Autoiluketju

  • 3 187 259
  • 18 516

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Luultavasti olet ajanut viallisella autolla, jos Ioniqissa ei ollut tehoa kaupunkia tai taajamaa kummempaan. Toisaalta jos valitat Giuliastakin, niin en ihmettele jos Ioniq ei sinulle sopinut. Omassa hybridi-Ioniqissani ei ole ajettavuudessa mitään sellaista mitä itse katsoisin tarpeelliseksi lähteä moittimaan.
Myös tuo kommenttisi "pelkkää halpaa muovia" - sopii moneen autoon mutta Ioniqiin ei. On siinä kyllä muoviakin, mutta että pelkästään ja halpaa sellaista? Not.
Ihan suht pakasta vedettyjä ne molemmat olivat, siis se Hyundai että Opel. Olivat erään yrityksen esittelyautoja. Hyundain sisusta ei pärjännyt Opelille vaikka ei sekään mikään mieltä ylentävä ollut, ja minulle tutumpien Audin, Volvon, Bemarin ja Jaguarin sisustalaatuihin ei voi verrata mitenkään. Mitä tehoon tulee, niin reippaampi ajelu mäkisellä mutkatiellä ei varsinaisesti onnistunut, vaikka toki tässä oli taatusti osansa myös sillä että alusta ei ollut lainkaan mukana mutka-ajossa ja kurveihin joutui hiljentämään enemmän kuin mihin olen tottunut. Mukana oli yksi matkustaja, joka muistaa minun mielipiteeni tuosta ajettavuudesta edelleen.

Ja Giuliasta en valittanut, vaan ilmaisin vain harmitukseni sen moottorivalikoimasta. Se aikaisempi parilitrainen twinspark oli aivan täydellinen taideteos äänistä tehoon ja vääntöön saakka. Alfa on mulle muutenkin se kaikkein tärkein automerkki, jota kuolailen kun ei ole muuta tekemistä. Siksi suhtaudun siihen hyvinkin kriittisesti. Merkki, jonka historiasta löytyy sellaisia onanoinnin kohteita, kuten Tipo 33 Stradale, Montreal ja GTV6 täytyy pitää "puhtaana".

Itsekin mietin tuota Volvon D6:a eli diesel plugaria. Niitä saa suht vähän ajettuina aika edullisesti summum-varustelutasolla, mikä todella houkuttelee. Edes käyttövoimavero, vaikka vitullinen onkin, ei epäilytä erityisesti, vaan pikemminkin akuston kunto. Miten siitä voi tietää, missä kunnossa se on? Jos akusto spragaa, koko auto on käyttökelvoton ja korjaus maksaa pitkälle yli kymppitonnin.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Ihan suht pakasta vedettyjä ne molemmat olivat, siis se Hyundai että Opel. Olivat erään yrityksen esittelyautoja. Hyundain sisusta ei pärjännyt Opelille vaikka ei sekään mikään mieltä ylentävä ollut, ja minulle tutumpien Audin, Volvon, Bemarin ja Jaguarin sisustalaatuihin ei voi verrata mitenkään. Mitä tehoon tulee, niin reippaampi ajelu mäkisellä mutkatiellä ei varsinaisesti onnistunut, vaikka toki tässä oli taatusti osansa myös sillä että alusta ei ollut lainkaan mukana mutka-ajossa ja kurveihin joutui hiljentämään enemmän kuin mihin olen tottunut. Mukana oli yksi matkustaja, joka muistaa minun mielipiteeni tuosta ajettavuudesta edelleen.
Tämä selvä, eli kun reippaampi ajelu mäkisellä mutkatiellä ei onnistunut halutusti niin teho riittääkin sitten vain taajamaan tai kaupunkiin. Suomen olosuhteisiin ja nopeusrajoituksiin riittää kyllä hyvin, voin kertoa.
Jos etsisin autoa joka sopii parhaiten jonnekin mäkisille mutkateille, niin en varmaan minäkään ensimmäiseksi harkitsisi Toyota Priusta tai Hyundai Ioniqia.
Voisinhan minäkin sanoa että Alfa 147 2.0 t-spark on aivan kamala auto ajaa, sen jälkeen kun olisin yrittänyt päästä sillä metsätyömaalle.

Pointti siis lähinnä siinä, että jos etsii autoa siitä luokasta jota Ioniq edustaa, niin se ei todellakaan ole kamala auto ajaa muihin vastaaviin verrattuna.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Tämä selvä, eli kun reippaampi ajelu mäkisellä mutkatiellä ei onnistunut halutusti niin teho riittääkin sitten vain taajamaan tai kaupunkiin. Suomen olosuhteisiin ja nopeusrajoituksiin riittää kyllä hyvin, voin kertoa.
Jeppiskamaa. Sinä siis tulkitsit viestini niin, että ajattelin Ioniqin huippunopeuden olevan alle 120 kilsaa tunnissa tai jotain? Tiedoksesi ja kertauksen vuoksi: Ajettavuudesta oli kyse, ja sitä moitin. En ajatellut, että joku alkaisi väitellä siitä, sujuuko ko. autolla kääntyminen risteyksestä tai vakionopeudensäätimen avulla ajaminen pitkin maantietä.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Jeppiskamaa. Sinä siis tulkitsit viestini niin, että ajattelin Ioniqin huippunopeuden olevan alle 120 kilsaa tunnissa tai jotain? Tiedoksesi ja kertauksen vuoksi: Ajettavuudesta oli kyse, ja sitä moitin. En ajatellut, että joku alkaisi väitellä siitä, sujuuko ko. autolla kääntyminen risteyksestä tai vakionopeudensäätimen avulla ajaminen pitkin maantietä.
Ei, tulkitsin viestisi niin että mielestäsi Ioniqinissa ei ole tehoa taajamaa ja kaupunkia kummempaan. Eikä sitä tarvinnut edes tulkita koska sanoit juuri noin.
Ja moiti minun puolestani, meitä on nyt ainakin pari Ioniqin omistajaa jotka eivät vaan ihan ymmärrä miksi.
Tai saatan osittain ymmärtääkin, sillä jos tuon ajamasi Ioniqin hyperaktiivinen kaista-avustin oli päällä niin se selittäisi aika paljon. Tuon kanssa kun tuntuu siltä että auto ei tahdo kulkea lainkaan suoraan, kun se itse haluaa ohjata ihan koko ajan keskelle kaistaa. Muuten hyvässä autossa aivan helvetin ärsyttävä ominaisuus, jonka onneksi saa pois päältä.
 

12961

Jäsen
Ja Giuliasta en valittanut, vaan ilmaisin vain harmitukseni sen moottorivalikoimasta. Se aikaisempi parilitrainen twinspark oli aivan täydellinen taideteos äänistä tehoon ja vääntöön saakka. Alfa on mulle muutenkin se kaikkein tärkein automerkki, jota kuolailen kun ei ole muuta tekemistä. Siksi suhtaudun siihen hyvinkin kriittisesti. Merkki, jonka historiasta löytyy sellaisia onanoinnin kohteita, kuten Tipo 33 Stradale, Montreal ja GTV6 täytyy pitää "puhtaana".

Se turbonelonen on kyllä kuin traktorista. Huipputehot jo 5250 kierroksen kohdalla ja äänimaailma sen mukainen. Nöyrästi se vetää ja kevyt kori liikkuukin sillä kokoisekseen liukkaasti, mutta yhtä hyvin pellin alla voisi olla diesel...

Peruskoneiden luonnetta alleviivaa vielä se, että niidenkin alusta kestäisi paljon enemmän löylyä. Niillä Giulia jää kieltämättä vähän vaisuksi.

QV onkin sitten ”hiukan” erilainen. Älä käy koeajolla jos et halua helvetillistä autokuumetta. Hienoja alkaa saada saksasta reilulla neljällä kympillä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: V-G-

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
QV onkin sitten ”hiukan” erilainen. Älä käy koeajolla jos et halua helvetillistä autokuumetta. Hienoja alkaa saada saksasta reilulla neljällä kympillä.
Jep! Tein joskus suht junnuna sen virheen, että kävin vähän pöristelemässä 147 GTA:lla. Nuo sporttisemmat pikkualfat ovat kyllä täyttä titaania. Ehkä sit eläkkeellä...
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Millaisia kokemuksia palstalaisilla on J-mallin Astrasta? Manuaalivaihteiston ongelmista olen lukenut jotka johtuivat ilmeisesti 6-vaihteen huonosta laakeroinnista. Vuonna 2012 faceliftattuun malliin nuo luulisi olevan korjattu? Miten noin muuten sähköhommelit ja alustan osien kestävyys tuossa autossa? Aika painava se on, joten kallistuksenvakaajat, tukivarret ja pallonivelet ovat kenties kovemmalla rasituksella? Onko pyöränlaakereissa ollut vikoja?
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Seuraa tyhmä kysymys, mutta kun en itse näistä asioista niin tajua niin kysytään: nykyisten renkaiden kantavuus/nopeusluokka on 91T. Saanko mitään käytännön hyötyä (tai haittaa?), jos uudet renkaat on 94T XL? Eli ts. saavutetaanko tällä mitään käytännön eroa esimerkiksi renkaiden kulumisen suhteen tmv?
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Seuraa tyhmä kysymys, mutta kun en itse näistä asioista niin tajua niin kysytään: nykyisten renkaiden kantavuus/nopeusluokka on 91T. Saanko mitään käytännön hyötyä (tai haittaa?), jos uudet renkaat on 94T XL? Eli ts. saavutetaanko tällä mitään käytännön eroa esimerkiksi renkaiden kulumisen suhteen tmv?
Tuo T eli nopeusluokka pysyy samana, mutta kuormitus- eli kantavuusluokka nousee 91 --> 94 eli kiloissa 615kg --> 670kg per rengas. Eli sen verran saa olla enemmän kokonaismassaa. XL taas tarkoittaa korotettua kuormitusluokkaa, eli siinä on jotain raskasta käyttöä parantavia ominaisuuksia. Kestää paremmin kuormitusta jne.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Tuo T eli nopeusluokka pysyy samana, mutta kuormitus- eli kantavuusluokka nousee 91 --> 94 eli kiloissa 615kg --> 670kg per rengas. Eli sen verran saa olla enemmän kokonaismassaa. XL taas tarkoittaa korotettua kuormitusluokkaa, eli siinä on jotain raskasta käyttöä parantavia ominaisuuksia. Kestää paremmin kuormitusta jne.

Tack, tähän suuntaan sitä itsekin aprikoin. Eli ts. arkipäivän käytössä ei ole merkitystä, onko 91T vai 94T XL pyörät alla, ellei sitten ole suunnitelmissa jatkuvalla syötöllä roudata jotain erityisen painavaa jolloin akselin kokonaismassa nousisi ylemmäksi kuin tuon kantavuusluokan 91 yläraja.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tack, tähän suuntaan sitä itsekin aprikoin. Eli ts. arkipäivän käytössä ei ole merkitystä, onko 91T vai 94T XL pyörät alla, ellei sitten ole suunnitelmissa jatkuvalla syötöllä roudata jotain erityisen painavaa jolloin akselin kokonaismassa nousisi ylemmäksi kuin tuon kantavuusluokan 91 yläraja.
Tsekkaa nyt kuitenkin että tuo nykyinenkin 91 on rekisteriotteessa hyväksytty, muuten voi ainakin teoriassa tulla katsastuksessa ongelmia (ja tietysti rengas on sitten jo alimittainen autoon muutenkin).
 

roottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Onko muilla uudehkon Fordin omistajilla ollut ongelmia rengaspaineantureiden kanssa?

Kun koronakriisin takia on vm 2017 Kuga ollut ajamatta muutaman päivän niin rengaspaineanturin vikavalo syttyy. Vikailmoituksen nollaaminen auttaa hetkeksi.

Rengaspaineineista tuo hälytys ei johdu sillä ne on tarkistettu ja renkaat ovat auton mukana uutena tulleet.
 

roottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Voisihan sitä olettaa että ne anturit kestävät kauemmin kuin 3 vuotta. Talvirenkaiden kanssa ei ollut ongelmia kun päivittäin tuli ajettua.

Samoin näillä kesärenkaillakin hälytykset pysyvät poissa jos päivittäin ajetaan.

Olin kuitenkin huoltoon yhteydessä ja katsotaan mitä he sanovat.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tuolla brittipopilla saa varmaan hyvin peitettyä sitä kamalaa rengasmelua, jota noissa riittää? Komia peli kyllä tuo Mini, ei siitä mihinkään pääse.


Kiitos, tällainen vanha rokkari ei enää viitsi kysellä rengasmelua. Jos kuulen Oasiksen ja Beatlesin stereoisssa, niin eiköhän se piisaa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe

Rauta85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jeppiskamaa. Sinä siis tulkitsit viestini niin, että ajattelin Ioniqin huippunopeuden olevan alle 120 kilsaa tunnissa tai jotain? Tiedoksesi ja kertauksen vuoksi: Ajettavuudesta oli kyse, ja sitä moitin. En ajatellut, että joku alkaisi väitellä siitä, sujuuko ko. autolla kääntyminen risteyksestä tai vakionopeudensäätimen avulla ajaminen pitkin maantietä.
Varmaan tässä on se ongelma, että ajettavuudestakin löytyy juurikin eri tilanteisiin eri mielipiteitä. Ioniq on normiajossa ihan tavallinen lajinsa edustaja, eikä mitään VÄLTÄ TÄTÄ HENKESI UHALLA -paskaa. Menee suoraan maantiellä, taipuu mutkaan ratin osoittamaan suuntaan ja nielee epätasaisuudet ihan kivasti. Jos näissä oli jotain ongelmaa niin silloin auto oli tosiaan rikki, väärät renkaat/rengaspaineet yms. Ei näillä lähdetä mutkapätkälle nautiskelemaan kun ei näitä sinne ole tarkoitettukaan, vaan helpoiksi ja vaivattomiksi käyttöautoiksi.

Mutta kun tosiaan tässäkin luokassa voi olla jotain aivan uskomattoman paskoja ja vältettäviä autoja, kuten juurikin oletettavasti tämä Dodge Caliber mitä ehkä tarkoitit? Ei mene suoraan missään olosuhteissa, ei anna minkäänlaista palautetta ratin tai perseen kautta, sisusta on ihan oikeasti sitä kuuluisaa ämpärimuovia ja ajokokemus aiheuttaa lähinnä painajaisia. Ja tähän en kykene Ioniqin kanssa samaistumaan, siksi aikaisempi reaktio.

Ja mitä Alfoihin tulee, niin niitä on itsellä tähän mennessä ollut jo 6 kappaletta, enkä todellakaan kykene vertaamaan näitä aikaisempia säästömalleja nykyiseen Giuliaan ajettavuudeltaan. Moottoreista voi toki keskustella, koska Busson voittanutta ei ole, ja siihen ei edes Twinsparkki pääse lähellekään. Fiilisjutut on aina erikseen, itselle kaikkine huonouksineenkin Alfa on aina todella houkuttava peli, mutta se on todellakin subjektiivinen asia eikä objektiivinen fakta, ja nämä pitäisi kyetä kyllä erottamaan.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Yllä olevaan sanoisin itse että Alfa kyllä houkuttelee, paljonkin mutta järkisyyt ovat voittaneet ja tämä todellakin on subjektiivinen asia. Viimeksi kun Alfaa suunnittelin reilu viisi vuotta sitten ei ollut varaa uuteen ja käytetyt ei vakuuttanut kun piti saada "ajajan auto" ympärivuotiseen käyttöön. Siihen subjektiiviseen kokemukseen, oli kokemusta VW:stä ja kun tietää kaikki sudenkuopat niin sieltä löytyi oikein mukavia autoja omiin vaatimuksiin. Jos se mitään vaatimuksista kertoo mutta kartingia olen parikyt vuotta ajellut ja muutamia kartteja omistanut niin kyllä arvostaa perstuntumaa, mutta myös muitakin asioita.

Toisin sanoen lähdin GTI:n juurille, enkä ole pettynyt, VW osaa sen tehdä edelleen omaan makuun. Löytyy kevyehköjä Gran Tursimoja millä hyvä mennä mutkiin ja maantiellekin.
 

Rauta85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Yllä olevaan sanoisin itse että Alfa kyllä houkuttelee, paljonkin mutta järkisyyt ovat voittaneet ja tämä todellakin on subjektiivinen asia. Viimeksi kun Alfaa suunnittelin reilu viisi vuotta sitten ei ollut varaa uuteen ja käytetyt ei vakuuttanut kun piti saada "ajajan auto" ympärivuotiseen käyttöön. Siihen subjektiiviseen kokemukseen, oli kokemusta VW:stä ja kun tietää kaikki sudenkuopat niin sieltä löytyi oikein mukavia autoja omiin vaatimuksiin. Jos se mitään vaatimuksista kertoo mutta kartingia olen parikyt vuotta ajellut ja muutamia kartteja omistanut niin kyllä arvostaa perstuntumaa, mutta myös muitakin asioita.

Toisin sanoen lähdin GTI:n juurille, enkä ole pettynyt, VW osaa sen tehdä edelleen omaan makuun. Löytyy kevyehköjä Gran Tursimoja millä hyvä mennä mutkiin ja maantiellekin.
No tätä tässä nyt juurikin hain, eli jostain autosta saattaa pitää/olla pitämättä henkilökohtaisesti, mutta ei sitä kannata yleistää suurinpaan osaan käyttäjistä. Itse olen myös VAG-konsernin tuotteita omistanut läjän, mutta ne menevät juurikin sinne gt-autoiksi ja mitään fiilistä niistä en henkilökohtaisesti saa, joten olen myös ottanut aika monta riskiä muiden ominaisuuksien suhteen ja ostanut jotain henkevämpää kuin insinöörituotteita.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Mutta miksei voisi yrittää löytää win-win -ratkaisua? Siis auto, joka kattaa tilatarpeet, on laadukas, nopea, hyvä ajettava jne. sopivassa suhteessa. En tarkoita, että pitäisi olla kaikessa kärkeä, vaan sitä, ettei joutuisi tinkimään jostain oleellisesta.

Tietysti on totta, että jos ajaa vain kodin, kaupan ja duunin väliä, tietyillä ominaisuuksilla ei ole merkitystä, mutta noin yleisesti aina voi löytää hyvän allround-ratkaisun.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mutta miksei voisi yrittää löytää win-win -ratkaisua? Siis auto, joka kattaa tilatarpeet, on laadukas, nopea, hyvä ajettava jne. sopivassa suhteessa. En tarkoita, että pitäisi olla kaikessa kärkeä, vaan sitä, ettei joutuisi tinkimään jostain oleellisesta.

Tietysti on totta, että jos ajaa vain kodin, kaupan ja duunin väliä, tietyillä ominaisuuksilla ei ole merkitystä, mutta noin yleisesti aina voi löytää hyvän allround-ratkaisun.
Nimenomaan, mutta sekin on subjektiivinen käsite.
Yllä viittamani kulkine on tällä hetkellä mk7 GTI Golf, riittävästi mulle tehoa ja keveyttä, kuivapaino 1295kg. Silti varusteissa löytyy hyvää jakkaraa, webastoa kaukolla, panoraamaluukkua, parasta dynaudio excite poppia subbarilla, adaptiivista vakkaria tutkalla, tilaa tarvittaessa koko perheelle ja viikonloppukamoille jne.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: V-G-

julle-jr

Jäsen
Eipä Suomen nopeusrajoituksilla ole niin väliä millä autolla ajaa. Ns. ajajan autosta maksaminen on mielestäni turhaa jos pääfokus on Suomessa. Talviominaisuuksista on toki hyötyä toisinaan.

Moni teistäkin tähän kirjoittaneista on nuorempana todennäköisesti ajanut jollain 70- tai 80 -luvun autoilla kehuen niitä silloin hyviksi. Olosuhteet ja rajoitukset ovat suunnilleen samat kuin silloin, joten jos olette niillä pärjänneet, ette te niin paljoa surkeammiksi kuskeiksi ole vanhemmiten tulleet, että melkein mikä tahansa uudehko auto ei olisi siihen nähden erittäin hyvä.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
ette te niin paljoa surkeammiksi kuskeiksi ole vanhemmiten tulleet, että melkein mikä tahansa uudehko auto ei olisi siihen nähden erittäin hyvä.
Ei olla, mutta mukavuudenhaluisiksi kylläkin. Yllä mainituista varusteista en helpolla luovu jos haluan viihtyä autossa, ja mähän haluan viihtyä autossa on se sen verran kallista puuhaa se autoilu.

Nimimerkillä. E-mallin Kadett oli "parasta juust nyt" ysärin alussa, eikä suuremmin haitannut kun lämmitin lakkasi toimimasta kovana pakkastalvena taikka ovet meni totaalijumiin ja sisään pääsy etupenkille oli farmarin takaluukun kautta.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Mutta miksei voisi yrittää löytää win-win -ratkaisua? Siis auto, joka kattaa tilatarpeet, on laadukas, nopea, hyvä ajettava jne. sopivassa suhteessa. En tarkoita, että pitäisi olla kaikessa kärkeä, vaan sitä, ettei joutuisi tinkimään jostain oleellisesta.

Siksi, koska ihmiset arvottavat eri asioita. Joillekin riittää kunhan auto kiihtyy 0-100 joskus, toiset haluaa sen viiteen sekuntiin. Toiset haluaa auton jossa ohjaus on jämäkkä, toisille riittää kunhan on ratti ja auto kääntyy kun rattia kääntää.

Sitten on vielä budjetti erikseen. Jos auto on vain väline siirtyä paikasta A paikkaan B, niin miksi ostaa 50 000 Bemaria, kun 5000 Toyota ajaa saman asian.
 

Rauta85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Siksi, koska ihmiset arvottavat eri asioita. Joillekin riittää kunhan auto kiihtyy 0-100 joskus, toiset haluaa sen viiteen sekuntiin. Toiset haluaa auton jossa ohjaus on jämäkkä, toisille riittää kunhan on ratti ja auto kääntyy kun rattia kääntää.

Sitten on vielä budjetti erikseen. Jos auto on vain väline siirtyä paikasta A paikkaan B, niin miksi ostaa 50 000 Bemaria, kun 5000 Toyota ajaa saman asian.
Aivan. Plugin-Ioniq seitsemän vuoden takuulla oli meille se kakkosautoksi täydellinen valinta. Kohtuullinen ajettava, todella pienet käyttökulut ilman remppahuolia, hyvät tilat kahden lapsen kuskaamiseen ja todennäköisesti aikanaan vielä kiva hyvitys vaihdossa. Ei näihin moni auto uutena osu. Aivan varmasti fiilispohjalta oltaisiin ostettu joku käytetty bemari, mutta niiden laatutason tietäen ei vaan uskalla. Ja muut vaihtoehdot eivät ole niin hyviä että niistä viitsisi kamalasti extraa maksaa.

Edittiä: Tai sanotaan niin, että nykybemari ei vaan ole niin hyvä että ottaisin sellaisen riskejä kaihtamatta.
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mutta miksei voisi yrittää löytää win-win -ratkaisua? Siis auto, joka kattaa tilatarpeet, on laadukas, nopea, hyvä ajettava jne. sopivassa suhteessa.
Siis...Saabin valmistus lopetettiin 2011.
 

Rauta85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Siis...Saabin valmistus lopetettiin 2011.
Tähänkin löytyy kommenttia kun kaikenlaista on tullut kokeiltua :D Eli 2006 biopower 9-3 farkku tuli omistettua. Kiva ajaa, hyvät varusteet, kohtuullisen nopea ohjelmoituna. Mutta ei laadukas. Ei todellakaan. Uutena ehkä, mutta kyllähän saabi vaatii tiettyä harrastuneisuutta ihan jo sen takia että varaosien saatavuus nykyään on mitä on jos on vähän erikoisempi paikka, kuten esimerkiksi jos autoa ei saa käyntiin kun auto ei tunnista avainta...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös