Tuli tuossa vuodenvaihteessa päivitettyä autoa, täällä kyselinkin E60 530d perään tuossa viime vuoden puolella, mutta valinta (onneksi) päätyi järkiautoon. Alle tuli elämäni ensimmäinen diesel. Audi a4 2.0tdi quattro clean diesel 2015 vuoden malli. Tehojakin ihan kivasti löytyy tuosta, 140kw ja 190hv. Erittäin tyytyväinen olen ollut etenkin tuon kulutuksen suhteen, kun vanha peli oli 2008 325xi bimmeri, joka bensaa imaisi keskimäärin 8,5l sekalaisessa ajossa. Nyt talvikeleillä Audilla ollut keskikulutus seka-ajossa 5,8l, joka on kyllä todella alhainen mielestäni. Muutenkin ollut erittäin hyvä ajettava ja nelivedon ansiosta Kuopion loskapaskakelit ovat sujuneet vaivatta.
Ainoa negatiivinen asia mikä on tullut, niin heti kuukauden jälkeen ilmeni että EGR venttiili tukossa, joten eikun pajalle ja tonnin remppa autoon. Myyjä suostui tulemaan hieman vastaan ja maksoi tuosta huollosta 300€. Tässä jäin miettimään, että olisikohan tuossa jopa ollut heillä virhevastuu ja olisiko heidän pitänyt maksaa koko lysti? Jostain kaivoin yhden keissin kuluttajariitalautakunnasta egr venttiilistä ja siellä päätös oli, että 120tkm ajetussa (omalla ajettu 130tkm) normaali kuluma tuo, eikä virhevastuu siihen yltä. Silti jäi vähän kaivelemaan tuo asia. Onko palstaveljillä kokemusta näistä myyjien virhevastuista autokaupassa?