Mihin tämä "ei saa tehdä" siis perustuu?
No kaikkeehan täällä vastustetaan. Taisi Hanhikiven ydinvoimalakin saada kunnon vastustusta aikaan
Mihin tämä "ei saa tehdä" siis perustuu?
Hanhikiven vastustus ei taida kaikilta osilta olla ympäristöperusteista, joten vastustus on ymmärrettävää.No kaikkeehan täällä vastustetaan. Taisi Hanhikiven ydinvoimalakin saada kunnon vastustusta aikaan
Onhan se kaasuautokin polttomoottorikäyttöinen. Polttoaineena on kaasu bensiinin asemesta. Ja nimenomaan bensiinin, tai ainakin olettaisin kaasumoottoreiden olevan otto-moottoreita eikä dieselmoottoreita.@sampio, sinä kun kaasuautolla olet ajanut, niin onko tuossa tehon puolesta mitään eroa polttomoottorilla toimiviin vehkeisiin? Tai huomaako ajossa mitään konkreettista eroa.
Kaasu voisi olla hyvä vaihtoehto meille myös.
Ovat käytännössä aina, koska diesel-kaasu-yhdistelmässä palaisi koko ajan myös dieseliä kaasun polton ohella. Jopa puolet-puolet -suhteella. Eli siis ei ole millään lailla järkevä combo.Ja nimenomaan bensiinin, tai ainakin olettaisin kaasumoottoreiden olevan otto-moottoreita eikä dieselmoottoreita.
Onhan se kaasuautokin polttomoottorikäyttöinen. Polttoaineena on kaasu bensiinin asemesta. Ja nimenomaan bensiinin, tai ainakin olettaisin kaasumoottoreiden olevan otto-moottoreita eikä dieselmoottoreita.
Meni mullakin läpi seulan, kun jotenkin automaattisesti mielsin ehkä edellisen Niilon viestin perusteella jo, että puhutaan bensa/dieselautoista vrt. kaasu.No näinpä tietenkin. Onneksi @sampio ymmärsi mitä hain takaa. Mutta myönnetään, typerä moka.
Mitäs väliä niillä sähkölämmittäjillä on, nehän ovat yhtä paha kansanosa kuin dieselautoilijat. Raippaa vaan.Onko palstalaisilla arvauksia miten tulevaisuudessa, sähköautojen määrän lisääntyessä, tullaan kompensoimaan polttoaineista kerätyt verot? Yksi helppo tapa on tietenkin käyttövoimavero, mutta sen ongelmana on se, että siihen ei vaikuta ajetut kilometrit. Kilometriperusteinen vero taas olisi helpointa kerätä verottamalla sähköä, mutta tämä olisi katastrofi varsinkin niille, joiden koti lämpiää sähköllä. Ehkä autoihin tulee joku seurantalaite, jonka perusteella maksetaan veroa?
Pohjois-Latvian tiet oli nyt ja kolme vuotta sitten kurjassa kunnossa. Via Baltica on läppä jota eivät kai viitsi enää mainostaa. Ruuhkaa ja rekkajonoja.
Virossa onkin sitten jo paremmat tiet ja joka kesä rempataan ja lisätään nelikaista osuuksia pääreiteillä, Tallinnasta Narvaan, Tarttoon ja Pärnuun.
Latvialaisille voisi vielä kaataa lisää paskaa niskaan paikallisten rekkakuskien typeryydestä. Juhannuksen aikaan ajelin Pärnusta Tallinnaan. Edellä kolme latvialaista rekkaa peräkkäin. Reitillä (90km/h) on joitain ohituskaistaosuuksia. Ja aina viimeinen latvialainen rekka yrittää edellisestä ohitse ohituskaistaa pitkin. No, eihän se rekka kulje yhtään kovempaa kuin muut koska kaikki painaa rajoitinnopeutta! Vittu mikä pahvi! Ja tämän perseilyn seurauksena ei niistä rekoista päässyt ohi henkilöautotkaan.
Tuota ollaan jonkin verran kelailtu, mutta päädyimme nyt automaatilla aloittamaan ja mahdollisesti reilusti ennen inssiä mietimme uudelleen, josko mahdollisesti joku kaveri lainaisi autoaan vaikka päikseen. Harjoittelu automaatilla on kuitenkin minunkin mielestäni turvallisempaa ja jouhevampaa, ja sitten kun on pelisäännöt selkeämpi ja liki vuosi ajokokemusta, on mahdollisuus treenailla manuaalin kanssa. Jos siis edes otetaan manuaalia, koska uusista autoista taitaa jo suurin osa olla automaatteja ja itse en ainakaan enää manuaalia osta, ellen johonkin harrasteautoon haksahda joskus. Sähköautoja kun kuitenkin enemmän ja enemmän markkinoille tulee ja todennäköisesti tytärkin sellaisella tulee pääosin ajamaan aikanaan, ei niissä vaihdekeppiä enää vatkata.Ajo-opetus automaatilla on vieläkin sellainen tympeä kokonaisuus. Se on nykypäiväistä ja omasta mielestä turvallisempaa. Tuloksena kuitenkin merkintä ajokorttiin. Pitäisi olla varma, ettei tarvitse jatkossa manuaalia ajella. Päädyimme vaihtamaan toisen auton manuaaliksi opetusajaksi, että saa sitten kulkea ilman rajoitteita jatkossa.
Juuri tuo yksilö voi olla täysi pommi tai erinomainen valinta, enkä ainakaan itse uskalla lähteä suosittelemaan tai teilaamaan. Käy testaamassa, tarkasta huoltohistoria, kahlaa VAG-areenaa ja toivo parasta, näin mä ainakin tein. Lisäksi otin yhteyden yhteen ammattilaiseen, jolta Golfini osalta sain vahvistuksen sille, ettei seiskasukupolvi ylipäätään kuulu enää vaaravyöhykkeeseen.Osaako joku jeesata tässä esim. kertomalla onko tuo täysi pommi?
No siis se mitä tiedän aiheesta on, että pienempien TSI-koneiden, eli siis käytännössä 1,2- ja 1,4-litraisten moottorien, kohdalla ongelma on ollut jakoketjujen "venyminen" eli jossain kohtaa ketju skippaa rattaan hampaan. Tämän aikalailla paskoo koko moottorin. Oma muistikuvani sai tukea tuossa hieman selaamalla, että nämä ongelmat olisivat saaneet huomiota osakseen jossain vuosina 2010-2012, kun maahantuoja myönsi ne tyyppivioiksi. Niinpä vuoden 2014 kohdalla voisi olla jo suht luottavainen.Juuri tuo yksilö voi olla täysi pommi tai erinomainen valinta, enkä ainakaan itse uskalla lähteä suosittelemaan tai teilaamaan. Käy testaamassa, tarkasta huoltohistoria, kahlaa VAG-areenaa ja toivo parasta, näin mä ainakin tein. Lisäksi otin yhteyden yhteen ammattilaiseen, jolta Golfini osalta sain vahvistuksen sille, ettei seiskasukupolvi ylipäätään kuulu enää vaaravyöhykkeeseen.
Saako tiedustella vuosimalleja?Ajelin työkseni viisi vuotta VW Caddyllä vähän reilu 100tkm per vuosi. Autot olivat molemmat 2.0TDI+DSG. Tässä oli käsittääkseni tämä märkäkytkin. Ei yhtään vaihdelaatikkoon liittyvä ongelmaa koko aikana. Kaverilla taas samoissa hommissa 1.6TDI+DSG, joka taas oli käsittääkseni sillä kuivakytkimellä. Sanoi poks jo takuuaikana.
Omat oli 2012 ja 2015, kaverin muistaakseni 2013, muuta en sano varmaksi. Saattoi olla 2014.Saako tiedustella vuosimalleja?
Yleisellä tasolla 2009-2012 oli isoimmat TSI ongelmat.VAGista puheen ollen, mihinkäs vuosimalliin asti ne TSI+DSG -ongelmat oikein jatkuivat? Nehän ovat (kaiketi) jo taakse jäänyttä elämää, mutta uskaltaako/kannattaako rahojaan laittaa kaasu-Passattiin vm. 2014? Kävin kurkkimassa tuollaista, ja noissa on ihmeen hyvän kokoinen kontti ja hinta on ehtinyt pudota jonkin verran. Hinnan kehityksen ja yleisen kunnon välinen sweet spot tuntuisi olevan yli 100tkm mutta alle 150tkm ajetuissa autoissa, kuten tämä:
Volkswagen Passat Variant Comfortline 1,4 TSI EcoFuel maakaasu 110 kW (150 hv) DSG-automaatti *Rahoituskampanja 3,95%* *** Korko 3,95 % * Farmari 2013 - Vaihtoauto - Nettiauto
Nyt myynnissä Volkswagen Passat Variant Comfortline 1,4 TSI EcoFuel maakaasu 110 kW (150 hv) DSG-automaatti *Rahoituskampanja 3,95%* *** Korko 3,95 % * , 122 000 km, 2013 - Tampere. Klikkaa tästä kuvat ja lisätiedot vaihtoautosta.www.nettiauto.com
Osaako joku jeesata tässä esim. kertomalla onko tuo täysi pommi?
Tähän samaan olen itsekkin kiinnittänyt huomiota. Toinen juttu on auton varusteiden listaaminen, oikean korimallin ilmoittaminen jne.. Ei sen luulisi olevan niin iso vaiva listata edes ne tärkeimmät varusteet.Täytyy kyllä taas ihmetellä kuinka vaikeaa ihmiset osaavat autonsa myymisestä tehdä. Surffailen ihan huvikseni paljon eri sivustoja autojen muodossa ja pakko se on ihmetellä, kuinka ihmiset sahaavat omia oksiaan paskoilla ilmoituksilla. ...