T1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kolme kovaa
No sanoppa ite. Kävin juuri ottamassa kuvan.
Juu ei ole pikselivika. Mitenköhän tuo anturivika tiputtais lukemaa, on kyl aika kaukaa haettu. Ennemmin joku softavika, mikä olis tiputtanu lukeman edellisen huollon tms.mittarilukemiin ton näytön.
 
Vasemmistolaisessa maailmankuvassa vasemmistolainen veskari päästäisihelpon vedon keskialueelta sisään ja alkaisi argumentoimaan ettei termi "maalivahti" tarkoita että hänen tulisi estää vastustajan maaliteko eikä tätentehtymaali ollut hänen vikansa, vaikka edellisellä erätauolla kehui miten hienosti torjui vetoja.
@SergeiK

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Juu ei ole pikselivika. Mitenköhän tuo anturivika tiputtais lukemaa, on kyl aika kaukaa haettu. Ennemmin joku softavika, mikä olis tiputtanu lukeman edellisen huollon tms.mittarilukemiin ton näytön.
Vehon huollossa oltiin sitä mieltä, ettei softalla olisi tässä tapauksessa ehkäpä merlitystä, mutta eiköhän tuo selviä. En tiedä, mistä auto ottaa nuo ajetut kilsat, mutta vaihdelaatikon anturista kaveri epäili vian löytyvän. Ei ollut kuitenkaan koskaan vastaavaan törmännyt. Todella outoa.
 
Kaikki on sallittu sodassa ja rakkaudessa. Paitsi sodassa rakkaus ja rakkaudessa sota. -Juice Leskinen

T1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kolme kovaa
Vehon huollossa oltiin sitä mieltä, ettei softalla olisi tässä tapauksessa ehkäpä merlitystä, mutta eiköhän tuo selviä. En tiedä, mistä auto ottaa nuo ajetut kilsat, mutta vaihdelaatikon anturista kaveri epäili vian löytyvän. Ei ollut kuitenkaan koskaan vastaavaan törmännyt. Todella outoa.
Kilsat jää muistiin ajotietokoneeseen, eli sen takia eppäilen tuon anturin vaikuttavan tähän.
 
Vasemmistolaisessa maailmankuvassa vasemmistolainen veskari päästäisihelpon vedon keskialueelta sisään ja alkaisi argumentoimaan ettei termi "maalivahti" tarkoita että hänen tulisi estää vastustajan maaliteko eikä tätentehtymaali ollut hänen vikansa, vaikka edellisellä erätauolla kehui miten hienosti torjui vetoja.
@SergeiK
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Vehon huollossa oltiin sitä mieltä, ettei softalla olisi tässä tapauksessa ehkäpä merlitystä, mutta eiköhän tuo selviä. En tiedä, mistä auto ottaa nuo ajetut kilsat, mutta vaihdelaatikon anturista kaveri epäili vian löytyvän. Ei ollut kuitenkaan koskaan vastaavaan törmännyt. Todella outoa.
Marmorin huollossa moni muukin vika tulee täysin uutena huollon kavereille ja ikinä ei ole kuultukaan vastaavista, varsinkin silloin jos kyseessä on takuunalainen korjaus.
 

valkeaori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins

Veijari

Jäsen
Eilen näin, kun eräs rouva tuli paikalliselle Nesteelle ostamaan itselleen autopesun. Myyjä tiskillä vielä muistutti rouvaa, että harjaattehan autonne lumesta. Rouva siihen, että ei ole lunta kuin vähän lokasuojien päällä. Jäin katsomaan kun rouva istui autoonsa (uudehko A-mersu), jonka katolla oli sellainen 20-25cm lumipatja, että pyyhkiikö se sen ennen kuin ajaa autopesulinjalle. No ei pyyhkimyt. Ei siinä, siellähän ne lumet sulaa mutta ei paljoa ole pesuaineesta hyötyä joka ruiskutetaan lumen päälle. Ehkä tarkoitus olikin vain saada auto puhtaaksi lumesta?
Liikenteessä näitä igluautoja näkee kyllä ihmeellisen paljon. Sitten kun painellaan moottoritielle niin sinnehän ne lumet lentää takana ajavan päälle.
 
Matti Nykänen Iltasanomissa 28.1.1992 "Viina oli viedä minut"

macnevis

Jäsen
Suosikkijoukkue
...
Eilen näin, kun eräs rouva tuli paikalliselle Nesteelle ostamaan itselleen autopesun. Myyjä tiskillä vielä muistutti rouvaa, että harjaattehan autonne lumesta. Rouva siihen, että ei ole lunta kuin vähän lokasuojien päällä. Jäin katsomaan kun rouva istui autoonsa (uudehko A-mersu), jonka katolla oli sellainen 20-25cm lumipatja, että pyyhkiikö se sen ennen kuin ajaa autopesulinjalle. No ei pyyhkimyt. Ei siinä, siellähän ne lumet sulaa mutta ei paljoa ole pesuaineesta hyötyä joka ruiskutetaan lumen päälle. Ehkä tarkoitus olikin vain saada auto puhtaaksi lumesta?
Liikenteessä näitä igluautoja näkee kyllä ihmeellisen paljon. Sitten kun painellaan moottoritielle niin sinnehän ne lumet lentää takana ajavan päälle.
Onhan tuossa huumoriarvoa kerrassaan. Haluaisin nähdä miten rouvan auton ovet/ikkunat tms toimivat tänä aamuna jos eilen käynyt pesettämässä ja ei kuulostanut siltä, että säilyttää tai edes kuivattaa autoaan missään lämpimässä :D
 
Jaska, parveke auki!

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Linkissä Länsi-Uudenmaan poliisin twitter -tilin kuva ”igluautosta”, joita valitettavasti näkee kovin usein. Tämä on kyllä itselleni jotenkin täysin käsittämätön ilmiö. Etenkin tuollainen kuvan kaltainen suoritus, jossa edes tuulilasia ei ole putsattu lumesta. Ihmisten laiskuutta ja tyhmyyttä ei pidä kyllä ikinä aliarvioida.
Jos on varaa ostaa Mersu, luulisi olevan myös varaa ostaa lumiharja. Positiivista jos poliisi pysäyttää näitä sankareita ja antaa sakot.
Liikenteessä näitä igluautoja näkee kyllä ihmeellisen paljon. Sitten kun painellaan moottoritielle niin sinnehän ne lumet lentää takana ajavan päälle.
Jep, ei edes ikkunoiden putsaaminen riitä vaan pitäisi jaksaa katoltakin lumet tiputtaa. Aika perusjuttuja, mutta yllättävän monelle ilmeisesti ylivoimaisia asioita.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Ei ole Purkan Jauhajan autoprojekti mennyt vielä maaliin. Yhden varsin hyvän 2016 vuoden Octavian kävin koeajamassa ja olisin sen kyllä ottanut, mutta mietin asiaa yön yli ja sinä aikana auto oli myyty jollekin toiselle. Tänään olisi tarkoitus käydä ajamassa saman vuoden Golffi.

On muuten aika paljon webastollisia autoja myynnissä täällä pääkaupunkiseudulla. En ole tuota miettinyt, mutta varmaan aika hyvä lisävaruste kun suuri osa pysäköi kadunvarteen.
 
Burkan Bauhaja, Demolition Grinder

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
On muuten aika paljon webastollisia autoja myynnissä täällä pääkaupunkiseudulla. En ole tuota miettinyt, mutta varmaan aika hyvä lisävaruste kun suuri osa pysäköi kadunvarteen.
Kuuluu lisävarusteena siihen osastoon, että kun kerran hankit webastollisen auton, niin et sitten oikein osaa enää olla ilman. Tai et halua ainakaan. Kauko-ohjaus tuo vielä huomattavasti lisää mukavuutta. Pelkässä lyhyessä kaupunkipyörittelyssä toki voi akun riittävyys tulla ongelmaksi.
 
"Varmistaaksemme mahdollisimman korkeatasoiset keskustelupalstat,
emme valitettavasti myöntää kirjoitusoikeuksia automaattisesti kaikille hakijoille" -Modet

doppelgänger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kuuluu lisävarusteena siihen osastoon, että kun kerran hankit webastollisen auton, niin et sitten oikein osaa enää olla ilman. Tai et halua ainakaan. Kauko-ohjaus tuo vielä huomattavasti lisää mukavuutta. Pelkässä lyhyessä kaupunkipyörittelyssä toki voi akun riittävyys tulla ongelmaksi.
Tähän vastauksena ylläpitolaturi. Itse juuri 10a Defan laturin laitatin ja ei tarvitse enää nurkka-ajossakaan miettiä akun riittävyyttä. Latailee kotona 2h ajastimella silloin tällöin akkua niin huoletta voi webastoa huudattaa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
On muuten aika paljon webastollisia autoja myynnissä täällä pääkaupunkiseudulla. En ole tuota miettinyt, mutta varmaan aika hyvä lisävaruste kun suuri osa pysäköi kadunvarteen.
Se on juurikin näin. Aina lämmin moottori ja sisätila kun lähdössä. Mun 2015 Golffin Webasto lämmittää sisätilaa jo hyvin vartissa, joten voi todella myöhäänkin laittaa päällä jos on kohta lähdössä.
Kun toinen auto on Defalla ja kaapelilla ja kellolla niin ei se ole ikinä kohdillaan nyt kun sillä ei ajeta joka aamu samaan aikaan töihin. Eikä sitä jaksa käydä piuhottaa/muuttaa kelloa ulkona päivittäin. Toki sitä voi ja ehkä kannattaakin pitää letku kiinni ja lämmittää kerran vuorokaudessa.

Ei ole Webaston voittanutta ja en todellakaan osta autoa enää ilman sitä. Olisi mullakin tolppa mutta en edes harkitse sen käyttöä. Tämän lisäksi vielä kadunvarsilämmitykset, työpaikalla lämmitykset jne.

Tuohon vielä että auto katoksessa niin ei ole lumiongelmaa eikä ikkunoiden jäätymistä kuin vähän takalasista. On se autoilu mukavaa.
 
Viimeksi muokattu:
”Vittu mitä paskaa, ei voisi vähemmän kiinnostaa.”
-Alexander Stubb 1.11.2011 Pohjoismaiden neuvoston (PN) kokouksesta.-

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Tähän vastauksena ylläpitolaturi. Itse juuri 10a Defan laturin laitatin ja ei tarvitse enää nurkka-ajossakaan miettiä akun riittävyyttä. Latailee kotona 2h ajastimella silloin tällöin akkua niin huoletta voi webastoa huudattaa.
Juu toki näin, viittasin lähinnä tuohon kadunvarsipysäköintiin, jossa Webasto erikoisen kätevä (ja jolla varmaan jonkinlainen yhteys myös kaupunkipyörittelyyn ajoprofiilina).
 
"Varmistaaksemme mahdollisimman korkeatasoiset keskustelupalstat,
emme valitettavasti myöntää kirjoitusoikeuksia automaattisesti kaikille hakijoille" -Modet

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tähän vastauksena ylläpitolaturi. Itse juuri 10a Defan laturin laitatin ja ei tarvitse enää nurkka-ajossakaan miettiä akun riittävyyttä. Latailee kotona 2h ajastimella silloin tällöin akkua niin huoletta voi webastoa huudattaa.
Molempiin autoihin laitatin Defan 10A laturin Webaston kaveriksi. Voi olla sinisen valon tarttuminen kylmään akkuun näillä pakkasilla vain aika verkkaista.
 

Janatuine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjoinen
Onhan tuossa huumoriarvoa kerrassaan. Haluaisin nähdä miten rouvan auton ovet/ikkunat tms toimivat tänä aamuna jos eilen käynyt pesettämässä ja ei kuulostanut siltä, että säilyttää tai edes kuivattaa autoaan missään lämpimässä :D
Villi arvaus,kyseessä ollu työsuhdeauto ja harjata ei oo viittiny. Jos jäätyy kiinni voi soittaa Veholle, "ovet ei toimi".
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Meillä oli 2007 330xd bemarissa Defan ylläpitolaturi tuossa 5-10 vuotta sitten. Johtui pitkälti siitä että sen bemarin jälkiasennettu Webasto ryppyili ja veti välillä jo 20min lämmityksellä niin ettei auto käynnistynyt. Tämä yhdistettynä siihen että silloin oli hetki kun autolla ajettiin vain nurkka-ajoa niin ei ehtinyt akkukaan kunnolla latautua.
3.0 Diiselihän ottaa käynnistysvirtaakin jo aika paljon joten akun varaus pitää olla kohdillaan aina.

Aika dyyrishän tuo oli asennettuna. Halvemmalla pääsee kun hakee laadukkaan CTEK:in, sellainen mulla nyttenkin tuolla kaapissa jos kokee että akut tarvitsee latinkia eikä ajele tarpeeksi.

Tämä malli ja toimii pakkasessakin hyvin ja lataa nopeasti.
 
”Vittu mitä paskaa, ei voisi vähemmän kiinnostaa.”
-Alexander Stubb 1.11.2011 Pohjoismaiden neuvoston (PN) kokouksesta.-

macnevis

Jäsen
Suosikkijoukkue
...
Itse olen hybrid XC60:n lämmitintä käyttänyt lyhyelläkin matkalla huolettomasti, kun oma logiikka sanoo, että se virta tulee akuista ja lämmittimen päälle laiton jälkeen myös auton latauspiste lähtee käyntiin.

Onko logiikkani oikea vai onko jollain kokemusta hybridiautoista ja lämmittimen käytöstä, eli onko riskiä käyttää lämmitintä vaikka ajelisin vain päiväkodille ja takaisin? Toki kyseessä on työsuhdeauto, niin hyytyminen ei olisi katastrofi, mutta vituttaisihan tuo.
 
Jaska, parveke auki!

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Itselle muodostunut Webastolla aika vakioksi tuo noin 10-20min lämmitys vain, se tuntuu jo näilläkin pakkasilla sisätiloissa eikä tarkoitus ole saunalämpötiloihin päästä kun talvirotsissa istuu kuitenkin sisään.
Moottorikin ehtii tuossa lämmetä niin että lämpöviisari on jo ensi metreistä alkaen paljon ylempänä kuin kylmäkäynnistyksessä olisi pitkään aikaan taajamassa.
 
”Vittu mitä paskaa, ei voisi vähemmän kiinnostaa.”
-Alexander Stubb 1.11.2011 Pohjoismaiden neuvoston (PN) kokouksesta.-

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Juu eikä tuo BMW:n tehdasasennettu webasto taida edes lämmittää kuin sisätiloja. Kiltisti on lähtenyt silti käyntiin, tänäänkin 22 pakkasasteesta näytti vaimo sen tulille vetävän.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ylläpitolaturi ei ole huono siinäkään mielessä, että maailman pelastamisen nimissä nämä uudehkot autot eivät enää välttämättä pumppaa akkua täyteen virtaa käydessä ollessaan. Tuleehan siitä varmaan gramma säästöä päästöissä, kun viimeisiä amppeeritunteja ei turhaan ahdeta akkuun.
 

ace

Jäsen
Ei vittu tämä yksityisautoilun rankaiseminen Suomessa. Perusperiaate on hyvä, ilmastojutut ja päästöjen vähennykset, en ole ollenkaan eri mieltä niistä.

Mutta jos ja kun Trafi (valtion virasto) julkaisee näitä höpöjuttuja, silloin pitää olla huolissaan. En usko ollenkaan että yksityisautoilun vähentäminen olisi noin yksinkertaista, tai varsinkaan tehokasta ilmastonmuutosta ajatellen.

Harvoin, mutta juuri nyt toivon että suomalaiset olisivat hieman aktiivisempia nousemaan barrikaadeille.
 
... päässä kasvaa pensas ja herneet puhuvat!

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Itse olen hybrid XC60:n lämmitintä käyttänyt lyhyelläkin matkalla huolettomasti, kun oma logiikka sanoo, että se virta tulee akuista ja lämmittimen päälle laiton jälkeen myös auton latauspiste lähtee käyntiin.

Onko logiikkani oikea vai onko jollain kokemusta hybridiautoista ja lämmittimen käytöstä, eli onko riskiä käyttää lämmitintä vaikka ajelisin vain päiväkodille ja takaisin? Toki kyseessä on työsuhdeauto, niin hyytyminen ei olisi katastrofi, mutta vituttaisihan tuo.
Tämähän riippuu autosta, kun on autoja, joissa on enemmän sähköistä voimalinjaa ja avustamassa polttomoottori - ja sitten toisinpäin. Esimerkiksi Outlanderissa tai Amperassa kaikki käynnistysvirta ja ajovirta kaupungeissa (Amperassa taitaa muutenkin) kulkee sähköisen voimalinjan kautta ja esimerkiksi lämmitys ajoakun virralla. Jossain muussa voi olla "normaali" 12 V, minkä kautta mennään.
 
JOE E. TATA! \o/
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy