Autoiluketju

  • 3 178 598
  • 18 511

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Tämä on kuitenkin autoilu-ketju. Ainakin itse toivon keskustelua muistakin merkeistä kuin VAG-romuista.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Ootko testannut uudempia 1.6 vagin dieseliä? Onko siis kokemusta näistä?

Minulla oli neljä vuotta Seat Altea XL, jossa oli silloinen 2,0 TDI, joka siis oli 103 kW / 140 Hv / 320 Nm. Nyt on menossa toinen Passat Sedan, jossa on tuo 1.6 TDI 88 kW / 120 Hv / 250 Nm. Ensimmäinen normi ja tämä nykyinen on ureaversio eli AdBluen kanssa. Seat oli 6-vaihteinen "märkä" DSG ja myöhemmissä 7-vaihteinen "kuiva" DSG.
Kuten sanottua niin kyllä tuon väännön eron huomaa liikkuessa ja omaan makuun märkä DSG tuntui toimivan mukavammin kuin nämä kuivat.
Kun olen jo setämiehen ikäinen eikä ole kiire seuraaviin valoihin jonottamaan enkä aamuisin harrasta kehällä kaistapujottelua, niin en ole kokenut että tuo moottori ei riittäisi. Olen ajanut tuota Altea XL:ää myös vanhalla 1.6 TDI 105 Hv koneella ja myös Leonin farkkua saman tehoisella moottorilla ja minun perstuntumallani on selvä ero 105 Hv vs 120 Hv

Kestävyydestä enemmän ajettuina en tiedä mitään, kun uusia olivat eikä 120 000 km mennessä ainakaan ollut mitään vikaa moottoreissa tai vaihdelaatikoissa.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
2.4 litran dieselmoottori included. Ihan keskustelun ytimessä siis. Ja hevosia se 300. Kulutus 2,5 litraa sadalla.

Tuollahan on ilmaista ajaa. Auto ei maksa kuin 70k euroa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: raju
Nyt kun täällä puhutaan kulutuksista, niin minun Toyota Verso 2.0 D4D-koneella vei hiihtolomareissulla auto täyteen lastattuna 5,5 l/100km. Onko tämä paljon vai vähän? En ole dieselillä ajanut vuosikausiin niin ei ole vertailukohtaa.
 

doppelgänger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Minulla hiihtolomareissu Kuopio-Levi meni mennessä 6,08l/100km ja Levi-Kuopio 40min nopeammalla ajalla sekä viikon Levin ajoilla 6,48l/100km. Auto 2016 Audi a4 2.0 tfsi quattro. Minusta varsin hyvä suoritus 252hv nelivetoautolle. Tosin melko köröttelyähän tuo ajo jonossa oli.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Nyt kun täällä puhutaan kulutuksista, niin minun Toyota Verso 2.0 D4D-koneella vei hiihtolomareissulla auto täyteen lastattuna 5,5 l/100km.

Toyotan mittarivirhe pienentää keskikulutusta aika dramaattisesti, kun matkamittari rullaa enemmän kuin kilometrejä todellisuudessa kertyy.

Automaailman suurin mittarivirhe.
 

hege

Jäsen
Saabilla kun tullut pari viikkoa ajeltua, niin ei kulutuksen osalta voi muuta sanoa kuin sen että ainakaan ei tankki ole mennyt tyhjäksi kun parin päivän välein tankkaa eikä bensa todellakaan pilaannu tankkiin...
 

Old Ray

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens
Tuli tuo 1.6 Tdi Passatti koeajettua ja samalla tehtyä kaupat. Kerrassaan mainio auto hinta-laatu-suhteeltaan. Tuo 1.6 on ehdottomasti riittävän tehokas mylly meikäläisen käyttöön. Ei oo edes ostokrapulaa.
 

Jara76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Olen uudet kesänakit hommaamassa tässä kevään aikana. Yhdet mieluisat bongasin, mutta niiden kuormitustunnus ja nopeusluokka olisivat hieman ylöspäin siitä mitä rekisteritodistuksessa lukee tyyppihyväksytyiksi.

Olikohan se niin, että nuo speksit saa kuitenkin nousta edellä mainitulla tavalla ns. parempaan luokitukseen? Jotain tällaista luin netistä, mutta mistään viralliselta taholta en löydä infoa siihen, mitä katsastussetä sitten sanoisi. Toisaalta rengasliikkeen rengashaku antaa autolleni tämän renkaan vaihtoehdoksi, eli luulisi sen olevan ok.

Kuormitusluokka nousisi 84 --> 88
Nopeusluokka nousisi T --> H
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Kuormitusluokka nousisi 84 --> 88
Nopeusluokka nousisi T --> H
Toki saa nousta. Itse en oikeastaan koskaan edes käytä kantavuuden alarajalla olevia.
Onko tosiaan vain yksi rengaskoko mainittu otteessa, lisätiedoissa ei ole lueteltu lisää?
 

Jara76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Onko tosiaan vain yksi rengaskoko mainittu otteessa, lisätiedoissa ei ole lueteltu lisää?
Paperisessa rek.otteessa koon puolesta yksi koko, mutta jostain syystä Trafin sivujen kautta näen kaksi eri rengaskokoa ja siellä itseasiassa myös lukee toisena nopeusluokituksena myös tuo H.

Edit. joo, siellähän se paperisessakin otteessa luki tuo toinen rengaskoko, eri kohdassa vain tosiaan.
 
Viimeksi muokattu:

Escapist

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Colorado Avalanche
Rupesi Skoda Fabia kyselemään huollon perään, kilometrejä takana 117000. Laitoin sitten 3 paikkaan tarjouspyyntöä huollosta ja samalla kyselin jakopään vaihtoväliä kun jäänyyt epäselväksi. Kysely lähti Laakkoselle, Atoylle jota kaveri kehunut sekä HSV Autohuoltoon jossa aiemmin autoa huollattanut. Laakkosen tiesin etukäteen olevan kallein mutta en olisi uskonut että näin iso ero olisi: Laakkonen 510€, Atoy 387€ ja HSV 310€. Kaikki laittoivat erittelyn huollon sisällöstä ja sama setti kaikilla joten eipä kauaa tarvinnut miettiä minne auton vie kun Hsv:sta hyviä kokemuksia jo ennestään. Jakopäähän sain myös vastauksen ja yllätyin että vaihtoväli 240000km tai 6 vuotta.
 

Jaskaseiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue
On tullut aina ajeltua merkkirenkailla. Nyt kesän lähestyessä alkanut kiinnostaa jos kerrankin hankkisi kesärenkaiksi ns halpisrenkaat. Oliskohan Toyo tiresistä mihinkään, tai mistä kenties olisi? Ihan normi perheauto kokoja molemmissa autoissa ja painotus hiljaisissa renkaissa, pito riittää kesällä.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
On tullut aina ajeltua merkkirenkailla. Nyt kesän lähestyessä alkanut kiinnostaa jos kerrankin hankkisi kesärenkaiksi ns halpisrenkaat. Oliskohan Toyo tiresistä mihinkään, tai mistä kenties olisi? Ihan normi perheauto kokoja molemmissa autoissa ja painotus hiljaisissa renkaissa, pito riittää kesällä.
Keskimäärin noissa halpisrenkaissa on huonommat kumiseokset ja se aiheuttaa joko huonomman vierintävastuksen eli polttoaineenkulutus kasvaa tai niiden vesiliirto ominaisuudet ovat sen myötä huonommat, usein molempia.

Jos ei ole pakko olla liikenteessä, jokaisella kelillä niin ajavat varmasti asiansa jos kilometrejä ei tule paljoa.
Mikäli kilometrejä sen sijaan tulee paljon niin kannattaa katsella, niitä A-luokan vierintävastuksen renkaita tällöin polttoaineen kulutus on pienempi.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
On tullut aina ajeltua merkkirenkailla. Nyt kesän lähestyessä alkanut kiinnostaa jos kerrankin hankkisi kesärenkaiksi ns halpisrenkaat. Oliskohan Toyo tiresistä mihinkään, tai mistä kenties olisi? Ihan normi perheauto kokoja molemmissa autoissa ja painotus hiljaisissa renkaissa, pito riittää kesällä.
Minulla oli edellisessä autossa viimeisinä kesärenkaina Toyot, kun rengasliike niitä suositteli. Muuten hyvät, mutta liian äänekkäät. Ja siksi en enää Toyoja osta.
 

444

Jäsen
Sava on ilmeisesti ihan laadukas halpismerkki. Jokin Goodyear-kytkös siellä on taustalla. Omalla kohdalla kilometrejä tulee sen verran paljon, että rengassetti on aika valmis kahden kesäkauden jälkeen. Siksi ei viitsisi niitä kalleimpia aina työntää alle. Tai no, enemmän se on kukkarosta kiinni kuin viitsimisestä.
 

Old Ray

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens
Löytyisikö täältä apua... Mitä minun pitää tehdä, jotta saan Android auton toimimaan 2016 Passattiin? Täytyykö ostaa joku aktivointi erikseen?
 

Särkilauma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, RoKi, Sharks, Lions, Seahawks
Tukeeko puhelin Android autoa? Itse piti odotella jonkin aikaa että Oneplus 5t:lle tuli Android 10 ja sitä myöten Android Auto tuki. Omassa autossa tuo myös vaatii usb-yhteyden.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös