DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Seuraava tutkimus sitten tuonne porsche, mb, bmw ja audi suuntaan niin saadaan porvarit tilille teoistaan. ;)
Tuskinpa paljon profiilia heilauttaa. Suomessa on sellainen erityinen piirre toki myös, että bensan ja sähkön hinnan pariteetti on aika erilainen kuin monessa keskisemmän Euroopan maassa, ts. sähkö on meillä etenkin kaupungeissa halpaa. Pistää jengiä lataamaan.
 
JOE E. TATA! \o/

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tuskinpa paljon profiilia heilauttaa. Suomessa on sellainen erityinen piirre toki myös, että bensan ja sähkön hinnan pariteetti on aika erilainen kuin monessa keskisemmän Euroopan maassa, ts. sähkö on meillä etenkin kaupungeissa halpaa. Pistää jengiä lataamaan.
Eikös muuten Saksassa ole jo sähkön hintaa nostettu osittain sähköautojen lisääntymisen myötä? Jostain ymmärsin näin, taisi jokin sähköautoilija tätä kommentoida. Eli yks yhteen sähkön hinta ei välttämättä ole jatkossa sama jos siirrymme ajelemaan sähköautoilla.
 
”Vittu mitä paskaa, ei voisi vähemmän kiinnostaa.”
-Alexander Stubb 1.11.2011 Pohjoismaiden neuvoston (PN) kokouksesta.-

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Eikös muuten Saksassa ole jo sähkön hintaa nostettu osittain sähköautojen lisääntymisen myötä? Jostain ymmärsin näin, taisi jokin sähköautoilija tätä kommentoida. Eli yks yhteen sähkön hinta ei välttämättä ole jatkossa sama jos siirrymme ajelemaan sähköautoilla.
Sähköautoilun merkitys sähkön kokonaiskulutuksessa ja varsinkin kuormahuipuissa on marginaalinen. Jos koko Suomen autokanta sähköistettäisin overnight ja niitä ladattaisiin koko ajan, se toisi 10 % lisäkulutuksen. Varmaan monesta muusta syystä sähkön hinnassa on nousupaineita, muttei se nyt kyllä tähän asiaan liity.
 
JOE E. TATA! \o/

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tuskinpa paljon profiilia heilauttaa. Suomessa on sellainen erityinen piirre toki myös, että bensan ja sähkön hinnan pariteetti on aika erilainen kuin monessa keskisemmän Euroopan maassa, ts. sähkö on meillä etenkin kaupungeissa halpaa. Pistää jengiä lataamaan.
Ja toki rikkaalla (esim Panamera-miehet lienee aika hyvätuloisia) on paremmat taloudelliset mahdollisuudet sikailla. Ts jos on samantekevää lataako vai ei, niin eihän sitä sitten välttämättä tule ladattua. Tämä on tietysti yleistys; yhtälailla - tai siis paremmin - rikas osaa laskea mikä on taloudellisesti kannattavaa, mutta varmaan keskituloinen joka on ladattavan hankkinut, latailee sitä tunnollisemmin kuin hyvätuloinen tai erittäin hyvätuloinen, ehkä.
Autoalahan (no joo) oli myös hiljattain tutkinut latausautoilijoiden käytöstä (tulotasoja ei tässä muuten tutkittu):
 
"Varmistaaksemme mahdollisimman korkeatasoiset keskustelupalstat,
emme valitettavasti myöntää kirjoitusoikeuksia automaattisesti kaikille hakijoille" -Modet

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kaipa ne omalla rahalla hybridin ostaneet latailevat niitä ahkerasti, näin voisi olettaa. Toki moni voi myös hyödyntää ensisijaisesti veroedun kun se vähäpäästöinen hybridi lähtee kaupasta halvemmalla kuin vastaavan tehoinen bensavehje.

Jännä että tuo 70-85% on artikkelin mukaan positiivisesti yllättänyt luku. Ajattelivat siis että tuolla liikenteessä ne puolet 50 000 hybridistä ajelisivat pelkällä bensalla/diiselillä. Siinä olisi paljon sähköttömiä malleja painavampia autoja liikenteessä päästelemässä höyryjä.

Näkisin että tuohon olisi hyvä tulla jonkin asteinen lataus edellytys jatkoa ajatellen. Eihän tässä muuten mitään järkeä ole.

Ja jos tämä jonkun silmään näyttää negatiiviseltä ja nyrpeältä suhtautumiselta hybrideihin tai niiden omistajiin, niin sanotakoon että vahvasti on harkinnassa talouden toiseksi kärryksi hybridi. En vain ole mieleistä vielä löytänyt, tutustun aiheeseen koko ajan lisää.
 
”Vittu mitä paskaa, ei voisi vähemmän kiinnostaa.”
-Alexander Stubb 1.11.2011 Pohjoismaiden neuvoston (PN) kokouksesta.-

Fordél

Jäsen
Osaako joku valaista, että paljonko about kustantaa auton alkuperäisen äänentoiston nostaminen ns. nextille levelille?

En ole erityisen tyytyväinen nykyisen autoni äänentoistoon, jonka soundi kuulostaa aika ohuelta ja puhdittomalta vaikka kuinka säätelisi asetuksia. En tarvi todellakaan mitään hifistelyä autooni vaan perushyväänentoisto riittäisi. Vähän lisää alapäätä ja selkeyttä yläpäähän. Pääsisikö pelkillä elementtien vaihdolla jo parempaan lopputulokseen ja paljonkohan tulisi maksamaan töineen?
 
“You never actually own a Patek Philippe, you merely look after it for the next generation.”

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
”Niin paljon kuin internetiä halveksinkin, mun on myönnettävä, että internet pelastaa meidät uudelta vapaussodalta. Kuka viitsisi lähteä kaupungille osoittamaan mieltään tai edes kirjoittaa jotain vakavasti odotettavaa, kun voi sen saman työajan ja vapaa-ajan viettää vaikka pornografisilla sivustoilla? "
(Teemu Keskisarja)

T1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kolme kovaa
Osaako joku valaista, että paljonko about kustantaa auton alkuperäisen äänentoiston nostaminen ns. nextille levelille?

En ole erityisen tyytyväinen nykyisen autoni äänentoistoon, jonka soundi kuulostaa aika ohuelta ja puhdittomalta vaikka kuinka säätelisi asetuksia. En tarvi todellakaan mitään hifistelyä autooni vaan perushyväänentoisto riittäisi. Vähän lisää alapäätä ja selkeyttä yläpäähän. Pääsisikö pelkillä elementtien vaihdolla jo parempaan lopputulokseen ja paljonkohan tulisi maksamaan töineen?
Lähtöasetelma olisi kiva tietää, eli mikä auto ja mitkä laitteet(eli soitin)?
 
Vasemmistolaisessa maailmankuvassa vasemmistolainen veskari päästäisihelpon vedon keskialueelta sisään ja alkaisi argumentoimaan ettei termi "maalivahti" tarkoita että hänen tulisi estää vastustajan maaliteko eikä tätentehtymaali ollut hänen vikansa, vaikka edellisellä erätauolla kehui miten hienosti torjui vetoja.
@SergeiK

Fordél

Jäsen
Lähtöasetelma olisi kiva tietää, eli mikä auto ja mitkä laitteet(eli soitin)?
Kyseessä pari vuotta vanhan auton omat laitteet ja ei mitään tietoa laitteiden merkistä. Mutta ainoa muutettava palanen tässä siis lienevät kaiuttimet.

Pojat, naisasiaketju on tuolla toisaalla.
Tää oli hyvä.
 
“You never actually own a Patek Philippe, you merely look after it for the next generation.”

T1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kolme kovaa
Kyseessä pari vuotta vanhan auton omat laitteet ja ei mitään tietoa laitteiden merkistä. Mutta ainoa muutettava palanen tässä siis lienevät kaiuttimet.
Ok, laitevalmistaja näkyy varmaan ihan auton"kansiosta", näin ainakin olettaisin. Pelkkien kaiutinelementtien vaihto voi auttaa tai sitten ei. Riippuen alkuperäisten laadusta. Hinta taas määrittyy kaiutinten määrän, laadun ja tyypin mukaan, haitari normaalin 6 kaiuttimen setille 150-??? €. Ylärajaahan noille ei oikein ole.
 
Vasemmistolaisessa maailmankuvassa vasemmistolainen veskari päästäisihelpon vedon keskialueelta sisään ja alkaisi argumentoimaan ettei termi "maalivahti" tarkoita että hänen tulisi estää vastustajan maaliteko eikä tätentehtymaali ollut hänen vikansa, vaikka edellisellä erätauolla kehui miten hienosti torjui vetoja.
@SergeiK

Ishmael

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Vancouver Canucks
Eniten lopulliseen hintaan tulee vaikuttamaan se, kuinka paljon on valmis tekemään itse duunia asennuksen osalta. Pinta-asennukset ovat mahdottomia (kaiutin tarvitsee kotelon resonoidakseen), joten ovipahvien irrotus on käytännössä ensimmäinen toimenpide. Jos haluat, että uudet kaiuttimet menevät vanhojen paikalle ilman dremeliä ja poraa, niin elementtien on oltava samankokoiset. Ovipahvien kiinnitysnastat on myös helppo repiä kappaleiksi, jos on yhtään epävarmuutta tai kiirettä mukana. Merkkiliikkeen tiskiltä niitä saa toki ostettua lisää, miksei vaikka Motonetistäkin, jos ovat universaaleja.

Mikäli kaiuttimia on tarkoitus vaihtaa sama määrä tilalle kuin mitä niitä oli, niin nykyisen grammarin vahvistinteho antaa osviittaa siitä, onko parannusta tulossa vai ei. Mikäli näin voidaan olettaa, niin nykyiset johdot voivat hyvinkin riittää, eli säästyy siltä vittumaisimmalta työltä. Mikäli kaiuttimia haluaa lisää, edes sen subbarin verran, niin käytännössä se tarkoittaa verhoilujen avaamista ja kaapeleiden vetämistä sinne sun tänne.

Jos et pelkää tumppujen likaantumista ja mankassa riittää potkua paremmille kaiuttimille, niin hintaluokassa 100-200€ saa jo kohtalaisen laadukasta mökää autoon. Ensin pitää kuitenkin selvittää lähtökohdat (vahvistinteho, kaiuttimien koko ja lukumäärä) ja vasta sen jälkeen kannattaa lähteä ostoksille. Mikäli joudut teettämään asennuksen ja myös maksamaan siitä, niin budjetti moninkertaistuu hyvin nopeasti. Kyse ei ole erityisen vaikeasta työstä (kun vaihdetaan uutta vanhan tilalle samoihin paikkoihin), mutta se on hidasta ja työlästä puuhaa.
 
”Tuli mieleen, että hanskaankin voi vetää." Janne Hämäläinen kommentoi uransa ensimmäistä liigamaalia ottelun jälkeen.

Fordél

Jäsen
Kiitoksia paljon @Ishmael ja @T1971 hyvistä vastauksista. Tarkoitus olisi tosiaan selvitä ihan vain kaiuttimien vaihtamisella nykyisiin paikkoihin eikä itsellä ei ole osaamista värkätä mitään. Positiivista olisi myös se, jos ei tarvitsisi mitään subbariakaan laittaa. Joka tapauksessa hintataso voi siis olla sellainen, että tähän voisi lähteä. Täytyy kävästä jossain liikkeessä kyselemässä tarkempaa budjettia.
 
“You never actually own a Patek Philippe, you merely look after it for the next generation.”

doppelgänger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tuli tuossa vuodenvaihteessa päivitettyä autoa, täällä kyselinkin E60 530d perään tuossa viime vuoden puolella, mutta valinta (onneksi) päätyi järkiautoon. Alle tuli elämäni ensimmäinen diesel. Audi a4 2.0tdi quattro clean diesel 2015 vuoden malli. Tehojakin ihan kivasti löytyy tuosta, 140kw ja 190hv. Erittäin tyytyväinen olen ollut etenkin tuon kulutuksen suhteen, kun vanha peli oli 2008 325xi bimmeri, joka bensaa imaisi keskimäärin 8,5l sekalaisessa ajossa. Nyt talvikeleillä Audilla ollut keskikulutus seka-ajossa 5,8l, joka on kyllä todella alhainen mielestäni. Muutenkin ollut erittäin hyvä ajettava ja nelivedon ansiosta Kuopion loskapaskakelit ovat sujuneet vaivatta.

Ainoa negatiivinen asia mikä on tullut, niin heti kuukauden jälkeen ilmeni että EGR venttiili tukossa, joten eikun pajalle ja tonnin remppa autoon. Myyjä suostui tulemaan hieman vastaan ja maksoi tuosta huollosta 300€. Tässä jäin miettimään, että olisikohan tuossa jopa ollut heillä virhevastuu ja olisiko heidän pitänyt maksaa koko lysti? Jostain kaivoin yhden keissin kuluttajariitalautakunnasta egr venttiilistä ja siellä päätös oli, että 120tkm ajetussa (omalla ajettu 130tkm) normaali kuluma tuo, eikä virhevastuu siihen yltä. Silti jäi vähän kaivelemaan tuo asia. Onko palstaveljillä kokemusta näistä myyjien virhevastuista autokaupassa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy