Autoiluketju

  • 3 178 861
  • 18 511

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Missäs vastaavan luokan autossa on sitten parempi hintalaatusuhde kuin Octaviassa?

Pitkälti makuasioita, mutta kävin itse tässä juuri viikon sisään koeajamassa uuden Octavian, sekä uuden Qashqain ja pidin jälkimmäistä parempana. Niin yleisvaikutelmaltaan kuin automaattinkin osalta. Jopa siinä määrin parempana, että Qashqai meni tilaukseen asti.

Oma aiempi tausta autoista on pääosin konsernin puolelta, että rehellisesti koeajoille mennessä lähdin ostamaan Octaviaa. Mutta toisin kuitenkin kävi lopulta.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Autoilu herättää kyl tunteita. Pari sivua että Vag on paska laadultaan, Skoda yhtä paskaa, Alfat ne vasta paskoja on... Eikös se kuitenkin oo niin että toiset tykkää blondeista, toiset bruneteista ja itse punapäistä. Kaikilla on makunsa eikä oma valinta tee toisen valinnasta romua, eihän?

Itse olen ajellut lähemmäs 15 eri merkillä. Kaikilla on hyvät ja huonot puolensa. Joihinkin merkkeihin en palaa, toisiin kyllä. Ymmärrän silti paikan eri merkeille eri ihmisille.

Esim. Toyotaa en ole omistanut eikä ajatuksissa ole sellaisen ostaminen koskaan ollut, mutta nii vaan kyllä silti uusin Hybridi Corolla vaikuttaa mielenkiintoiselta. Ja emännän ystäville olen koeajanut ja ”ostattanut” Corollan jos toisen koska ymmärrän tarpeet. Paikasta A paikkaan B, luotettavasti ja kevyesti. Muulla ei niin väliä, ei vakkareilla eikä hyvällä ajotuntumalla.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Heh, erityisemmin ei kukaan ole tässä viime päivien autokeskustelussa nostanut VAG:n merkkejä muita korkeammalle, mutta hirveän itkukohtauksen kyllä saa aikaiseksi, että sellaisella uskaltaa myöntää ajavansa. Sitten samaan syssyyn huudetaan, että samanlaisia ne on kaikki. Eli onko ne nyt paskempia vai max. yhtä hyviä kuin muutkin merkit?

Oma Skeidani maksoi vanhan korimallin poistona liki parhaimmilla varusteilla rapiat 30k€, olisiko ollut 32 ellen väärin muista. Erinomaiset tilat, hyvä varustelu, edullinen ajaa (kaasu), ok ajettava ja paikkakunnalla on erinomainen huoltoliike. Lisäksi edelliset kaksi VAGia (hih hih, just add N) ovat toimineet hyvin, joten enpä tiedä, miksi olisin jättänyt hommaamatta uutta samasta leiristä.

Brändi VAG:n tuotteilla on kieltämättä vahva ja mullakin kyse on pääosin siitä, ei ole vaikea myöntää. Sen verran toki taustaa eri kansanautoista on, että 2000-2006 työskentelin autovuokraamossa, ja kyllä Megane, Almera ja Focus oli erotettavissa selkeästi ajotuntumaltaan ainakin tuolloin. Megane oli ok, mutta kytkin vitutti joka kerta, Almera oli kuin pullataikinaa olisi vaivannut, Focuksesta en moitittavaa löytänyt - tarkka ja tunnokas ajokokemus. Noita ajelin siis päivittäin ja tietysti mielikuvat vahvistuivat tiepalvelun hälytyksiin sijaisautoja viedessä. Isommassa keskiluokassa Octavia, Mondeo ja Primera olivat vakkareita. Edellinen siis ei perusteluna nykytilanteen, vaan kuriositeettina, että on uusissa perusautoissakin nyanssieronsa, vaikka toki tilanne on varmasti tuosta muuttunut 15 vuodessa.

Mutta juu, koirat haukkuu ja karavaani kulkee - Octavia on tilava, hyvin varusteltu ja toimiva peli hintaansa, enkä toisaalta ymmärrä, miksi sitä välttelisin ja hommaisin kahden lapseni, vaimoni ja koirani kuljetusta varten omakotitaloni pihaan jonkun "ajajan auton" mulkkuni mittariksi. Sitä paitsi se on tsekkiläinen brändi ja tykkään Tsekistä pl. jääkiekko joten tuen sitä ja saksalaisia brändejä mieluusti. Seat on vähän sellainen kipupiste, koska vaikka se kuuluu VAG-konserniin mutta brändi on espanjalainen. En pidä Espanjasta jalkapallossa ja espanja on kielenäkin omituista huutamista, joten Seat kärsii tästä. No, espanjalainen ruoka on saksalaista parempaa, mutta saksalainen olut kera Tsekin taas voitta juomat, joten kyllä minä saan hylkiä ainakin ykkösautovalinnassani Seatia, eikö? Kakkosautoksi esim. Ibiza on erinomainen valinta myös meidän keski-eurooppaorientoituneessa perheessämme.

Kyllä. Haluaisitteko lukea lisää perheemme autovalintaan vaikuttavista tekijöistä? Pitäisikö minun ottaa vielä yksi olut tähän ruoan päälle?
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Ja Cheek on yksi maan kaikkien aikojen menestyneimmistä artisteista.

Suomalaiset tykkäävät käyttää bulkkituotteita ja on vaikea keksiä bulkimpaa tuotetta kuin Skoda Octavia. Itselleni riitti viikko sellaisen kanssa, tosin onhan siitä jo aikaa. Octavia oli kyllä jo tuolloin yksi maan suosituimmista malleista silloin ainakaan en syytä keksinyt.

Mutta ei nyt hyvänen aika sohita VAGia, uskovaisia alkaa ahdistamaan, kun tajuavat, että samalla rahalla saisi oikeitakin autoja.
Cheek nyt onkin täyttä paskaa.
Niin pitkään kun autoon ei ole varaa pistää sitä 500k€-> niin auto on kulkuneuvo ja siinä toimessa konsernin laitteet ovat erittäin hyviä hinta laatusuhteessa.
Varsinkin Skoda on tästä hyvä esimerkki halvempi kuin volkkari ja huollot lisäksi halvempia.

Ei minua haittaa mitenkään jos joku ei tykkää konsernin tuotteista mutta silkan paskan puhuminen mm. DSG:n paskuudesta ja sen ongelmista joita oli vaan siinä yhdessä yhdistelmässä oliko TSI 1.4 ja seiskalovinen DSG.
Tai se öljyn kulutuksen valitus en ole joutunut kertaakaan lisäämään öljyä huoltojen välissä.


@Jani82: Kuten sanottua, VW ja Skoda ovat markkinamiesten unelmia. Isolla mainonnalla (jossa paljon sidosryhmäsuhteita eri medioihin) on saatu hypeä aikaan ja samalla koko ajan kasvatettu auton voittomarginaalia. Vaikka vikoja on paljon, ostaja silti ostaa auton uudelleen. Hyvänä esimerkkinä päästöskandaali, automaattien viat ja jatkuva öljynkulutus. Harvassa autossa tarvitaan vakiovarusteena pullo öljyä. Silti näillä ei tunnu olevan mitään merkitystä.

Erona Mersuun ja Bemariin on se, että VW:n ja Skodan ostaja myöntää viat ja silti ostaa uudelleen. Kahden edellä mainitun Premium-brändin ostaja harvemmin myöntää auton viat ja ostaa uudelleen.
Mistä tämä VAG:n konsernin vika herkkyys tulee?
En tiedä onko sitten ollut parempi tuuri vai mitä kun ongelmia ei ole ollut DSG:n, öljyn yms. kanssa.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Yksi reissu tehtiin RS Octavialla, enkä kyllä keksi kauheasti moitittavaa. Ihan napsakka ajotuntuma oli, adaptiivinen vakkari toimi hyvin ja potkua mukavasti. Ei ehkä minun ykkösvalinta olisi, mutta en ihmettele miksi jengi ostaa.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Kyllähän Skoda on näistä VAG:n huonoista vaihtoehdoista varmaan huonoin. Se maksaa paljon, mutta on silti se köyhin versio. Vähintään yhtä paljon vikoja, kuin muissa konsernin merkeissä, todennäköisesti enemmän, koska on tehty halvalla. Lisäksi meluisa ja hirveän ruma. Sampio luulee, että porukka itkee, kun hän kertoo hankkineensa Skodan, mutta oikeasti ne nauraa sille.

Aika vähän tunnen tuon konsernin tuotteita hankkineita, mutta ne jotka tunnen ovat raportoineet rikkoutuneista DSG:stä ja öljyä syövistä moottoreista joita ovat joutuneet omalla rahalla korjauttamaan. Skodalla myös huonoimmat goodwill-vastaantulot tehdastakuun loppumisen jälkeen, vaikka olisi ollut merkkihuollettuja autoja.
 

Fironic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Ducks, Kraken
Aika vähän tunnen tuon konsernin tuotteita hankkineita, mutta ne jotka tunnen ovat raportoineet rikkoutuneista DSG:stä ja öljyä syövistä moottoreista joita ovat joutuneet omalla rahalla korjauttamaan. Skodalla myös huonoimmat goodwill-vastaantulot tehdastakuun loppumisen jälkeen, vaikka olisi ollut merkkihuollettuja autoja.

No raportoinpa sitten tähän tuosta konsernin espanjalaisesta: reilu 2 vuotta ja 41 000 kilometriä takana ja mitään ei ole tarvinnut korjata, eikä edes öljyä lisätä huoltojen välissä. Ensimmäisessä huollossa (30tkm) säädettiin vain LED-valojen korkeutta normaalien huoltotoimien lisäksi. DSG toimii ihanasti.

Hähä, nyt et voi enää vedota tuohon, että vain huonoa raportoitu sinulle.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
No raportoinpa sitten tähän tuosta konsernin espanjalaisesta: reilu 2 vuotta ja 41 000 kilometriä takana ja mitään ei ole tarvinnut korjata, eikä edes öljyä lisätä huoltojen välissä. Ensimmäisessä huollossa (30tkm) säädettiin vain LED-valojen korkeutta normaalien huoltotoimien lisäksi. DSG toimii ihanasti.

Hähä, nyt et voi enää vedota tuohon, että vain huonoa raportoitu sinulle.

Kerroin vain niistä, jotka tunnen irl. Loppuisi jatkoajan serveriltä tila jos tänne laittaisi kaikki nettikirjoitukset VAG-konsernin autojen vioista. Ihan tiedotusvälineissäkin ollut asiasta aika paljon mainintoja, mutta eihän niitäkään kaikki usko.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kyllähän Skoda on näistä VAG:n huonoista vaihtoehdoista varmaan huonoin. Se maksaa paljon, mutta on silti se köyhin versio. Vähintään yhtä paljon vikoja, kuin muissa konsernin merkeissä, todennäköisesti enemmän, koska on tehty halvalla. Lisäksi meluisa ja hirveän ruma. Sampio luulee, että porukka itkee, kun hän kertoo hankkineensa Skodan, mutta oikeasti ne nauraa sille.

Aika vähän tunnen tuon konsernin tuotteita hankkineita, mutta ne jotka tunnen ovat raportoineet rikkoutuneista DSG:stä ja öljyä syövistä moottoreista joita ovat joutuneet omalla rahalla korjauttamaan. Skodalla myös huonoimmat goodwill-vastaantulot tehdastakuun loppumisen jälkeen, vaikka olisi ollut merkkihuollettuja autoja.
Mä tiedän neljä nykyistä tai entistä bemmin omistajaa. Näistä kahteen bemmiin on pitänyt vaihtaa koko moottori ja osittain meni omaan piikkiin ainakin yhdessä tapauksess. Neljännessä on sitten koko ajan jotain pientä eikä omistaja ole tyytyväinen, mutta se onkin jo varmaan 15-vuotias niin ei oteta sitä huomioon.

Eli jos oman lähipiirin kokemuksiin pohjautuen tekisin johtopäätöksiä, niin bmw on varmasti huonoin automerkki.

Edit: Anteeksi kahteen on pitänyt vaihtaa koko moottori. Ei siis kolmeen.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Mä tiedän neljä nykyistä tai entistä bemmin omistajaa. Näistä kahteen bemmiin on pitänyt vaihtaa koko moottori ja osittain meni omaan piikkiin ainakin yhdessä tapauksess. Neljännessä on sitten koko ajan jotain pientä eikä omistaja ole tyytyväinen, mutta se onkin jo varmaan 15-vuotias niin ei oteta sitä huomioon.

Eli jos oman lähipiirin kokemuksiin pohjautuen tekisin johtopäätöksiä, niin bmw on varmasti huonoin automerkki.

Edit: Anteeksi kahteen on pitänyt vaihtaa koko moottori. Ei siis kolmeen.

Mullakin oli joskus bemmi, josta hajosi vakionopeudensäädin, mutta se korjattiin takuuna.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kyllähän Skoda on näistä VAG:n huonoista vaihtoehdoista varmaan huonoin. Se maksaa paljon, mutta on silti se köyhin versio. Vähintään yhtä paljon vikoja, kuin muissa konsernin merkeissä, todennäköisesti enemmän, koska on tehty halvalla. Lisäksi meluisa ja hirveän ruma. Sampio luulee, että porukka itkee, kun hän kertoo hankkineensa Skodan, mutta oikeasti ne nauraa sille.
Vähän kyllä harmittaa, että jätin ruokaoluet kolmeen, tää olisi ollut loistavaa settiä pienessä hiivassa, kun jo nyt nauratti oikeasti ja aidosti, ei ollenkaan vittuilen. Kyllähän Skoda kannattaa omistaa jo tällaisen huvin vuoksi.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Vähän kyllä harmittaa, että jätin ruokaoluet kolmeen, tää olisi ollut loistavaa settiä pienessä hiivassa, kun jo nyt nauratti oikeasti ja aidosti, ei ollenkaan vittuilen. Kyllähän Skoda kannattaa omistaa jo tällaisen huvin vuoksi.

Mä siis olen nauranut jo vuodesta 2007 aina VAG-ajoneuvon nähdessäni. Sulla tosin nauru loppuu kun Skodan takuu umpeutuu, mutta mä jatkan nauramista. Buhahahahahahaaa!
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mä siis olen nauranut jo vuodesta 2007 aina VAG-ajoneuvon nähdessäni. Sulla tosin nauru loppuu kun Skodan takuu umpeutuu, mutta mä jatkan nauramista. Buhahahahahahaaa!
Syntymästäsi saakka siis?
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Itse olen kokenut, että jos joku haluaa Skodalla ajaa, ei se varsinaisesti ole minulta pois. Tai, jos joku kokee Seatin hyväksi autoksi, ei sekään minulle maksa mitään. Itse en varmaankaan VAGia ostaisi kovin herkästi, mutta toisaalta sekään ei kiinnostane ketään muuta kuin omaa perhettäni. Näin ollen tässä ketjussa aika voimakkaita mielipiteitä, joihin olen itsekin syyllistynyt.
 

teppana

Jäsen
Meillä oli 2011 vm. Ibiza 2.0l diesel sport ja se oli mainio peli. Avovaimo ajeli sillä uransa alkupuolen ja varmaan sen 130t ajoikin. Kun ostettiin eka bemari niin annoin tuon auton isälleni ja se ajelee sillä vielä tänä päivänä. Ei mitään moitetta tuosta yksilöstä.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Itse olen kokenut, että jos joku haluaa Skodalla ajaa, ei se varsinaisesti ole minulta pois.
Tähänhän voisi leikkisästi todeta, että jokainen skodakuski ei aiheuta jonoa, mutta jokainen jono on skodakuskin aiheuttama.

Onko tuon audibugattilamborghiniporscheseatskodavolkkarin nimi muka vieläkin VAG?
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Bentley unohtui listasta, mutta sekin on toki vain ylihintainen Octavia.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Makuasioita sanoi koira... mutta itse viime elokuussa liisasin verkon yli X3:n. Oli niin kauhea auto, että vein 2 päivän jälkeen takaisin ja otin Q5:n tilalle eikä kaduttanut vaihto päivääkään.

Tosin aika ankea dieselrotjake tuo Q5 on, niin nyt elokuussa takaisin Volvo XC60 plugarin pariin.

Aikaisemmin tullut ajeltua XC60:llä, V60:llä, 320GT:llä, vanhemmalla X3:lla, A3:lla ja parilla eri A4:lla. Noista eniten vitutti X3, kun siitä paskaläjästä hajosi vähän väliä jokin osa. Yksi A4 kulutti 3000 kilsan välein litran öljyä, joka turhautti.

Faijalla on Skoda Superb, onhan se tosi tylsä, mutta tuntuu olevan ihan toimiva auto ja hyvät tilat.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Jaaha. Pitäisi miettiä auton ostoa tai liisaria. Vaimoke tässä opettelee, niin varmaan jotain edukasta automaattia. Onkos nuo pari vuotta vanhat Seat Ibitzat mistään kotoisin?
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös