Muista laittaa ilmanvaihto sisäkierrolle ettei pöpö tule ulkoa autoosi;)Mitä olen netistä Venäjän ja itä Euroopan liikennettä katsonut niin onhan se ihan järjetöntä touhua välillä.
Omaan koronavitutukseen auttaa autolla ajelu. Pääsee pois kotoa ja näkee muitakin eläviä olentoja ilman, että joutuu lähikontaktiin. Tänään kävin tuolla keskustassa pyörähtämässä ja sitten ajelin mutkan kautta kotiin. Näkyi siellä muitakin, Mäkkärin ja autogrillin luukuilla oli pitkät jonot ja Prisman piha pullollaan autoja.
Asiasta toiseen, onko joku tilaillut renkaita rengas - onlinesta.comista?
Useasti miettinyt mikä on yhteistyökumppaneiden asennushinta enkä nopeasti sitä tuolta löydä. Eli asennus vanteille ja alle, maksaako alle vai yli satasen?
Joskus aikanaan, kun sieltä renkaita tilasin, siis varmaan 10 vuotta sitten, sivuilla oli suoraan liikkeiden asennushinnat näkyvillä. Luulisi että liikkeiden kotisivuilta nuo ainakin löytyisivät, mutta näköjään kaikki eivät sitä enää kerro.Asiasta toiseen, onko joku tilaillut renkaita rengas - onlinesta.comista?
Useasti miettinyt mikä on yhteistyökumppaneiden asennushinta enkä nopeasti sitä tuolta löydä. Eli asennus vanteille ja alle, maksaako alle vai yli satasen?
Muutamia rengasarjoja vertailin ja kivijalkaliikkeiden hinnat parhaimmillaan pääsee 30-50€ päähän.Renkaanvaihto monessa paikassa maksaa 20-30€, ja jos renkaan asennus vanteelle maksaa esim. 15€/kpl, niin 80-90€ tulisi hinnaksi
Ja ehkä muutama kymppi kannattaa maksaa myös siitä, että se paikallinen (suomalainen) yritys saa liikevaihtoa ja yhteiskunta verotuloja. Pysyy sekin yrittäjä ja työntekijä leivänsyrjässä.Muutamia rengasarjoja vertailin ja kivijalkaliikkeiden hinnat parhaimmillaan pääsee 30-50€ päähän.
Onhan se helppoa vain ajaa liikkeeseen ja vaihdattaa renkaat alle. Pari kymppiä helppoudesta voisin maksaa ettei tule kuljetusviiveitä jne.
Ja toinenkin kysymys. Koska täällä on automiehiä/naisia ketjun nimen mukaisesti, olette varmaan ylittäneet Uudenmaan rajaa tässä parin viikon aikana. Kuinka tarkasti poliisi syynä syitä rajan ylitykseen? Olen nimittäin lauantaina aamulla lähdössä Uudeltamaalta Pirkanmaalle työkeikalle, mutta mulla ei oo mitään papereita tms. todistusta asiasta. Poliisin nettisivuilla ja muualla on sitä samaa jargonia "jos ei ole välttämätöntä...". Mutta millä syillä pääsee oikeasti yli ilman tarkempaa tilitystä?
Ok, aika "hevi" selvitys siis. No, mä painelen lauantaina työkeikalla ilman kirjallista selvitystä. Tai voinhan mä itse tekaista jonkun A4-lappusen. Jos poliisit estää mua harjoittamasta ansiotoimintaa (joka ei ole missään määrin yhteiskunnan kannalta merkittävää), vaadin sitten vahingonkorvausta valtiolta.@Seymon Meillä on lupalappu mikä näemmä aina määräaikainen ja siinä pitää erikseen mainita jos tarve on muulloinkin kuin arkipäivinä. Lisäksi syy pitää mainita (huoltovarmuus, yhteiskunnan toimivuuden kannalta kriittisten järjestelmien valvontaan, huoltoon ja ylläpitoon liittyvät tehtävät sekö em. töihin liittyvät tukitoimet), tarkat kohteet minne on oikeus mennä pitää olla, siellä oleva yhteyshenkilö ja lapun allekirjoittaa BU-tason esimies. Jos mennään asiakkaalle niin pitää vielä olla asiakkaan täyttämä lappu. Meillä on menty aika tiukalla kammalla, kun ei ole haluttu jakaa ”vapareita” matkailuun.
Tämä mutkistuu entisestään kun surffailee renkaita, nyt tuo muutama kymppi on jo kasvanut noin sataseen. Alkaa olla iso raha tukea yrittäjää. Täytyy miettiä vaihtoehtoja ja saahan se jokin yrittäjä näissäkin tapauksissa liikevaihtoa ainakin mun rengastöistä.Ja ehkä muutama kymppi kannattaa maksaa myös siitä, että se paikallinen (suomalainen) yritys saa liikevaihtoa ja yhteiskunta verotuloja. Pysyy sekin yrittäjä ja työntekijä leivänsyrjässä.
No yhteiskuntaa sitten esim. verojen muodossa. Nyt on hyvä hetki havaita sitä, miksi niitä veroja maksetaan. Ulkolaisen verkkokaupan renkaista ei Suomi paljon kostu.Tämä mutkistuu entisestään kun surffailee renkaita, nyt tuo muutama kymppi on jo kasvanut noin sataseen. Alkaa olla iso raha tukea yrittäjää. Täytyy miettiä vaihtoehtoja ja saahan se jokin yrittäjä näissäkin tapauksissa liikevaihtoa ainakin mun rengastöistä.
Onko täällä kenelläkään autossa alla Nokian Hakka Black kakkoset? Ajattelin näin suomalaisen rengasteollisuuden tukemisen hengessä hankkia alle nokialaiset ja nuo näytti puolen minuutin selailulla laadukkailta. Ilmeisesti ihan hyvin pelittävät kumit?
Ja toinenkin kysymys. Koska täällä on automiehiä/naisia ketjun nimen mukaisesti, olette varmaan ylittäneet Uudenmaan rajaa tässä parin viikon aikana. Kuinka tarkasti poliisi syynä syitä rajan ylitykseen? Olen nimittäin lauantaina aamulla lähdössä Uudeltamaalta Pirkanmaalle työkeikalle, mutta mulla ei oo mitään papereita tms. todistusta asiasta. Poliisin nettisivuilla ja muualla on sitä samaa jargonia "jos ei ole välttämätöntä...". Mutta millä syillä pääsee oikeasti yli ilman tarkempaa tilitystä?