Perstuntumalta ja tarkistamatta luulen että tuon ikäiset Hiluxit, Rangerit, Amarokit jne, eivät ole myytävänä kymppitonnilla. Ehkä.
Amarokia ja Rangeria näyttäs saavan tuonikäisenä 12-13000 euroon kohtalaisen kuntoisena. Hiluxit vähän kalliimpia.
Perstuntumalta ja tarkistamatta luulen että tuon ikäiset Hiluxit, Rangerit, Amarokit jne, eivät ole myytävänä kymppitonnilla. Ehkä.
Ok, oli mielikuva että ovat tuostakin kalliimpia. Eli kyllä nimim @sampio saattaa hyvinkin löytää jonkun helmen sopuhintaan.Amarokia ja Rangeria näyttäs saavan tuonikäisenä 12-13000 euroon kohtalaisen kuntoisena. Hiluxit vähän kalliimpia.
Jep, katsastelin jo sen verran, että +- 10k€ ja ikävuotta olisi mahdollinen hiukan merkistä ja kilometreistä riippuen.Ok, oli mielikuva että ovat tuostakin kalliimpia. Eli kyllä nimim @sampio saattaa hyvinkin löytää jonkun helmen sopuhintaan.
Oikealla kaistalla madelleen autoletkan ohitettuani siirryin itse oikealle kaistalle ja laitoin vakkariin 115 km/h. Tantta pyyhkäisi ohi niin kovaa kuin Yariksesta irtosi, vaihtoi kaistaa eteeni niin läheltä kuin mahdollista ja moottorijarrutteli sitten vauhdin alle sataseen. Hetken ihmeteltyäni tilannetta nostin vauhdin takaisin vakkarinopeuteen ja menin ohi. Tässä vaiheessa tantta oli vaipunut ajatustensa syövereihin ja jatkoi matkaansa mitään näkemättömin katsein vaihtelevalla 90-100 km/h nopeudella valuen välillä oikean reunan heräteraidoille.
Jos nyt jatketaan kitinää tietyistä autoilijatyypeistä, niin vituttaa kuskit joilla ei ole logiikkaa nopeuksissa.
Janatuine tarkoitti varmaankin sitä, että 2+3 ei natsaa pakuksi, vaan menee henkilöautoksi, jolloin vero on se n. 1000e, kun mulla ei C1 ole kortissa. Tsekkasin sen kyllä, ja periaatteessa yhden vuoden verohyödyllä voitaisiin jo vaimon kanssa hommata molemmatkin C1, jos tilanne eskaloituu siihen suuntaan, että tuollainen 2+3 tulee hommattua. Toki massan mukana myös kulutus kasvaa. No, ehkä ensihätään kuitenkin hommaan jonkun halvan kaksipaikkaisen,e sim. Hilux pakuna on rapiat 400e, mikä ei enää ihan älytön summa ole.2+3 pakuna 1000€ vero?
Nyt on melko paksua, 150€ on vero maksimissaan jos on pakettiauto.
Sulla meni varmaan homma sekaisin, koska henkilöautona tuo vero on +700€ riippuen kokonaispainosta.
E. Esim Amarokissa (2+3) dieselveron osuus on n.90€ vuodessa.
Ei taida saada näitä 10v vanhoja avolavoja kuorkiksi pl. jenkit? Näissä uusissa rangereissa, virontoyotoissa, amarokeissa jne. kevytkuormureissa taitaa vuosittainen vero jäädä satasen pintaan. Toki uudetkin joutuu katsastamaan vuosittain ja kärrynvetoon joutunee herkästi ajamaan c1e:n? Uuden hankinnassa säästää veroissa tukon rahaa, mutta kuorma-automuutos haukkaa siitä sen viitisen tonnia. Kyllä 5-paikkainen faceliftattu Ranger limited tai wildtrack maistuisi nykyisen remmihytillisen D-maxin tilalle. Käsiraha löytyy, ei puutu kuin loppupääoma.Janatuine tarkoitti varmaankin sitä, että 2+3 ei natsaa pakuksi, vaan menee henkilöautoksi, jolloin vero on se n. 1000e, kun mulla ei C1 ole kortissa. Tsekkasin sen kyllä, ja periaatteessa yhden vuoden verohyödyllä voitaisiin jo vaimon kanssa hommata molemmatkin C1, jos tilanne eskaloituu siihen suuntaan, että tuollainen 2+3 tulee hommattua. Toki massan mukana myös kulutus kasvaa. No, ehkä ensihätään kuitenkin hommaan jonkun halvan kaksipaikkaisen,e sim. Hilux pakuna on rapiat 400e, mikä ei enää ihan älytön summa ole.
Aika jännä, itse olen luullut, että nämä tuoreemmat menevät kaksikäyttöautoiksi eli ei pääse pakun veroilla.No on juurikin Amarokia, KingCapia yms. 2+3 pakuina, eli ihan B-kortilla voi ajella. On ollut jo kymmeniä vuosia, eikä ole muuttunut. Kuten jo mainitsin juuri tsekkasin yhden, pakettiauto 2+3 ja dieselvero n.90€ vuodessa.
Hiluxia on myös, eli valinnanvaraa löytyy.
Jotain vanhoja räyskiä on saanut pakuna toisellakin penkkirivillä varustettuna, vuosimallirajaa en muista. Nettiautossa näissä uudemmissa on kyllä usein kuvat 5 paikkaisesta autosta, jota myydään pakuna, mutta joko teknisissä tiedoissa tai tekstikentässä mainitaan, että myydään 2-paikkaiseksi rekisteröitynä. Takapenkki kuuluu auton hintaan ja saa mukaan. Voin olla toki väärässäkin.Kuinka uudet? Ainakin 2015 mallisia olen nähnyt jatkohytillä pakuina, sitä en tiedä onko nuo takapenkit muokattu säädöksiin sopiviksi vaikka tehdasasenteisilta näyttivät.
Tässä kävi nyt niin, että mä katselin uusia säädöksiä, mutta en huomioinut vanhojen mukaan vielä myynnissä olevia. Eli tämä avaakin aivan uudet markkinat, kiitokset!No on juurikin Amarokia, KingCapia yms. 2+3 pakuina, eli ihan B-kortilla voi ajella. On ollut jo kymmeniä vuosia, eikä ole muuttunut. Kuten jo mainitsin juuri tsekkasin yhden, pakettiauto 2+3 ja dieselvero n.90€ vuodessa.
Hiluxia on myös, eli valinnanvaraa löytyy.
Rangerilla uusien muutospaketti taitaa olla puolet tuosta. Ilmajousitus taka-akselille ja jotain muuta pientä muutosta siihen kuulunee.@Torsti Truck Masters tekee noita muutostöitä suoraan uusiin Hiluxeihin eli tilataan jälleenmyyjältä ja menee suoraan tonne pajalle modattavaksi halutuilla varusteilla kuorma-autoksi. Muutostyöt toki ~10k€ mutta uuden vastaavan hinta henkilöauton silti kympin kalliimpi. Ihan jees paketti kyllä tuon muutoksen jälkeen, itselle tulee fiilis, että pitäisi ammattia vaihtaa ihan vain sen vuoksi että olisi enemmän tarvetta tuollaiselle. Vaan onko väärän leirin kulkupeli?
E. Esim Amarokissa (2+3) dieselveron osuus on n.90€ vuodessa.
Ja miten niin?
Tää autojen verottaminen on aina ollut mulle täyttä hepreaa ja tuollaiset lisäverot jostain helvetin takapenkistä on laillistettua ryöstöä.Amarok, Ranger, Hilux
(clip)
Mikä tahansa näistä autoista on 5-pakkaisena pakettiauto mutta lisämerkinnällä kaksoiskäyttöauto eli tuo autoveroa helposti lisää jopa 20000€ ja päälle sitten nuo 1000€ vuotuiset dieselverot(käyttövoimaverot).
Tää autojen verottaminen on aina ollut mulle täyttä hepreaa ja tuollaiset lisäverot jostain helvetin takapenkistä on laillistettua ryöstöä.
Ehkä joku osaa vääntää rautalangasta, miksi, oi miksi? Ovatko ne liian räyhäkkäitä ja turhia äijäautoja joita saa rangaista?
Toinen mistä en käsitä mitään on noi mönkijät tieliikenteessä. Mitä ajokortteja tarvitaan, mikä saa kulkea mopon vauhtia, mikä 60 ja joku 80km/h.. joku väittää että A korttikin pitäis olla jossain tapauksessa.
Jokin aika sitten katselin liisingiä vaihtoehtona mutta en millään laskurilla saanut sitä kannattavaksi. Oletko huomannut millaisissa tilanteissa liisaus on kannattavaa?Täytyis tehdä peliliikkeitä, kun liisariauton sopimus on tulossa täyteen loppuvuodesta. Tällä hetkellä vaihtoehtoina ladattavat hybridit XC40 ja CLA shooting break, kun ajo käytännössä aina nurkissa pyörimistä ja töpselistä saa sähköä. Liisaamalla aion jatkossakin mennä. Pysynkö Meselle uskollisena vai siirrynkö kiinalaisten kelkkaan?
Eikös XC40 valmisteta myös Belgiassa ja Malesiassa Kiinan lisäksi jos en väärin muistaTäytyis tehdä peliliikkeitä, kun liisariauton sopimus on tulossa täyteen loppuvuodesta. Tällä hetkellä vaihtoehtoina ladattavat hybridit XC40 ja CLA shooting break, kun ajo käytännössä aina nurkissa pyörimistä ja töpselistä saa sähköä. Liisaamalla aion jatkossakin mennä. Pysynkö Meselle uskollisena vai siirrynkö kiinalaisten kelkkaan?
Jokin aika sitten katselin liisingiä vaihtoehtona mutta en millään laskurilla saanut sitä kannattavaksi. Oletko huomannut millaisissa tilanteissa liisaus on kannattavaa?
No tämä on ihan pätevä syy. En kuulu siihen ryhmään joka kyttää jokaista euroa vaan maksan myös tietyistä "näkymättömistä" asioista.Jos euroja laskee niin ei varmasti saa kannattavaksi. Itse koen saavani kuitenkin mahdollisuuden ajaa uudella autolla siinä mielessä riskittömästi, että pääsen siitä tarvittaessa eroon sopimuksen loppuessa eikä tarvitse miettiä mitä uudistuksia hallitus keksii autoveroon. Eli maksan tietysti tästä ”vapaudesta” ylimääräistä. Pääomaa ei toki tarvitse yleensä kauheasti sitoa näihin sopimuksiin.
Joo Belgiassa nää valmistetaan mutta kai vinokiikarit kuitenkin omistaa Volvon?Eikös XC40 valmisteta myös Belgiassa ja Malesiassa Kiinan lisäksi jos en väärin muista