Autoiluketju

  • 3 189 771
  • 18 516

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings
Renkaissa harvoin saa halvalla kestävää laatua.

Varsinkin nyt koronatilanteessa kannattaa tosiaan miettiä sitä, että kuinka tärkeä se (yleensä loppupeleissä varsin pieni tai korkeintaan kohtuullinen) säästö on, jos renkaat tilaa netistä vs. käyttää jotain paikallista rengasliikettä. Siitä paikallisen liikkeen käyttämisestä valunee jotain hyvää Suomeenkin vähän enemmän kuin ulkomaisesta nettitilauksesta.

Toki näinkin. Itse suosin sellaista komboa että jos renkaat saa tuntuvasti halvemmalla netistä niin otan ne sieltä. Rengaskoko vaikuttaa tähän aikalailla. Asennuksessa sponssaan luonnolleesti paikallista. Rengaskaupoista ei pikkufirmalle jää käytännössä mitään mutta luulisi olevan katteen kohdallaan kun rengastyö on 60€/ 15min.
 

costi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, #33 Timo Hirvonen
Löytyykö kokemuksia yksityisleasingista?

Auton vaihtaminen on tulossa lähiaikoina ajankohtaiseksi ja ladattavan hybridin leasing-sopimus tuntuisi hyvin houkuttelevalta vaihtoehdolta.

Vuosittainen kilometrimäärä on keskimäärin hieman yli kymppitonnin ja näistä kilometreistä huomattava osa on kaupunkiajoa. Auton omistamiseen ei ole minkäänlaista poltetta ja olen valmis maksamaan hieman ylimääräistä vaivattomuudesta ja siitä että saan uuden auton käyttöön.

Näillä reunaehdoilla olen päätynyt tutkimaan ladattavia hybridejä ja niiden sopimusmalleja. Esimerkiksi Hyundain ladattava hybridi kustantaisi hieman yli 300e/kk mikä ei tunnu kohtuuttomalta hinnalta.

Olisi mukava kuulla millaisia käytännön kokemuksia muilla on yksityisleasingista ja mitä kaikkea leasing-sopimuksen osalta pitäisi huomioida? Kannattaako kysellä tarjouksia suoraan liikkeiltä tai löytyykö tähän jotain valmista palvelua? Ja voiko kilometrimäärää nostaa esimerkiksi kesken sopimuskauden jos tähän tulee tarvetta?
 

Kaspar11

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Pittsburgh Penguins
Tässä muutaman vuoden olen suunnitellut retkeilyauton rakentamista käytetystä pakusta. Tietoa ja ymmärrystä itse muuntamisesta alkaa olemaan jo ihan hyvin, mutta itse auton valinta on aika vaikea nakki. Suunnitelma on nyt sellainen, että hankin noin 200 000 km ajetun kohtuu tuoreen pakun, jolla voisi huruutella puoleen miljoonaan saakka. Arvioin että ajoa vuodessa tulisi noin 15-20 000 km, joka vuosissa tekisi sellaisen 15-20 vuotta. Olisiko palstalaisilla antaa vinkkiä mikä pakettiauto on sellainen, jossa remontteja ja osien vaihtoja tulisi 200 000-500 000 km välillä mahdollisimman vähän? Perus huoltamisen haluaisin opetella itse ja sitten sellaiset pakolliset totta kai autohuoltoon, jotta auto käy ja kukkuu mahdollisimman hyvin.
Haluatko avata hiukan mitä tuo nykyään vaatii jotta vanhan käytetyn pakun voi muutoskatsastaa retkeilyautoksi? Aihe on satunnaisesti itseäkin kiinnostanut, ja joskus jonkun verran seurasin korkeiden t5 transportereiden markkinoita. T4 lienee luotettavampi, mutta siinä se tuoreus on jo kaukana, vaikka 2.5tdi: llä liikenteen mukana yhä pysyisi. Välimeren suunnalle en itse uskaltaisi katsella, vaikka nekin uudehkot lienee jo huomattavasti parempia kuin vuosituhannen alun laitteet joista itsellä vähäisiä kokemuksia.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Hiace toki varmuuden puolesta mutta on kyllä aivan järkyttävän paska ajaa. Itse olen antanut ymmärtää että Hyundain H1 uudempi malli olisi laadukas. Oli yllättävän kiva ajaa. Siis ei se pyöreä munan mallinen joka ruostuu, vaan uudempi esim. tällainen.
Koneenakin mukava 170hv diesel. Tota saa myös 136hv.
 

nevins

Jäsen
Edessä on autonvaihto ja vaihtoehdoiksi on loppumetreille päässeet Bmw 5 sarjan farkku ja Bmw X3. Molemmat uusina. Onko kokemuksia nimenomaan näistä kahdesta uusina versioina? Molemmat olivat hyvin hiljaisia koeajossa. Kannattaako webasto vai lämpeneekö auto hyvin talvella? Vitosessa tulee näköjään vakiona livecockpit.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Autonvaihto olisi edessä minullakin vuodenvaihteen tienoilla. Tähän liittyy muutamia epävarmuustekijöitä, jotka hankaloittavat koko hanketta. Nykyinen auto on v. 2017 Skoda Octavia bensakoneella ja manuaalivaihteilla.

Lataushybridi kiinnostaisi, mutta kerrostaloyhtiömme infra ei oikein sovellu toistaiseksi tähän. Kevythybridi taas ei kauheasti tuo lisähyötyä 1 litran bensaturboon nähden, joka jo on varsin pihi. Sitten on sekin puoli, että hybrideissä on aina automaattivaihteet. Sellaiset toki ovat mukavia, mutta tyttäristäni vanhin on siinä iässä, että viimeistään vuodenvaihteessa olisi hyvä aika aloittaa ajo-opetus, jonka ajattelin hoitaa itse. Jos ajokortti on suoritettu automaattivaihteisella, ei se oikeuta ajamaan manuaalivaihteisella.

Periaatteessa voisin vaikka ostaa samanlaisen Octavian pienellä bensakoneella ja manuaalivaihteilla. Nyt vaan tämä sähköautobuumi panee miettimään, että mahtaisiko tuosta muutaman vuoden kuluttua saada enää mitään takaisin. Tässä mielessä joku yksityisleasing voisi olla varteenotettava vaihtoehto, mutta mahtaako taas silloin autoa saada käyttää opetustarkoitukseen.

Paljon kysymyksiä, vähän vastauksia. Ehkä täytyy vaikka kesällä mennä liikkeeseen renkaita potkimaan ja selvittämään näitä asioita. Ellei sitten täällä joku tietäjä osaa ratkaista kaikkea.
 

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jaahas, mitkä ovat hiljaisimmat kesärenkaat? Nyt alla Michelinin Energy Saverit, mutta ainakin 2 kpl pitäisi uusia, kun pintaa alkaa olla alle 4mm.

Michelin Primacy 4:t meni auton alle. Ensikokemuksena matalilla nopeuksilla todella hiljaiset ja pito on hyvä, mutta kovemmissa nopeuksissa rengasmelu on kovempi kuin Energy Savereissa. Ei tuo melu mikään hirvittävän kova nytkään ole, mutta edellisiä renkaita voimakkaampi kuitenkin. En nyt ihan 100% tyytyväinen renkaisiin ole tuon melun vuoksi, mutta kaipa näillä pärjää.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

doppelgänger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kyllähän perus talvikelissä tulisi tutkien yms. toimia. Itsellä ainakin koko talven Audissa pelitti Pre sense sekä matrixledien automatiikka. Tietysti tietämättä millaisissa keleissä kyseinen henkilö oli ajanut, mutta kyllähän tuo kuulosti siltä että ei toiminut oikein missään kelissä talvella.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kyllähän perus talvikelissä tulisi tutkien yms. toimia. Itsellä ainakin koko talven Audissa pelitti Pre sense sekä matrixledien automatiikka. Tietysti tietämättä millaisissa keleissä kyseinen henkilö oli ajanut, mutta kyllähän tuo kuulosti siltä että ei toiminut oikein missään kelissä talvella.
Kyllähän Skodassakin valoautomatiikka toimii talvella, koska sensori on peruutuspeilin korkeudella. Esimerkiksi taas "peruutussensorit" sekä mukautuva vakionopeudensäädin toimivat huonommin, koska sensorit ovat puskurissa.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät

Erikoinen ratkaisu hovioikeudelta. Eli ilmeisesti autoissa olevien sensorien ja liiketunnistimien pitäisi toimia myös talvella, vaikka ne olisivat lumen tai jään peittämiä. Olihan tuossa ilmeisesti toki muitakin vikoja, mutta tuo pisti silmään.
Ovien avaamiseen liittyvät ongelmat jäi mulle mieleen. Oliko tämäkin jo parin asteen pakkasella? Vaikutti kyllä, että paljon vikoja oli autossa ja ymmärtää, että ostajaa otti päähän, kun oli kalliin auton ostanut.

Tuo, että loska tai jää peittää sensorit onkin jo eri asia.
 
Viimeksi muokattu:

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Autonvaihto olisi edessä minullakin vuodenvaihteen tienoilla. Tähän liittyy muutamia epävarmuustekijöitä, jotka hankaloittavat koko hanketta. Nykyinen auto on v. 2017 Skoda Octavia bensakoneella ja manuaalivaihteilla.

Lataushybridi kiinnostaisi, mutta kerrostaloyhtiömme infra ei oikein sovellu toistaiseksi tähän. Kevythybridi taas ei kauheasti tuo lisähyötyä 1 litran bensaturboon nähden, joka jo on varsin pihi. Sitten on sekin puoli, että hybrideissä on aina automaattivaihteet. Sellaiset toki ovat mukavia, mutta tyttäristäni vanhin on siinä iässä, että viimeistään vuodenvaihteessa olisi hyvä aika aloittaa ajo-opetus, jonka ajattelin hoitaa itse. Jos ajokortti on suoritettu automaattivaihteisella, ei se oikeuta ajamaan manuaalivaihteisella.

Periaatteessa voisin vaikka ostaa samanlaisen Octavian pienellä bensakoneella ja manuaalivaihteilla. Nyt vaan tämä sähköautobuumi panee miettimään, että mahtaisiko tuosta muutaman vuoden kuluttua saada enää mitään takaisin. Tässä mielessä joku yksityisleasing voisi olla varteenotettava vaihtoehto, mutta mahtaako taas silloin autoa saada käyttää opetustarkoitukseen.

Paljon kysymyksiä, vähän vastauksia. Ehkä täytyy vaikka kesällä mennä liikkeeseen renkaita potkimaan ja selvittämään näitä asioita. Ellei sitten täällä joku tietäjä osaa ratkaista kaikkea.

Pari omaa pohdintaa. Itse koen että opin parhaiten ajamaan kun autona oli joku vanhempi rieska. Ts. onko mahdollisuutta ostaa tyttärellesi joku tonnin pienempi auto, esim. Toyota, Honda kevyeen kaupunkipyörittelyyn ja siihen opetteluun. Ei pelkoa vaikka ottaa vähän hittiä, oppii huolehtimaan omasta ja sitten ehkä se tärkein, eli talon kallista pääautoa ei ole ostettu sen mukaan miten autoa tarvitaan sen opettelujakson (~3-4kk) takia. Tai sitten venytät autonvaihtoa opetusjakson ajan.

Toki, en tiedä onko se paha asia jos ei oikeuta ajoa manuaalilla. En nimittäin usko että kovinkaan moni haluaa pahemmin ajaa manuaalilla jos on päässyt veivaa automaatilla. Varsinkaan tuollainen 18-kesäinen jolle se ajaminen itsessään on jo "tapahtuma". Automaatit alkaa olla myös se jollaisia ostetaan ja manuaalit alkaa olla se erikoisuus mitä automaatit oli -90 luvulla.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Edessä on autonvaihto ja vaihtoehdoiksi on loppumetreille päässeet Bmw 5 sarjan farkku ja Bmw X3. Molemmat uusina. Onko kokemuksia nimenomaan näistä kahdesta uusina versioina? Molemmat olivat hyvin hiljaisia koeajossa. Kannattaako webasto vai lämpeneekö auto hyvin talvella? Vitosessa tulee näköjään vakiona livecockpit.
Päädyt kumpaan vaan, niin valinta on hyvä. En ole uusinta X3 toki ajanut. Ei nyt ehkä pitäisi yleistää, mutta jos olet miespuoleinen ja enimmäkseen itse ajat tuota, ota mielummin farkku. Meillä on iso farkku ja maasturi pihassa ja kyllä se niin on että itse ajan mielummin vakaata isoa farkkua pitkällä akselivälillä ja mamma ajaa maasturia "kun sieltä näkee niin hyvin ulos". Koen vaan että tuollainen pitkän akselivälin omaava auto on matkassa huomattavasti vakaampi kulkija. 5-sarja tehdään Saksassa ja X3 ämeriikoissa. Kyllä noissa aina pientä eroa on Saksalaisten hyväksi.

Webasto jos on tarjolla, ottaisin aina sen auton missä se on. On vain niin ultimaattinen varuste että ei siitä luovu jos siihen on päässyt kiinni. Omassa Volvossa kun tuo lämmitys onnistuu VOCilla etänä mistä vaan, niin on vaan huippua kun voit laittaa auton lämpiämään vaikka Rovaniemeltä ja sitten tunnin lennon jälkeen ei tarvitse raaputella (naarmutella) ikkunoita auki ja voi hyppää lämpöiseen autoon. Tämän etäominaisuuden saa myös BMW:hen ilmeisesti jonkun sovelluksen kautta.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Pari omaa pohdintaa. Itse koen että opin parhaiten ajamaan kun autona oli joku vanhempi rieska. Ts. onko mahdollisuutta ostaa tyttärellesi joku tonnin pienempi auto, esim. Toyota, Honda kevyeen kaupunkipyörittelyyn ja siihen opetteluun. Ei pelkoa vaikka ottaa vähän hittiä, oppii huolehtimaan omasta ja sitten ehkä se tärkein, eli talon kallista pääautoa ei ole ostettu sen mukaan miten autoa tarvitaan sen opettelujakson (~3-4kk) takia. Tai sitten venytät autonvaihtoa opetusjakson ajan.

Toki, en tiedä onko se paha asia jos ei oikeuta ajoa manuaalilla. En nimittäin usko että kovinkaan moni haluaa pahemmin ajaa manuaalilla jos on päässyt veivaa automaatilla. Varsinkaan tuollainen 18-kesäinen jolle se ajaminen itsessään on jo "tapahtuma". Automaatit alkaa olla myös se jollaisia ostetaan ja manuaalit alkaa olla se erikoisuus mitä automaatit oli -90 luvulla.

Näitä molempia olen oikeastaan itsekin miettinyt. Voi olla, että huokea kakkosauto voisi olla järkevä tähän tarkoitukseen. Sitä en maininnut, että keskimmäinen tytär tulee perässä parin vuoden kuluttua, joten vähän sama ruljanssi on silloinkin edessä.
Ehkä tässä täytyy vähän seurata mitä tarjolla on.

Noin se varmaan automaattien osalta menee muutenkin, mutta etenkin kun autot sähköistyvät kovaa vauhtia.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Näitä molempia olen oikeastaan itsekin miettinyt. Voi olla, että huokea kakkosauto voisi olla järkevä tähän tarkoitukseen. Sitä en maininnut, että keskimmäinen tytär tulee perässä parin vuoden kuluttua, joten vähän sama ruljanssi on silloinkin edessä.
Ehkä tässä täytyy vähän seurata mitä tarjolla on.

Noin se varmaan automaattien osalta menee muutenkin, mutta etenkin kun autot sähköistyvät kovaa vauhtia.
Olin itsekin ehdottomassa edullista kakkosautoa johon opetuspolkimien asennus ei niin kirpaise, ja nyt kuulostaa vielä siltä että tarvitsette kakkosauton joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin. Jos siis haluat itsekin joskus autoa vielä käyttää. Ehdotan muutaman tonnin Volvo C30 Saab 900 OG, joka yleensä brändin&ulkonäon puolesta nuorisollekin kelpaa on vaan ylivertainen kulkupeli.
Näittekö, ehdotin Volvoa. Tähän on tultu. Tulin katumapäälle.
 
Viimeksi muokattu:

nevins

Jäsen
Päädyt kumpaan vaan, niin valinta on hyvä. En ole uusinta X3 toki ajanut. Ei nyt ehkä pitäisi yleistää, mutta jos olet miespuoleinen ja enimmäkseen itse ajat tuota, ota mielummin farkku. Meillä on iso farkku ja maasturi pihassa ja kyllä se niin on että itse ajan mielummin vakaata isoa farkkua pitkällä akselivälillä ja mamma ajaa maasturia "kun sieltä näkee niin hyvin ulos". Koen vaan että tuollainen pitkän akselivälin omaava auto on matkassa huomattavasti vakaampi kulkija. 5-sarja tehdään Saksassa ja X3 ämeriikoissa. Kyllä noissa aina pientä eroa on Saksalaisten hyväksi.
Hauskaa, kun tuon saman kommentin kuulin myös kotona jotta täältä näkee niin paljon paremmin. Itsellä tulee euroraja vastaan ja 5 farkkuun saisin selkeästi paremmat varusteet.

Onko tuo nykyään tarjolla oleva live cockpit hyvä varuste? Ilman sitä ei kuulemma enää saa applen tai androidin carplaytä toimimaan. Itse kuuntelen paljon musiikkia autossa tai puhun paljon. Nyt käytän palavereissa airpodseja, koska nykyisessä bemun x3 on peruskaiuttimet ja ääni on aika huono varsinkin teams palavereissa. Tuo varuste on 5 vakiona ja sen mukana tulee kaikkea pysäköintiin liittyen.
 

Vepe21

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kiekko-Vantaa, Mainz 05
Olin itsekin ehdottomassa edullista kakkosautoa johon opetuspolkimien asennus ei niin kirpaise, ja nyt kuulostaa vielä siltä että tarvitsette kakkosauton joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin. Jos siis haluat itsekin joskus autoa vielä käyttää. Ehdotan muutaman tonnin Volvo C30 Saab 900 OG, joka yleensä brändin&ulkonäon puolesta nuorisollekin kelpaa on vaan ylivertainen kulkupeli.
Näittekö, ehdotin Volvoa. Tähän on tultu. Tulin katumapäälle.

Hyvä @benicio ! Olit jo vaarallisesti harhautumassa harhaoppisten poluille, mutta onneksi tulit järkiisi.

Saabeista puheen ollen...

Ei käynnisty. Tai siis käynnistyy, muttei pysy käynnissä, ja sen jälkeen vain sahaa. Kyseessä siis vuoden 1990 900i, eli vaparikoneella. Bensansyötössä lienee häikkää, hinaan sen pajalle ensi viikolla, saavat siellä selvittää, missä vika.

On muuten ihmeellinen sekasikiö tuo. On siis vuosimallia 1990, valmistettu 1990, rekisteröity tuon vuoden elokuussa, mutta kone on edelleen vanha 8v B201, vaikka sen pitäisi olla uudempi 16v B202.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Onko tuo nykyään tarjolla oleva live cockpit hyvä varuste? Ilman sitä ei kuulemma enää saa applen tai androidin carplaytä toimimaan. Itse kuuntelen paljon musiikkia autossa tai puhun paljon. Nyt käytän palavereissa airpodseja, koska nykyisessä bemun x3 on peruskaiuttimet ja ääni on aika huono varsinkin teams palavereissa. Tuo varuste on 5 vakiona ja sen mukana tulee kaikkea pysäköintiin liittyen.
Se mitä kaverin Bemmissa (5-sarjalainen) olen sitä räplännyt niin on yksi parhaista järjestelmistä markkinoilla. Saa kaiken tarvittajan ja aika paljon extraakin päälle (vaikka. säätä yms). Ainakin tuossa autossa perusmallin kaiuttimet ovat pirun selkeä-ääniset puheeseen. Varmasti siis pärjää ilmankin, mutta mainio laite tuo Live Cockpit kyllä on.

Tuosta Android Auto, Carplaysta en osaa sanoa. Eikös Bemmi ollut ainoa jossain vaiheessa joka tarjosi Carplayta ilman piuhaa?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
On muuten ihmeellinen sekasikiö tuo. On siis vuosimallia 1990, valmistettu 1990, rekisteröity tuon vuoden elokuussa, mutta kone on edelleen vanha 8v B201, vaikka sen pitäisi olla uudempi 16v B202.
Jopas jotakin. Nuo K-jetit ei ole minulle oikein tuttuja, mutta ei tuossa oikein pysty vielä sähköongelmaakaan poissulkemaan, esim virranjakaja tms. Toisaalta vissiin jo öljykorkki rikki tai huonosti paikallaan voi aiheuttaa ongelmia tyhjäkäyntiin tai käynnistymiseen.
 

Vepe21

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kiekko-Vantaa, Mainz 05
Jopas jotakin. Nuo K-jetit ei ole minulle oikein tuttuja, mutta ei tuossa oikein pysty vielä sähköongelmaakaan poissulkemaan, esim virranjakaja tms. Toisaalta vissiin jo öljykorkki rikki tai huonosti paikallaan voi aiheuttaa ongelmia tyhjäkäyntiin tai käynnistymiseen.

Onhan niitä mahdollisuuksia juu. Viime vuonna kävi niin, että loppui bensa kesken ajon. Josko sieltä on päässyt sitten tankin pohjalta paskat päässet liikkelle ja sitten talven aikana päätyneet tukkimaan paikkoja. No, onneksi on tuo Saabeihin erikoistunut Holmbergin korjaamo tuossa melkein vieressä, niin sieltä on helppo aina käydä kysäisemässä mielipiteitä ja onpahan myös lyhyt matka hinailla tuota autoa sinne.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Olin itsekin ehdottomassa edullista kakkosautoa johon opetuspolkimien asennus ei niin kirpaise, ja nyt kuulostaa vielä siltä että tarvitsette kakkosauton joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin. Jos siis haluat itsekin joskus autoa vielä käyttää. Ehdotan muutaman tonnin Volvo C30 Saab 900 OG, joka yleensä brändin&ulkonäon puolesta nuorisollekin kelpaa on vaan ylivertainen kulkupeli.
Näittekö, ehdotin Volvoa. Tähän on tultu. Tulin katumapäälle.

Noh, Saabista olen pikkupojasta lähtien haaveillut. Nyt kun ainakin ihan hyvään käytettyyn olisi varaa, ei merkkiä enää valmisteta. Toki, tässähän voisi nyt sitten olla sauma toteuttaa haave. Mikä olisi komeampaa kuin opettaa tytär ajamaan jollain kunnon ysitonnisella? Ei kai tässä nyt perkele mihinkään ysisatasiin tyydytä?

Voi olla kyllä, että jos kakkosritsaan päädyn, kartoitan sellaista valmistusmaa-akselilta Japani-Korea, tylsä pienimuna kun olen.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
valmistusmaa-akselilta Japani-Korea,
Pari syytä mikä kannattaa huomioida noissa Japani-Korea akselin autoissa miks niitä hankkii esim. tyttärelle on se että:

-Niitä pystyy ajaa hyvin lyhyet naiset. Oma naispuolinen tuttavani joka kutsuu itseään persjalkaseks, on 155cm eikä yltäny polkimiin Volkkarissa.
-Noiden ajettavuus on aika tuubaamutta naisille se keveys on se ainoa kriteeri. Harva nainen ymmärtää dynaamisesti ajettavuuden omaavan auton päälle yhtään mitään.
-Sen verran kun noita autoja on ollut niin mikään ei ole mukavempaa kuin saada naisväeltä puhelu:”tässä kolisee joku”. Japanialaiset tuppaa olemaan tavan luotettavia.

Tarkoituksena ei ole tässä dissata naisia vaan tuoda esille heille tärkeitä asioita autoilussa.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Jaahas, mitkä ovat hiljaisimmat kesärenkaat? Nyt alla Michelinin Energy Saverit, mutta ainakin 2 kpl pitäisi uusia, kun pintaa alkaa olla alle 4mm.

Lainaan tätä vaikka hankit jo uutta, mutta itse olen hommannut kahteen aiempaan eri autoon Goodyear EfficientGrip Performancet. Olikohan ekat ykkösversiota ja toiset kakkosmallia. Mutta olivat hiljaiset renkaat aiempiin nähden (Continental ja Michelin). Mutta eipä uutta ja pehmeää rengasta voi verrata loppuun ajettuun koppuraan. Aika usein noissa on rengasliikkeiden sivuilla hiljaisemmat dB-lukemat, mutta nekin on kai vähän niin ja näin.

Taisin sähköautoketjussa miettiä seuraavaa autoa, eli all-in meiningillä täyssähköön vai vieläkö ajaisi yhden polttisauton loppuun. Lopulta polttikseen päädyin. E Mersu 350-diesel ja 9g-tronic automaattilaatikko. Ai että, olen löytänyt valon. En tosin tiedä saako tällaista ajamalla loppuun taviskilsoilla. Hyvä on kyyti ja joku sanoikin, että "aja mitä ajat, mersulla loput".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös