Niin, oliko mahdollisuuksia tuolle 40km siivuiluille sähköllä? Kun tiedän että tolla on mahdollista päästä pääkaupunkiseutu ajelulla sellaisiin tankkaus kerran 3kk lukemiin, niin kyllähän noista bensa kuluista voisi jo siirtää osan tuohon kk erään? Eikö?
On toki juu, siksi hybridejä olen miettinytkin. Työmatka on 16km suuntaansa ja päälle tapaamiset yleensä lähialueilla (niistä saa kilsakorvaukset toki) ja töissä on mahdollisuus ladata tolpassa. Juuri tätä tarkoitin tuossa kun sanoin, että sikäli kun vuotuiset jaettuna 12:lla kulut laskisivat tuohon nykyiseen verrattuna paljon, auton hintakin voisi olla suurempi. Mutta siis jo 25 000 euron lainan lyhennys olisi kuukaudessa n. 250e mikä jättäisi aika vähän varaa veroille, vakuutuksille ja korjauksille etenkin kun en uudempia autoja varmaankaan osaisi itse niin hyvin huoltaa.
Sanoisin lyhyesti että jos Bemarista on tykännyt niin osta jatkossakin Bemari. Sanoitkohan tuossa yllä budjettia mutta ajatuksena että vastaavat tehot ja taloudellisemman vaihtoehdon saa 2013-> myynnissä olleesta 2.0 litraisesta Bemarista.
Meillä taloudessa 320i xdrive ja on loistava ajaa, luotettava ja hyvä tuo voimalinja. Vie noin 8 litraa satasella, suunnilleen samaan menee varmaan 5-sarjalainenkin, kaasujalka määrittelee paljon.
Tiedän, että kuulostan vähän hankalalta, mutta tuollaisessa vaihtoehdossa budjetti jo vähän paukkuisi, tai ainakin siinä ja siinä. 2013 520d olisi näköjään n. 17 000 euroa, mutta toisaalta käyttökustannukset olisivat vielä suhteellisen korkeat (siis verrattuna hybridiin).
E60 et koskisi pitkällä tikullakaan, vaikken ole tuollaista omistanut niin ihmettelen miksi koko mallisarjaa tulee välttää?
Aivan totaalisia vikapesiä. Ihan oikeasti ei kannata koskea noihin. Niissä on pahoja ongelmia niin sylinterikansissa, vetareissa kuin turboissakin. Mulla on tuttuja autoalalla ja tuo on noista premium-malleista kuulemma kaikkein vaikein, mikä on paljon sanottu kun tietää about kaikki bensa-Audit välillä 2006-2013.
Bemarin dna:han kun on tykästynyt niin aika harva markkinoilta tuntuu samalta. Vaihto Passattiin voi olla aikamoinen hyppy.
Toki, mutta kuten sanottu, harrasteajelufiilis on jäänyt viimeaikoina prioriteettilistalla kärjestä.
Tällaista olen katsellut:
Nyt myynnissä Volvo V60 D6 AWD plug in hybrid A *CONNECTED TOUCH! WEBASTO!*, 172 000 km, 2014 - Lempäälä. Klikkaa tästä kuvat ja lisätiedot vaihtoautosta.
www.nettiauto.com
Just kun pääsin implikoimasta ettei suorituskyky ole niin tärkeä, niin kyllähän tuo tosiaan kiihtyy tarvittaessa sataseen kuudessa sekunnissa. Sisusta on pirun "mässy" ja kattoluukku on tervetullut lisä, kun tässä on pari vuotta joutunut kituuttamaan ilman. Kulutus on noissa ihan naurettavan pientä, mutta tosiaan tuo akkupuolen luotettavuus hieman mietityttää.
Edit. Ja tuo siis vaatisi sitä, että kouluttaisi koiraa aivan huolella, että oppisi matkustamaan hiljaa ja ikkunoita raapimatta ilman koppaa, koska se ei tuonne takakonttiin mahtuisi kun rattaat yms. pitää myös saada mahtumaan. Meillä on siis varsin reaktiivinen vahtikoira.