sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ei kai noissa uudemmissa dsg-askeissa ole vikoja ollut edes pahoissa puheissa saati käytännössä.

Itsellä nyt toinen uusi VAG-biili menossa putkeen, vuosimallit 18 ja 19, enkä kyllä keksi valittamista pl. tämän nykyisen kaasuauton lievä laiskuus. Mutta mihinkä tässä, valmiissa maailmassa. Ei mulla mitään kiveenhakattua periaatetta ole merkkien suhteen, mutta paikkakunnalta löytyy niin hyvä merkkihuolto, että se puhuu konsernin autojen puolesta omien hyvien kokemuksien lisäksi. Ja Skodsterin osalta voin kehua myös tilankäyttöä, Octaviassa on vielä kaasutankin jälkeenkin aivan riittävästi tilaa parin viikon kesäreissulle nelihenkisellä perheellä.

Ykkösauton on oltava uusi ja kohtalaisen hyvin varusteltu. Karsin mieluummin brändistä ja ajan uudella Octavialla kuin kymmenen vuotta vanhalla premiumilla, jossa on isojen poikien mukaan parempi ajotuntuma ja edelleen parempi varustelu, koska uusi auto tuo mulle fiiliksen helppoudesta ja huolettomuudesta.

Toinen auto tulee ajankohtaiseksi elokuussa, ja olen kartoitellut noita muutaman vuoden vanhoja VAG-rusinoita, kuten Ibizaa ja Poloa, ehkä vielä niistä pienempiäkin, kuten Mii ja UP. Koska vaimo ajelee sillä duuniin tytön opetusajon lisäksi, pitäisi webasto olla. En tiedä, kuinka yleinen se tuossa kokoluokassa on, mutta katsellaan.
 
”Niin paljon kuin internetiä halveksinkin, mun on myönnettävä, että internet pelastaa meidät uudelta vapaussodalta. Kuka viitsisi lähteä kaupungille osoittamaan mieltään tai edes kirjoittaa jotain vakavasti odotettavaa, kun voi sen saman työajan ja vapaa-ajan viettää vaikka pornografisilla sivustoilla? "
(Teemu Keskisarja)
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Fordél

Jäsen
Autoliikkeillä, kiinteistövälittäjillä jne. ei ole mitään väliä millaista asiakaspalvelua he antavat myynnin jälkeen, koska todennäköisesti asiakas ei uudestaan heidän palveluitaan käytä kuitenkaan.
Osinhan se on toki näin, mutta kyllä moni myös pysyy merkkiuskollisena, etenkin hyvien palvelukokemusten myötä. Esimerkiksi itse palasin juuri tiettyyn merkkiin osin sen takia, että pidän tätä merkkiä myyvän paikallisen liikkeen palvelusta. Sana myös kiirii nykyisin ja paskasta palvelusta tai kusettamisesta löytyy nopeasti pysyvä jälki esim. netistä.

Itse en ostaisi ihan ensimmäisenä autoa pikkuputiikista. Kokemus on, että isommissa, ketjujen liikkeissä nämä mahdolliset reklamaatioasiat sujuvat helpommin. Asiasta on kokemusta muutaman kuukauden takaa, kun juuri ostamassani autossa ilmeni 2500 euron remonttitarve. Ei tarvinut taistella yhtään liikkeen kanssa vaan sanoivat ilman muuta maksavan remontin (hoidettiin vielä toisessa liikkeessä). Olin jo valmis kunnon taisteluun, mutta ei tarvinutkaan mähistä ollenkaan.
 
“You never actually own a Patek Philippe, you merely look after it for the next generation.”
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Joskus tosiaan riittää se huippuhyvä palvelu merkkihuollossa merkkiuskollisuuteen. No, yksityinen pulju kyseessä, joten se ehkä selittää asiaa, mutta joka tapaukessa merkki on pysynyt ja kakkosautokin menee samaan konserniin pitkälti siksi, että saan huollatettua ne paikassa, jossa homma toimii ja asiakassuhteessa nähdään muutakin kuin rahojen lypsämisen mahdollisuus.

Nyt kun olen sen verran tässä kehunut, niin heitetään samalla lafka esille. Jos läntisellä Uudellamaalla kaipaatte VAG-huoltoja, annan tälle vahvan suosituksen: Tervetuloa VAG-autosi huoltoasiantuntijan kotisivuille - Kamitec.net

Ei ole sukulainen tai sen läheisempi tuttavakaan, vaan puhtaasi tyytyväinen asiakassuhde n. puolen vuosikymmenen ajalta.
 
”Niin paljon kuin internetiä halveksinkin, mun on myönnettävä, että internet pelastaa meidät uudelta vapaussodalta. Kuka viitsisi lähteä kaupungille osoittamaan mieltään tai edes kirjoittaa jotain vakavasti odotettavaa, kun voi sen saman työajan ja vapaa-ajan viettää vaikka pornografisilla sivustoilla? "
(Teemu Keskisarja)

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Toinen auto tulee ajankohtaiseksi elokuussa, ja olen kartoitellut noita muutaman vuoden vanhoja VAG-rusinoita, kuten Ibizaa ja Poloa, ehkä vielä niistä pienempiäkin, kuten Mii ja UP. Koska vaimo ajelee sillä duuniin tytön opetusajon lisäksi, pitäisi webasto olla. En tiedä, kuinka yleinen se tuossa kokoluokassa on, mutta katsellaan.
Pakko muuten kehua Seat Ibiza V:tä (2017->). Hintalaatu-suhteeltaan varmaan järkevin auto, jos ottaa 115 heppaisella bensakoneella. Olen 2-metrinen ja lähemmäs 100-kiloinen mies ja löydän Ibizasta täydellisen ajoasennon. Sen lisäksi uuden MQB A0 pohjaratkaisun ansiosta taakseni vielä mahtuisi pieni aikuinen tai normaalikokoinen lapsi. Sen lisäksi tuo 115-heppainen bensakone on todella pirteä tuon kokoiseen autoon ja muotoilukin on omaan silmään erinomaista. Olen joskus ajellut viikon myös 95-heppaisella versiolla, mutta siinä 5-vaihteinen laatikko aiheutti >100 kmh nopeuksissa erittäin korkeita kierroksia, mikä näkyi korkeana polttoaineen kulutuksena ja todella kovana moottorin äänenä. Tuossa pykälää tehokkaammassa versiossa ei näitä ongelmia ole ja sen 6-pykäläinen laatikko toimii erinomaisesti.

Hauskinta tässä on se, että esim. Skoda Superbissa (2017->) tai Passatissa en hyvää ajoasentoa löydä. Uusimmassa Superbissa pää ottaa kattoon ja ratissa ei ole tarpeeksi säätövaraa ja Passatissa jää puolestaan penkin tuki huonoksi ja pää hipoo kattoa ja näkyvyys sen vuoksi kärsii, vaikka penkin laittaisi ihan alas.

Täältä ääni siis Ibizalle (2017->)! On paljon isompi ja enemmän auto, kuin mitä pikkuautolta osaisi ikinä odottaa.
 
"Joka toisella kuoppaa kaivattaa, se kuopankaivajan siihen langettaa."
-vanha porilainen sananlasku

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitäs kokemuksia täällä muuten 2010-luvun E-Mersuista? Mietinnässä on sellainen hankkia (vm. 2015-2017) eli joko W212 Facelift tai W213 ensimmäisiä versioita.
 
"Joka toisella kuoppaa kaivattaa, se kuopankaivajan siihen langettaa."
-vanha porilainen sananlasku

Larppa

Jäsen
Joskus tosiaan riittää se huippuhyvä palvelu merkkihuollossa merkkiuskollisuuteen. No, yksityinen pulju kyseessä, joten se ehkä selittää asiaa, mutta joka tapaukessa merkki on pysynyt ja kakkosautokin menee samaan konserniin pitkälti siksi, että saan huollatettua ne paikassa, jossa homma toimii ja asiakassuhteessa nähdään muutakin kuin rahojen lypsämisen mahdollisuus.

Nyt kun olen sen verran tässä kehunut, niin heitetään samalla lafka esille. Jos läntisellä Uudellamaalla kaipaatte VAG-huoltoja, annan tälle vahvan suosituksen: Tervetuloa VAG-autosi huoltoasiantuntijan kotisivuille - Kamitec.net

Ei ole sukulainen tai sen läheisempi tuttavakaan, vaan puhtaasi tyytyväinen asiakassuhde n. puolen vuosikymmenen ajalta.
Eihän tuo Kamitec mikään merkkihuolto ole, vaan kuten sivuillakin lukee "vaihtoehto hintavalle merkkihuollolle".
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Eihän tuo Kamitec mikään merkkihuolto ole, vaan kuten sivuillakin lukee "vaihtoehto hintavalle merkkihuollolle".
Totta, yrjövuorimaisesti "käsi ylös virheen merkiksi". Olen puhunut keskenäni merkkihuollosta, koska takuu säilyy ja jotenkin ollut helpompi mieltää se sellaiseksi. No, hyvä korjaus kuitenkin, ja hyvä lafka joka tapauksessa.
 
”Niin paljon kuin internetiä halveksinkin, mun on myönnettävä, että internet pelastaa meidät uudelta vapaussodalta. Kuka viitsisi lähteä kaupungille osoittamaan mieltään tai edes kirjoittaa jotain vakavasti odotettavaa, kun voi sen saman työajan ja vapaa-ajan viettää vaikka pornografisilla sivustoilla? "
(Teemu Keskisarja)

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Täältä ääni siis Ibizalle (2017->)! On paljon isompi ja enemmän auto, kuin mitä pikkuautolta osaisi ikinä odottaa.
Joo, Ibiza on kyllä vahvoilla tässä kisassa. Tykkään myös sen ulkonäöstä ja ihan kohtuuhintaan suht tuoreita yksilöitä näyttäisi liikkuvan. Jos sopiva sattuisi kohdilleen, ei haittaisi vaikka tuo 115hp olisikin, mutta pääosin sillä körötellään kaupungissa, joten laiskempikaan ei haittaa.
 
”Niin paljon kuin internetiä halveksinkin, mun on myönnettävä, että internet pelastaa meidät uudelta vapaussodalta. Kuka viitsisi lähteä kaupungille osoittamaan mieltään tai edes kirjoittaa jotain vakavasti odotettavaa, kun voi sen saman työajan ja vapaa-ajan viettää vaikka pornografisilla sivustoilla? "
(Teemu Keskisarja)

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Joo, Ibiza on kyllä vahvoilla tässä kisassa. Tykkään myös sen ulkonäöstä ja ihan kohtuuhintaan suht tuoreita yksilöitä näyttäisi liikkuvan. Jos sopiva sattuisi kohdilleen, ei haittaisi vaikka tuo 115hp olisikin, mutta pääosin sillä körötellään kaupungissa, joten laiskempikaan ei haittaa.
Tuon laiskuuden lisäksi pienemmässä koneessa on vain mainitsemani 5-pykäläinen laatikko, joka ainakin itsellä johti pienemmästä tehosta huolimatta korkeampiin polttoaineen kulutuslukemiin ja jo aiemmin maitsemaani korkeampaan melutasoon. Nämä yhdessä jättivät autosta hieman "meh"-fiiliksen, kun taas tuota 115-heppaista versiota voin kehua varauksetta.

Edit. Niin joo, Ibizalla kyllä ihan mielellään ajaa pidempääkin pätkää kuin vain kaupunkiajoa ja oman puolison kanssa ollaan tehty kahden hengen Suomi Roadtrippejä, eikä kyllä ole jäänyt mitään pahaa sanottavaa, vaikka autossa pidempään tuli aina pätkiä kuskin paikalla istuttuakin.
 
"Joka toisella kuoppaa kaivattaa, se kuopankaivajan siihen langettaa."
-vanha porilainen sananlasku

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Tuossa Passatissa ainoa kiristelevä asia on juuri tuo hinta. Laskeskelin, että ehdoton maksimihinta olisi siinä 20 000 eurossa, jotta takaisinmaksuerät pankille olisivat järjelliset.
Pakasta revittyihin autoihin saa ainakin kuukausierän pieneksi pitkällä maksuajalla ja isolla viimeisellä erällä. Korkotarjouksia myös saa hyvin uusiin autoihin, eikä joudu maksamaan turhia kuluja liikaa. Itse tuli exceliä pyöriteltyä ja ynnäiltyä, että oman auton arvon pitäisi olla suunnilleen sama kuin mitä se viimeinen isompi erä mikä tulee lopulta maksettavaksi. Toki verotuksella tuotakin voidaan tulevaisuudessa kampittaa, että auton arvo on lopulta huomattavasti pienempi kuin viimeinen erä, mutta siihen pystyy sitten matkan varrella varautumaan. Uusiin autoihin lisäksi saa myös sitten useamman vuoden takuun pienentämään mahdollisia huoltokustannuksia, mitä käytetystä napsahtaisi.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: V-G-

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viikingit, Spurs, narrit (pre 2014)
Pakasta revittyihin autoihin saa ainakin kuukausierän pieneksi pitkällä maksuajalla ja isolla viimeisellä erällä. Korkotarjouksia myös saa hyvin uusiin autoihin, eikä joudu maksamaan turhia kuluja liikaa. Itse tuli exceliä pyöriteltyä ja ynnäiltyä, että oman auton arvon pitäisi olla suunnilleen sama kuin mitä se viimeinen isompi erä mikä tulee lopulta maksettavaksi. Toki verotuksella tuotakin voidaan tulevaisuudessa kampittaa, että auton arvo on lopulta huomattavasti pienempi kuin viimeinen erä, mutta siihen pystyy sitten matkan varrella varautumaan. Uusiin autoihin lisäksi saa myös sitten useamman vuoden takuun pienentämään mahdollisia huoltokustannuksia, mitä käytetystä napsahtaisi.
Toisaalta uusissa autoissa on yleensä isommat vakuutusmaksutkin. Paljon on muuttujia jos jaksaa laskea...
 

Glove

Jäsen
Mulla ei mene jakeluun tuon isomman viimeisen erän käyttö. Tavallaan siinä elää yli varojen kun maksaa pienempää erää ja isompi potti odottaa lopussa. Kun sen auton arvokin voi siinä vaiheessa olla pienempi kuin se viimeinen erä. Viimeksi kun firman autoa vaihdoin niin olihan se kiva kun edellinen auto oli maksettu ja siitä sai ihan hyvän välirahan uutta ostaessa.

edit: Olihan minulla kysymyskin. Onko kellään kokemusta ECU:n korjaamisesta, onnistuuko semmoinen homma? Ei toki ole vielä varmaa onko mun auton ECU rikki, mutta ainakaan uutta ei ole enää tehtaalta saatavissa. Varmasti se jonkun liikkeen hyllystä löytyy kun osaisi etsiä oikeasta paikasta.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
@Juteeni Jep, hyvä pointti. Tosin hyvä on @Tadu llakin tuo vasta-argumentti.

Itse ottaisimme tuon lainana pankiltamme, ja ainakin jos muuhun asioimiseen voi verrata, niin joustoa on taatusti saatavilla. Tosin isomman viimeisen erän sijasta tehtäisiin varmaankin niin, että maksaisimme ekana isomman satsin, vaikkapa 18k euron autosta 5-8k etupeltoon ja loput sitten sopivalla kuukausilyhennyksellä.

edit. Ja siis osa tuosta ekasta isommasta maksusta olisi tietysti vanhan auton myynnistä tuleva. Arvioisin, että nykyinen autoni (BMW 525i e39) on nyt noin tonnin verran arvokkaampi kuin ostohetkellä pari kuukautta sitten...
 
Kuten Bat Helvetistä, olen poissa kun aurinko taas saa

He jotka eivät asioista ymmärrä, voisivat luulla, että kyse on jääkiekosta. Heille vain hymyilen...

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Mulla ei mene jakeluun tuon isomman viimeisen erän käyttö. Tavallaan siinä elää yli varojen kun maksaa pienempää erää ja isompi potti odottaa lopussa. Kun sen auton arvokin voi siinä vaiheessa olla pienempi kuin se viimeinen erä. Viimeksi kun firman autoa vaihdoin niin olihan se kiva kun edellinen auto oli maksettu ja siitä sai ihan hyvän välirahan uutta ostaessa.
Itse otetaan aina isommalla loppuerällä, kun en kuitenkaan tule koskaan piitää autojani lainan loppuun, mutta halua pienemmän kk erän. Varaudun pahempaan sillä että pidän pienen kk erän, mutta tarvittaessa maksan koko ajan ekstraa joka pienentää tuota viimeistä erää. Pitäähän se viimeinen erä toki katsoa että se ei ylitä auton arvoa. Mutta siis ei me eletä yli varojen vaan nimeomaan varaudutaan pahempaan kun sitten vaikeana kk pystytytään menemään sillä pienellä kk erällä.

Itse ottaisimme tuon lainana pankiltamme
Ei vaan kannata. Pankista et saa koskaa niin alhaisia korkoja mitä autoliike antaa.

Omassa kakkosauto Fiestassa on 0% korko ja todellinen vuosikorko 0%. Eli lyhennämme vaan koko ajan lainaa tuossa autossa. Ja kk erä on n.200e. Auton maksuaika 5vuotta, takuutakin samat viisi vuotta. Huoltoja ehtii tulla viiden vuoden aikana 2kpl. kun kilsoja ei tule kuin 12 000 vuoteen (huoltoväli on 2 vuotta tai 30 000km). Vakuutukset täysil bonareilla n.500e vuodessa. Eli tässä esimerkki että ei se uus auto ole kallis pitää ja on huolettomia kilsoja koko sen ajan. Renkaita en aio uusia koko aikana.

En nyt sano V-G:lle että tuollaista Fiestaa ehdotan, mutta ehdottomasti kannattaa vertailla et mitä uusi auto tarjoaa. Monasti voit saada korottaman maksun ja kaupan päälle vielä talvirenkaat, niin ei auton hintakaan laske tonneja kun se ajetaan liikkeestä ulos.
 
Doing your best?
Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the Prom queen!
-Sean Connery

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
@Nickelback Toki jos löytyy autofirma, joka tuollaisen nollakoron pystyy lupaamaan vaikka neljäksi vuodeksi, niin mikäs siinä. Mutta silloin se sopiva auto pitää löytyä juuri siitä liikkeestä, eikä esim. yksityiseltä myyjältä tai jostain pienemmästä firmasta. Tyypillinen korko on kuitenkin huonompi kuin mitä pankki pystyy lupaamaan, ainakin näillä pienemmillä lafkoilla. Mutta toki, auton ostaminen on aikamoista neuvottelua joka tapauksessa - tästä nykyisestäkin sain hierottua toista tonnia pois.
 
Kuten Bat Helvetistä, olen poissa kun aurinko taas saa

He jotka eivät asioista ymmärrä, voisivat luulla, että kyse on jääkiekosta. Heille vain hymyilen...

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tyypillinen korko on kuitenkin huonompi kuin mitä pankki pystyy lupaamaan, ainakin näillä pienemmillä lafkoilla.
Onko näin, itselläkin toistakymmentä vuotta takana asuntolaina-asiakkuutta ja oletin samaa. Itse sain pankista auton rahoittamiseen huonoja tarjouksia, paljon huonompia kuin autoliikkeiden rahoitustarjoukset jotka tulevat myös pankkien kautta kuten OP rahoitus mikä itsellä ollut käytössä. Asunnonvaihdon yhteydessä ei ollut tarvetta autolainaan jos ajatellaan että ottaisi "remonttilainana" sen autolainan siihen kylkeen.
Autoliikkeistä nyt 10 vuoden sisällä todelliset korot olleet noin 2- 4 % luokkaa kun osuu hyvän kampanjan aikaan tai joskus onnistunut saamaan puhumalla prosentin pari paremman tarjouksen hiukan huonommasta prossasta. Noilla prosenteilla lisakulut on tonnin parin luokkaa 4-6 vuodessa ja saat itsellesi alle uudemman auton.
Esimerkiksi tuolla OP rahoituksella ei ole konttoreita vaan sanovatkin että autoliikkeet ovat heidän konttorit, siellä neuvotellaan rahoitus.
 
”Vittu mitä paskaa, ei voisi vähemmän kiinnostaa.”
-Alexander Stubb 1.11.2011 Pohjoismaiden neuvoston (PN) kokouksesta.-

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viikingit, Spurs, narrit (pre 2014)
Eikös noita nollakorkoja saa ainakin uusissa autoissa sellaisiin automalleihin, jotka eivät ole ihan myyntitilaston kärjessä? Itsekin pohdin pari vuotta sitten työsuhdeauton ja oman välillä, niin päädyin lopulta työsuhdeliisariin kun ei noita nollakorko-tarjouksia näkynyt edes black fridayna ja halusin tylsän Octavian.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
@V-G- On se kieltämättä neuvottelua ja kikkailua ja voihan se olla juurikin noin että sitä hyvää korkoa ei ole tarjolla jos on hyvä auto tarjolla. Itse sain pankista 2,9% mutta autoliikkeistä saa monesta alle kahdella. Ja itse koen myös niin että on helpompaa kun se laina on siinä autossa. Jos sen vaihtaa pois, menee se laina siinä mukana. Pankista kun haet ja myyt sitten auton, niin lainahan on ja pysyy. Toki jos tavoitteena on pitää auto koko lainan ajan niin mikäs siinä, mutta jos se sit on maanantaikappale...

Mutta uuden kohdalla ei tuota pelkoa ole kun sen auton saa niillä väreillä ja varusteilla millä haluaa. Siinä enemminkin kannattaa katsoa että kun tulee tarjousta eteen noista talvirenkaista ja koroista.
 
Doing your best?
Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the Prom queen!
-Sean Connery

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo
Tuleeko kellekään mieleen jotain melko pientä autoa, jossa kuljettajan penkki olisi melko korkealla tai ainakin selvästi korkeammalla kuin yleensä? Ja siksi näkyvyys ulos erityisen hyvä. Mielellään jonkun ison merkin (Toyota, Nissan, Ford, VW, Opel jne.)
 
Ei muuta toivoa, kuin käydä kontillensa ja alkaa syödä ruohoa, sillä vihreä väri se kaiken ratkaisee!
Ei muuta keinoa, kuin myydä rekka-auto ja ostaa tila Kainuusta, ja toivoa, että halla kaiken viljan veis!

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
@Jupe ja @Nickelback Jännä! Meille luvattiin 15k euroon asti lisäluottoa asuntolainan "yhteyteen" eli samalla korolla, joka on meillä mallia kiinteä tasaerä ja sidottu 0,55% korkoon. Maksetaan tietysti erillisenä lyhennyksenä asuntolainan lyhennyksestä erillisenä. Ja tuon 15k euronkin jälkeen oli aika edukasta, eli yli prosentin ei muistaakseni noussut.

Edit. Tuo siis luvattiin kun pohdittiin pankin toimistolla asunnon ostamisen yhteydessä ääneen sitä, että keittiö pitäisi varmaankin jossain vaiheessa rempata. Silloin pankista sanottiin, että lisälainan saa samoilla ehdoilla myös muuhun tarkoitukseen.
 
Kuten Bat Helvetistä, olen poissa kun aurinko taas saa

He jotka eivät asioista ymmärrä, voisivat luulla, että kyse on jääkiekosta. Heille vain hymyilen...
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tuleeko kellekään mieleen jotain melko pientä autoa, jossa kuljettajan penkki olisi melko korkealla tai ainakin selvästi korkeammalla kuin yleensä? Ja siksi näkyvyys ulos erityisen hyvä. Mielellään jonkun ison merkin (Toyota, Nissan, Ford, VW, Opel jne.)
Yariksessa mielestäni istutaan aika korkealla. Meillä oli se vanhin malli t-sport ja uusimmissakin näyttäisi naapurin mamma aika korkealla istuvan.
 
”Vittu mitä paskaa, ei voisi vähemmän kiinnostaa.”
-Alexander Stubb 1.11.2011 Pohjoismaiden neuvoston (PN) kokouksesta.-

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Jännä! Meille luvattiin 15k euroon asti lisäluottoa asuntolainan "yhteyteen" eli samalla korolla, joka on meillä mallia kiinteä tasaerä ja sidottu 0,55% korkoon. Maksetaan tietysti erillisenä lyhennyksenä asuntolainan lyhennyksestä erillisenä. Ja tuon 15k euronkin jälkeen oli aika edukasta, eli yli prosentin ei muistaakseni noussut.

Edit. Tuo siis luvattiin kun pohdittiin pankin toimistolla asunnon ostamisen yhteydessä ääneen sitä, että keittiö pitäisi varmaankin jossain vaiheessa rempata. Silloin pankista sanottiin, että lisälainan saa samoilla ehdoilla myös muuhun tarkoitukseen.
Remonttilainana taitaa kyllä onnistua ja siihen viittasin itsekin, siitä en ole varma että jos puhut avoimesta autolainasta joka on asunnosta täysin irrallinen hankinta niin ovatko antamassa automaattisesti asuntolainan korolla.
 
”Vittu mitä paskaa, ei voisi vähemmän kiinnostaa.”
-Alexander Stubb 1.11.2011 Pohjoismaiden neuvoston (PN) kokouksesta.-

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tuleeko kellekään mieleen jotain melko pientä autoa, jossa kuljettajan penkki olisi melko korkealla tai ainakin selvästi korkeammalla kuin yleensä? Ja siksi näkyvyys ulos erityisen hyvä. Mielellään jonkun ison merkin (Toyota, Nissan, Ford, VW, Opel jne.)
Corsassa istutaan suht korkealla ja penkissä on vielä hyvin säätövaraa ylöspäin. Myös ratin säädöt ovat hyvät. Kävin itse aamupäivällä ajamassa vuoden 2015 mallin, josta olisi tarkoitus tehdä kaupat huomenna.
 
"Screw the rules - play the Game!"

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Tuleeko kellekään mieleen jotain melko pientä autoa, jossa kuljettajan penkki olisi melko korkealla tai ainakin selvästi korkeammalla kuin yleensä? Ja siksi näkyvyys ulos erityisen hyvä. Mielellään jonkun ison merkin (Toyota, Nissan, Ford, VW, Opel jne.)
Mikä hintaluokka? Jos jotain halpaa, niin miten esim. Toyota Urban Cruiser?

Sitten taas jotain uudempaa, niin sithän alkaa tulla vaihtoehtoja kun kaikil noil on pikkumaastureita missä istutaan korkealla ja auton maavarakin korkeammalla. Esim. Ford Ecosport, VW T-Cross, Seat Arona.
 
Doing your best?
Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the Prom queen!
-Sean Connery
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy