Kyllä sen eron huomaa, kun vaihtaa 340 Nm moottorista 250 Nm versioon. Kuinka paljon se sitten haittaa on kai kiinni siitä kuinka suurten painoarvon sille antaa. Kyllä tuolla 88 KW versiollakin pärjää liikenteessä ja jos ei yritä saada kaksilitraisen fiilistä, niin ei se kulutuskaan mahdottomaksi karkaa. Toki sen eron tuntee, kun esimerkiksi kiihdyttää moottoritielle ylämäkeen. Siinä missä isommalla tuntui että vielä olisi tehoja jemmassa, niin pienemmällä tuntuu että kaikki on otettu irti.
En tiedä millaisiin lukemiin kukakin kaksilirtaisella on päässyt, mutta sekä tavallinen että ureaversio 88 KW/1.6 TDI:stä 7-portaisella DSG:llä ja sedanina ovat 160 000 kilometrin aikana kuluttaneet molemmat sekalaisessa ajossa vähän alle 5,5 L / 100 Km
Seat Altea XL toki on aerodynamiikaltaan eri muotoinen, mutta en kyllä koskaan muista että olisin 110 000 kilometrin kokemuksella päässyt 20. TDI:llä todellisessa kulutuksessa alle kuuden litran vaan enemmin pyörittiin lähempänä seitsemää litraa satasella.