Autoiluketju

  • 3 192 424
  • 18 516

raju

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aaron Hakala , Ville Nieminen , Jukka Rautakorpi
Helvetin hyviä autoja, yksi parhaita mersuja tällä vuosituhannella. Onkos muita lisvarusteita kun AMG-paketti? Ja onko sekä sisä- että ulkopaketti?
Takajarruputket puhkeaa jossakin vaiheessa, tyyppivika. Myös ohjaustehostimen pumppu on normaalia vikaisempi näissä malleissa. Ei kuitenkaan kauhean yleiseksi vaivaksi voi sanoa. Eikä ole kovin kallis eBaystä/Saksasta, mutta vittumaisessa paikassa vaihtaa. Mitään muuta "varmaa" vikapaikkaa ei näin äkkiseltään muistu mieleen.
Ohjelmoitavaksi kannattaa viedä, melko nuhainen tuo 200cdi. Aivan samoja lukemia ei manuaalista voi ottaa kuin automaatista, kytkimen kestämättömyyden takia, mutta varmasti aivan huomattavan paljon voimaa sinnekin saa laitettua.
Niin ja jatkossa sitten automaattina, muunlaisia mersuja ei saisi edes valmistaa saatika ostaa.
Ulkopaketti ja sisäpaketti. Silti mallia karvalakki eli xenonit, tutkat, navi yms puuttuu. Perinteinen suomiauto siis :D no ulkonäkö on siisti ja nuo penkit hipoo täydellistä niin eiköhän tuolla pärjää. Ja seuraava on todellakin automaatti! Kiitos vinkeistä
 

12961

Jäsen
Minkälaisia kokemuksia 6 ja 8 automaattivaihteisista bemareista ja volvoista? Kumpi parempi?

Kummatkin vaihteistot ovat laatutuotteita ilman suurempia ongelmia. BMW:sta löytyy saksalainen ZF ja Volvosta japanilainen Aisin.

Ajossa nuo ZF:t ovat ehkä aavistuksen siistimpiä, mutta eivät nuo Aisinitkaan huonoja ole.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Minkälaisia kokemuksia 6 ja 8 automaattivaihteisista bemareista ja volvoista? Kumpi parempi?
Volvo ehdottomasti. Broidi on duunissa BMW -huollossa ja heillä on käsissään 8 kpl, joissa on jakoketjut sanoneet poks. Olin itse jopa hankkimassa BMW:tä mutta ei kuulemma kannata. Koski kaikkia E47 moottorisia, joissa maahantuoja on tehnyt vaihtokampanjan. Mutta vaihtamalla paranee ei poistanut vikaa. Myös tuoreempaa mallia löytyy moottorivaihtojonosta. On kuulemma kohtuu arvokas keissi.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nissan Juke. Hot or Not?

Lähinnä tuollaisessa kakkos-autotyylisessä kauppakassi/työmatkakäytössä siis. Onhan se oikeastaan helvetin ruma, mutta toisaalta..
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Juke on ihan räyhäkkään näköinen, mä tykkään edelleen sen muotoilusta. Ainoa mun autoistani, joka on liikenteessä kääntänyt päitä, kun aikanaan sellaisen hommasin sen juuri tultua markkinoille. Peruskoneella kyllä sellainen luumu, että moro vaan.
 

Fordél

Jäsen
Nissan Juke. Hot or Not?

Lähinnä tuollaisessa kakkos-autotyylisessä kauppakassi/työmatkakäytössä siis. Onhan se oikeastaan helvetin ruma, mutta toisaalta..

Jos pelkkää ulkonäköä mietitään niin ei mitää toisaalta vaan se on yksinkertaisesti ruma auto. Uskon, että niitä yksiä tämän aikakauden autoja, joita 20 vuoden päästä katsotaan ja kysytään, että mitä v....Mutta jos ulkonäölle ei anna painoarvoa, ja saa sen sopuhintaan niin varmasti ihan toimiva kauppakassi (jos sellainen on pakko ostaa).
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jos pelkkää ulkonäköä mietitään niin ei mitää toisaalta vaan se on yksinkertaisesti ruma auto. Uskon, että niitä yksiä tämän aikakauden autoja, joita 20 vuoden päästä katsotaan ja kysytään, että mitä v....Mutta jos ulkonäölle ei anna painoarvoa, ja saa sen sopuhintaan niin varmasti ihan toimiva kauppakassi (jos sellainen on pakko ostaa).
Ei toi Juken muotoilu mun mielestä täysin överiä ole. Olen sitä mielessäni vertaillut johonkin Poloon, Clioon yms jotka ovat jotenkin niin tylsiä että pahaa tekee sekin.

Mutta joo, onhan se Juke ristiriitainen tapaus mulle. Vähän kuin Formula-Mervi. Hampaat vinossa ja tukka sekaisin, kroppakin vähän eriparia. Mutta silti ihan mielettömän kuuma nainen jossa on sitä jotain.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Kokemuksia Seat Aronasta? Kohtalaisen tuore malli ja ainakin testeissä/arvosteluissa kerännyt kehuja. Pieni katumaasturi kyseessä.

Perjantaina sellainen manuaalina ilmestyi työpaikalle ja viikonlopun sitä testailin. Ajettavuus ei mua miellyttänyt, melko rimpula. Perus hatchback Golf tai Focus on paljon vakaampi ja jykevämpi. Sisältä hyvin yksinkertainen, sinänsä positiivista. Mutta mihin tätä nyt sitten vertaa, kun on vähän omassa luokassaan...
 

teppana

Jäsen
Perjantaina sellainen manuaalina ilmestyi työpaikalle ja viikonlopun sitä testailin. Ajettavuus ei mua miellyttänyt, melko rimpula. Perus hatchback Golf tai Focus on paljon vakaampi ja jykevämpi. Sisältä hyvin yksinkertainen, sinänsä positiivista. Mutta mihin tätä nyt sitten vertaa, kun on vähän omassa luokassaan...

Onko Arona tehty Ibizan pohjalle? Sehän vastaa kokoluokaltaan Poloa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jukesta joku sanoi että 20 vuoden päästä ihmetellään että mitä vit*. Parempi sekin kuin esimerkiksi tuo Arona, jota kukaan ei 20 vuoden päästä muista, tai ainakaan erota sitä jostain suzukista. Onhan Juke ruma, mutta minusta ihan hauskalla tavalla, ei siinä ole kaunista yritettykään.
Noin muuten tuo koko segmentti on täysin käsittämätön, minulle on täysi mysteeri miksi kukaan haluaisi ostaa vaikkapa Capturin, Karoqin tai Aronan, siis Clion, Golfin tai Ibizan sijaan.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Avopuolisollani on Juke, ja muotoilu on muidenkin naisten mielestä oikein kiva. Ei se mikään tilava ole, eikä ajoltaan mitenkään erikoinen, mutta ihan ok auto. Mitään vikoja ei ole vielä ollut, vaikka ikää on jo seitsemän vuotta.
 

Ziggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mulla tulee tuosta Jukesta mieleen Fiat Multipla. Aikanaan vielä ihan siedettävän näköinen mutta pienen ajan kuluttua näyttää hirveältä. Multipla on tosin jo niin ruma keksintö etten ilkeä edes linkkiä tähän laittaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jukesta ja Multiplasta ei voi puhua samana päivänäkään. Multipla on ihan saatanallinen tirrisilmä ja ruma kuin mikä, Juke taas särmikäs ja omaan silmääni kiva. Ei kaikkien tarvitse ajaa golfilla tai corollalla. Pieni todellakin sisätiloiltaan.
---

Arona ei iskenyt meikäläiseen. Kuten edellä kuvailtiin, aika hutera ajella, ja oli aika helppo valita sen sijaan farkku-Leon samoilla varusteilla ja samaan hintaan.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Dieselin hinta yllätti kun aamulla töihin ajaessa oli hintaeroa diesel vs 95e10 vain 0,002eur dieselin hyväksi. Vuosi sitten hintaeroa oli n. 0,20eur dieselin eduksi.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Dieselin hinta yllätti kun aamulla töihin ajaessa oli hintaeroa diesel vs 95e10 vain 0,002eur dieselin hyväksi. Vuosi sitten hintaeroa oli n. 0,20eur dieselin eduksi.

Tänään näytti olevan useammallakin asemalla noin 0,005 eroa bensan hyväksi.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Bensan hinta on yksi asia, josta ei turhaa stressiä kannata ottaa. Eri huoltamoiden väliset pienet hintaerot, eivät ole loppujen lopuksi yhtään mitään, joten aivan sama missä tankkaa. Itsehän en bensan hintaa katso ollenkaan ennen tankkaamista, eikä ole oikeastaan edes hajua, paljonko se keskimäärin on. Varmaan joku 1,4€ litra, mutta itse vain menen automaatille ja matkasta riippuen tankkaan sillä 10-30 eurolla, enkä edes katso paljonko bensaa sillä saan, ettei tule huonoa mieltä turhaan.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Juu on jonkun verran. Minkä ikäinen on hakusessa? Lähinnä että onko uudempi vai vanhempi kone?

No, itseasiassa en edes tiedä.
Sitä ensimmäistä mallisarjaa (joka mielestäni kestänyt todella hienosti aikaa) saisi ainakin ulkomailta yllättävän halvalla. Ne taitaa olla jotain 2007-2010 vuosimallia. Jos sulla on tietoa noista uudemman tai vanhemman koneen eroista, tyyppivioista tms. niin laita vaikka yv jos muita ei tämä aihe kiinnosta.

Sellainen mitä olen katsomassa, niin siinä noita hevosia taisi olla vajaa 400.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Bensan hinta on yksi asia, josta ei turhaa stressiä kannata ottaa. Eri huoltamoiden väliset pienet hintaerot, eivät ole loppujen lopuksi yhtään mitään, joten aivan sama missä tankkaa. Itsehän en bensan hintaa katso ollenkaan ennen tankkaamista, eikä ole oikeastaan edes hajua, paljonko se keskimäärin on. Varmaan joku 1,4€ litra, mutta itse vain menen automaatille ja matkasta riippuen tankkaan sillä 10-30 eurolla, enkä edes katso paljonko bensaa sillä saan, ettei tule huonoa mieltä turhaan.

Asemien välillä ei olekaan isoja eroja mutta jos se hinta on noussut lyhyen aikavälillä sen jonkun abaut 30snt litralta joka asemalla ja ainakin toistaiseksi hinta on kokoajan kasvamaan päin niin kyllähän siinä alkaa autokin huomaamaan että sillä 10-20e tankkauksella ei ihan älyttömiä matkoja pääse. Toki jos tankkaa sillä 20e ja ajaa 2 viikkoa eroa ei varmasti huomaakaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös