Kaspar11

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Pittsburgh Penguins
Ei kai sillä autolla ole tarve varsinaisesti ajaa sitä yhtä päivää, ottaa vain liikennekäyttöön päiväksi ja homma ok, mistään katsastuksista ei tarvitse murehtia. Ja sama homma sitten vuoden päästä, ottaa takaisin liikennekäyttöön siksi päiväksi kun vie sen romuttamolle.
En toki tarkoittanut 'ajaa' sanan varsinaisessa merkityksessä. Mutta auto pitänee olla katsastettu jotta sen voi ottaa tieliikenne käyttöön siksi yhdeksi päiväksi kun siitä hakee romutustodistuksen?
 
915 690 1033 1723 834

Kaspar11

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Pittsburgh Penguins
'Ajoneuvon voi ottaa käyttöön välittömästi, mikäli määräaikaiskatsastus on voimassa' luki trafin omilla sivuilla, kun koitin ottaa käyttöön kymmenisen vuotta leimaamatta ollutta autoani. En viitsinyt mennä tuosta pidemmälle, testaakseni onnistuuko tuo oikeasti.
 
915 690 1033 1723 834

T1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kolme kovaa
'Ajoneuvon voi ottaa käyttöön välittömästi, mikäli määräaikaiskatsastus on voimassa' luki trafin omilla sivuilla, kun koitin ottaa käyttöön kymmenisen vuotta leimaamatta ollutta autoani. En viitsinyt mennä tuosta pidemmälle, testaakseni onnistuuko tuo oikeasti.
Nykyään liikennekäyttöönotto onnistuu, vaikkei katsastus ole voimassa.
Sillä ei toki liikenteessä saa ajaa ilman katsastusta, käyttö ja liikennekäyttöönotto eivät ole samaa tarkoittava asia.
 
Vasemmistolaisessa maailmankuvassa vasemmistolainen veskari päästäisihelpon vedon keskialueelta sisään ja alkaisi argumentoimaan ettei termi "maalivahti" tarkoita että hänen tulisi estää vastustajan maaliteko eikä tätentehtymaali ollut hänen vikansa, vaikka edellisellä erätauolla kehui miten hienosti torjui vetoja.
@SergeiK

Kaspar11

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Pittsburgh Penguins
Nykyään liikennekäyttöönotto onnistuu, vaikkei katsastus ole voimassa.
Ok. Tämä oli mulle uutta. Eli voin ostaa katsastamattoman raadon naapurin ladon takaa ja ottaa liikennekäyttöön trafin sivuilla päiväksi, sama homma vuoden päästä ja siitä sulattoon ja romutuspalkkio on hanskassa.
 
915 690 1033 1723 834

T1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kolme kovaa
Ok. Tämä oli mulle uutta. Eli voin ostaa katsastamattoman raadon naapurin ladon takaa ja ottaa liikennekäyttöön trafin sivuilla päiväksi, sama homma vuoden päästä ja siitä sulattoon ja romutuspalkkio on hanskassa.
Kyllä, mutta tuo valtiovallan romutuspalkkioon varaama summa ei tule ilman lisämäärärahoja tuonne joulukuulle riittämään.
 
Vasemmistolaisessa maailmankuvassa vasemmistolainen veskari päästäisihelpon vedon keskialueelta sisään ja alkaisi argumentoimaan ettei termi "maalivahti" tarkoita että hänen tulisi estää vastustajan maaliteko eikä tätentehtymaali ollut hänen vikansa, vaikka edellisellä erätauolla kehui miten hienosti torjui vetoja.
@SergeiK

Kaspar11

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Pittsburgh Penguins
Kyllä, mutta tuo valtiovallan romutuspalkkioon varaama summa ei tule ilman lisämäärärahoja tuonne joulukuulle riittämään.
Näinhän se varmaan on, tämä nyt oli lähinnä työpaikan kahvipöytä keskustelu asiaa.. toisen auton päivitys voisi olla edessä, ja sähköpyöräkin ois ostoslistalla..
 
915 690 1033 1723 834

T1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kolme kovaa
Näinhän se varmaan on, tämä nyt oli lähinnä työpaikan kahvipöytä keskustelu asiaa.. toisen auton päivitys voisi olla edessä, ja sähköpyöräkin ois ostoslistalla..
Mulla sama tilanne, mietinnässä tuo sähköpyörä. Olis itse asiassa kaksi palkkioon kelpaavaa hävitystä vailla, mut toisaalta toisessa vielä leimaa jäljellä. Perheeseen edellisessä kampanjassa hommattiin parikin ajoneuvoa noilla hyvityksillä, ihan simppeli oli hoitaa kun autoliikkeille riitti se paperi ja hoitivat byrokratian.
 
Vasemmistolaisessa maailmankuvassa vasemmistolainen veskari päästäisihelpon vedon keskialueelta sisään ja alkaisi argumentoimaan ettei termi "maalivahti" tarkoita että hänen tulisi estää vastustajan maaliteko eikä tätentehtymaali ollut hänen vikansa, vaikka edellisellä erätauolla kehui miten hienosti torjui vetoja.
@SergeiK

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Joko on ensimmäisiä kokemuksia hybridiautoista ja ongelmista? Menikö akut vaihtoon ja mitä maksoi? Mieli tekisi tuollainen hommata, vaan tuleeko kovin kalliiksi rempat? Käytettyä ei varmaan kannata hankkia.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Joko on ensimmäisiä kokemuksia hybridiautoista ja ongelmista? Menikö akut vaihtoon ja mitä maksoi? Mieli tekisi tuollainen hommata, vaan tuleeko kovin kalliiksi rempat? Käytettyä ei varmaan kannata hankkia.
Teoria
Käytännön puolelle lipsahdus:

Eli suomeksi: jos ostat hybridin, autosi arvo romahtaa todennäköisesti todella pahasti silloin kun takuuaika tai -kilometrit alkavat olla täynnä. Parhaimmillaankin tuo on täyttä arpapeliä siinä vaiheessa kun päästään tuonne 200 000 kilometrin tietämille, mikä on lopulta todella vähän henkilöautolle. Tyypillisesti n. 5 vuotta vanha 200 000 km ajettu isohko henkilöauto maksaa sellaiset 10-15 000 euroa, mitä en kuuna päivänä maksaisi vastaavasta hybridistä.
 
Kuten Bat Helvetistä, olen poissa kun aurinko taas saa

All vibes, no tactics

Masentaja

Jäsen
Kaveri on parista Priuksesta korjannut itse akustot kun ollut kuolleita kennoja. Ei mikään ihme temppu ollut. Toki ollut vanhempia laitoksia että en tiedä sitten miten uudemmissa onnistuu.
 
"Jotenkin tulee aina turvallinen olo kun Rantala ja Fonselius on tuomareina, tulee johdonmukaisia päätöksiä ja linja pysyy koko pelin." -Tomek Valtonen

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK (KalPa), Bruins
Minusta näissä akkuasioissa kannattaa muistaa myös se, että mitä enemmän esim. ladattavia hybridejä on, sitä enemmän niitä ajetaan lunastukseen. Pelittäviä akustoja voi siis olla lähitulevaisuudessa hyvinkin saatavilla kolariautoista.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Voisi kai olettaa että kun 'akkuautojen' määrä kasvaa niin tulee markkinoille myös muita vaihtoehtoja korjata kuin merkkihuollon kymppitonnin remppa.
 
Sinettiseuravalmentaja Sihvonen: Päätoimittaja Antti Wennströmin pitää terästäytyä ja laittaa pihalle moderaattoreista kaiken maailman nörttipojat ja ottaa tilalle tormakoita lätkäjätkiä ja medialogiikan vastavuoroisuuden ymmärtäjiä

Siim72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L.A. Kings
Mulla oli auto viikon huollossa kun odotettiin vauhtipyörää saapuvaksi. Huollon aikana auton akku oli tyhjentynyt siten, että ukot löi auton boosterilla Käyntiin. En tiiä oliko niillä jäänyt joku ovi tai kontti auki, kuitenkin vasta vuoden vanha akku. Auto siis seisoi viikon lämpimässä hallissa.

Noh ajelin siinä sitten n. 45min, jonka jälkeen oli pakko rientää asioille. Kahden stopin taktiikalla vikat joulu-ostokset ja sitten himaan. Starttasi näiden stoppien jälkeen normaalisti. Mitä luulette lähteekö aamulla käymään? Huomenna tiedossa pidempää ajoa, mutta jotenkin ahdistaa se hässäkkä jos aamulla ei lähde.. Kerrostalossa asutaan, eli auto on pihalla parkissa eikä mahdollisuutta lataukseen..
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Mulla oli auto viikon huollossa kun odotettiin vauhtipyörää saapuvaksi. Huollon aikana auton akku oli tyhjentynyt siten, että ukot löi auton boosterilla Käyntiin. En tiiä oliko niillä jäänyt joku ovi tai kontti auki, kuitenkin vasta vuoden vanha akku. Auto siis seisoi viikon lämpimässä hallissa.

Noh ajelin siinä sitten n. 45min, jonka jälkeen oli pakko rientää asioille. Kahden stopin taktiikalla vikat joulu-ostokset ja sitten himaan. Starttasi näiden stoppien jälkeen normaalisti. Mitä luulette lähteekö aamulla käymään? Huomenna tiedossa pidempää ajoa, mutta jotenkin ahdistaa se hässäkkä jos aamulla ei lähde.. Kerrostalossa asutaan, eli auto on pihalla parkissa eikä mahdollisuutta lataukseen..
Jos on pari kertaa jo startannut niin tuskin akku on ainakaan täysin kuollut. Vuoden vanha akku ei pitäis mennä rikki vaikka päässyt tyhjentymään.
 

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Bensiiniketjut taas palkitsevat jouluiset autoilijat 10-20 sentin lisähinnalla. Eilen oli ysivitonen pk-seudulla karvan yli 1,30 ja tänään 1,43->. Normitoimintaa pyhien alla, joo tiedän.
 
"Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa!!!"

stunt cock

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
Käytännön puolelle lipsahdus:

Eli suomeksi: jos ostat hybridin, autosi arvo romahtaa todennäköisesti todella pahasti silloin kun takuuaika tai -kilometrit alkavat olla täynnä. Parhaimmillaankin tuo on täyttä arpapeliä siinä vaiheessa kun päästään tuonne 200 000 kilometrin tietämille, mikä on lopulta todella vähän henkilöautolle. Tyypillisesti n. 5 vuotta vanha 200 000 km ajettu isohko henkilöauto maksaa sellaiset 10-15 000 euroa, mitä en kuuna päivänä maksaisi vastaavasta hybridistä.
Tuossa artikkelissa akkupaketti oli mennyt paskaksi, koska vuotanutta eristettä ei ollut korjattu huoltokehoituksista huolimatta. Tämähän on ihan vastaava tilanne, kuin "jakopaan ketju on menossa poikki, mutta jätetään korjaamatta ja myydään vain eteenpäin".

Eiköhän niillä isohkoilla henkilöautoilla muutenkin ala tuossa 200 000 km jälkeen ala olemaan monta pontentiaalista arpakohtaa. En nyt lähtisi liikaa pelkäämään akkupakettien kestävyyttä. Lähinnähän ilmeisesti akkupakettien kapasiteetti ajan myötä heikkeneen, mutta sen kanssa varmaan keskivertoautoilija pystyy elämään.
 
"Tappaa eivät uskalla ja tiineeksi eivät saa." -UKK

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Esimerkiksi Outlanderissa akkutakuu on 8 v / 160000 km ja uuden tarvikeakun vaihtaminen maksaa 4000-5000 euroa, jollei mene takuuseen, eli eipä nuo nyt koneremppoja kummempia ole. Täysin naurettavaa agendajournalismia jälleen nuo nostot. Polttistaustalla ilmeisesti edelleen pusketaan erilaisia juttuja autotoimituksiin.
 
JOE E. TATA! \o/

Tuamas

Jäsen
Tuossa artikkelissa akkupaketti oli mennyt paskaksi, koska vuotanutta eristettä ei ollut korjattu huoltokehoituksista huolimatta. Tämähän on ihan vastaava tilanne, kuin "jakopaan ketju on menossa poikki, mutta jätetään korjaamatta ja myydään vain eteenpäin"
Aa, tässä oli vielä tämäkin kulma, ihmettelinkin miksei valmistaja tullut vastaan, mutta nythän se selvisi.

Perinteistä agendajournalismia ja tämä keissi tullaan nostamaan keskusteluun vielä vuosia, kun puhutaan siitä kuinka kallista akustojen korjaaminen on.

Tosiasiassa suurin osa jo nykyakustoista on moduulipohjaisia, eli voidaan vaihtaa vain vikaantunut palikka, ilman että koko akustoa pitää vaihtaa, jolloin kulu on murto-osa koko akuston vaihdon kulusta.
 
Åja.

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Perinteistä agendajournalismia ja tämä keissi tullaan nostamaan keskusteluun vielä vuosia, kun puhutaan siitä kuinka kallista akustojen korjaaminen on.
Jep, en ole varma monesko kerta tämä jo on kun tuo kyseinen artikkeli linkataan tähänkin ketjuun. Usein kun halutaan korostaa sähköautojen ja akkujen kallista ylläpitoa, tuodaan aina esiin tämä yksi ja sama keissi. Kerran muistan että se tuotiin esiin useana eri keissinä, vaikka kyse oli siitä että siitä samasta tapauksesta oli vain kirjoitettu useassa eri mediassa :)

Tulipa itselle nyt alle eka auto jossa on adaptiivinen vakkari, kun on sellaisesta jo vähän haaveillut. Vähän vaan yllätti miten lähelle edellä olevaa se päästää vaikka etäisyys on säädetty maksimiin. Ei nyt ihan takakontissa kiinni mutta motarinopeuksissa talvikelissä en uskaltaisi edes säätää etäisyyttä pienemmäksi.
 
Jep, en ole varma monesko kerta tämä jo on kun tuo kyseinen artikkeli linkataan tähänkin ketjuun. Usein kun halutaan korostaa sähköautojen ja akkujen kallista ylläpitoa, tuodaan aina esiin tämä yksi ja sama keissi. Kerran muistan että se tuotiin esiin useana eri keissinä, vaikka kyse oli siitä että siitä samasta tapauksesta oli vain kirjoitettu useassa eri mediassa :)

Tulipa itselle nyt alle eka auto jossa on adaptiivinen vakkari, kun on sellaisesta jo vähän haaveillut. Vähän vaan yllätti miten lähelle edellä olevaa se päästää vaikka etäisyys on säädetty maksimiin. Ei nyt ihan takakontissa kiinni mutta motarinopeuksissa talvikelissä en uskaltaisi edes säätää etäisyyttä pienemmäksi.
Minkä merkkinen auto sinulla on?
Itselläni on Volvo ja se ainakin alkaa hidastamaan vauhtia edellä menevän mukaisesti jo hyvissä ajoin ja jos on säätänyt pisimmälle erolle, niin alkaa hidastamaan moottoritiellä jo turhan aikaisin.
 
Savonlinnalaisissa yhdistyy saatanan savolaisuus ja kiero karjalaisuus.

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Montreal Canadiens
Vähän vaan yllätti miten lähelle edellä olevaa se päästää vaikka etäisyys on säädetty maksimiin. Ei nyt ihan takakontissa kiinni mutta motarinopeuksissa talvikelissä en uskaltaisi edes säätää etäisyyttä pienemmäksi.
Olisiko kyseessä kuitenkin human error eli säätö on minimissä vaikka luulet että maksimissa? Ainakin Mersussa ja VAG autoissa tuo toimii mainiosti ja etäisyys on aivan riittävä talvellakin.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Olisiko kyseessä kuitenkin human error eli säätö on minimissä vaikka luulet että maksimissa? Ainakin Mersussa ja VAG autoissa tuo toimii mainiosti ja etäisyys on aivan riittävä talvellakin.
Muutamasta VAG:sta ja Mitsusta kokemusta DCC:sta Ja se pitkä etäisyys on kaikissa ollut kyllä todella pitkä. Vähän ihmetyttää myös siis tuo aiempi viesti.
 
JOE E. TATA! \o/

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
VAGin maksimi on todella piiitkä etäisyys. Harva sellaisella ajaa, ihan perustuen keskivertoautoilijaan. VAGin kahdella minimietäisyydellä tulee ajettua silloin tällöin. Siinäkin ärsyttää eniten auton reagointi väliin tuleviin, ei siellä olla vielä lähelläkään puskuria, väli on useampi auton mitta.
 
”Vittu mitä paskaa, ei voisi vähemmän kiinnostaa.”
-Alexander Stubb 1.11.2011 Pohjoismaiden neuvoston (PN) kokouksesta.-
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy