Ei se kyllä näin mene, Vagien isoista moottorivioista on paljon ollut jopa lehdistössä ja goodwill -diilit aika julkista, vaikka olen siitäkin sitä mieltä että pitäisi enemmän tulla vastaan kuin ne goodwillin prosentit. Taisi olla parhaimmillaan 70% korjauskuluista mutta kun se 30% oli tuossa isossa konerempassa pari kolme tonnia, sain itse tiedon Audi-kauppiaalta kun "olin kiinnostunut" ongelmaisesta kakslitraisesta. Sitäkään ne ei olisi kertonut kysymättä.Normaalista kulumasta ilmenevä vika ei ole millään muotoa autoliikkeen vastuulla. Jollekin VAG:lle moottori- tai laatikkovika on normaalia kulumaa.
Normaalikuluma ei olekaan liikkeen vastuulla, mutta on olemassa paljon vikoja mitkä kuluttajasuoja määrittelee sellaiseksi että ne tulee kertoa myynnin yhteydessä sekä sen lisäksi liikkeet pistää surutta eteenpäin autoja jotka ei mene edes katsastuksesta läpi ja se on liikkeen tyhmyyttä ottaa sellainen vaihdossa vastaan jos ei ole valmis korjaamaan sitä.
Kaikkea ei voi odottaa ostajan ottavan selville kumia potkiessa ja 20min koeajolla, ostajalla oikeus ilmoittaa vioista myös kaupan teon jälkeen kohtuullisessa ajassa, tämä on hyvä tiedostaa. Autoliikkeissä ei ole perävalotakuita vaan ihan laillista bisnestä tekevät, ainakin ne liikkeet mistä itse ostan autot.
Itsellä ollut muun muassa hajonnutta valoumpiota mikä tulee ilmi vasta kunnon sateella, renkaita joiden kantavuus ei riitä, alustasarjaa joka vaatii muutoskatsastuksen, sähköpeiliä joka ei toimi jne. Kaikki on korjattu kun on asiallisesti kerrottu miten asia meillä täällä härmässä on.
Viimeksi muokattu: