Olisi auton vaihto edessä ja ensimmäistä kertaa olen miettinyt hommata plug in vehkeen, mutta itsellä ei ole tuon taivaallista hajua, että mitä kaikkea pitäisi ottaa huomioon semmoisesta autosta.
Jonkin verran olen tutkinut ja lueskellut tommoisista autoista ja tullut lukemani perusteella sellaiseen tulokseen, että kilometrit joita pystyy ajamaan pelkällä sähköllä ja mm bensan kulutus eroaa aivan vitusti valmistajien kertomista luvuista ja tietenkin ns huonompaan suuntaan autoilijan kannalta.
Osaisko joku kertoa esim seuraavien taustatietojen pohjalta mitä automerkkejä mun kannattais silmäillä sillä silmällä?
- Ajan vuodessa ehkä noin 25tkm
- Talvisin usemmiten ns kotoo töihin ja töistä kotiin. Työmatka noin 10km ja sekä kotona että töissä latausmahdollisuus
- Kesäsin tulee ajeltua reilusti ja pitkääkin matkaa
- 5:lle hengelle tilat (2aik ja 3lasta), eli farkku tai "katumaasturi"
- maks budjetti about 35tonnia
Jonkin verran nettiautoo pläräilly ja vaihtoehdoiks omilla kriteereillä tulee toyotoja, kia niroo, bmw 2-sarjaa, volkkareita, mersun c350e ja outlandereita. Ainoo vaan, että mikään noista ei oikein kunnolla aiheuta wau-fiilistä. Ehkä mese ja niro on "kiinnostavimmat" Niroja sais käytännössä uusia ja mersuja alle 50tkm ajettuja.
Paljonko esim omasta tolpasta maksaa sähkönä auton akun lataus euroina jne.
Olen pihalla, mutta täällä tuntus olevan tietoa, että kiitos jo etukäteen.