Toinen juttu on auton varusteiden listaaminen, oikean korimallin ilmoittaminen jne.. Ei sen luulisi olevan niin iso vaiva listata edes ne tärkeimmät varusteet.
Kuulemma Konalan Autokeskus on tosi hyvä paikka.Juttelin vielä tänään huollon tyypin kanssa. Mainittuun Qashqaihin tuon CVT-öljynvaihdon voi kuulema tehdä käytännössä vain Nissanin omassa huollossa, on sen verran erikoisemmat välineet vaativa operaatio hänen mukaansa. Tai ainakaan ei ihan joka korjaamolta noita löydy, kertoi hän.
Yhdessä tuossa vielä kun keskusteltiin, niin tultiin molemmat siihen johtopäätökseen, että ei ole kiirettä vaihdolle ja voin odotella seuraavaan määräaikaishuoltoon asti (ja mennä sitten Nissanin omalle pajalle). Pitänee vielä jossain kohtaa kysäistä Nissanin huollosta mielipidettä, mutta eiköhän tuolla mennä nyt toistaiseksi.
Vantaa on kyllä säälittävä kaupunki. Rakentaa uusia asuinalueita sillä ajatuksella, että ihmisillä ei ole autoa, vaikka tilaa olisi vaikka kuinka. Helsingissä autottomuuden ymmärtää, kun kaupunkirakenne on niin tiheä jo ennestään ja tonttimaa on tiukassa, mutta säälittävää, että tällainen lähiökaupunki matkii sitä. Se unohtaa juuri siinä ne vahvuutensa, joita sillä on. Espoo on jo ajat sitten ymmärtänyt tämän oikein, mutta tämä saatanan tyhmä punapiiperömamulähiökaupunki ei sitä tajua. Kunhan tuossa vitun paskaläjässä ei tarvitsisi ikinä asua. Mieluummin sitten vaikka maalaiskuntiin.
Kouvolalainen, joka asuu Helsingin slummissa, niin ymmärrän hyvin että on paha olla. Ps. Rahalla sen parkkipaikan saa Vantaallakin.
Kiitän erittäin hyvästä ja antoisasta kontribuutiosta tähän keskusteluun. Ja olen pahoillani, että loukkasin jonkun vantaalaista sydäntä ja kotiseututunnetta. Luulin ettei sellaista ole olemassakaan, mutta olin väärässä.
Vantaallahan slummeja ei juuri erotella.
Sun ensimmäinen viesti olikin todella faktapitoinen ja asiallinen. Eiku.
Jos nyt asiaa pohtii, niin samaa mieltä ainakin tällä hetkellä, että hölmöä kaavoittaa asuinalueita vähäisillä parkkipaikoilla. Toisaalta jos miettii 10-20 vuoden päähän, niin veikkaisin auton omistamisen vähentyvän. Joka tapauksesssa poliitikkoja tuosta tulee syyttää.
Ja mulle on ihan sama mitä mieltä olet Vantaasta. Mielummin lapseni täällä kasvatan kuin siellä Maltsussa, jossa lähikaupassa käydessä joutuu hätistellä nistit pois ja väistellä juopporinkiä. Tosin ehkä kouvolalaiselle tuo tuntuu kotoisalta.
Vantaa ja Kouvola tappeli, kumpi voitti? No Popparit esiin -ketju!
Vai kannattaako satsata muutama tonni johonkin kymmenen vuotta vanhaan ja rukoilla ettei siihen tule mitään normaalista kulumisesta poikkeavaa vikaa? Vai pitäisikö näin avuttoman tyytyä joukkoliikenteeseen muiden köyhien kanssa?
Kaveri on käyttänyt jo muutaman viimeisimmän autonsa kanssa turkulaista autoliikettä välittäjänä. Kaikki noista uusista kärryistä on tullut ruotsista.Mitenkäs tuo auton tuonti Ruotsista/Saksasta nykyään? Oletteko hoitaneet kaiken itse vai käyttäneet jotain välittäjää? Entä miten rahoitus/autolaina näissä hoituu parhaiten?
Onko palstaveljillä tuoreita kokemuksia?
Vähän googlaillut näitä ja hyvän Mersun/Audin/yms saisi budjetilla: auto 20 000e + verot (5000-7000e) + muut kulut 1000-2000eur
Omaa rahaa+nykyisen auton myynti n. kymppitonni.
Itse kyllästyin siihen auton arvonalenemiseen ja huoltokuluihin ja sen takia liisarilla on menty jo 4 vuotta. Nyt tosin 4 vuoden sopimus XC60 plugarista.
Oletko excelöinyt rahanmenoa?
Leasing toki kustannuksiltaan ennalta-arvattava ja siten helppo, mutta kuinka suhteutuu loppupeleissä kuluiltaan vs. ostaminen (käteinen/rahoitus)?