Ihan suht pakasta vedettyjä ne molemmat olivat, siis se Hyundai että Opel. Olivat erään yrityksen esittelyautoja. Hyundain sisusta ei pärjännyt Opelille vaikka ei sekään mikään mieltä ylentävä ollut, ja minulle tutumpien Audin, Volvon, Bemarin ja Jaguarin sisustalaatuihin ei voi verrata mitenkään. Mitä tehoon tulee, niin reippaampi ajelu mäkisellä mutkatiellä ei varsinaisesti onnistunut, vaikka toki tässä oli taatusti osansa myös sillä että alusta ei ollut lainkaan mukana mutka-ajossa ja kurveihin joutui hiljentämään enemmän kuin mihin olen tottunut. Mukana oli yksi matkustaja, joka muistaa minun mielipiteeni tuosta ajettavuudesta edelleen.Luultavasti olet ajanut viallisella autolla, jos Ioniqissa ei ollut tehoa kaupunkia tai taajamaa kummempaan. Toisaalta jos valitat Giuliastakin, niin en ihmettele jos Ioniq ei sinulle sopinut. Omassa hybridi-Ioniqissani ei ole ajettavuudessa mitään sellaista mitä itse katsoisin tarpeelliseksi lähteä moittimaan.
Myös tuo kommenttisi "pelkkää halpaa muovia" - sopii moneen autoon mutta Ioniqiin ei. On siinä kyllä muoviakin, mutta että pelkästään ja halpaa sellaista? Not.
Ja Giuliasta en valittanut, vaan ilmaisin vain harmitukseni sen moottorivalikoimasta. Se aikaisempi parilitrainen twinspark oli aivan täydellinen taideteos äänistä tehoon ja vääntöön saakka. Alfa on mulle muutenkin se kaikkein tärkein automerkki, jota kuolailen kun ei ole muuta tekemistä. Siksi suhtaudun siihen hyvinkin kriittisesti. Merkki, jonka historiasta löytyy sellaisia onanoinnin kohteita, kuten Tipo 33 Stradale, Montreal ja GTV6 täytyy pitää "puhtaana".
Itsekin mietin tuota Volvon D6:a eli diesel plugaria. Niitä saa suht vähän ajettuina aika edullisesti summum-varustelutasolla, mikä todella houkuttelee. Edes käyttövoimavero, vaikka vitullinen onkin, ei epäilytä erityisesti, vaan pikemminkin akuston kunto. Miten siitä voi tietää, missä kunnossa se on? Jos akusto spragaa, koko auto on käyttökelvoton ja korjaus maksaa pitkälle yli kymppitonnin.