Autoiluketju

  • 3 189 979
  • 18 516

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Oli se, ruotsista tuotu ja ihan papereiden mukaan virallisesti juurikin sellainen :D
Ei nyt millään pahalla ja menee kertauksen puolelle, mutta my06 uudemmalla sisustalla ei ollut sen paremmin biopowerilla kuin ilmankaan. My06 (vanhalla sisustalla) taisi tosiaan Ruotsissa jo ollakin bp.
 

Rauta85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ei nyt millään pahalla ja menee kertauksen puolelle, mutta my06 uudemmalla sisustalla ei ollut sen paremmin biopowerilla kuin ilmankaan. My06 (vanhalla sisustalla) taisi tosiaan Ruotsissa jo ollakin bp.
Taisin tosiaan puhua mitä sattuu, nyt kun tarkemmin mietin niin se taisi olla rekisteröity 12/07 eikä 06.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Taisin tosiaan puhua mitä sattuu, nyt kun tarkemmin mietin niin se taisi olla rekisteröity 12/07 eikä 06.
Sehän saattoi olla hyvinkin rekisteröity 12/06, Saabin mallivuosi vaihtuu elo/syyskuussa.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Ei kai tässä mistään hyvistä löydöistä ollut sen enempää kyse kuin siitä, että haukut autoja yhden koeajon kokemuksella ehdottomasti vältettäviksi.
Väärin. Se Ioniq-keskustelu ei liittynyt tuohon Alfa-asiaan mitenkään. Kommentoin puheenvuoroa siitä, mikä kaikki voi johtaa siihen, että saa auton, joka on epäluotettavampi kuin oli oletettavaa. Kas tässä:

Paskalla tuurilla, kyllä, mutta myös, jossei osaa tai jaksa ottaa selvää eri mallien ja siis etenkin vuosimallien eroista. Esim. bemaria ostaessa kannattaa unohtaa e60, ellei tykkää kansirempoista sun muusta sellaisesta. Sanoisin, että autoa ostaessa kannattaa todellakin käyttää lukuisia työtunteja siihen, että perehtyy vikatilastoihin, korjausten hintoihin jne. Samalla pystyy löytämään varsin hyviäkin diilejä. Esim. Alfan epäluotettava maine tarkoittaa, että varsin vähäisilläkin vioilla selviytyneitä viimeisten vuosien 159:jä löytää hemmetin hyvillä hinnoilla käytettynä, vaikka todellisuudessa se on luokassaan luotettava auto (toisin kuin vaikka 147 josta sai olla vaihtamassa aika paljonkin tiivisteitä, alustan osia ja erilaisia pumppuja).

Sitä paitsi kyllä sisustan laatu ja ohjauksen hitaus tai alustan pintakovuus käy hyvin ilmi kerran ajamalla. Kuten sanoin, en tiedä minkälaista tuollainen auto on omistaa, mutta siitäpä ei ollut kysekään.

Eli sun käteen sopivat autot ovat aina hyviä ja jos ei sovi, niin siinä tapauksessa paskaa.
Väärin tämäkin. Ja ohi pointin myös, sanoinhan, että
Ei ole meikäläisen makuun tehty auto millään lailla.

Mutta ylipäätäänhän minä kyllä perustelin, miksi Ioniqia kannattaisi välttää: Sisusta, ohjaus, alusta, teho.

Ei se Alfa ole ikinä hyvä diili muuta kuin sen fiiliksen kannalta.
Paitsi, että voi olla, koska sellaisen voi saada laatuun nähden varsin halvalla. Tämä on järkiajattelua. Perustelin, että vanhojen Alfojen epäluotettava maine on syynä hintojen putoamiselle, jolloin vaikkapa 159 1750:n voi saada varsin edullisesti verrokkeihin nähden. En todella tajua mikä tästä tekee "fiiliksen" kannalta tehdyn perustelun.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Mutta ylipäätäänhän minä kyllä perustelin, miksi Ioniqia kannattaisi välttää: Sisusta, ohjaus, alusta, teho.
4000 km Ioniqilla sanoo moi, ja toteaa että noissa neljässä mainitsemassasi asiassa ei todellakaan ole mitään syytä välttää Ioniqia. Ellei nyt sitten satu etsimään urheiluautoa, mutta silloin terveen järjen pitäisi jo sanoa mihin kannattaa verrata mitäkin.
Mitä Alfoihin ja niiden ajettavuuteen tulee, niin säännöllisesti Giuliettaa ajava sukulaiseni ei löytänyt 40 km:n koeajolenkin jälkeen muuta kuin hyvää sanottavaa Ioniqista. Noin puolet ko. lenkistä ajettiin vähän mutkaisemmilla maanteillä.

Mutta kaikillahan on omat mielipiteensä, eivätkä ne sinällään ole vääriä kun on makuasioista kyse.

EDIT: Yleisesti ottaen myös testeissä Ioniqin ajettavuutta on kehuttu, eikä turhaan.
 
Viimeksi muokattu:

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
@Mikke73 Mun tapauksessani se Ioniq-keissi ehkä vähän avasi silmiä siihen, minkälaista meno on ns. premium-merkkien ulkopuolella, ainakin siis ajettavuuden suhteen. Toki olin jo aiemmin ajanut yhden uudehkon Avensiksen Nordkapille ja Ruotsin halki Tukholmaan, joten sikäli osasin kyllä olettaa sitä ns. raahraah-muovia käytettävän. Mutta silti se oli mulle aika silmiä avaava pettymys. Myöhemmin samanlainen oli minimoottorinen Opel Corsa paskalla automaattivaihteistolla varustettuna. Ajoimme sitä välillä Munchen-Innsbruck- joukko pikkukyliä -Munchen ja oli kyllä sanoinkuvailemattoman heikko vehje.

Ehkä se pointti, jos sellaisen haluaa tästä hakea, oli mulla se, että kenties Ioniqinkin kanssa olisi vastaavan hintaisia hybridejä, joissa nuo tietyt ominaisuudet olisivat parempia. Mutta kuten sanoin, en ihan oikeasti halua ryhtyä mollaamaan muiden tekemiä valintoja, vaan tunnustan toki, että jos joku tuon kokee omakseen niin mikäs minä siihen olen nokkaa koputtamaan.

PS. Alfojen ajettavuutta tai laatua en mollannut, vaan vain moottorivalikoimaa. 1750 on tosi jees, dieseleistä en tiedä.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
@V-G- tottakai tuota raahraah-muovia käytetään tämän hintaluokan autoissa, ja Ioniqissakin sitä on varovaisesti arvioiden n. puolet kojelaudan ja ovien pinnoista, ja puolet pehmustettua pintaa.

On aika vaikea uskoa että nuo tietyt ominaisuudet olisivat missään Ioniqin kanssa hinnaltaan kilpailevassa hybridissä ainakaan merkittävästi paremmin toteutettuja, sillä kalliimpien materiaalin käytöllä on tapa näkyä hinnassakin. Muista hybrideistä ainakin uusi Toyota Corolla on Ioniqiin verrattuna aivan hirveä auto käytännössä ihan joka asiassa. Paskempaa ohjausta en ole muistaakseni ikinä kokenut, jopa samanikäinen Yaris on paljon parempi ajaa.
Huollon sijaisautona kokeilemani Volvo V40 sitten taas oli ajettavuudeltaankin jo Ioniqin tasolla, mutta ei tietenkään ole hybridi eikä dieselversiona pärjännyt tehossakaan.

En minäkään Alfojen ajettavuutta mollannut, totesin vain että Giuliettaa säännöllisesti ajava ei löytänyt Ioniqin ajettavuudesta mitään mollattavaa.
Olisi silti mielenkiintoista tietää, oliko ajamassasi Ioniqissa aktiivinen kaista-avustin päällä. Silloin ymmärtäisin mielipiteesi ajettavuudesta paljon paremmin.

Meillä lienee kuitenkin niin erilaiset kriteerit että tästä voisi vääntää maailman tappiin saakka. Itse halusin käyttökuluiltaan pienen, luotettavan ja tarpeeksi hyvin varustellun keskikokoisen perheauton, jolla olisi myös hyvä ajaa. Ioniq täyttää kaikki nuo tarpeeni, ja on Sport-tilassa jopa hauska ajaa.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
4000 km Ioniqilla sanoo moi, ja toteaa että noissa neljässä mainitsemassasi asiassa ei todellakaan ole mitään syytä välttää Ioniqia. Ellei nyt sitten satu etsimään urheiluautoa, mutta silloin terveen järjen pitäisi jo sanoa mihin kannattaa verrata mitäkin.
Mitä Alfoihin ja niiden ajettavuuteen tulee, niin säännöllisesti Giuliettaa ajava sukulaiseni ei löytänyt 40 km:n koeajolenkin jälkeen muuta kuin hyvää sanottavaa Ioniqista. Noin puolet ko. lenkistä ajettiin vähän mutkaisemmilla maanteillä.

Mutta kaikillahan on omat mielipiteensä, eivätkä ne sinällään ole vääriä kun on makuasioista kyse.

EDIT: Yleisesti ottaen myös testeissä Ioniqin ajettavuutta on kehuttu, eikä turhaan.





Jos Mat Watson ei löydä ajettavuudesta ja muovista valittamista, niin kaikki on kunnossa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Muista hybrideistä ainakin uusi Toyota Corolla on Ioniqiin verrattuna aivan hirveä auto käytännössä ihan joka asiassa. Paskempaa ohjausta en ole muistaakseni ikinä kokenut, jopa samanikäinen Yaris on paljon parempi ajaa.
Ai tämä uusi sinänsä ihan vetävän näköinen tapaus? Pitääkin käydä testaamassa. Mulla on pari kertaa ollut Fixuksen sijaisautona Yaris, enkä oikein osaa tunnistaa sitä autoksi. Mikä lie lamakoppi.

Olisi silti mielenkiintoista tietää, oliko ajamassasi Ioniqissa aktiivinen kaista-avustin päällä. Silloin ymmärtäisin mielipiteesi ajettavuudesta paljon paremmin.
En aidosti osaa sanoa. En oikein tunnista kaikkia niitä varoittimia, joita nykyautoissa piisaa. Jonkinlaisen ratintäristimen havaitsin kehällä, mutta ei kirjoittamassani ohjausasiassa siitä kyllä ollut kyse, ellei tämä avustin sitten tee jotain dsc-tyylisiä vetävän renkaan himmauksia.

Meillä lienee kuitenkin niin erilaiset kriteerit että tästä voisi vääntää maailman tappiin saakka. Itse halusin käyttökuluiltaan pienen, luotettavan ja tarpeeksi hyvin varustellun keskikokoisen perheauton, jolla olisi myös hyvä ajaa. Ioniq täyttää kaikki nuo tarpeeni, ja on Sport-tilassa jopa hauska ajaa.
Toki, kukin taplaa tyylillään ja tarpeitaan vastaten. Tämä vähän paisui yhden vinkin kautta yli äyräidensä. Itse olen tottunut ajamaan Audia ja Bemaria, sitä ennen Audia ja vähän Alfaa, sekä sukulaisten muutamia erilaisia Volvoja sekä appiukon nykyistä Jaggea. Niissä painotetaan varmasti eri asioita kuin mitkä Ioniqin ostajalle ovat olennaisia.

Jos minä olisin juuri nyt ostamassa suunnilleen tuon kokoista, ikäistä ja hintaista plug-in hybridiä, päätyisin varmaan joko
Audi A3:een Audi A3 Sportback Business 1,4TFSI e-tron S tronic Plug-in-hybrid / Etälämmitys ja viilennys! / LED-Ajovalot Viistoperä 2017 - Vaihtoauto - Nettiauto
VW Golf GTE:hen Volkswagen Golf GTE *Nahka*Panoraama*Navi*'Webasto Viistoperä 2016 - Vaihtoauto - Nettiauto
tai sitten Bemarin 330e:hen tai Volvon V60:iin.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
En aidosti osaa sanoa. En oikein tunnista kaikkia niitä varoittimia, joita nykyautoissa piisaa. Jonkinlaisen ratintäristimen havaitsin kehällä, mutta ei kirjoittamassani ohjausasiassa siitä kyllä ollut kyse, ellei tämä avustin sitten tee jotain dsc-tyylisiä vetävän renkaan himmauksia.
Kyseessä on siis periaatteessa normaali kaista-avustin, jossa auto ohjailee itse keskemmälle kaistaa jos olet liian reunassa. Ioniqin tapauksessa kyseinen ominaisuus on viety vähän liian pitkälle, sillä se puuttuu asioihin todella herkästi, eikä ainakaan minun makuuni sovi.
Onneks tuossa kaistavaroittimessa/avustimessa kuitenkin on kolme eri tasoa joista tuo on luonnollisesti aktiivisin, ja alin taso ainoastaan varoittaa äänimerkillä.

Varmasti ihan ok vaihtoehtoja nuo Audi ja VW, jos VAG-konsernin tuotteen haluaa. Molemmat häviävät kyllä tilojensa puolesta Ioniqille, ja varsinkin Audi aika selvästi. Osittain siksi etteivät ole alunperin hybrideiksi suunniteltuja, ja osittain siksi että ovat muutenkin pienempia autoja.
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: V-G-

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
En ymmärrä tuon tarpeellisuutta, vai onko tarkoitus ettei kuljettaja katso ikkunasta? Moottoritiellä kiva varuste, tie kun sopivasti kääntyy niin ennen ohitusta jarruttaa vauhdin pois. Hyi helvata.
Adaptiivisuuden saa pois eikä toki koko vakkaria ole muutenkaan pakko käyttää. Käytännössä sillä hoituu maantie- ja motariajossa turvavälit automaattisesti ja jarruttaa myös alamäissä toisin kuin perusvakkari tai varsinkaan peruskuski. Matka-ajossa tällä lyhyellä kokemuksella jo varuste, jota ilman en enää ykkösautoa halua, ehdottomasti. Yhdessä automaatin kanssa tekee henkilöautosta jopa siedettävän liikkumisvälineen pitkillekin matkoille.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
mutta kun mainostat ajajan autoa, adaptiivinen vakkari ja ajajan auto ei oikein sovi mun ajatusmaailmaan.
Se on mukavuusvaruste, niin kuin cup holder. Eli käytössä joskus. En ymmärrä pointtia etteikö ajajan autossa voi olla tuota, ajan 90% ajoista kehä 3 sisällä ja 99% ajoista ilman vakkaria. Mutta on se mukava kun lähtee työkeikalle vaikkapa Raumalle.
Mun auto on ensi sijaisesti aina ajajan auto mikä on näppärä kaupungissa ja menee hyvin mutkiin, ja mitä viimeisimpiin valintoihin tulee niin mukavuusvarusteisiin on tullut panostettua koko ajan enemmän.
Auto on onstettu pari vuotta käytettynä ja siinä olet asian ytimessä etten välttämättä itse sitä ruksisi varustelistalta mutta kun ostaa vähän käytettyjä niin kaikki varusteethan on mukavaa bonusta vaikka niitä käyttäisi harvoin.
 
Viimeksi muokattu:

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ei millään pahalla, mutta jengi joka pelkää Alfaa ja ostaa silmää räpäyttämättä jonkun VAG -kamppeen on aika outoa.
Subjektiivinen käsite vahvasti mulla ja sulla objektiivinen? Viittaat ilmeisesti VAG:in ongelmiin. Pienen taustatyön kun tekee niin itsellä ei ole ollut 10 vuoteen vageissa mitään ongelmia, voi lähteä vaikkapa avainsanoista valitse tietyissä vuosissa hihnakone ja 6-lovinen DSG, ei se niin vaikeaa ole.
Ja tämä ei ole mikään moite kommenttiin tai Alfaan, uskon että monilla voi olla siitä Alfasta vastaava kokemus, tietää sudenkuopat. Ymmärsitkö pointin?
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Jälleenmyyntiarvo nostaa ujosti kätensä...
Ajoin neljä vuotta Polo GT:llä hihnakone ja manuaali, ei mitään ongelmia. Arvo oli myytäessä tippunut 3t€ hankintahinnasta, kiitos hyvän jälleenmyyntiarvon ja VW:n pienen päästöhuijauksen. :)
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Adaptiivisuuden saa pois eikä toki koko vakkaria ole muutenkaan pakko käyttää.

Saako sen adaptiivisuuden VAG:lla nykyään pois? Aiemmin nimenomaan ei ole saanut, vaan on ollut joko adaptiivinen tai ei ollenkaan. Itse pidän varusteesta todella paljon, mutta tuon valinnan puuttuminen ärsytti joissain tilanteissa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Saako sen adaptiivisuuden VAG:lla nykyään pois? Aiemmin nimenomaan ei ole saanut, vaan on ollut joko adaptiivinen tai ei ollenkaan. Itse pidän varusteesta todella paljon, mutta tuon valinnan puuttuminen ärsytti joissain tilanteissa.
Ei taida saada, tai en ole tutkinut tarpeeksi tarkkaan, säädän sen turvavälin seuraavaan aina minimiin, niin ei puutu koko ajan niihin väliin tuleviin autoihin.

Tuo minimikin on tupla turvaväli siihen mitä suurin osa maantiellä ajavista pitää edellä oleviin autoihin ja jos joku ei ymmärrä pointtia niin tämä ei tarkoita että ajettaisiin tuolla minimiturvavälillä, itse ajan paljon pidemmällä turvavälillä, kyse oli siitä ettei halua auton puuttuvan ajamiseen kuin vasta jos on siihen jokin erityinen tarve.
 
Viimeksi muokattu:

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
On ihmisiä, jotka haluavat ajaa mahdollisimman helposti paikasta toiseen eikä siinä haittaa vaikka meno joskus adaptiivisen takia hidastuukin. Toiset sitten haluavat kuvitella ajavansa ralliautoa, jolloin on tärkeää tuntea yhteyttä tiehen.

Ainakaan pari vuotta vanhassa Skodassa ei ole adaptiivinen hidastanut turhaan kertaakaan, vaikka sitä paljon moottoritiellä ruuhkissa tulee käytettyä. Jos joku vaihtaa kaistaa eteeni, niin on loogista, että hetkeksi täytyy kaasua höllätä, jotta eteen jää taas turvaväli.

Käytän sitä itseasiassa paljon taajama-ajossakin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: DAF

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Saako sen adaptiivisuuden VAG:lla nykyään pois? Aiemmin nimenomaan ei ole saanut, vaan on ollut joko adaptiivinen tai ei ollenkaan. Itse pidän varusteesta todella paljon, mutta tuon valinnan puuttuminen ärsytti joissain tilanteissa.
Tällaiseen käsitykseen jäin aikanaan, mutta nyt kun asiaa kaivelin, en varmistusta löytänyt mistään. Eli ilman parempaa tietoa se on vain adaptiivinen tai kokonaan ilman.
 
Ja tämä ei ole mikään moite kommenttiin tai Alfaan, uskon että monilla voi olla siitä Alfasta vastaava kokemus, tietää sudenkuopat. Ymmärsitkö pointin?

Joops.

Ajat GTi Golfilla ja muistaakseni kehuit ykköskoppaisen Focuksen ajettavuutta? Voisin vinkata, että sinun kannattaisi jossakin vaiheessa se AR hommata. Ostaminen on toki tehty vaikeaksi jne., mutta tuote kestää kyllä vertailun. Omaan hanskaan Giulia on edelleen paras ajettava luokkansa autoista. Iso harmi kyllä se, että sen alapuolella ei tällä hetkellä ole mallia (ja että Giuliettan seuraaja Tonale tulee olemaan SUV).
 

julle-jr

Jäsen
Olen myös käyttänyt lankapuhelinta, 56k modeemia, faxia, kirjoittanut kirjepostia... Niillä pärjäisi vallan mainiosti vielä tänäkin päivänä. Monille auto on muutakin kuin kehon paikasta toiseen siirtämiseen tarkoitettu peltipurkki.
Minä ainakin pidin noita kaikkia mainittuja laitteita surkeina, enkä paljoakaan niitä käyttänyt. Olin aina sitä mieltä, että netin pitäisi olla nopeampi jne.

Mutta liikenteessä nopeudet eivät ole kehittyneet noista ajoista, samaa lyllertämistä se on Suomessa edelleen eikä vaadi autolta kovin kummoisia ominaisuuksia.

Mitä fiilikseen tulee, niin joo toki monet vanhat autot, esim. jotkut tietyt Mustangit tuottavat tunteita. Uusista autoista pitää mennä jonnekin Porche-luokkaan. E-Mersu on ehkä halvin auto, jossa on pieni häivähdys jostain hyvästä tunteesta. Perus Audi-Toyota-Skodat eivät tuota mitään sen kummempaa tunnetta. On niissäkin toki eroa ajettavuudessa sitten kun nopeus nousee lähemmäs kahta sataa.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
E-Mersu on ehkä halvin auto, jossa on pieni häivähdys jostain hyvästä tunteesta.
Hä? Toistan: Hä?

Eikö kenkälaatikon kokoinen ja hyvänkuuloista rähinää pitävä sporttinen auto voi tuoda tunnetta? Mun ensimmäinen ostos, jos voittaisin lotossa tai saisin vitullisen palkankorotuksen olisi varmaankin käyttöautoksi tällainen:
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Joops.

Ajat GTi Golfilla ja muistaakseni kehuit ykköskoppaisen Focuksen ajettavuutta? Voisin vinkata, että sinun kannattaisi jossakin vaiheessa se AR hommata. Ostaminen on toki tehty vaikeaksi jne., mutta tuote kestää kyllä vertailun. Omaan hanskaan Giulia on edelleen paras ajettava luokkansa autoista. Iso harmi kyllä se, että sen alapuolella ei tällä hetkellä ole mallia (ja että Giuliettan seuraaja Tonale tulee olemaan SUV).
Eikös Giulia ole jotain BMW F31 kokoa, vai onko se vielä isompikin. Näitä kuolaan, muotokieli houkuttelee ja tuote muutenkin. Tähän mennessä vain omaan budjettiin ja kokoluokkaan sopivat vaihtoehdot ovat olleet isoja kysymysmerkkejä. Jos olisi varaa uuteen niin ei kahta sanaa että lähtisin tuonne suuntaan.
Meillä tosiaan myös tuollainen F31 bemari bensanelikkona, joten sen kokoluokan auto kiinnostaa hyvillä ajo-ominaisuuksilla, ei sekään oikein osu tuonne kun tarvii edelleen sen noin 500 litraa mielellään monikäyttöisenä niitä retkiä varten ja rattaatkin vielä hetken mukana, no ne tosin menee heittämällä golffiinkin.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Joops.

Ajat GTi Golfilla ja muistaakseni kehuit ykköskoppaisen Focuksen ajettavuutta? Voisin vinkata, että sinun kannattaisi jossakin vaiheessa se AR hommata. Ostaminen on toki tehty vaikeaksi jne., mutta tuote kestää kyllä vertailun. Omaan hanskaan Giulia on edelleen paras ajettava luokkansa autoista. Iso harmi kyllä se, että sen alapuolella ei tällä hetkellä ole mallia (ja että Giuliettan seuraaja Tonale tulee olemaan SUV).

Mikä juttu näissä Alfoissa muuten oikein on, kun vuosi ajoa syö kolmanneksen uuden hinnasta? Vai tuliko vastaan vain huono esimerkki?


 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mikä juttu näissä Alfoissa muuten oikein on, kun vuosi ajoa syö kolmanneksen uuden hinnasta? Vai tuliko vastaan vain huono esimerkki?
No sehän se, asiantuntijat voi kommentoida enemmän. Ei oikein ole varaa tähän arvon alenemaankaan. Vertauksena tuo mun aikaisempi heitto Polo GT:stä mistä tippui huimat 3t€ neljän vuoden aikana hinnasta.

Ja kun käytettyjen autojen markkinoita tulee seurattua aika paljon niin Alfahan mun mielestä sukeltaa esim bemaria enemmän juuri tuosta 2-3 vuotiaasta eteenpäin. Tiputtaahan se bemarikin hintaansa 30-40% uudesta parissa vuodessa mutta sen jälkeen seuraavat viisi vuotta on todella maltillista tiputusta ja näihin on tullut itsekin tartuttua jo pariinkin kertaan ja useamman vuoden jälkeen ei ole tarvinnut pettyä jälleenmyyntiarvoon.
Esimerkkinä meidän F31 bemari uutena varusteilla olisi maksanut 55-60t€ ja tingin sen 2 vuotta käytettynä 25tkm ajettuna noin 36t euroon.
 
Viimeksi muokattu:

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Alfoissa vaikuttavat maine, autojen vähäinen määrä, varaosien hinnat ja määrä sekä usein myös se, että huollot ovat konstikkaita tehdä verrattuna nyt vaikka johonkin Bemariin (ainakin omaani) jossa kaikki osat ovat suht helposti käsien ulottuvilla. Noin ainakin yleisellä tasolla. Joku Giulia ei ole suomalaisten ostajien mieleen tämän tyyppisistä syistä. Mitenkään rikkihän tuo auto ei voi olla vielä mennyt, joten se ei voi ola syynä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös