Autoiluketju

  • 3 280 967
  • 18 827

Rauta85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Onko kenelläkään kokemusta Alfa Romeosta? Ilmeisen harvinainen merkki Suomen teillä ja korjaukset voivat olla hintavia.

Itseä napostelisi kovin Alfa 147, vaikkakin järki sanoo, että eihän tuo kannata.
Onhan niistä, itsellä menossa jo viides Alfa. Eivät nuo sen kalliimpia ole korjata kuin muutkaan jos välttelee V6-koneita ja juurikin yllämainittua Selespeediä. Ihan luotettavaa perustekniikkaa, paitsi että nyt tulee se iso mutta; nuo tuon ikäpolven 156/147 alkavat olla todella happamia koriltaan ja ruosteettoman yksilön löytäminen on todella haastavaa. Eli jollei ole innostusta harrastaa niin kannattaa unohtaa nuo ihan suosiolla. Muuten tuosta eteenpäin Alfa on oikeasti jo hyvä ja luotettava auto, 159 vielä ehkä varauksin mutta MiTo, Giulietta, Giulia ja Stelvio ovat laadultaan ihan kilpailijoidensa tasolla (ja ylitsekin https://www.allpar.com/news/2018/09/quality-survey-alfa-beats-the-germans-42105 )
 

ruoto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Real Madrid,Skellefteå AIK
Onko kenelläkään kokemusta Alfa Romeosta? Ilmeisen harvinainen merkki Suomen teillä ja korjaukset voivat olla hintavia.

Itseä napostelisi kovin Alfa 147, vaikkakin järki sanoo, että eihän tuo kannata.
Itselläni on GT ja ei siinä vikoja ole ollut, ainoastaan kuluvaa osaa mennyt. Ja tosiaan ei ne korjaukset sen kalliimpia ole.. Ostaessasi kannattaa tarkistaa koska jakohihna on vaihdettu. Muistaakseni ainakin JTS koneissa 3v tai 60000 oli vaihtoväli.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Kiitos Jesus Shaves,Rauta85 ja ruoto.

Täytyykin tässä lähteä selvittelemään tarkemmin tuon auton tilaa ja kysellä, että minkälainen loota siinä on ja onko ruostetta minkälaisesti. Katsoo myös viimeisimmän katsastuksen, että mitä siellä on sanottu. Kyllä tämä nyt käänsi sen puoleen kuppia, että josko tuon hankkisi.

Täytyy tosiaan katsoa mitä autoliike voi antaa sen suhteen, että tuossa on uusi katsastus jo parin kuukauden päästä, ettei ihan pommia tule ostettua ja kustannukset sitten parin kuukauden säteellä nousee huomattavasti auton ostohintaan verrattuna. Jakohihna tuossa näyttää olevan vaihdettuna.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Täältä kun yleensä saa lähes aina apua asiaan kuin asiaan, niin kokeillaan taas hepillä jäätä:

Ollaan vaihtamassa meidän Ristoa (rekkarin alku YHR-*** ja siitä syystä kutsumanimeksi muotoutui Yksihuoltaja Risto ja sitten vain Risto) uudempaan. Ripa on perustylsä Skoda Octavia farmari, mutta kahden ihmisen ja kahden koiran talouteen ihan hyvä kulkuväline. Koirarompetta kulkee jatkuvasti 2/3 peräkontista, kun vaimo ja koira ovat sm/maajoukkuetasolla toko-hommissa (#humblebrag @BigJay) eli pienempään ei oikein olla vaihtamassa. Itse siis ostaisin tällä sekunnilla Volkkarin Amarokin, jos saisin luvan, ei siinä.

Mielenkiintoinen 2018 saman lajin Skeida (Octavia) yksilö löytyi, mutta huomion kiinnitti se, että kyseessä on G-Tec-malli eli bensa/maakaasuhybridi. Onko näistä kokomusta kenelläkään palstalaisilla? Ajo on meillä suurelta osin työmatka-ajoa Kehä I:llä noin 40 kilometriä päivässä ja tähän päälle koirajutut, kesän mökkireissut ja muut eli kilometrejä tulee sellainen 20 000 - 25 000 vuoteen. Gasumin kaasuasema löytyy 1,5 kilometrin päästä kotoa ja käsittääkseni noin 300 km ajelee 15 kilon kaasutankilla ennen kuin pitää vaihtaa bensapolttomoottoriin. Käyttövoimavero on ymmärtääkseni taas puolen diesel-autojen vastaavasta. Lähinnä mietityttää huoltoväli, pääseekö tästä eroon helposti 2-4 vuoden päästä ja onko jotain perus sudenkuoppia, joita kannattaa varoa? Kiitos.
 

Rannelaukaus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Täältä kun yleensä saa lähes aina apua asiaan kuin asiaan, niin kokeillaan taas hepillä jäätä:

Ollaan vaihtamassa meidän Ristoa (rekkarin alku YHR-*** ja siitä syystä kutsumanimeksi muotoutui Yksihuoltaja Risto ja sitten vain Risto) uudempaan. Ripa on perustylsä Skoda Octavia farmari, mutta kahden ihmisen ja kahden koiran talouteen ihan hyvä kulkuväline. Koirarompetta kulkee jatkuvasti 2/3 peräkontista, kun vaimo ja koira ovat sm/maajoukkuetasolla toko-hommissa (#humblebrag @BigJay) eli pienempään ei oikein olla vaihtamassa. Itse siis ostaisin tällä sekunnilla Volkkarin Amarokin, jos saisin luvan, ei siinä.

Mielenkiintoinen 2018 saman lajin Skeida (Octavia) yksilö löytyi, mutta huomion kiinnitti se, että kyseessä on G-Tec-malli eli bensa/maakaasuhybridi. Onko näistä kokomusta kenelläkään palstalaisilla? Ajo on meillä suurelta osin työmatka-ajoa Kehä I:llä noin 40 kilometriä päivässä ja tähän päälle koirajutut, kesän mökkireissut ja muut eli kilometrejä tulee sellainen 20 000 - 25 000 vuoteen. Gasumin kaasuasema löytyy 1,5 kilometrin päästä kotoa ja käsittääkseni noin 300 km ajelee 15 kilon kaasutankilla ennen kuin pitää vaihtaa bensapolttomoottoriin. Käyttövoimavero on ymmärtääkseni taas puolen diesel-autojen vastaavasta. Lähinnä mietityttää huoltoväli, pääseekö tästä eroon helposti 2-4 vuoden päästä ja onko jotain perus sudenkuoppia, joita kannattaa varoa? Kiitos.
Mulla on työleasarina 2017 G-tec Octavia Style-varustelulla. Huoltoväli 15tkm on toki vähän tiuha ja kaasutankillinen kestää vähän reilu 300km, mikä on ärsyttävän vähän, mutta onneksi on normikokoinen bensatankki. Kaasuksi et huomaa mistään muusta kuin tankkausasemasta, oikeasti. Joskus harvoin saattaa sammua käynnistyttyään tai tyhjäkäynnillä, mutta yhtään mitään muuta vikaa ei ole ilmennyt. Auto on laadukkaan tuntuinen ja hyvä ajettava, joskin puskee talvikeleillä. Tykkään soittimesta, jossa iso kosketusnäyttö ja Android Auto pelittää hyvin. Aikaisemmin on tullut ajeltua tuoreilla volkkareilla, mutta ainakaan tällä hetkellä ei tarvitse epäröidä kumman mallin valitsee. Suosittelen.
 

Fordél

Jäsen
Itse siis ostaisin tällä sekunnilla Volkkarin Amarokin, jos saisin luvan, ei siinä.

Ei nyt oikeesti mitään Amarokia. Vähän nyt voi osallistua ilmastotalkoisiin.

Mielenkiintoinen 2018 saman lajin Skeida (Octavia) yksilö löytyi, mutta huomion kiinnitti se, että kyseessä on G-Tec-malli eli bensa/maakaasuhybridi. Onko näistä kokomusta kenelläkään palstalaisilla? Ajo on meillä suurelta osin työmatka-ajoa Kehä I:llä noin 40 kilometriä päivässä ja tähän päälle koirajutut, kesän mökkireissut ja muut eli kilometrejä tulee sellainen 20 000 - 25 000 vuoteen. Gasumin kaasuasema löytyy 1,5 kilometrin päästä kotoa ja käsittääkseni noin 300 km ajelee 15 kilon kaasutankilla ennen kuin pitää vaihtaa bensapolttomoottoriin. Käyttövoimavero on ymmärtääkseni taas puolen diesel-autojen vastaavasta. Lähinnä mietityttää huoltoväli, pääseekö tästä eroon helposti 2-4 vuoden päästä ja onko jotain perus sudenkuoppia, joita kannattaa varoa? Kiitos.

Skodaan liittynee aina sudenkuoppia, mutta kaasuautoihin itsessään ei liity. Mutta lähetääs liikkeelle...

Ensinnäkin kaasuauto, ei maakaasuauto. Voit tankata maakaasua tai biokaasua. Toivottavasti jälkimmäistä.

Itsellä on kokemusta kaasuautosta, mutta ei tästä mallista. Koska tekniikaltaan kaasuautossa ei ole mitään ihmeellistä, tuskin tähänkään Skodaan liittyy teknisesti mitään erikoista. Ihan sama kun ajaisi perusbensa-Skodalla. Tai no itse asiassa kaasu palaa bensaa puhtaammin, joten jopa parempi polttoaine siltä kannalta. Lisäksi kait halvin polttoaine sähkön jälkeen. Käyttövoimavero tosiaanon puolet dieselistä. Päästöjen, ympäristön ja suomalaisen työn kannalta mainio ratkaisu.

Koska tässä Skodassa on myös iso bensatankki, toimintasäteen kanssa ei ole ongelmia. Maantiejossa pääsee varmasi alle 4kg kulutukseen satasella. Kaupunki-maantie -ajossa kulutus lienee 5kg luokkaa, jolloin riittäisi tohon 300 km.

Jos ja kun kaasulla haluaa ajaa, tankkaamaan joutuu vähän normiautoa useammin. Aseamiahan on Etelä-Suomessa ja etenkin pääkaupunkiseudulla hyvin, joten ei ongelmaa. Kaasusta bensaan ei muuten tarvi eikä voikaan vaihtaa, se tapahtuu automaattisesti. Eikä ole erillistä bensamoottoria vaan vain yksi ihan tavallinen bensamoottori, johon syötetään molempia polttoaineita.

Mikäs huoltovälissä mietityttää?

Uskon, että kun kaasuautot koko ajan lisääntyvät niin 2-4 vuoden päästä näistä pääsee eroon vähintään samalla tavalla kuin muustakin vastaavasta Skodasta.

Ainoana sudenkuoppa, joka tulee mieleen, on tavaratilan koko. Ainakin aiemmin kaasu-Skodan tavaratilan pohja oli normi-Skodaa 10 cm korkeammalla, mikä vähentää tavaratilan kokoa. Sen sopivuus kannattaa varmistaa teidän koiraperheen tarpeisiin.

Jos jotain kysyttävää on kaasuautoiluun liittyen niin vastailen mieluusti kaikkiin kysymyksiin.
 

Rauta85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Busson sijasta välttelisin kyllä JTS-moottoria. Mutta kumpaakaan ei 147:n saanut, jos GTA unohdetaan.

@Ostoskassi lienee tietoinen alfabbs.fi -forumista?
Toki, mutta jos ne kulut ahdistavat niin Busso ei ehkä ole se halvin ylläpidettävä kulutuksen ja jakopääremppojen vuoksi.
Nyt kun JTS tuli puheeksi niin ehkä olisi hyvä tässä kertoa myös että Alfoihin pitää sitten laittaa ihan oikeasti sitä öljyä mitä käsketään, muuten tulee helposti ongelmia. Jos katselee JTS-koneista Alfaa niin huoltokirjasta katsotaan sitten tarkkaan että öljyt on vaihdettu ajallaan ja oikeisiin litkuihin, jos ei ole niin jätä auto kauppaan.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Vaikka muuta ei tekisi, niin öljyt on syytä vaihtaa 15tkm välein. Uskomattomia nuo vallistajien 20tkm+ öljynvaihtovälit.
Öljythän itsessään kestää helposti 100tkm, suodatin ja likaisuus on sitten ongelma. Edellisellä autolla ajoin 70tkm samoilla öljyillä ja suodattimella, eikä siinäkään moottori hajonnut. Nykyisellä ajelin 50tkm nyt viimeksi ennenkuin vaihdatin öljyt. Toki autoilla sen verran ikää että öljynvaihto + tankkaus tuplaa auton arvon.

Toki tuohon vaikuttaa myös sekin että meneekö koneeseen 8 litraa vai 8 desiä öljyä. Tietenkin myös uudet pienikoneiset, joista revitään isot tehot ulos ovat varmasti herkempiä kuin nämä vähän vanhemmat koneet.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Öljythän itsessään kestää helposti 100tkm, suodatin ja likaisuus on sitten ongelma. Edellisellä autolla ajoin 70tkm samoilla öljyillä ja suodattimella, eikä siinäkään moottori hajonnut. Nykyisellä ajelin 50tkm nyt viimeksi ennenkuin vaihdatin öljyt. Toki autoilla sen verran ikää että öljynvaihto + tankkaus tuplaa auton arvon.

Toki tuohon vaikuttaa myös sekin että meneekö koneeseen 8 litraa vai 8 desiä öljyä. Tietenkin myös uudet pienikoneiset, joista revitään isot tehot ulos ovat varmasti herkempiä kuin nämä vähän vanhemmat koneet.

Öljytilavuus vaikuttaa melko paljonkin öljynvaihtoväliin. On hullua että tilavuudet pienenee, ja vaihtovälit kasvaa. Ei ne öljyt ihan niin paljoa ole kehittyneet. Muutaman moottorin olen avannut, millä on päästelty 50tkm+ samoilla öljyillä, ja sen takia ovat kailahtaneet. Ovat melko raakan näköisiä sisältä.

E: Jos suodattimen vaihtaa esim. 1000km välein, niin kyllähän ne öljyt sitten kestää 100000km. Esim. kuplavolkkarissa ei edes ole suodatinta, mutta vaihtovälikin on 2000km.
 
Viimeksi muokattu:

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onkos palstalaisilla kokemuksia BMW 318 E90 bensavehkeistä? Pitäs akalle joku vehje ostaa ja sen silmät on nyt kiinnostunut ulkonäöllisesti tuosta. Yks 200k ajettu ois tossa näppien ulottuvilla, mutta ajaako noilla yleensä miten pitkään? Mulla ei oo mitään hajua Bemareiden luotettavuudesta.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Jossain vaiheessa tutkin asiaa ja paras vaihtoehto moottorimalliston alapäästä on 320i malli 170hv vaparinelosella. Siinä on vähävikainen moottori. E90 on myös muilta osin hyvä kampe.

Penariharrastajakollega osti taannoin tuollaisen ja miehen tuntien tutki varmasti myös tyyppiviat perusteellisesti etukäteen. 318i mallia en tullut tutkineeksi.
 

Tuamas

Jäsen
Onkos palstalaisilla kokemuksia BMW 318 E90 bensavehkeistä? Pitäs akalle joku vehje ostaa ja sen silmät on nyt kiinnostunut ulkonäöllisesti tuosta. Yks 200k ajettu ois tossa näppien ulottuvilla, mutta ajaako noilla yleensä miten pitkään? Mulla ei oo mitään hajua Bemareiden luotettavuudesta.

Ei muuta kuin se, että tuollainen voi olla kokemattomalle melko vaarallinen talvella, kun perä on kevyt ja takaveto.

Osat ovat pykälän kalliimpia kuin melkein kaikissa muissa autoissa, luotettavuus sinänsä taitaa olla ihan ok.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jossain vaiheessa tutkin asiaa ja paras vaihtoehto moottorimalliston alapäästä on 320i malli 170hv vaparinelosella. Siinä on vähävikainen moottori. E90 on myös muilta osin hyvä kampe.

Penariharrastajakollega osti taannoin tuollaisen ja miehen tuntien tutki varmasti myös tyyppiviat perusteellisesti etukäteen. 318i mallia en tullut tutkineeksi.
N43-moottorilla oli facelift e91 eli farkku 320i -08 jonkun vuoden. Eikös 318 ole pitkälti sama, 143 hv? NOX-anturi noissa kait menee (500 €?) ja meillä meni lisäksi jakoketju+kiristin sekä yksi puola. Onneksi menivät kaikki bps-takuun piikkiin. Mukava oli ajaa varsinkin mutkatiellä, alusta kovahko. Lämpesi hyvin ja oli talvellakin helppo ajaa, sen verran äkäiseen otti ajanvakautus kiinni etten muista yhtään läheltäpiti-tilannetta. Ja vaimo meilläkin sillä ajoi. Parkkivalot maksavat 40 €, tulee runko mukana.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Nyt en ehdi enempää selvittää kuin että molemmissa on kahta moottorisarjaa (N43 ja N46). Ja toisessa oli muistini mukaan ketjuvenymää, toisessa ei. Puolia voi mennä mutta ne vaihtuu nyrkkipajallakin tarveikeosaan halvalla.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Bemareista puheen ollen, tuli päivällä käytyä testaamassa Z-nelosen (manuaali) talviajon ominaisuudet ja täytyy myöntää, että hauskaa oli, varsinkin kun napin painalluksella sai kytkettyä sammuksiin luistonestot sun muut kotkotukset. Pelkääjän paikalta kuulunut "lopeta, rauhoitu" tosin latisti tunnelmaa lopussa.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Ei muuta kuin se, että tuollainen voi olla kokemattomalle melko vaarallinen talvella, kun perä on kevyt ja takaveto.

Täysin totta mitä kirjoitit, toki tuollaisessa on ESP mikä lopettaa luiston heti alkuunsa. Täytyy vaan muistaa olla painamatta sitä "ESP OFF"- nappia. Huom, aina on teknisen vian mahdollisuus, mutta melko idioottivarmoja nuo ovat.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Onkos palstalaisilla kokemuksia BMW 318 E90 bensavehkeistä? Pitäs akalle joku vehje ostaa ja sen silmät on nyt kiinnostunut ulkonäöllisesti tuosta. Yks 200k ajettu ois tossa näppien ulottuvilla, mutta ajaako noilla yleensä miten pitkään? Mulla ei oo mitään hajua Bemareiden luotettavuudesta.

Mulla oli aikanaan tuollainen ja siihen vaihdettiin moottori noin 130000km:n kohdalla, koska jako hyppäsi liian pienen voitelun seurauksena. Korjaaminen olisi ollut kalliimpaa kuin uusi kone. Luulisi, että parisataatonnia ajettu olisi jo lauennut, jos on hajotakseen. Mun auton taisi silloin ostaa joku jatkoaikalainen, tosin liikkestä ilman mitään yhteyttä meikäläiseen.
 

Zago

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Loppusyksysta vanhan hatchback-Focuksen 2 vuoden yksityisleasingaika tulee täyteen ja tällä kertaa ajattelin olla hyvissä ajoin liikkeellä uutta tilaamassa. Useimpien automallien tehdastoimitukset kestävät noin 3-4 kuukautta, eikä varmaankaan olisi pahitteeksi tilata autoa jo kuukautta etukäteen, jolloin auton varmasti saa tiettynä päivänä. Tämä kevät olisi nyt aikaa miettiä tulevaa automallia. Rustailen tänne hieman omia ajatuksia, jos täältä löytyisi vinkkejä ja huomioita, joita ei ole vielä tullut ajatteluksi.

Auton hankinnassa on lähtökohtana bensakoneinen automaatti sekä edelliseen Focukseen verrattuna isommat tavaratilat sekä pykälää parempi varustelu. Tuleva auto on myös tarkoitus hankkia yksityisleasing-mallilla. Nykyinen Focus maksoi 360 € / kk ja nyt budjetti pyörii jossakin 450-550 €/kk. Ovh. on tässä luokassa yleensä n.30 000 € +- 2000 €.

Vahvimpina ehdokkaina tällä hetkellä on Skoda Octavia Combi sekä uusi farmari-Focus. Vanha Focus on ollut mielestäni oikein hyvä ajettava enkä usko uuden olevan ainakaan huonompi. Lisäksi uusi malli on saanut paljon kehuja ja valittiin myös vuoden autoksi Suomessa. Varustelutasoksi valikoituisi varmaankin Titanium höystettynä vielä LED-ajovaloilla sekä adaptiivisella vakionopeudensäätimellä. Octaviassa puolestaan varustelutasoksi ottaisin Stylen, johon lisäksi mukaan myös adaptiivinen vakionopeudensäädin. Octavialle menee tässä vertailussa plussana hieman isommat tilat, parempi varustelu vakiona sekä miellyttävämmät grafiikan näytöissä ja Focukselle puolestaan ulkonäkö ja ehkä hieman halvempi hinta. Moottoreiden osalta en ole vielä myöskään tehnyt valintaani. Sekä Skodalla, että Fordilla olisi tarjolla noin 150 hv tehokkaampi mylly, joka houkuttelisi, mutta hinta saattaa nousta kynnyskysymykseksi. Lisäksi Skodalla olisi vaihtoehtona myös kiinnostava kaasumalli. Kävin myös koeajamassa Seat Leon ST:tä, mutta sen ohjaustuntuma ei miellyttänyt.

Mitä muita vaihtoehtoja tässä hintaluokassa mielestänne kannattaisi myös harkita? Onko näistä malleista teillä jatkislaisilla kokemuksia?
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Loppusyksysta vanhan hatchback-Focuksen 2 vuoden yksityisleasingaika tulee täyteen ja tällä kertaa ajattelin olla hyvissä ajoin liikkeellä uutta tilaamassa. Useimpien automallien tehdastoimitukset kestävät noin 3-4 kuukautta, eikä varmaankaan olisi pahitteeksi tilata autoa jo kuukautta etukäteen, jolloin auton varmasti saa tiettynä päivänä. Tämä kevät olisi nyt aikaa miettiä tulevaa automallia. Rustailen tänne hieman omia ajatuksia, jos täältä löytyisi vinkkejä ja huomioita, joita ei ole vielä tullut ajatteluksi.

Auton hankinnassa on lähtökohtana bensakoneinen automaatti sekä edelliseen Focukseen verrattuna isommat tavaratilat sekä pykälää parempi varustelu. Tuleva auto on myös tarkoitus hankkia yksityisleasing-mallilla. Nykyinen Focus maksoi 360 € / kk ja nyt budjetti pyörii jossakin 450-550 €/kk. Ovh. on tässä luokassa yleensä n.30 000 € +- 2000 €.

Vahvimpina ehdokkaina tällä hetkellä on Skoda Octavia Combi sekä uusi farmari-Focus. Vanha Focus on ollut mielestäni oikein hyvä ajettava enkä usko uuden olevan ainakaan huonompi. Lisäksi uusi malli on saanut paljon kehuja ja valittiin myös vuoden autoksi Suomessa. Varustelutasoksi valikoituisi varmaankin Titanium höystettynä vielä LED-ajovaloilla sekä adaptiivisella vakionopeudensäätimellä. Octaviassa puolestaan varustelutasoksi ottaisin Stylen, johon lisäksi mukaan myös adaptiivinen vakionopeudensäädin. Octavialle menee tässä vertailussa plussana hieman isommat tilat, parempi varustelu vakiona sekä miellyttävämmät grafiikan näytöissä ja Focukselle puolestaan ulkonäkö ja ehkä hieman halvempi hinta. Moottoreiden osalta en ole vielä myöskään tehnyt valintaani. Sekä Skodalla, että Fordilla olisi tarjolla noin 150 hv tehokkaampi mylly, joka houkuttelisi, mutta hinta saattaa nousta kynnyskysymykseksi. Lisäksi Skodalla olisi vaihtoehtona myös kiinnostava kaasumalli. Kävin myös koeajamassa Seat Leon ST:tä, mutta sen ohjaustuntuma ei miellyttänyt.

Mitä muita vaihtoehtoja tässä hintaluokassa mielestänne kannattaisi myös harkita? Onko näistä malleista teillä jatkislaisilla kokemuksia?
No, fordit on aina hyviä ajettavia. isompia koneongelmia ei tiedossa, VW- konsernin vehkeistä en tiedä muuta kuin, että vieläkin tuntuu jotakin kahnausta olevan. Varmasti hyvä ajettava kuitenkin. Onhan nuokin olleet mukavia ajossa. Tuohon mahtunee myös Insignia, Avensis, ja molemmat korealaiset?
 

Zago

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No, fordit on aina hyviä ajettavia. isompia koneongelmia ei tiedossa, VW- konsernin vehkeistä en tiedä muuta kuin, että vieläkin tuntuu jotakin kahnausta olevan. Varmasti hyvä ajettava kuitenkin. Onhan nuokin olleet mukavia ajossa. Tuohon mahtunee myös Insignia, Avensis, ja molemmat korealaiset?

Nopeasti vilkaistuna Insigniaa ei saa automaattina ainakaan bensakoneella ja Avensiksen valmistus lopetataan. Toyotalla toki olisi vaihtoehtona myös Auris. Kian tai Hyundain vastaavia malleja pitääkin varmaan harkita ja käydä koeajamassa. Ensivaikutelma näistä ei tosin ole yhtä laadukas kuin Fordista ja Skodasta, mutta kyse onkin vain mielikuvasta.
 

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
Lähtisin ehkä vielä ottamaan Volkkaria tuohon. Tai ainakin kävisin koeajamassa. En tosin nyt ihan just muista mitä esim. Variant maksaa, mutta voisin kuvitella että se menisi budjettiin.

Itse olen VW - naisia, Golfilla on tullut nyt kolmisen vuotta ajeltua ja oon kyllä ollut super tyytyväinen sekä autoon että VW : iin ylipäätänsä. Itse ostin auton uutena silloin 15 ja otin siihen huolenpitosopimuksen, joka oli tosi näppärä. Huollot hoituneet tosi mallikkaasti ja palvelu ollut aina asiantuntevaa. Tässä pian itsellänikin on auton vaihto edessä, ja samassa merkissä kyllä pysytään. Tiguan olisi vähän haaveissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös