Sanainen arkku
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Kiinnostaisi mukava ajaminen uudehkolla autolla, ja olen katsonut Delta Driven olevan "yksityisleasingeista" edullisin. Siitä en nyt tiedä onko tuo varsinaisesti leasingia kun kyseessä on jonkinlainen rahoitusjärjestely. Kuukausittain summan perusteella edullisempaa olisi hommata auto vain rahoituksella, mutta silloin jää ilman mielenrauhaa siitä, että autosta pääsee myös eroon ilman persnettoa.
Millaista järjestelyä suosittelette? Olen katsonut noita missä kuukausittainen hinta olisi rapiat 300 euroa. Toki voisi hankkia myös tonnilla jonkun vanhan ritsan vuoden leimalla, mutta silloin jää vaille mukavuutta ja painajaismaista jos auto hajoaisikin tielle. Vai kannattaako satsata muutama tonni johonkin kymmenen vuotta vanhaan ja rukoilla ettei siihen tule mitään normaalista kulumisesta poikkeavaa vikaa? Vai pitäisikö näin avuttoman tyytyä joukkoliikenteeseen muiden köyhien kanssa?
Muutin vastikään itäiseen Helsinkiin ja on ihan uskomattoman paljon kaikennäköistä nitkuttelijaa ja kitkuttelijaa ja muuta röhkijää metrossa jo ennen Herttoniemeä, joten yksityisautoilu houkuttelee.
No mulla olisi sulle ratkaisu jota ei tuossa mainittu: vanha, tervepeltinen japsi.
Ei kuulu mihinkään noista.
Itselläni, koronatarpeisiin hankittu muuten, 2002 mallin Micra "isolla" koneella. Ei säry kuin törmäilemällä. Ei turhia sähköjä = sähköt toimii. Umpiot lasia = valot olemassa. Tavaratilassa kuskattu juuri pakastin, kun perheen sedaniin ei mahtunut sisälle luukuista.
Voin myydä tai liisata, miten vaan. Uuden auton mukavuuksia et saa, mutta täysin yluarvostettuja ne ovatkin.
Parasta autoilussa on yksityisyys ja vapaus. Sen saavuttaa tonnillakin. Pahinta on muut tielläliikujat, ja niitä ei vältä uudellakaan autolla. No, oikeasti pahinta ovat kustannukset, ja juurikin tuollainen vanha pieniruokainen, ketjukoneinen perusjapsi minimoi ne.