule mistään. Sitten lähdin liikkeelle ja mutkan takaa auto tosi kovalla nopeudella eteen ja inssi joutui puuttumaan jarrulla ajoon. Se oli sitten siinä ja vitutus todella kova.

Ensiviikolla uusi ajokoe ja paineet varmaan kovemmat kuin ensimmäisellä kerralla.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ensiviikolla uusi ajokoe ja paineet varmaan kovemmat kuin ensimmäisellä kerralla.
Hyvin se menee ei kannata murehtia.

Noissa insseissäkin riippuu ikävä kyllä tosi paljon myös siitä henkilöstä, joka siinä vieressä valvoo. Oman inssini pääsin ensimmäisellä läpi, vaikka tuntui että koko ajan meni joku jotenkin pieleen. Pari kertaa ryhmityin väärin, kerran vedin jopa sulkuviivan yli, koska tajusin ajavani muuten väärään suuntaan johtavalle tielle jne. Inssin mielestä oli kuitenkin hyväksyttäviä rikkeitä, koska tajusin ne virheet heti tilanteen jälkeen jo itsekin ja kirosin niitä. Sitten vielä taisin sammuttaa auton kolme kertaa sen puolen tunnin aikana, vaikken kyseistä autoa sammuttanut kertaakaan niiden lukuisten ajotuntien aikana. Lopuksi vielä piti ajaa maantien kautta takaisin konttorille, niin vedin epähuomiossa suoraan lyhintä reittiä eli jäi suuremmat nopeudet ja isommat tietkin näyttämättä.
Toki eihän tuollaiset auton sammuttamiset mihinkään tuloksiin vaikuta, mutta olihan siinä joo puoleen tuntiin actionia.
 

Ribals

Jäsen
Hyvin se menee ei kannata murehtia.

Noissa insseissäkin riippuu ikävä kyllä tosi paljon myös siitä henkilöstä, joka siinä vieressä valvoo. Oman inssini pääsin ensimmäisellä läpi, vaikka tuntui että koko ajan meni joku jotenkin pieleen. Pari kertaa ryhmityin väärin, kerran vedin jopa sulkuviivan yli, koska tajusin ajavani muuten väärään suuntaan johtavalle tielle jne. Inssin mielestä oli kuitenkin hyväksyttäviä rikkeitä, koska tajusin ne virheet heti tilanteen jälkeen jo itsekin ja kirosin niitä. Sitten vielä taisin sammuttaa auton kolme kertaa sen puolen tunnin aikana, vaikken kyseistä autoa sammuttanut kertaakaan niiden lukuisten ajotuntien aikana. Lopuksi vielä piti ajaa maantien kautta takaisin konttorille, niin vedin epähuomiossa suoraan lyhintä reittiä eli jäi suuremmat nopeudet ja isommat tietkin näyttämättä.
Toki eihän tuollaiset auton sammuttamiset mihinkään tuloksiin vaikuta, mutta olihan siinä joo puoleen tuntiin actionia.
Inssimies oli ihan asiallinen ja täysin omaan mokaanhan tuo inssi kaatui. En tajua miksi lähdin noin ryntäilemään, olisi pitänyt olla vain rauhallisempi.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Omasta inssistä muistan, että jalka tärräsi niin perkeleesti, ettei auto meinannut kulkea tasaisesti. Takapenkillä istui vielä joku tuleva autokoulu-opettaja katselemassa, mitä inssissä tapahtuu.

Läpi meni ekalla, mutta kyllä tuli ajettua tarkasti, kun lumipenkatkin olivat niin korkeat. Taisi inssin vastaanottajakin sanoa, että "otat kyllä tarkasti nämä risteykset".
 

Wilderness

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minnesota Wild
Ikinä ei ole jännittänyt yhtä paljon autoa ajaessa kuin inssissä. Eihän siinä oikeasti pitäisi olla mitään pelättävää. Turhalla jännityksellä onnistuu yleensä vain pilaamaan kaiken. Eli rennolla asenteella, mutta pikkuisen tarkkuutta peliin, niin inssi pitäisi mennä heittämällä läpi.

Kuten @king of the jungle mainitsi, niin erittäin paljon riippuu myös tutkinnonvastaanottajasta. Ihtellä sattui olemaan suhteellisen rento tapaus, kun läpi meni, vaikka lähdin käsijarru päällä liikkeelle (en käsitä miten unohtui, jännityksen piikkiin) ja ajoin koko inssin ilman valoja. Valojen puuttumista ei ilmeisesti huomannut, koska ei maininnut siitä mitään ja itsekin huomasin vasta hiukan inssin jälkeen asian.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös