Autoiluketju

  • 3 192 498
  • 18 516

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
No, itseasiassa en edes tiedä.
Sitä ensimmäistä mallisarjaa (joka mielestäni kestänyt todella hienosti aikaa) saisi ainakin ulkomailta yllättävän halvalla. Ne taitaa olla jotain 2007-2010 vuosimallia. Jos sulla on tietoa noista uudemman tai vanhemman koneen eroista, tyyppivioista tms. niin laita vaikka yv jos muita ei tämä aihe kiinnosta.

Sellainen mitä olen katsomassa, niin siinä noita hevosia taisi olla vajaa 400.

Mä laitan tähän, jos sattuu olemaan muillekin apua.
Eli ekaa CLS:ää (w219) olet hankkimassa. 2004-2010 sitä valmistettiin, 2006 tuli muutama muutos moottoreihin ja 2008 isompi facelift. Vanha V8 (M113) vaihtui tuohon uudempaan 388 (M273) heppaiseen juurikin 2006, eikä se valitettavasti ollut hyvä muutos. Vanha kone on yksi mersun historian lujimpia ja vähävikaisimpia koneita mutta uudessa on niitä samoja ketjuongelmia kuin luvattoman monessa muussakin mersun uudehkossa koneessa. Tuossa koneessa ongelma ei ole ketjunkiristäjä, niinkuin yleensä, vaan rataspyörä mikä on liian pehmeää materiaalia. Jos oikein muistan, niin 2008 tehtiin tarvittavat muutokset, ja sen jälkeen valmistetuissa ongelmia ei pitäisi olla. Aiemmin mersu maksoi kaikki tähän liittyvät korjaukset, tosin se ei varmaan päde enää, kun uusimmatkin autot on jo 8 vuotiaita. Muuten tuo on aivan pätevä kone. Voimaakin jo ihan kivasti. Vanhassa voimaa on 306 heppaa, ja kulutus litran-pari isompi kuin uudessa.

Se ainoa dieselkone mitä näihin saa, 3litranen V6 (OM642) on sellainen perusvarma. Ohjelmalla 300kaakkia jne. Omat juttunsa ketjun kanssa on niissäkin, mutta ei niin usein ja vakavaa kuin tuo yllä mainittu. Uskaltaa ostaa aivan helposti. Tosin kuka tuollaisen auton dieselinä haluaa.
V6 bensa on yhtä susi kuin uudempi V8, ovat läheistä sukua toisilleen eli ongelmatkin on samat. Sitten jääkin jäljelle enää AMG:t, mistä 55 on remmiahdettu M113 muutamilla muutoksilla. Tämä kone on idioottivarma. Uudempi AMG eli 63 mikä on vapaastihengittävä, ei sekään huono ole.

Muutama huomioitava asia mitkä kannattaa pitää mielessä kun olet kauppaa hieromassa:
- selvitä onko jakoketjulle tehty jotain. Jos ei ole, unohda kyseinen auto samantien.
- vaihdata lootaöljyt (huuhtelemalla!) myyjän piikkiin, jos vähänkään vaihtaa nykivästi
- Airmaticin kunto, ei kannata säikkyä jos joku kulma satunnaisesti putoaa maahan, on enemmän ominaisuus kuin vika. Käynnistäessä sen pitää kuitenkin nousta minuutin sisään. Ilmapussi itsessään ei ole välttämättä rikki.

Auto itsessään on hyvä. Helvetin hieno, useimmiten hyvin varusteltuja, vitun mukava ajaa ja pimppiäkin sillä saa helpommin kuin esim. Skodalla.
 

D.A.D

Jäsen
No, itseasiassa en edes tiedä.
Sitä ensimmäistä mallisarjaa (joka mielestäni kestänyt todella hienosti aikaa) saisi ainakin ulkomailta yllättävän halvalla. Ne taitaa olla jotain 2007-2010 vuosimallia. Jos sulla on tietoa noista uudemman tai vanhemman koneen eroista, tyyppivioista tms. niin laita vaikka yv jos muita ei tämä aihe kiinnosta.

Sellainen mitä olen katsomassa, niin siinä noita hevosia taisi olla vajaa 400.


Isohkolla moottorilla olevaa autoa ulkomailta tuodessa kannattaa ottaa huomioon, että 2008 ja uudemmat verotetaan päästöperusteisesti jolloin vero voi olla kaksinkertainen tai jopa enemmän verrattuna muutaman kuukauden vanhempaan autoon.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Bensan hinta on yksi asia, josta ei turhaa stressiä kannata ottaa. Eri huoltamoiden väliset pienet hintaerot, eivät ole loppujen lopuksi yhtään mitään, joten aivan sama missä tankkaa. Itsehän en bensan hintaa katso ollenkaan ennen tankkaamista, eikä ole oikeastaan edes hajua, paljonko se keskimäärin on. Varmaan joku 1,4€ litra, mutta itse vain menen automaatille ja matkasta riippuen tankkaan sillä 10-30 eurolla, enkä edes katso paljonko bensaa sillä saan, ettei tule huonoa mieltä turhaan.

Viiden sentin erot on ihan tavallisia ja parhaimmillaan löytyy yli 10 sentin hintaeroja. Jos tankkaa muutamalla kympillä kerran kuussa niin on tasan yksi lysti mistä tankkaa. Siinä ei joku 10% säästö merkkaa montaa euroa. Laskin tuossa, että meillä menee bensaa ja dieseliä yhteensä vähän vajaat 5000 litraa vuodessa ja siinä säästää helposti satasia kun vähän katsoo mille mittarille kurvaa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Bensan hinta on yksi asia, josta ei turhaa stressiä kannata ottaa. Eri huoltamoiden väliset pienet hintaerot, eivät ole loppujen lopuksi yhtään mitään, joten aivan sama missä tankkaa. Itsehän en bensan hintaa katso ollenkaan ennen tankkaamista, eikä ole oikeastaan edes hajua, paljonko se keskimäärin on. Varmaan joku 1,4€ litra, mutta itse vain menen automaatille ja matkasta riippuen tankkaan sillä 10-30 eurolla, enkä edes katso paljonko bensaa sillä saan, ettei tule huonoa mieltä turhaan.
Saako tiedustella, että (jos ymmärsin oikein) miksi tankkailet matkasta riippuen 10-30 eurolla, etkä esim niin että tankkaat täyteen ja minimoi tankkauskertoja. Anoppini tekee tuota samaa, eli ei koskaan tankkaa yli puolenvälin vaan aina pikkusummilla pitää tankkia (puoli)tyhjänä. Ei ole avautunut se.

Muuten on hiukan huvittanut tämä dieselporu. Jos tekisin kansalaisaloitteen jossa vaadittaisiin kaikkien verojen poistoa niin paljonkohan tulisi allekirjoituksia. Vai onkohan tuollainen jo olemassa. Ja jos käyttövoimavero poistettaisiin niin sehän vain kallistaisi tätä jo nyt jonkin mystisen kipurajan kai ylittänyttä dieselin hintaa. Itsekin siis ajelen dieselillä, kuten myös bensalla ja etanolilla, ja kun keskikulutukset per 100km samantapaisilla autoilla on diesel 6l, bensa 8l ja etanoli 10l, niin kyllä se vaan niin tahtoo mennä, että tankkasipa mitä vaan niin kaikki se kuluu ja mitään suuria säästöjä ei ole saatavissa, vain rahanmenoa. No oli tässä sellainen hetki kun bensa maksoi 1,60€ ja etanoli sen 1€, niin etanolilla ajelu oli taloudellisempaa, mutta kyllä siitäkin vähän maku menee kun näillä nollakeleillä lyö Saabin tulille ja maailma on täynnä savua/vesihöyryä. Toki se Berneriltä saatu 200€ (miinus muutoskatsastuksen hinta) kun kävi konttorilla ilmoittamassa että etanolikin soppii, lämmitti vähän.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Saako tiedustella, että (jos ymmärsin oikein) miksi tankkailet matkasta riippuen 10-30 eurolla, etkä esim niin että tankkaat täyteen ja minimoi tankkauskertoja. Anoppini tekee tuota samaa, eli ei koskaan tankkaa yli puolenvälin vaan aina pikkusummilla pitää tankkia (puoli)tyhjänä. Ei ole avautunut se.

Yksi tällainen tankkaaja sanoi, että ei tunnu hinnan vaihtelu niin paljon. Idea varmaan hänellä samantyylinen kuin esim. kuukausittaisessa osake-/rahastosäästämisessa vr. iso kertaosto. Olisiko syynä myös se, että joskus jos vedät tankin täyteen ja on hinta just sillä hetkellä kalleimmillaan niin heti häviät useita euroja. Hintavaihtelua kuitenkin on viikon sisällä helposti 10snt/l. Sitten tuolleen vähän kerrallaan ostat koko ajan about keskihintaan pitkässä juoksussa. Toisaalta joku optimoija vetäisi aina halpoina hintoina tankin täyteen ja odottelee kalliimmat hinnat ohi.

Bensan hinta muutenkin vaihtelee aika ennakoitavasti, usein keskellä viikkoa ti aamu-to aamu on halvinta ainakin pk-seudulla. Ja hinta muuttuu yleensä päivän aikana ja yhtäaikaa saman alueen asemilla. Sitten kallistuu n. 10snt/l viikonlopuksi kun jengi lähtee ajelemaan. Kyllähän tuon logiikan voi ymmärtää: jengi lähtee viikonlopun viettoon joten tankki täyteen to-pe aikana. Sitten tullaan tyhjällä tankilla takaisin ja alkuviikosta täyteen taas kun arkiajoa tulee töihin, harrastuksiin jne. Myyjä optimoi korkean hinnan korkean menekin hetkille. Pääsiäis-, juhannus ja syys/hiihtoloma viikkojen alla sama juttu.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Yksi tällainen tankkaaja sanoi, että ei tunnu hinnan vaihtelu niin paljon. Idea varmaan hänellä samantyylinen kuin esim. kuukausittaisessa osake-/rahastosäästämisessa vr. iso kertaosto. Olisiko syynä myös se, että joskus jos vedät tankin täyteen ja on hinta just sillä hetkellä kalleimmillaan niin heti häviät useita euroja. Hintavaihtelua kuitenkin on viikon sisällä helposti 10snt/l. Sitten tuolleen vähän kerrallaan ostat koko ajan about keskihintaan pitkässä juoksussa. Toisaalta joku optimoija vetäisi aina halpoina hintoina tankin täyteen ja odottelee kalliimmat hinnat ohi.

Hohhoijaa, kuulostaa samalta kuin se, että jonotetaan jossain Gigantin jonossa 16 tuntia, että saadaan se taulutv 50euroa halvemmalla. Eikö jengi laita omalle ajalleen minkäänlaista hintaa? Jos sen yhden täyteen tankkaamisen sijaan käydään tankkaamassa 3-4 kertaa niin kyllähän tuohon saa vuoden aikana hyvin hukattua omaa aikaa.

Hieman asiaan liittyen, sain syyskuun lopulla uuden XC60 hybridin. Tankkasin sen silloin täyteen ja nyt on tullut 1400 kilometriä pk-seudulla ajeltua ja vähän reilu puoli tankkia on bensaa kulunut, joten aika hyvin pystyy sähköllä liikkumaan. Lataamiset taloyhtiön pistokkeesta (15€/kk), Prismassa veloituksetta ja duunissa (täysi lataus about 80senttiä).
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Hieman asiaan liittyen, sain syyskuun lopulla uuden XC60 hybridin. Tankkasin sen silloin täyteen ja nyt on tullut 1400 kilometriä pk-seudulla ajeltua ja vähän reilu puoli tankkia on bensaa kulunut, joten aika hyvin pystyy sähköllä liikkumaan. Lataamiset taloyhtiön pistokkeesta (15€/kk), Prismassa veloituksetta ja duunissa (täysi lataus about 80senttiä).

Nuo lataushybridit alkaa olla ihan päteviä vehkeitä nykyään. Esim. appiukko joutuu omaa Passatiaan tankkaamaan vain kerran kuukaudessa, kilsoja tulee 60-70 päivässä keskimäärin. Työmatkat menee pelkällä sähköllä, ja työnantaja antaa ladata ilman palkan vähennyksiä tms. Talvella toki tilanne muuttuu hieman huonommaksi.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Ensi vuonna auton vaihto edessä ja tuollainen 2014 vuoden Hyundai i30 on aika vahva ehdokas. Farmarina todennäköisesti.

Jos on kokemuksia ko. autosta, niin jonkinlaista pros and cons listausta mielelläni lukisin.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Jos pelkkää ulkonäköä mietitään niin ei mitää toisaalta vaan se on yksinkertaisesti ruma auto. Uskon, että niitä yksiä tämän aikakauden autoja, joita 20 vuoden päästä katsotaan ja kysytään, että mitä v....Mutta jos ulkonäölle ei anna painoarvoa, ja saa sen sopuhintaan niin varmasti ihan toimiva kauppakassi (jos sellainen on pakko ostaa).

Meinaat, että on nykyajan AMC PAcer? :-)
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Ensi vuonna auton vaihto edessä ja tuollainen 2014 vuoden Hyundai i30 on aika vahva ehdokas. Farmarina todennäköisesti.

Jos on kokemuksia ko. autosta, niin jonkinlaista pros and cons listausta mielelläni lukisin.

Siskolla on tuollainen 2011 vuotinen 1,6 diese (hatchback), onkohan samaa koppaa? Anyway, tekniikka vissiin ihan ok, näin yhden auton otannalla. Mitään isompaa ei ainakaan siihen ole tehty. Sisusta on ihan tokmannipaskaa. Jo 20tkm jälkeen rupesi nitisemään, natisemaan, kolisemaan ja paukkumaan.
Ihan ok valinta, jos auton ei tarvitse herättää mitään tunteita, vaan on ainoastaan kulkuväline.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Kuinka paljon käytetyn auton arvo putoaa vuodessa?

Eli itsellä edessä auton hankinta ja tällä hetkellä tilanne on se, että on epäselvää tarvitseeko autoa enää vuonna 2020. Kuinka tämän ottaa parhaiten huomioon auton ostossa? Olin aiemmin pohtinut ostavani verrattain uuden 5-10 vuotta vanhan käytetyn auton, jolla on jotain 50 000 - 100 tkm ajettuna. Putoaako tällaisen auton arvo vuoden käytön aikana niin paljon, että se olisi parempi vain hommata muutaman tonnin peli ja toivoa, että auto toimii kuten toivoisi?

Ja kannattaako lähtökohtaisesti hommata auto, jolla ajettuna se 100 tkm ja jakohihna vaihdettu vai 50 000, jossa vielä nämä tavalliset jakohihnan vaihdot edessä? Toki voi olla, että pitkän tähtäimen hankintaa ei tässä tehdä, mutta koskaan ei voi olla varma.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Kuinka paljon käytetyn auton arvo putoaa vuodessa?

Eli itsellä edessä auton hankinta ja tällä hetkellä tilanne on se, että on epäselvää tarvitseeko autoa enää vuonna 2020. Kuinka tämän ottaa parhaiten huomioon auton ostossa? Olin aiemmin pohtinut ostavani verrattain uuden 5-10 vuotta vanhan käytetyn auton, jolla on jotain 50 000 - 100 tkm ajettuna. Putoaako tällaisen auton arvo vuoden käytön aikana niin paljon, että se olisi parempi vain hommata muutaman tonnin peli ja toivoa, että auto toimii kuten toivoisi?

Ja kannattaako lähtökohtaisesti hommata auto, jolla ajettuna se 100 tkm ja jakohihna vaihdettu vai 50 000, jossa vielä nämä tavalliset jakohihnan vaihdot edessä? Toki voi olla, että pitkän tähtäimen hankintaa ei tässä tehdä, mutta koskaan ei voi olla varma.

Kuinka paljon ajokilometrejä on odotettavissa? Aika paljon riippuu myös harkitsemasi auton merkistä: Toyota pitää yleisesti ottaen hyvin arvonsa - Citroën ei niinkään näin rajusti yleistäen.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Jos tuossa tilanteessa haluaa vain minimoida kulut eikä mieti niinkään mukavuuksia, uudemman auton varusteita ja fiilistä, niin halpa muutaman tonnin japsi (vapaastihengittävä kone ja manuaalilaatikolla) esim. Honda Civic:
- valkkaa sellaisen jossa isot huollot (jakopää, jarrut) on äskettäin uusittu niin isoja huoltoja ei ole odotettavissa
- halvan auton voit helpommin myydä kuin kalliin ja noille peruskäyttiksille on aina kysyntää
- jos kävisi oikein pahasti niin autossa ei ole paljoa rahaa kiinni
- vakuutus tod näk halvempi

Mutta käytetyissä on aina niin paljon hajontaa, että joillekin halpa peruskäyttis on oikeasti halpa ja luotettava, toisille ongelmapommi.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Kuinka paljon ajokilometrejä on odotettavissa? Aika paljon riippuu myös harkitsemasi auton merkistä: Toyota pitää yleisesti ottaen hyvin arvonsa - Citroën ei niinkään näin rajusti yleistäen.

Vuodessa tulee varmaan sellaiset 15 000 - 20 000. Merkki on sinällään avoin joskin aika paljon Fiateja löytyy antamillani hakuehdoilla, joka on mielestäni kuitenkin mainettaan parempi merkki, mutta loppuviimein itselleni se auton merkki ei ole määrittävä tekijä.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Vuodessa tulee varmaan sellaiset 15 000 - 20 000. Merkki on sinällään avoin joskin aika paljon Fiateja löytyy antamillani hakuehdoilla, joka on mielestäni kuitenkin mainettaan parempi merkki, mutta loppuviimein itselleni se auton merkki ei ole määrittävä tekijä.

Noilla spekseillä ostaisin mieluummin enemmän ajetun auton kuin vähemmän ajetun auton. 50k ajettu auto jolla ajetaan parissa vuodessa mittariin lähelle 100k tiputtaa arvoaan (minusta) enemmän kuin 150k ajettu auto, jonka mittarissa on vähän vajaa 200k 2020 loppuun mennessä.

Turder heitti myös hyvät pointit tuossa ylempänä.
 

Veijari

Jäsen
Kuinka paljon käytetyn auton arvo putoaa vuodessa?

Eli itsellä edessä auton hankinta ja tällä hetkellä tilanne on se, että on epäselvää tarvitseeko autoa enää vuonna 2020. Kuinka tämän ottaa parhaiten huomioon auton ostossa?
Oletko harkinnut leasing vaihtoehtoa? Maksat vain kiinteän kuukausimaksin ja vuokrakaudeksi voi valita haluamansa ajan, esim. 24, 36 tai 48kk ja maksun määrä on sidonnainen vuotuiseen ajomäärään. Et tarvitse pääomaa auton hankintaan saati murehtia paljonko auton arvo laskee tulevina vuosina.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Oletko harkinnut leasing vaihtoehtoa? Maksat vain kiinteän kuukausimaksin ja vuokrakaudeksi voi valita haluamansa ajan, esim. 24, 36 tai 48kk ja maksun määrä on sidonnainen vuotuiseen ajomäärään. Et tarvitse pääomaa auton hankintaan saati murehtia paljonko auton arvo laskee tulevina vuosina.

Tämä.

Laakkonen mainostaa fiksudiilejä ja ainakin Toyotalla on joku vastaava viritys.
 

Tuamas

Jäsen
Tämä.

Laakkonen mainostaa fiksudiilejä ja ainakin Toyotalla on joku vastaava viritys.

Niin, kysehän on ennen kaikkea riskinsietokyvystä, käytettävissä olevasta rahamäärästä ja prioriteeteista.

Uusi määräaikainen liisari on se pienimmän riskin lähtökohtaisesti kallein vaihtoehto, jossa kustannukset ovat täydellisesti etukäteen tiedossa.

Tuore 50 000 - 100 000 km ajettu esimerkiksi VW tai Toyota on sitten myös melko suurella todennäköisyydellä tarkkaan laskettavissa oleva kustannuksiltaan.

jne.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Niin, kysehän on ennen kaikkea riskinsietokyvystä, käytettävissä olevasta rahamäärästä ja prioriteeteista.

Uusi määräaikainen liisari on se pienimmän riskin lähtökohtaisesti kallein vaihtoehto, jossa kustannukset ovat täydellisesti etukäteen tiedossa.

Tuore 50 000 - 100 000 km ajettu esimerkiksi VW tai Toyota on sitten myös melko suurella todennäköisyydellä tarkkaan laskettavissa oleva kustannuksiltaan.

jne.
Toisaalta liisarissa ei tarvitse sitoa pääomaa, vaan voi vapaasti voittaa markkinat Nordnetissä.
Makuasioita nämä(kin).
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Eli itsellä edessä auton hankinta ja tällä hetkellä tilanne on se, että on epäselvää tarvitseeko autoa enää vuonna 2020. Kuinka tämän ottaa parhaiten huomioon auton ostossa?
Mikäli todennäköisin tarve on parille vuodelle, mä ottaisin yksityisliisarin, kuten edellä jo mainittiinkin. Vaimolla on vuoden sopimuksella uusi Clio renkailla ja käytännössä huollottomana, ja jos tarve jatkuu, jatketaan sopparia tai paremman diilin sattuessa kohdalle palautetaan nykyinen ja otetaan taas uusi auto tilalle toisesta lafkasta. Usein noissa on myös lunastusmahdollisuus, mikäli tarve jatkuu varmuudella pidempään ja/tai auto miellyttää. Uusi on aina uusi ja kulut pysyvät vakiona.
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Itse taas laskeskelin että yksityisliisarit tulee tosi kalliiksi jos ei suostu aivan karvalakki-manuaali vaihtoehtoon. Lisäksi omaan uuteen autoon saa nykyisin hyviä porkkanoita, kuten kasko puoleen hintaan (1. vuosi) ja muutenkin vakuutusbonarit saa nykyisin suoraan korkeammaksi kuin takavuosina.

Ylläpidon huolettomuutta ei kannata kauheasti ylistää noissa liisareissa, kun ei se uudessa autossa juuri kustanna muutenkaan. Ensimmäinen vuosihuolto on useimmiten pari-kolmesataa ja toinen sitten vähän enemmän. Takuu kattaa sitten yllätykset. Arvonlaskua toki tapahtuu, mutta se riippuu paljon ajomäärästä. Liisarin vuosikustannuksilla saa jo arvo aika paljon pudotakin. Tämä nyt meni vähän nim. Ostoskassi aloittaman aiheen vierestä, kun ei ollut uutta ostamassa, mutta yleisesti eri vaihtoehtoja kannattaa vertailla.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Oletko harkinnut leasing vaihtoehtoa? Maksat vain kiinteän kuukausimaksin ja vuokrakaudeksi voi valita haluamansa ajan, esim. 24, 36 tai 48kk ja maksun määrä on sidonnainen vuotuiseen ajomäärään. Et tarvitse pääomaa auton hankintaan saati murehtia paljonko auton arvo laskee tulevina vuosina.

Olen tätä katsonut, mutta laskeskellut, että menisi lähtökohtaisesti kalliimmaksi tämä kuin käytetyn osto ja siitä luopuminen, olettaen, että autolle ei mitään sellaista tapahdu, joka söisi reilun osan arvosta. Lasken kuitenkin sen varaan, että sellainen 100 tkm ajettu auto on kuitenkin verrattain kestävä kapistus, jossa kilometrejä ja ajovuosia on vielä reilusti edessä.

Kiitos myös Jesus Shaves , sampio ja Turder

Tämä keskustelu kyllä käänsi omaa vaakakuppia sellaiseen muutaman tonnin perusteltiin. Kyllä sellainen alle 200 tkm ja alle kymmenen vuotta vanhan pelin pitäisi aika luotettavasti kulkea.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ylläpidon huolettomuutta ei kannata kauheasti ylistää noissa liisareissa, kun ei se uudessa autossa juuri kustanna muutenkaan.
EI, mutta vertailukohtana oli käytetty, joka saattaa laueta muutaman kuukauden jälkeen vaikka omaan pihaan. Otin tosiaan vaimolle tuon uuden Clion manuaalina, kun sellaisen nimenomaan halusi, ja tarve ei välttämättä ole kuin vuodeksi. En näe syytä hommata omistukseen toista autoa vuodeksi, kun lyhennys olisi kuitenkin saman verran kuukaudessa kuin leasing-maksu. Nyt voidaan halutessamme ajaa auto vuoden jälkeen autoliikkeeseen ja sanoa moro. Ihan kätevä systeemi, toki sitten noissa isommissa autoissa karkaa kk-maksu aika kovaksi varsinkin jos kilsoja tulee.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Santanderin all-in-oneen tuli sitten lopulta päädyttyä monestakin syystä. Pääasioina ehdoton huolettomuus, sopimuskauden katkaisumahdollisuus milloin hyvänsä ilman sakkomaksuja, taattu palautushinta autosta luovuttaessa plus autoliikkeen tarjoama hintaerotus mikäli auton arvo olisikin palautushintaa suurempi ja ehdottomasti se, että pääomaa ei tarvitse autoon sitoa jeniäkään. Luvassa todennäköisesti kolme vuotta helppoa ja vaivatonta siirtymistä ja siirtämistä paikasta A paikkaan B hyvinkin ennakoitavissa olevilla kustannuksilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös