Jos takana tuleva pitää riittävän turvavälin, niin mistä tahansa syystä edessä tapahtuvan jarrutuksen ei pitäisi aiheuttaa ongelmaa. Sillä turvavälillä tehdään sitä reagointiaikaa yllättäviinkin tilanteisiin.
Jos toinen vetää yllättäen jarrutuksen tyhjällä tiellä niin se on yllätys ja ei kuten jo edellä mainittua ei ainakaan vilkkaammiin liikennöidyillä teillä sitä pysty pitämään.
Kamerat ovat hyviä jos niiden sijoittelu ja merkinnät ovat kunnossa Suomessa ne eivät ole sitä varten vaan aiheuttavat juuri päinvastaista toimintaa ja tuota jarrujen painelua kokoajan.
Kamerat tulisi merkitä näkyvästi ja nopeusrajoituksen pitäisi olla siinä kameran vieressä näkyvästi esllä, lisäksi kameroita ei tule laittaa paikkoihin joissa rajoitus on juuri tippunut sillä moottorijarrutuksella myös ympäristöarvot tulevat huomioiduiksi.
Sama juttu näiden kamera-autojen kanssa ne on aina laitettu piiloon saman turvallisuusvaikutuksen saisi jos se auto olisi näkyvällä paikalla siinä tien vieressä. Mutta se piiloon laittaminen kertoo sen mikä on valvonnan ainut tarkoitus eli rahastus.
Ja tämä ärsyttää myös niitä kenttätason poliiseja, joiden pitää saada tietty määrä suoritteita liikennevalvonnasta mutta sitä ei voida tehdä järkevästi kun on tulostavoitteet.
Tässähän tavoitteen pitäisi olla nolla eikä noita sakkotuloja saisi ikinä budjetoida.