Mainos

Autoiluketju

  • 3 336 443
  • 19 049

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Meillä on vaan eri näkemys ajajan autosta, koska tuollaisen käyttö antaa päätösvallan auton elektroniikalle kuskin sijaan. En minä väitä, etteikö tuo helpottaisi ajamista täydellisesti toimiessaan.
Onko?
Kysytään niin että onko Golf GTI ilman adaptiivista vakkaria ajajan auto ja sen kanssa ei?
Pilkunviilausta mutta itseä ei kyllä haittaa että näihin hyvän ajo ja perstuntuman autoihin tulee jokunen lisävaruste kaupan päälle, käyttää sitä tai ei. Ja tämä kärpäsestä härkänen keskustelu kulminoituu siihen että käytän tuota tosiaan ehkä kerran kuussa. Vaimo saattaa käyttää enemmänkin, siksikin niitä jotain varusteita voi olla autoissa mitä ajaa joku muukin.

Kyllä VAG:eissa on vikoja, en sitä kiellä. Mutta pointti edelleen se että kun osaa välttää sudenkuopat niin sieltä löytää erinomaisen auton hyvällä hintalaatusuhteella ja kuten mun Polo GT esimerkki pitää vielä hintansa hyvin. Pitäisikö jos olisi vaan paskaa tarjolla? Ehkä kysymys pitää osoittaa ammattilaisille ja autoja ostaville, nehän määrittelee sen hintatason, ja se on VW:ssä monissa tapauksissa yllättävän hyvä.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Jokaisella on varmaan merkeistä ja malleista omat näkemykset, joko luetun, koetun tai kaverin kautta. Jos paska osuu omalla kohdalla tuulettimeen, ei se Saksan katsastustilasto tee oloa yhtään mukavammaksi, eikä merkkiä paremmaksi.
Juu, ymmärän sun pointin, aina on yksilöitä = paska tuulettimessa.
Yritin vain sanoa että pienellä taustatyöllä löytää ne luotettavimmat mallit, ei se tähtitiedettä ole, eikä vittuilua, jaan sitä tietoa mikä on toiminut itselle. Ehkä siinä on pieni tiedon jyvä jollekin toisellekin kun Autoiluketjussa ollaan.

Pääasia tosiaan että jokainen on tyytyväinen siihen omaan valintaansa.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
On ihmisiä, jotka haluavat ajaa mahdollisimman helposti paikasta toiseen eikä siinä haittaa vaikka meno joskus adaptiivisen takia hidastuukin. Toiset sitten haluavat kuvitella ajavansa ralliautoa, jolloin on tärkeää tuntea yhteyttä tiehen.

Ainakaan pari vuotta vanhassa Skodassa ei ole adaptiivinen hidastanut turhaan kertaakaan, vaikka sitä paljon moottoritiellä ruuhkissa tulee käytettyä. Jos joku vaihtaa kaistaa eteeni, niin on loogista, että hetkeksi täytyy kaasua höllätä, jotta eteen jää taas turvaväli.

Käytän sitä itseasiassa paljon taajama-ajossakin.

Mä oon käyttänyt kahdessa viimeisimmässä autossa melkeinpä eniten taajama-ajossa ja kaksikaistaisilla teillä. Nykyisessä on valittavana adaptiivinen, tavallinen tai ei ollenkaan, Superbista ja Passatista puuttui keskimmäinen vaihtoehto.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ja onhan tuolla omalla kiva ajella, parhaat penkit ikinä ym. Yksi ei niin normaali vika ollut, suutin jouduttiin vaihtamaan. Muuten vain normaalia kuluvaa osaa. Ja edelleen Alfan ostaisin.

Alfasta tulee aina mieleen se, jonka kaveri erehtyi tuomaan rauhanturvaajakeikalta. Tarkkaa mallia en muista, mutta tuo 90-luvun alun tyyppi näkyi taannoin jollakin kaikkien aikojen huonoin auto listauksella. Siitä hajosi kaikkea mahdollista, mitä ei kuvittelisi uudesta autosta hajoavan ja se vietti merkittävän osan lyhyestä elämästään huollossa. Takuunkin kanssa oli ongelmaa, kun auto ei ollut Suomesta ostettu ja tämä tapahtui jo ennen EU:ta. Lopulta kaverilla tuli mitta täyteen ja myi sen jollekin onnettomalle heti kun se verojen puolesta oli mahdollista. Siinä kun muut tienasivat verovapaan auton tuomalla niin tämän kanssa jäätiin tappiolle.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Ei pitäisi VAG-konsernin autoilla ajavilla olla varaa rääpiä Alfa-kuskeille autojen laadusta. Muistetaan, että VAG on tehnyt täyttä paskaa toista vuosikymmentä putkeen. Jakoketju-, öljynkulutus-, DSG-ongelmat, nippusidekorjaukset, päästöskandaali, herkästi ruostuvat sinkityt korit nyt tulivat sekunnin miettimisellä mieleen. Vittuilevat jälleenmyyjät ja maahantuoja. Täysin käsittämätöntä, että kukaan ostaa niiden tuotteita ja kehtaa vielä myöntää sen!
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
@puuntakaa
Kuka VAG-autoilija tässä nyt on erityisesti Alfan laadusta valittanut?

@T1971
Vaikea sanoa tuosta, kun omassa adaptiivinen toimii varsin tarkasti.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Ei pitäisi VAG-konsernin autoilla ajavilla olla varaa rääpiä Alfa-kuskeille autojen laadusta. Muistetaan, että VAG on tehnyt täyttä paskaa toista vuosikymmentä putkeen. Jakoketju-, öljynkulutus-, DSG-ongelmat, nippusidekorjaukset, päästöskandaali, herkästi ruostuvat sinkityt korit nyt tulivat sekunnin miettimisellä mieleen. Vittuilevat jälleenmyyjät ja maahantuoja. Täysin käsittämätöntä, että kukaan ostaa niiden tuotteita ja kehtaa vielä myöntää sen!
DSG jolla nyt on tullut ajettua sellainen reilut 250tkm niin ei ole ikinä aiheuttanut ongelmaa, todella hyvä laatikko kokonaisuudessaan.
Se, että yhdessä ns. Erässä ongelmaa oli ei tarkoita sitä, että kaikissa on ongelmaa ja se tarkoittaa nimenomaan sitä ettei niitä ongelmia ole muissa kun Volkkarin puolella.
Sinne kun ne uutuudet menevät ja muihin merkkeihin on jo lastentaudit korjattu.

Päästö ongelmien suhteen Volkkari on hoitanut hommansa varsinkin Suomessa huonosti täällä, takuut ovat merkittävästi huonommat kuin muualla mm. katalysaattori ei kuulu täällä takuuseen.

Mutta samat päästöhuijaukset ovat myös muilla automerkeillä kun ne osat tulevat kaikille samoista tehtaista.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
DSG- ongelma oli paljon isompi kuin yhtä erää koskeva, ja ulottui muihinkin merkkeihin. Useamman vuoden tuotantoa tuokin ongelma koskee.

Päästöhuijaus ei ollut osista kiinni, vaan kyse oli insinöörien suunnittelemasta softasta joka päästöjen mittaustilanteessa leikkasi auton päästöjä. Ei ole muut merkit olleet samanlaisessa kusessa miljardiluokan korvausten ja takaisinostojen kanssa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tuo päästöhuijaus oli sellainen juttu, joka osui sieluuni pahasti, mutta pakko myöntää, että auton osalta mä olen pahasti uskovainen, enkä suurella todennäköisyydellä tule ainakaan ykkösautoksi VAG:n ulkopuolelta vaihtoehtoja edes harkitsemaan. Päästöhuijauksen selitän itselleni siten, että kaikki sitä tekevät, joten eettinen osuus on sillä selvä.

En kyllä ole mikään teknisesti orientoitunut VAG- saati VW-mies, mutta brändillä ja mielikuvilla tässä pelataankin. No, BMW, MB tai Volvo voisivat olla mahdollisia myös yleisimmistä merkeistä, ehkä Alfakin. Ranska on ehdoton nein, nichts! Japanikaan ei houkuta, vaikka samalla puolella pelasikin 2. maailmansodas... Eiku siis ovat ihan luotettavia soti... Siis tekevät ihan luotettavia autoja.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Päästö ongelmien suhteen Volkkari on hoitanut hommansa varsinkin Suomessa huonosti täällä, takuut ovat merkittävästi huonommat kuin muualla mm. katalysaattori ei kuulu täällä takuuseen.

VAG-konsernilla on tällä hetkellä isot paineet tehdä takuuseen parannuksia. Kaksi vuotta on nykyään markkinoilla surkea takuu. Bimmeri ja Mersu ovat brändeinä sen verran kovia, että kestävät kahden vuoden takuun. Eli omistajat eivät niin paljon välitä vioista ja massia löyty korjata viat. Sen sijaan esimerkiksi Volkswagenia ja Skodaa ostetaan paljon perustalouksiin ja tämän myötä tappeluita kahden vuoden jälkeisistä vioista on paljon. En ole ikinä ymmärtänyt näiden kahden merkin tämän hetken suosiota. Aivan järkyttävän ylihintaisia yleisesti markkinaan peilaten, ajossa ei mitenkään ihmeellinen, ihan perus kansanauto ja vikoja kuitenkin paljon. Joku Skodan farkku maksaa 50 000 €. Aivan posketonta.

Markkinamiesten unelma ja myyntimiesten lottovoitto. Meillähän noita VAG-autoja oli edellisessä työpaikassa aina satojen autojen kiertävä varasto. Sunnuntaikappaleeksi kutsuttiin niitä, joissa ei ollut sopimusaikana vikaa.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
DSG- ongelma oli paljon isompi kuin yhtä erää koskeva, ja ulottui muihinkin merkkeihin. Useamman vuoden tuotantoa tuokin ongelma koskee.

Päästöhuijaus ei ollut osista kiinni, vaan kyse oli insinöörien suunnittelemasta softasta joka päästöjen mittaustilanteessa leikkasi auton päästöjä. Ei ole muut merkit olleet samanlaisessa kusessa miljardiluokan korvausten ja takaisinostojen kanssa.
Volkkarissa TSI+DSG yhdistelmässä oli ongelmia tätä ei ole kyllä tietääkseni ollut muissa merkeissä ihan siitä syystä, että sama yhdistelmä tulee niihin käyttöön aina vähän myöhemmin.
Ne niin sanotut lastentaudit ovat volkkarin puolella ja muut ovat sitten ilman isompia murheita.

Päästöhuijauksia taas on ollut käytännössä kaikilla merkeillä kun samoja osia käytetään niin sama toistuu se miten se lopullisesti toteuttiin on merkistä kiinni ja yleisin tapa oli softa.
Kauppalehden uutinen noista päästöhuijauksista ja Mersulla on pulla hyvin uunissa, Nissan myös, Opel myös, BMW samoin.
Eli miten se nyt menikään? Kaikilla on ollut huijauksia vaikka muuta väität.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
VAG-konsernilla on tällä hetkellä isot paineet tehdä takuuseen parannuksia. Kaksi vuotta on nykyään markkinoilla surkea takuu. Bimmeri ja Mersu ovat brändeinä sen verran kovia, että kestävät kahden vuoden takuun. Eli omistajat eivät niin paljon välitä vioista ja massia löyty korjata viat. Sen sijaan esimerkiksi Volkswagenia ja Skodaa ostetaan paljon perustalouksiin ja tämän myötä tappeluita kahden vuoden jälkeisistä vioista on paljon. En ole ikinä ymmärtänyt näiden kahden merkin tämän hetken suosiota. Aivan järkyttävän ylihintaisia yleisesti markkinaan peilaten, ajossa ei mitenkään ihmeellinen, ihan perus kansanauto ja vikoja kuitenkin paljon. Joku Skodan farkku maksaa 50 000 €. Aivan posketonta.

Markkinamiesten unelma ja myyntimiesten lottovoitto. Meillähän noita VAG-autoja oli edellisessä työpaikassa aina satojen autojen kiertävä varasto. Sunnuntaikappaleeksi kutsuttiin niitä, joissa ei ollut sopimusaikana vikaa.
Takuu on paska ja varsinkin Suomen osalta ihan pelleilyä kun vertaa muualle eurooppaan. Lisäksi tuo päästöongelma vielä lisää eroa kun siellä on todella monessa muussa maassa reilusti enemmän osia mitkä kuuluvat takuuseen toisin kuin täällä.

Skodan superb maksaa parhailla varusteluilla yli 50k€ mutta Octavia karvan yli 40€k ja se on ainakin omien kokemusten mukaan parempi auto kuin volkkarin golf tai passat.
Octavia on kuitenkin yksi Suomen suosituimmista automalleista joten ei se nyt ihan paska ole mitä sanot ja huollot ovat kohtuullisen hintaisia.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Octavia on kuitenkin yksi Suomen suosituimmista automalleista joten ei se nyt ihan paska ole mitä sanot ja huollot ovat kohtuullisen hintaisia.

Ja Cheek on yksi maan kaikkien aikojen menestyneimmistä artisteista.

Suomalaiset tykkäävät käyttää bulkkituotteita ja on vaikea keksiä bulkimpaa tuotetta kuin Skoda Octavia. Itselleni riitti viikko sellaisen kanssa, tosin onhan siitä jo aikaa. Octavia oli kyllä jo tuolloin yksi maan suosituimmista malleista silloin ainakaan en syytä keksinyt.

Mutta ei nyt hyvänen aika sohita VAGia, uskovaisia alkaa ahdistamaan, kun tajuavat, että samalla rahalla saisi oikeitakin autoja.
 

Fironic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Ducks, Kraken
VAG-keskustelussa aina sujuvasti unohtuu Seat, esimerkiksi Leon ST joka on farkku-Octavian ja Golfin kanssa teknisesti sama auto. Viiden vuoden takuu.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
@Fironic: Seat on tosiaan lähes kaikkien mielissä se "espanjalainen halpisvaihtoehto", vaikka ainakin omalta osaltani se on tällä hetkellä ainoa konsernin tuote, johon voisin rahojani mitenkään harkita. Niin kauan kun 2,5 vuotiaasta käytetyssä autossa kaikki viat ja vastuu jäävät kuluttajien harteille, pysyn todella kaukana Skodasta sekä Volkkarista ja samaa suosittelen muille.

@Jani82: Kuten sanottua, VW ja Skoda ovat markkinamiesten unelmia. Isolla mainonnalla (jossa paljon sidosryhmäsuhteita eri medioihin) on saatu hypeä aikaan ja samalla koko ajan kasvatettu auton voittomarginaalia. Vaikka vikoja on paljon, ostaja silti ostaa auton uudelleen. Hyvänä esimerkkinä päästöskandaali, automaattien viat ja jatkuva öljynkulutus. Harvassa autossa tarvitaan vakiovarusteena pullo öljyä. Silti näillä ei tunnu olevan mitään merkitystä.

Erona Mersuun ja Bemariin on se, että VW:n ja Skodan ostaja myöntää viat ja silti ostaa uudelleen. Kahden edellä mainitun Premium-brändin ostaja harvemmin myöntää auton viat ja ostaa uudelleen.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Suomalaiset tykkäävät käyttää bulkkituotteita ja on vaikea keksiä bulkimpaa tuotetta kuin Skoda Octavia.
Heh. Mikä on bulkkituote? Hyvä hinta/laatu -> ihmiset ostavat. Bulkki määrittelee itse itsensä vasta siinä vaiheessa, kun se on tarpeeksi suosittu. Bulkin määritelmä tulee vasta jälkikäteen.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Eihän miljoona kärpästäkään voi olla väärässä, kun tykkäävät syödä samaa paskapökälettä (Skeida). Näissä pökäleissä vaan kalliita ja perustavanlaatuisia vikoja on muitakin, kuin päästöhuijaus.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Eikö DSG ole kuitenkin ollut parhaimpia automaatteja jo usean vuoden ajan? Ongelmia niissä toki alkuun isostikin oli, mutta sitten VAG käsittääkseni sai hommat kuntoon.

Itsehän ajan sillä mihin rahat riittää. DSG-automaattiin ne eivät valitettavasti riitä, kuten eivät moneen muuhunkaan autoon.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Eikö DSG ole kuitenkin ollut parhaimpia automaatteja jo usean vuoden ajan? Ongelmia niissä toki alkuun isostikin oli, mutta sitten VAG käsittääkseni sai hommat kuntoon.

Itsehän ajan sillä mihin rahat riittää. DSG-automaattiin ne eivät valitettavasti riitä, kuten eivät moneen muuhunkaan autoon.

No ei ole paras. Mersuissa ja Bemareissa paljon paremmat, mitä mukavuuteen tulee. Lisäksi noilla pitää osata ajaa tietyllä tavalla, että ei hajoa. Voi hajota siltikin.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Missäs vastaavan luokan autossa on sitten parempi hintalaatusuhde kuin Octaviassa?
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
No ei ole paras. Mersuissa ja Bemareissa paljon paremmat, mitä mukavuuteen tulee. Lisäksi noilla pitää osata ajaa tietyllä tavalla, että ei hajoa. Voi hajota siltikin.
Jos on kolmanneksi paras, niin mahtunee parhaimpiin. Ihan hyvä saavutus jos vaan bemmeissä ja mersuissa on parempi.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Jos on kolmanneksi paras, niin mahtunee parhaimpiin. Ihan hyvä saavutus jos vaan bemmeissä ja mersuissa on parempi.

Näissä nyt ainakin mitä itse olen kokeillut. Todennäköisesti kaikki muutkin ovat mukavuudeltaan parempia. Kestävämpiä ainakin.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Näissä nyt ainakin mitä itse olen kokeillut. Todennäköisesti kaikki muutkin ovat mukavuudeltaan parempia. Kestävämpiä ainakin.
Uuden Octavian hinnalla joutuukin tyytymään jo jonkun verran ajettuun ja muutaman vuoden vanhempaan jos haluaa vastaavasti varustetun bemmin tai mersun. Jos se bemarin laatikko kestää 100 000 kilsaa enemmän, niin molemmat ovat silloin hintaisekseen suunnilleen yhtä kestäviä.

Mersu nyt varmaan toki kestää melkein ikuisesti.

Fiilistähän Skodassa ei toki ole, mutta ne on subjektiivisia kokemuksia.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Missäs vastaavan luokan autossa on sitten parempi hintalaatusuhde kuin Octaviassa?

Pitkälti makuasioita, mutta kävin itse tässä juuri viikon sisään koeajamassa uuden Octavian, sekä uuden Qashqain ja pidin jälkimmäistä parempana. Niin yleisvaikutelmaltaan kuin automaattinkin osalta. Jopa siinä määrin parempana, että Qashqai meni tilaukseen asti.

Oma aiempi tausta autoista on pääosin konsernin puolelta, että rehellisesti koeajoille mennessä lähdin ostamaan Octaviaa. Mutta toisin kuitenkin kävi lopulta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös