Autoiluketju

  • 3 192 015
  • 18 516

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Autossa pitää olla App-connect:
Tuon ikäisessä Comfortline-versiossahan ei tuota ole valmiina eli jos ei ole Navia ja isoa värinäyttöä, niin ei varmaan ole tuotakaan

Ja jos puhelin ei ole Android 10, niin ei taida vieläkään saada suoraan Play-kaupasta vaan pitää latailla muuta kautta.
 

Old Ray

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens
Highline Passat. Sain wörkkimään kun laitoin sellaisella USB-piuhalla, jossa on tiedonsiirtomahdollisuus. Piti liittää nimenomaan keskikonsolin USB-porttiin.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Se vähäinen kokemus, mitä minulla on eri autojen ja puhelinten välisistä sovelluksista ja niiden toimimattomuudesta, niin unohtaisin suosiolla. Jokainen yritys, mitä olen kokeillut, on alkanut lähinnä vituttamaan. Voi toki olla, että oma kokemukseni kohdistuu niihin toimimattomiin ja on olemassa joitain oikeasti toimiviakin, mutta epäilen.

Toki äänet puhelimesta autoon, se on hyvä juttu ja toimii useimmiten, mutta muutoin noita en ole ikinä saanut toimimaan edes tyydyttävästi.

Se, mitä siis yritän sanoa, ei kannata välttämättä kovin suurta vaivannäköä nähdä sen eteen, että saa jonkun toimimattomaksi havaittavan kikkareen asennettua. Jos ei se siinä valmiina ole ja/tai sitä ei helpolla saa asennettua tai toimimaan, niin unohda koko juttu suosiolla.
 

Vepe21

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kiekko-Vantaa, Mainz 05
Se vähäinen kokemus, mitä minulla on eri autojen ja puhelinten välisistä sovelluksista ja niiden toimimattomuudesta, niin unohtaisin suosiolla. Jokainen yritys, mitä olen kokeillut, on alkanut lähinnä vituttamaan. Voi toki olla, että oma kokemukseni kohdistuu niihin toimimattomiin ja on olemassa joitain oikeasti toimiviakin, mutta epäilen.

Toki äänet puhelimesta autoon, se on hyvä juttu ja toimii useimmiten, mutta muutoin noita en ole ikinä saanut toimimaan edes tyydyttävästi.

Se, mitä siis yritän sanoa, ei kannata välttämättä kovin suurta vaivannäköä nähdä sen eteen, että saa jonkun toimimattomaksi havaittavan kikkareen asennettua. Jos ei se siinä valmiina ole ja/tai sitä ei helpolla saa asennettua tai toimimaan, niin unohda koko juttu suosiolla.

Suurin etu noissa AndroidAutossa ja CarPlayssä on se, että saa sen navigoinnin siihen auton omalle näytölle ilman, että tarvitsee puljailla autonvalmistajan cd:iden tai muistikortiien ja vanhentuneiden karttojen sun muiden kanssa. Musiikkosovellusten yms. käyttöönhän riittäisi pelkkä bluetooth-yhteys, samoin puheluihin. Tämä nyt yhden päivän AndroidAuton käyttökokemuksella, kun tuli ostettua uusi auto. Aiemmassa Passatissa oli asennettu bluetooth-laite puheluita varten, jonka kautta pystyi soittamaan myös musiikkia. Tosin se oli kytketty sitä varten väärin ja äänenlaatu oli kamala, joten piti viritellä omat bt-aux-viritelmät, joka tosin ei sitten suostunut laittamaan puheluita sen kautta läpi...

Ja tosiaan, tuli eilen ostettua uusi auto. Hyundai Kona litrasella koneella. Näin yhden päivän kokemuksella on varsin pätevä auto, mutta se täytyy myöntää, että pääasiallinen syy ostaa tuo oli päästä eroon vanhasta Passatista. On muuten jännä, miten nuo vaihtohinnat heittelee. Täällä Vantaalla siitä tarjottiin vaihdossa kaksi tonnia, mutta Huittisiin se lähti viidellä. Toki tuo Kona oli jonkinnäköisessä erikoistarjouksessa, joten sitä en tiedä tulisiko Hyundain puolelta sitten jotain bonuksia myyjäliikkeelle tms.
 

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, Cogliano, RD
On tullut aina ajeltua merkkirenkailla. Nyt kesän lähestyessä alkanut kiinnostaa jos kerrankin hankkisi kesärenkaiksi ns halpisrenkaat. Oliskohan Toyo tiresistä mihinkään, tai mistä kenties olisi? Ihan normi perheauto kokoja molemmissa autoissa ja painotus hiljaisissa renkaissa, pito riittää kesällä.
Goodridet ovat myös hintalaatusuhteeltaan aika hyvät. Muistaakseni ovat testeissäkin jollain tasolla menestyneet.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Minulla oli edellisessä autossa viimeisinä kesärenkaina Toyot, kun rengasliike niitä suositteli. Muuten hyvät, mutta liian äänekkäät. Ja siksi en enää Toyoja osta.
Tämä ääniasia ajaa varmaan Suomen markkinoilta monia renkaita pois. Meidän roudan ja nastojen syömät tiet luo aika paljon haasteita renkaille. Ei taida asfalttiseoskaan olla ihan samaa kuin keskieuroopan sileillä teillä. Siihen vielä keliolosuhteet kun kesärenkailla ajetaan 0-40 celsius asteessa. Suomen markkinoilla pärjää paremmin merkkirenkaat jotka on oikeasti suunniteltu tänne.
Uskon että maailmalla on paljon hyviä renkaita hiukan tasaisemmille teille ja kesäisimmille olosuhteille. Hintaero keskiverron ja hyvän välillä ei ole loppupeleissä iso jos ostat renkaat useammaksi vuodeksi. Sijoitan mieluusti sen pari sataa enemmän. Saa hiljaisemman ja turvallisemman renkaan.
Itsellä ollut 30v aikana autoissa useammatkin halpisrenkaat eri syistä, nuorempana säästösyistä kun ei ollut kokemusta mitä niillä voi sattua ja vanhempana jos on tullut vaihtoautossa. Pari kertaa kun huomaat sateella ettei se auto käännykkään mutkassa tai nousee jo alle satasessa vesiliirtoon niin tulee kummasti sitä halua enemmän sijoittaa laatuun.

Golfiin pitäisi hankkia kesärenkaat ensi kesänä. Satsaan tässä järjestyksessä 1. Turvallisuus/suorituskyky 2. Melu 3. Hinta
 

Cluller

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TML
Goodridet ovat myös hintalaatusuhteeltaan aika hyvät. Muistaakseni ovat testeissäkin jollain tasolla menestyneet.
Ettet nyt sekoita GoodYeariin? Itselläni oli muutama vusoi sitten Goodriden kesärenkaat, tulivat ostaessa asennettuna ja näiden kanssa totesin ettei enää ikinä kiinagummeja. En löytänyt noista mitään hyvää. Jaa, no melko hiljaiset ne taisi olla.

Vesiliirtoa alkaen 70 km/h, ns. leffarenkaat, eli kivaa vinkumista yhtään reippaammissa käännöksissä. Tasapainoitin ne kahteen kertaan kesän aikana, kun suuntavakaisuus oli mitä sattui ja täristivät myös. Parhaimpana bensan kulutus; Samassa työmatka-ajossa kulutus laski hakkapeliitan nastarenkailla n. 0,5 l / 100 km. Tämä siis tankilta mitattuna, ei ajotietokoneesta.

Vaan jospa ovat sitten muutamassa vuodessa kehittyneet tai sitten olis tosi paska tuuri ja oli huonoa paistoerää.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
2020 Passatti alla ja muuten olen ollut pirukseen tyytyväinen, mutta tuo bluetooth/mediakeskus harmittaa. Muutenhan oikein soiva peli, mutta saako puheluita otettua irti ilman, että musiikki katoaa. Tarkoitan siis sitä, että syötän puhelimelta BT-yhteyttä pitkin musaa laitteistoon ja sit tulee puhelu, niin se perkele tulee myös kaiuttimista. Eihän se silloin ole ongelma kun on yksin, mutta jos autossa on muita, niin se ei ole fiksua/mukavaa soittajan tai mun kannalta olla on air. Toki ennen vastaamista tiputtaa BT:n pois, mut sehän on vain lisää sähläämistä ajon aikana. Onnistuuko se mitenkään niin, että vaikka Spotify humppaa taustalla ja puhelin sitten korvalla (rikollista joo)? En ainakaan itse ole sellasta mistään löytänyt ja onko se auton vai puhelimen asetuksissa?
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Highline Passat. Sain wörkkimään kun laitoin sellaisella USB-piuhalla, jossa on tiedonsiirtomahdollisuus. Piti liittää nimenomaan keskikonsolin USB-porttiin.

Pitäisi toimia sekä 'tuhkakupin' että käsinojan alta löytyvästä USB:stä.

Se vähäinen kokemus, mitä minulla on eri autojen ja puhelinten välisistä sovelluksista ja niiden toimimattomuudesta, niin unohtaisin suosiolla. Jokainen yritys, mitä olen kokeillut, on alkanut lähinnä vituttamaan. Voi toki olla, että oma kokemukseni kohdistuu niihin toimimattomiin ja on olemassa joitain oikeasti toimiviakin, mutta epäilen.

Omppu taitaa toimia aika ongelmattomasti, mutta Androidien kanssa tuntuu oleva säätämistä ja varsinkin jos piti sentaa Android auto netistä.

Nykyisellä puhelimella tosin toimii ihan hyvin ja parastahan tuossa on Sportifyn ja Yle Areenan lisäksi Waze, joka on parempi kuin VW:n oma tai Google Maps

Tarkoitan siis sitä, että syötän puhelimelta BT-yhteyttä pitkin musaa laitteistoon ja sit tulee puhelu, niin se perkele tulee myös kaiuttimista.

Saatko siitä BT-yhteydestä valittua vain musiikki(nuotti) eikä myös puheluita (luuri)?
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Saatko siitä BT-yhteydestä valittua vain musiikki(nuotti) eikä myös puheluita (luuri)?
Varmaankin siis auton näytöltä? Puhelimessa on puhelut irtikytketty mutta se mitään auta. Pitää varmaan vaan aloittaa kahden kapulan kanssa testaaminen. Olisi näppärää, kun puhelu tulee, niin näytössä olisi kuvake josta haluat vastata. Kerran auto oli täynnä pojan kavereita ja puhelu tulee, niin ekana sieltä kuuluu "mitäs vanhalle persreijälle kuuluu". Siinä sitten sanot takaisin, että mitäpä tässä autossa neljä 7-vuotiasta ja kohti kisoja mennään ja kuulivat kaiken.

Lisäys: Auttaisikohan jos lukisi ohjekirjaa.....hmmmm....paskat
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Olen erilainen nuori, mutta mulla ei ole koskaan ollut Android Auton kanssa mitään ongelmia. Loistava softa. Ei vuokra-autoilla eikä omilla.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Varmaankin siis auton näytöltä?

BT-asetuksista kokeilisin muuttaa. Mulla kun on toisinaan puhelimeen jäänyt BT-kuulokkeet kiinni, niin silloin toimii pelkkä media eikä puhelut.

Olen erilainen nuori, mutta mulla ei ole koskaan ollut Android Auton kanssa mitään ongelmia. Loistava softa. Ei vuokra-autoilla eikä omilla.

Myös silloin kun AA ei ollut valmiina puhelimessa valmiina vaan piti löytää kaikista netistä löytyvistä sovellusversioista joku toimiva versio? Play-kaupassahan tuota ei vieläkään ole saatavilla vanhempiin Androideihin.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
BT-asetuksista kokeilisin muuttaa. Mulla kun on toisinaan puhelimeen jäänyt BT-kuulokkeet kiinni, niin silloin toimii pelkkä media eikä puhelut.



Myös silloin kun AA ei ollut valmiina puhelimessa valmiina vaan piti löytää kaikista netistä löytyvistä sovellusversioista joku toimiva versio? Play-kaupassahan tuota ei vieläkään ole saatavilla vanhempiin Androideihin.

Myös silloin. Siihen aikaan oli VAG:n auto jossa toimi hyvin. Aina olen käyttänyt apk-mirrorin uusinta tarjolla ollutta versiota.
 

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, Cogliano, RD
Ettet nyt sekoita GoodYeariin? Itselläni oli muutama vusoi sitten Goodriden kesärenkaat, tulivat ostaessa asennettuna ja näiden kanssa totesin ettei enää ikinä kiinagummeja. En löytänyt noista mitään hyvää. Jaa, no melko hiljaiset ne taisi olla.
Voinut olla eri malliset, nopealla googlauksella löytyi aikaa montaa eri mallia. Nuo josta mainitsin taisivat olla Goodride Premium Grip SA37.
Itsellänikin kyllä ollut myös vähän heikompilaatuiset Goodridet jossain kärryssä, mutta siitä taitaa kymmenkunta vuotta jo ollakin.
 

Old Ray

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens
Olen erilainen nuori, mutta mulla ei ole koskaan ollut Android Auton kanssa mitään ongelmia. Loistava softa. Ei vuokra-autoilla eikä omilla.
Hä? Oma ensikosketus Android autoon on täyttä paskaa. Esim. Google Mapsin navia ei saa virtuaalimittaristolle ja puheluiden laatu aivan surkeaa. Muutenkin sovellukset lagailee ja niitä joutuu propailla ennnen kun saa esim Spotifyn tai Yle Areenan toimimaan. Ei jatkoon.

Pystyykö muuten Yle Areenasta katsoa videomatskua vai pelkkää audiota?
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Ei saa minkään ajoneuvon omalla laitteella katsella videoita ajon aikana. Aftermarketeissa näitä toimintoja kyllä on.
 

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jaahas, mitkä ovat hiljaisimmat kesärenkaat? Nyt alla Michelinin Energy Saverit, mutta ainakin 2 kpl pitäisi uusia, kun pintaa alkaa olla alle 4mm.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jaahas, mitkä ovat hiljaisimmat kesärenkaat? Nyt alla Michelinin Energy Saverit, mutta ainakin 2 kpl pitäisi uusia, kun pintaa alkaa olla alle 4mm.
Ainakin esim. Rengasonlinen sivuilla löytyy eri renkaille meluarvot, kulutuskestävyys, vierintävastus ym. Itse olen sieltä vertaillut renkaiden ominaisuuksia. Ja saa muuten huomattavasti edullisemmin kuin kivijalkaliikkeestä.
 
Ja saa muuten huomattavasti edullisemmin kuin kivijalkaliikkeestä.
Tähän sen verran, että ostin kakkosautoon uudet talvirenkaat tänä talvena, ja hämmästyksekseni sai Hankokin talvirenkaat halvemmalla paikallisesta liikkeestä alle laitettuna kuin mistään päin internettiä, kun huomioi kaikki kulut. Yleensä toki netistä saa huomattavasti halvemmalla.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tähän sen verran, että ostin kakkosautoon uudet talvirenkaat tänä talvena, ja hämmästyksekseni sai Hankokin talvirenkaat halvemmalla paikallisesta liikkeestä alle laitettuna kuin mistään päin internettiä, kun huomioi kaikki kulut. Yleensä toki netistä saa huomattavasti halvemmalla.

Sama huomio, vanteille laiton kanssa hinnat eivät paljon heitä, kun menee oikeaan liikkeeseen. Viimeksi kun vertasin niin hintaero oli 30,- n. 550,- hintaiselle kierrokselle. Ei paljon maksanut vaivaa säätää nettitilauksien kanssa kun vaihtoehtona oli ajaa liikkeen pihaan ja odotella kahvia juoden kun renkaat vaihtuivat.
 

Jaskaseiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue
Jaahas, mitkä ovat hiljaisimmat kesärenkaat? Nyt alla Michelinin Energy Saverit, mutta ainakin 2 kpl pitäisi uusia, kun pintaa alkaa olla alle 4mm.

Oman kokemuksen mukaan Energy Saverit on varsin hiljaiset, en usko paljon hiljaisempia löytyvän. Edelliset Goodyearin lippulaivamalliset oli äänekkäämmät. Toki automerkki ja malli hieman aina vaikuttaa mikä on hiljaisin kombo.
 

kone82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Älkää ostako talvirenkaiksi Cordiant Snow Crosseja. Ostin pari talvea sitten ja olisi pitänyt jo 15 tkm jälkeen vaihtaa pois. Nastat kuluivat todella äkkiä pois. Hinta oli kyllä halpa 300€ maksoi sarja 205/60R16. Edeltävät olivat Michelin X-ice North 3, ja niillä ajoin noin 50 tkm turvallisesti. Misukat maksoivat muistaakseni 500. Aika kalliksi tuli siis nämä naapurin renkaat.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Renkaissa harvoin saa halvalla kestävää laatua.

Varsinkin nyt koronatilanteessa kannattaa tosiaan miettiä sitä, että kuinka tärkeä se (yleensä loppupeleissä varsin pieni tai korkeintaan kohtuullinen) säästö on, jos renkaat tilaa netistä vs. käyttää jotain paikallista rengasliikettä. Siitä paikallisen liikkeen käyttämisestä valunee jotain hyvää Suomeenkin vähän enemmän kuin ulkomaisesta nettitilauksesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös