Autoiluketju

  • 3 189 790
  • 18 516

hege

Jäsen
Itsellä on nyt Subarussa (nykyisessä ja edellisessä) ollut Webaston kaverina ylläpitölaturi niin ei ole tarvinnut akun osalta Webaston käyttöä miettiä. Auto on muutaman kerran viikosta johdon päässä, jos ajot ollut nurkkaa ja webasto käytössä.
 

Fordél

Jäsen
Kiitoksia kaikille vastauksista ja näkemyksistä. Sinänsä siis mitäön ongelmaa ei taida olla molempien lämmittimien käytöstä, mutta eittämättä tämän ongelman voisi ratkaista muillakin tavalla. Täytyy jutella myös merkkihuollon kanssa asiasta.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Onko kokemuksia kiveniskujen korjauttamisesta konepellissä? Jos on jopa paikkaa suositella pk-seudulta/lähettyviltä, niin mielelläni kuulisin. Sen verran googlasin, että ihan koko pellin maalaukseen ei ilmeisesti pitäisi ryhtyä vai pitääkö? Korjauskokemusten hinnat myös kiinnostavat. Kyseessä 2016 Mondeo, niin ihan omin päin ei viitsi lähteä paikkailemaan, vaan lopputuloksen pitäisi olla liki uudenveroinen. Mondeon nokka on muuten muodoltaan sellainen, että ottaa ihan tajuttomasti kiveniskuja vastaan.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Joissain malleissa voi olla halvin vaihtaa koko konepelti uuteen, vs. tehdastasoinen maalaus ja lakkaus kaikkine töineen. Tuli mullekin hieman yllätyksenä kun kerran kyselin asiasta. Lisäksi esim. mustassa autossa puhtaana ja vahattuna saattaa näkyä pienet lommot kiveniskuista maalattuna, eli pelkkä uusi maalikerros ei riitä jos haluaa uudenveroisen lopputuloksen.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Konepellin voi usein saada valmiiksi maalattuna, jolloin se alentaa kustannuksia. Voi jopa vaihtaa kaverin kanssa itse.
Pieniä kivenhakkaumia olen itse maalannut kynsilakkapullolla kuntoon. Väri ja lakka. Pullot maksaa sen n.10-15e. ja niitä saa marmoritiskiltä. Jos hakee hyvää tulosta ja/tai hakkaumia on paljon, vaihtaisin konepellin. Varsinkin mustassa autossa kun nuo pienet kolot tuppaa keräämään kaiken irtovahan ja sitä voi olla vaikea saada pois, niin silloin kaikki pienet kivikolot oikein korostuu. Nim. kerran vahasin Autoglymmin tuotteella mustan auton ja lopputulos oli aivan kaamea niillä valkoisilla pilkuilla.
 

Veijari

Jäsen
Joskus vuosia sitten kyselin 3-sarja bemarin konepellin ylimaalaukselle hintaa peltikorjaamosta runsaiden kivenhakkaamien vuoksi ja tuolloin hinta olisi ollut sinisellä metallivärillä ylimaalattuna 350€.
 

Rauta85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Täältä Lohjan suunnalta löytyy ainakin tällainen Colorpoint Oy jonka palveluja olen käyttänyt jo pari kertaa ja ollut tyytyväinen. Hinta ollut ehkä puolet muiden paikkojen hinnoista mutta laadussa ei minkäänlaista valittamista. Ainoastaan aikataulut ja yhteydenpito on ollut vähän mitä sattuu, mutta samapa tuo jos ei kamala kiire ole.

edittiä: Laitetaan nyt vähän jotain konkreettisempaakin, eli edellisestä hatchback-autostani maalattiin uusiksi juurikin kiveniskemien ynnä muiden kolhujen takia kaikki muu paitsi katto ja takaluukku, ja samalla oiottiin vänkärin puolen ovesta isompi kolhu, hintaa tuli 2500€.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Pitää vähän miettiä mitä kiveniskujen kanssa tekee. Auto on valkoinen, joten kovin pahasti eivät paista.

Motonetistä ainakin löytyy pätevän oloinen touch-up -korjauskynä useilla eri värivaihtoehdoilla ja ainakin koodin mukaan antaa oman auton värille erinomaisen vastaavuuden. Mielessä jo yksi naarmu takalaatikossa, joka on sellaisessa paikassa, että hyvä paikka testata miten se toimii.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Joku sankari Baltiasta lähti tänään ohittamaan autoa lumimyrskyssä Porvoossa Helsingintiellä Ali-Vekkoskentien risteyksen lähellä ja lopputuloksena oli usean auton kolari, jossa kuoli yksi ihminen. Valitettavan usein näkee näiltä Baltian huippukuskeilta vaarallisia ohituksia ja tänään tuli kova hinta ohitukselle. Onnettomuus sattui vähän ennen 6.30 aamulla (näihin aikoihin siellä on kohtalaisesti työmatkalaisia) ja minä ajoin siitä ohi aika pian onnettomuuden jälkeen.

Tuskin olisi voittanut montaa minuuttia, vaikka ohitus olisi onnistunutkin. Eli aivan järjetöntä touhua oli ohittajalta.

Siinä linkki Hätäkeskukseen onnettomuudesta: Tilannehuone.fi - 03.04.2020 06:23 Porvoo: tieliikenneonnettomuus: keskisuuri
 
Viimeksi muokattu:

Glove

Jäsen
Mitä olen netistä Venäjän ja itä Euroopan liikennettä katsonut niin onhan se ihan järjetöntä touhua välillä.

Omaan koronavitutukseen auttaa autolla ajelu. Pääsee pois kotoa ja näkee muitakin eläviä olentoja ilman, että joutuu lähikontaktiin. Tänään kävin tuolla keskustassa pyörähtämässä ja sitten ajelin mutkan kautta kotiin. Näkyi siellä muitakin, Mäkkärin ja autogrillin luukuilla oli pitkät jonot ja Prisman piha pullollaan autoja.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Rikotaan Anselmin hiljaiselo. Olemme paremman puolen kanssa metsästämässä "seikkailuautoa". Eli siis semmonen jokusen tonnin perus ok kuntoista menopeliä, missä mahtuisi nukkumaan. Käytännössä siis joku isohko farkku, tai paku. Kysymys kuuluukin:
Kertoisitteko farkkumalleja mitä kannattaa metsästää? Lähinnä siis missä takapenkit saa kaadettua niin alas että sinne mahtuu köllöttelemään kaksi aikuista.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Mitä olen netistä Venäjän ja itä Euroopan liikennettä katsonut niin onhan se ihan järjetöntä touhua välillä.

Omaan koronavitutukseen auttaa autolla ajelu. Pääsee pois kotoa ja näkee muitakin eläviä olentoja ilman, että joutuu lähikontaktiin. Tänään kävin tuolla keskustassa pyörähtämässä ja sitten ajelin mutkan kautta kotiin. Näkyi siellä muitakin, Mäkkärin ja autogrillin luukuilla oli pitkät jonot ja Prisman piha pullollaan autoja.
Muista laittaa ilmanvaihto sisäkierrolle ettei pöpö tule ulkoa autoosi;)
Ei sama juttu täällä pienet autolenkit helpottaa ahdistukseen.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Onhan noita paljonkin missä takapenkit menee sileeksi, monesti takapenkin niskatuki estää sen ja se on helppo ottaa pois ennen kuin kumoaa penkit. Itse olen liki kaksimetrinen ja olen nukkunut muun muassa 80-luvun Opel Kadett farkussa ja tuoreemmissa muun muassa F31 BMW:ssä eli 3-sarjalaisessa ja nimenomaan takana penkit käännettyinä. Toki jos haluaa tilat maksimoida niin ehkä tuollainen kartanovolvon kokoluokka toimii parhaiten.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Voisi kuvitella, että Passat B/bg menisi parin tonnin seikkailuautoksi? Taitaa saada penkit kaadettuna ihan tasaisen pohjan ja tilaakin on
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Asiasta toiseen, onko joku tilaillut renkaita rengas - onlinesta.comista?
Useasti miettinyt mikä on yhteistyökumppaneiden asennushinta enkä nopeasti sitä tuolta löydä. Eli asennus vanteille ja alle, maksaako alle vai yli satasen?
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Asiasta toiseen, onko joku tilaillut renkaita rengas - onlinesta.comista?
Useasti miettinyt mikä on yhteistyökumppaneiden asennushinta enkä nopeasti sitä tuolta löydä. Eli asennus vanteille ja alle, maksaako alle vai yli satasen?

Ei ole mitään vakiotaksaa. Jossakin katselin odotellessa hinnastoa ja 13 euroa / rengas vanteille asti ja jos haluaa auton alle niin allelaitto maksoi erikseen. Samoin parin euron kierrätysmaksu vanhoista taisi olla vielä erikseen. Joskus vertasin hintoja ja melko tarkkaan samaan hintaan meni rengas-onlinestä kuin paikalliselta yrittäjältä ostettuna kaikkine kuluineen niin ettei juuri kannattanut lähteä säätämään.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe

Seymon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punakeltaiset och världens bästa Karlsson
Onko täällä kenelläkään autossa alla Nokian Hakka Black kakkoset? Ajattelin näin suomalaisen rengasteollisuuden tukemisen hengessä hankkia alle nokialaiset ja nuo näytti puolen minuutin selailulla laadukkailta. Ilmeisesti ihan hyvin pelittävät kumit?

Ja toinenkin kysymys. Koska täällä on automiehiä/naisia ketjun nimen mukaisesti, olette varmaan ylittäneet Uudenmaan rajaa tässä parin viikon aikana. Kuinka tarkasti poliisi syynä syitä rajan ylitykseen? Olen nimittäin lauantaina aamulla lähdössä Uudeltamaalta Pirkanmaalle työkeikalle, mutta mulla ei oo mitään papereita tms. todistusta asiasta. Poliisin nettisivuilla ja muualla on sitä samaa jargonia "jos ei ole välttämätöntä...". Mutta millä syillä pääsee oikeasti yli ilman tarkempaa tilitystä?
 

444

Jäsen
Asiasta toiseen, onko joku tilaillut renkaita rengas - onlinesta.comista?
Useasti miettinyt mikä on yhteistyökumppaneiden asennushinta enkä nopeasti sitä tuolta löydä. Eli asennus vanteille ja alle, maksaako alle vai yli satasen?
Joskus aikanaan, kun sieltä renkaita tilasin, siis varmaan 10 vuotta sitten, sivuilla oli suoraan liikkeiden asennushinnat näkyvillä. Luulisi että liikkeiden kotisivuilta nuo ainakin löytyisivät, mutta näköjään kaikki eivät sitä enää kerro.
Varmaan vähän alle satasella menee alle, vähän riippuen renkaan koosta ja siitä onko alumiini- vai peltivanteet. Renkaanvaihto monessa paikassa maksaa 20-30€, ja jos renkaan asennus vanteelle maksaa esim. 15€/kpl, niin 80-90€ tulisi hinnaksi. Pienemmät liikkeet ovat yleensä vähän edullisempia, mutta ajanvaraus pitää hoitaa perinteiseen malliin puhelimessa.
Tekno-Rengas Oy työhinnasto | Tekno-Rengas Oy tuossa esim. yhden liikkeen hinnasto ihmeteltäväksi.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Renkaanvaihto monessa paikassa maksaa 20-30€, ja jos renkaan asennus vanteelle maksaa esim. 15€/kpl, niin 80-90€ tulisi hinnaksi
Muutamia rengasarjoja vertailin ja kivijalkaliikkeiden hinnat parhaimmillaan pääsee 30-50€ päähän.
Onhan se helppoa vain ajaa liikkeeseen ja vaihdattaa renkaat alle. Pari kymppiä helppoudesta voisin maksaa ettei tule kuljetusviiveitä jne.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Muutamia rengasarjoja vertailin ja kivijalkaliikkeiden hinnat parhaimmillaan pääsee 30-50€ päähän.
Onhan se helppoa vain ajaa liikkeeseen ja vaihdattaa renkaat alle. Pari kymppiä helppoudesta voisin maksaa ettei tule kuljetusviiveitä jne.
Ja ehkä muutama kymppi kannattaa maksaa myös siitä, että se paikallinen (suomalainen) yritys saa liikevaihtoa ja yhteiskunta verotuloja. Pysyy sekin yrittäjä ja työntekijä leivänsyrjässä.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ja toinenkin kysymys. Koska täällä on automiehiä/naisia ketjun nimen mukaisesti, olette varmaan ylittäneet Uudenmaan rajaa tässä parin viikon aikana. Kuinka tarkasti poliisi syynä syitä rajan ylitykseen? Olen nimittäin lauantaina aamulla lähdössä Uudeltamaalta Pirkanmaalle työkeikalle, mutta mulla ei oo mitään papereita tms. todistusta asiasta. Poliisin nettisivuilla ja muualla on sitä samaa jargonia "jos ei ole välttämätöntä...". Mutta millä syillä pääsee oikeasti yli ilman tarkempaa tilitystä?

Meillä on mukana sellainen A4-tuloste jossa kerrotaan mikä firma kyseessä, mitä teemme ja lisäyksenä, että osa asiakkaistamme on Uudellamaalla sijaitsevia yrityksiä joiden tiloissa vierailemme. Tuon paperin lisäksi aina on mukana myös vähintäänkin asiakasyrityksen yhteyshenkilön tiedot jotka yleensä työmääräyksessä. Rajavalvontapaikalla olen lyönyt tuon yrityksemme esittelevän paperin lasiin kiinni ja lisäksi viereen ajokortti.
7 kertaa olen ylitystä yrittänyt ja päässyt 6 kertaa läpi. Eilisiltana en päässyt kun kysyttiin mihin menossa ja vastasin käytännössä oikaisevani Uudenmaan läpi.
 

hege

Jäsen
@Seymon Meillä on lupalappu mikä näemmä aina määräaikainen ja siinä pitää erikseen mainita jos tarve on muulloinkin kuin arkipäivinä. Lisäksi syy pitää mainita (huoltovarmuus, yhteiskunnan toimivuuden kannalta kriittisten järjestelmien valvontaan, huoltoon ja ylläpitoon liittyvät tehtävät sekö em. töihin liittyvät tukitoimet), tarkat kohteet minne on oikeus mennä pitää olla, siellä oleva yhteyshenkilö ja lapun allekirjoittaa BU-tason esimies. Jos mennään asiakkaalle niin pitää vielä olla asiakkaan täyttämä lappu. Meillä on menty aika tiukalla kammalla, kun ei ole haluttu jakaa ”vapareita” matkailuun.
 

Seymon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punakeltaiset och världens bästa Karlsson
@Seymon Meillä on lupalappu mikä näemmä aina määräaikainen ja siinä pitää erikseen mainita jos tarve on muulloinkin kuin arkipäivinä. Lisäksi syy pitää mainita (huoltovarmuus, yhteiskunnan toimivuuden kannalta kriittisten järjestelmien valvontaan, huoltoon ja ylläpitoon liittyvät tehtävät sekö em. töihin liittyvät tukitoimet), tarkat kohteet minne on oikeus mennä pitää olla, siellä oleva yhteyshenkilö ja lapun allekirjoittaa BU-tason esimies. Jos mennään asiakkaalle niin pitää vielä olla asiakkaan täyttämä lappu. Meillä on menty aika tiukalla kammalla, kun ei ole haluttu jakaa ”vapareita” matkailuun.
Ok, aika "hevi" selvitys siis. No, mä painelen lauantaina työkeikalla ilman kirjallista selvitystä. Tai voinhan mä itse tekaista jonkun A4-lappusen. Jos poliisit estää mua harjoittamasta ansiotoimintaa (joka ei ole missään määrin yhteiskunnan kannalta merkittävää), vaadin sitten vahingonkorvausta valtiolta.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ja ehkä muutama kymppi kannattaa maksaa myös siitä, että se paikallinen (suomalainen) yritys saa liikevaihtoa ja yhteiskunta verotuloja. Pysyy sekin yrittäjä ja työntekijä leivänsyrjässä.
Tämä mutkistuu entisestään kun surffailee renkaita, nyt tuo muutama kymppi on jo kasvanut noin sataseen. Alkaa olla iso raha tukea yrittäjää. Täytyy miettiä vaihtoehtoja ja saahan se jokin yrittäjä näissäkin tapauksissa liikevaihtoa ainakin mun rengastöistä.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Tämä mutkistuu entisestään kun surffailee renkaita, nyt tuo muutama kymppi on jo kasvanut noin sataseen. Alkaa olla iso raha tukea yrittäjää. Täytyy miettiä vaihtoehtoja ja saahan se jokin yrittäjä näissäkin tapauksissa liikevaihtoa ainakin mun rengastöistä.
No yhteiskuntaa sitten esim. verojen muodossa. Nyt on hyvä hetki havaita sitä, miksi niitä veroja maksetaan. Ulkolaisen verkkokaupan renkaista ei Suomi paljon kostu.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös