Autoiluketju

  • 3 225 918
  • 18 599

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Niin, onkos teillä pojat pienet pippelit, kun jaksatte olla noin tohkeissaan peltilehmistä?

Auto on mielestäni kulkupeli, eikä mikään munanjatke.

Täältä tähän
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Viestin lähetti ervatsalo
Niin, onkos teillä pojat pienet pippelit, kun jaksatte olla noin tohkeissaan peltilehmistä?

Auto on mielestäni kulkupeli, eikä mikään munanjatke.

Täältä tähän


Elä nyt viitti, kyllä se Ritmokin autoksi lasketaan. Kai??
 

scholl

Jäsen
Viestin lähetti ervatsalo
Niin, onkos teillä pojat pienet pippelit, kun jaksatte olla noin tohkeissaan peltilehmistä?

Auto on mielestäni kulkupeli, eikä mikään munanjatke.

Täältä tähän

Samalla lailla voi kysyä, miksi asuisi 100m2 asunnossa, jos 20 neliössä mahtuu kääntymään.
Tai miksi mennä hotelliin, vaikka teltat keksitty.
Tai miksi ostaa hyviä vaatteita, vaikka markettien retaleitakin on saatavilla.
Tai miksi juoda premiumoluita, vaikka karhut, karjalat ja lapparitkin on tehty.

Vastaus on yksinkertaisesti elämänlaatu. On ihmisiä, jotka haluavat nauttia elämästä, eivätkä kärsiä hampaat irvessä vitutuksesta joka hetki. Autot ovat osa elämää. Ei niin, että elämä olisi osa autoa, mutta kuitenkin ilman autoja olisi huomattavasti tylsempää ja shoppailu niiden parissa on aina silloin tällöin ihan mukavaa. Ostamalla uuden auton annat itsellesi hetkittäisen jouluaaton.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Joulupano

Viestin lähetti scholl
mutta kuitenkin ilman autoja olisi huomattavasti tylsempää ja shoppailu niiden parissa on aina silloin tällöin ihan mukavaa. Ostamalla uuden auton annat itsellesi hetkittäisen jouluaaton.

Niin, no jos joku haluaa ylenmäärin hillua niiden autokauppanilkkien parissa, niin se huvi hänelle suotakoon.

Itse olen enemmän kiinnostunut joulupanosta, siis puhuttaessa näistä jouluisista tunnelmista.

Täältä tähän
 

Naughty_S

Jäsen
Re: Joulupano

Viestin lähetti ervatsalo
Niin, no jos joku haluaa ylenmäärin hillua niiden autokauppanilkkien parissa, niin se huvi hänelle suotakoon.

Itse olen enemmän kiinnostunut joulupanosta, siis puhuttaessa näistä jouluisista tunnelmista.

Täältä tähän

Jotenkin on täällä vapaassa keskustelussa syntynyt kuva, että kaikkein eniten taidat kuitenkin olla kiinnostunut siitä panosta puhumisesta?

Itse aiheeseen liittyen, sivullekirjoittaneen autokuume nousi suht terävästi heti, kun faijani vaihtoi vanhan 3-bemarinsa Audiin. Turbo liikuttaa autoa ihan mukavasti ja nelivetokin lienee kiva feature talvella. Oma autokuume saisi taas jäädä taka-alalle, sillä tein periaatepäätöksen, etten osta autoa ennen kuin on varaa ihan kunnolliseen pirssiin.

Täältä sinne (ja takaisin)
 

Hupi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Autokuume myös painaa päälle. Peugeot 307 sw kiinnostaisi, lähinnä 1,6 koneella. Kakslitrainen maksaa n. 3500€ enemmän. Mahtaako kenelläkään olla kokemuksia? Kommentteja myös muista saman hintaluokan (n. 24k€) farmareista olis mukava kuulla...
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti Hupi
Autokuume myös painaa päälle. Peugeot 307 sw kiinnostaisi, lähinnä 1,6 koneella. Kakslitrainen maksaa n. 3500€ enemmän. Mahtaako kenelläkään olla kokemuksia? Kommentteja myös muista saman hintaluokan (n. 24k€) farmareista olis mukava kuulla...
Itsellä ei ole tuosta mallista kokemuksia, mutta juuri viikonloppuna tenttasin entisenä Pösö-kuskina kaveria, jolla on juuri tuo SW (moottoria en tullut kysyneeksi). Oli kovasti tyytyväinen autoon. Tuntien hänen autohistoriansa, kehut tuskin tulivat aiheetta.

Jos itse olisin nyt farkkua ostamassa, 307 ja Mazda 6 olisivat varmaan ne, joiden välillä valinta tapahtuisi. Tosin Mazda lähtee vasta 26 k€:sta. On kyllä muuten houkutteleva peli. Kuten myös 407, mutta siitäkin on hinnat alkaen -malli jo melkein 30 k€.
 

scholl

Jäsen
Tuli käytyä autoliikkeessä. Koska Peugeot liike oli vieressä niin kävin katsomassa myös sen 307CC:n.
Uskomatonta, miten karu Peugeot on ja miten huonosti varusteltu ja miten huonosti eri hallintalaitteet on sijoitettu. Renault on kuin eri planeetalta. Peugeot on nimittäin jopa huonompi kuin mitä netistä kuvista katsomalla voi todeta. Nyt vain odottelemaan, osaavatko Rellulta tehdä tarjouksen, joka kiinnostaa vai ei.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Viestin lähetti scholl
Peugeot on nimittäin jopa huonompi kuin mitä netistä kuvista katsomalla voi todeta.
Kaikkea pahaa se Mauri Pekkarinen saakin aikaan.

Ei vaan, ranskalaisilla tuntuu olevan pakonomainen tarve tehdä kaikki eri tavalla kuin muut. Se näkyy myös autoissa. Jokaisella ranskalaismerkillä tuntuu olevan omat kummallisuutensa. Meidän kaikkien onneksi vanha lainalaisuus, eli se mikä sopii yhdelle ei välttämättä sovi toiselle, pätee myös autoihin. Harva joutuu nykyään ajamaan autolla, josta ei pidä, sillä jokaisesta hintaluokasta löytyy kyllä tarpeeksi vaihtoehtoja. Kannattaa kuunnella omaa fiilistä enemmän kuin naapurin Penaa.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Minä vaan ihmettelen sitä, että jos Pösön farkkua tekee mieli, niin miksei se vanha kunnon 406-farmarimalli kelpaa? Eipä ole ainakaan "lastentauteja" ja tuollaisen ISON farmarin saa nyt uutenakin edullisesti ja täysin varustein. Onhan siinä 307 SW-mallissa se kiva iso kattoikkuna - jota muuten käytännössä joutuu pitämään melkein aina ummessa, jos ei häikäisyn takia, niin sitten sen takia että kesällä sen kautta aurinko lämmittää nopeasti ilmastoidunkin auton sisätiloja ja talvella se hohkaa kylmää, niin että päätä palelee.
Tietysti minulla 406-mallin omistajana on "oma lehmä ojassa" - tai ei se missään ojassa ole, ihan kiltisti omassa parkkiruudussaan kököttää.

Pulmia ei vielä tämän Pösön kanssa ole ollut ja nyt on jo tottunut ranskalaiseen nopeusmittariinkin - tarkoitan sitä, että näissä ranskanpullissa on mittarissa numeroilla merkittynä parittomia lukuja - 10, 30, 50, 70, 90, 110 jne. kun esim monet vuodet jaappanialaisilla ajaessa tottui parillisiin lukuihin nopeusmittarissa.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti Predator
Minä vaan ihmettelen sitä, että jos Pösön farkkua tekee mieli, niin miksei se vanha kunnon 406-farmarimalli kelpaa?
Olet toki aivan oikeassa. Turhaa dissausta jättää 406 pois laskuista tässä tapauksessa. Olin itse ainakin vielä siinä moodissa, mihin keväällä jäin, kun autokauppoja tein. Silloin 406 ei ollut minulla vaihtoehto. En tosin farkkuakaan ollut hankkimassa.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Ossi
Olet toki aivan oikeassa. Turhaa dissausta jättää 406 pois laskuista tässä tapauksessa.

Meikäläisellä taas sellainen "moodi päällä", että vakaa aikomukseni on pitää tätä 406 Wagonia pari vuotta, korkeintaan kolme vuotta ja sen jälkeen vaihtaa 407 SW-malliin. Ainakin kuvien perusteella tuo 407 SW on todella edustavan näköinen ajopeli - täytynee talven aikana koeajaa, vaikkapa oman auton huoltopäivän ratoksi voisi tuon uuden ranskanpullan ottaa testattavaksi.

Pösön merkkihuoltoverkosto on muuten mielestäni omituisen niukka Suomen oloihin, ainakin jos verrataan vaikkapa Toyotan vastaavaan. Missähän syy?
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Paljon on Pösöillä tullu ajettua, joten varsin mielenkiinnolla odottelen, josko scholl valaisisi minua enemmän noista ihmeellisesti asetelluista hallintalaitteista yms?

Minä kun en millään saa siitä karmeasta laatikonnäköisestä Megane CC:sta mitään positiivista irti. Lisäksi vielä ajettavuus ja sisämelu (katto kiinni) on Peugeotissa huomattavasti paremmalla tolalla. (ajoin molempia kesällä)

-ipa rules
 

Hupi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Predator
Minä vaan ihmettelen sitä, että jos Pösön farkkua tekee mieli, niin miksei se vanha kunnon 406-farmarimalli kelpaa? Eipä ole ainakaan "lastentauteja" ja tuollaisen ISON farmarin saa nyt uutenakin edullisesti ja täysin varustein.

Peugeotin sivuilla näkyi olevan hintatiedot ainoastaan yhdelle 406 farmarille (406 ST Executive 2.0 GW). Hintaakin oli 27950€. Ei varmaan paha hinta tuosta mallista, mutta hieman yli oman budjetin. Onhan 307 SW 1.6 koneella reilusti halvempi (23900€). 2.0 koneella sitten jo 27700€
Onkohan 406:sta muita farkkuja liikkeissä jäljellä?
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Hupi

Onkohan 406:sta muita farkkuja liikkeissä jäljellä?

Kyseles piruuttas Helsingistä Herttoniemestä Automaa Oy:stä.
Sieltä minä ainakin onnistuin hankkimaan 406-farkun 1.8-koneella.
Tuon koneen teho on ainakin minulle riittänyt, iso auto liikahtaa ihan mukavasti (ja erittäin äänettömästi), eikä ole paha bensarosvokaan.
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Viestin lähetti Predator
Onhan siinä 307 SW-mallissa se kiva iso kattoikkuna - jota muuten käytännössä joutuu pitämään melkein aina ummessa, jos ei häikäisyn takia, niin sitten sen takia että kesällä sen kautta aurinko lämmittää nopeasti ilmastoidunkin auton sisätiloja ja talvella se hohkaa kylmää, niin että päätä palelee.

Tämä olikin aikalailla uutta meikäläiselle. Luukku on ollut viimeksi kiinni talvella kun oli pakkasta niin maan perusteellisesti. No olihan tämä kesä ehkä hiukan huono ja aurinko ei liikoja lämmitellyt, mutta eipä se nyt niin kovin merkittävästi tuntunut sitä lämpöä hohkaavan niinä lämpöisinä päivinäkään.
 

C.Moreno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & ISO-K Fan Club
Viestin lähetti ervatsalo
?

Auto on mielestäni kulkupeli, eikä mikään munanjatke.


Kulkupelejäkin on monelaisia.Toiset arvostavat mukavaa,toiset ripeää ja osalle riittää se koliseva rämisevä haiseva ruostunut paskakasa.

On sitten tietenkin myös nämä monien automiestenkin munajatkeiksi laskemat autot erikseen...esimerkkinä vaikka
tämä ja tämä
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
406 malleja saa enää 2,0 farkkuina. Kaikki sedanit ja muilla koneilla varustetut farkut on kuulemma myyty loppuun.

-ipa rules
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Viestin lähetti C.Moreno

On sitten tietenkin myös nämä monien automiestenkin munajatkeiksi laskemat autot erikseen...esimerkkinä vaikka
tämä ja tämä

Täytyy olla tosi pieni kulli jos se noilla kasvaa :/ imho peruspaskoja kamppeita, kulkuahan noissa toki on.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Keväinen autokuume loppui sitten kertarysäyksellä. Tammikuussa tulee automaatilla varustettu BMW 120d lähes kaikilla herkuilla. 163 hv:lla ja 340 Nm:n väännöllä varustettu dieselkone 6 litran kulutuksella saa veden kielelle vaativammaltakin kuskilta - kyllä lähtee! 50/50 painosuhde takavedolla tekee pikkuteiden kaahaamisesta lähes taidetta ja mikä parasta BMW:n tunnettu hiljaisuus on saatu saatu siirrettyä myös tähän sarjan pienimpään malliin. Ei mikään perheauto, mutta sinkkujen ja nuorien parien kannattaa pistää merkki ja malli muistiin, jos haluaa laatua pikkuautoluokassa. Nyt ei sitten muuta kuin odottelemaan...
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Ohmi
- kyllä lähtee! 50/50 painosuhde takavedolla tekee pikkuteiden kaahaamisesta lähes taidett

Onnittelut uudelle BMW:n omistajalle! Koita nyt kärvistellä tämä alkutalvi tässä ensin jotenkin... onpas Bemarilla melkoiset toimitusajat.

Voisitko muuten etukäteen sitten kertoa, että mitkä ovat ne mainitsemasi pikkutiet joilla kaahaat? Vaikka minullakin on Pösössä kaikenlaista turvalaitetta, niin en kuitenkaan yllättäen halua saada naamalleni sinun Bemarisi keulaa jollakin soratiellä.

Voisko tuollaisella autolla mitenkään ajaa kaahaamatta?

Terveisin Tylsän Ranskanpullan kuski.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Predator
Onnittelut uudelle BMW:n omistajalle! Koita nyt kärvistellä tämä alkutalvi tässä ensin jotenkin... onpas Bemarilla melkoiset toimitusajat.

Voisitko muuten etukäteen sitten kertoa, että mitkä ovat ne mainitsemasi pikkutiet joilla kaahaat? Vaikka minullakin on Pösössä kaikenlaista turvalaitetta, niin en kuitenkaan yllättäen halua saada naamalleni sinun Bemarisi keulaa jollakin soratiellä.

Voisko tuollaisella autolla mitenkään ajaa kaahaamatta?

Terveisin Tylsän Ranskanpullan kuski.

Kiitos, vaikkei tässä nyt mitään uusia BMW-kuskeja olla. Tammikuussa vaihtuu tämä viime vuoden huhtikuussa hankittu 320i pykälää pienempää ja kyläläiset saavat ihmetellä miten sillä taitaa mennä bisnekset huonosti, kun autokin tuolla lailla vaihdettiin pienempään. Toimitusaika on pitkä eikä Suomeen tule tänä vuonna kuin 250 1-sarjalaista. En kuitenkaan olisi sitä edes halunnut enää tälle vuodelle, koska hinta laskee vuosimallin mukaan -05 on siis mukavampi kuin -04 silloin, kun se kevät ja autokuume taas kerran paukahtaa päälle.

Eipä taida olla vaaraa meidän kohtaamisesta samalla rallipätkällä. Täältä Tammelasta, kun löytyy sellaisia teitä joilla törmääminen karhun kanssa on todennäköisempää kuin vastaantulevaan autoon.

Eihän noissa ranskattarissa mitään vikaa ole.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Ohmi


Eihän noissa ranskattarissa mitään vikaa ole.

Niin no, no niin, ainakin Peugeotin rallitallilla ei mene tällä hetkellä mitenkään erinomaisesti - tämän vaan olen huomioinut tuolta mainitsemaltasi "kaahauspuolelta".

Muuten, minkähän takia BMW:llä ei ole omaa rallitallia?

PS: Pleikkarin rallipeliä pelatessani minä aina orjallisesti valitsen ajopelikseni Pösön... ja sitten perse hikoaa, kädet tärisee ja silmissä välkkyy ja vilkkuu seuraavat pari tuntia.
Ihan kivaa että onnistuu pelissä ajamaan sen Pösön vahingossa jopa satametriseen rotkoon... mutta se onkin jo ihan eri topicin kamista.
 

Anton

Jäsen
Kiitos sympaattiset poliisisedät, minäkin rakastan teistä!

Kolme kuukautta vanha auto ja näin maksan siitä vielä lisähintaakin. Tietääkseni ylinopeussakkoja saa tulla kalenterinvuoden aikana kolme kappaletta ja sitten saa palkinnoksi polkupyörän, vai kuinka se olikaan?

Onko sama nappaako rikesakon vai / tai päiväsakon kerätäkseen tuon arvostetun kokoelman?

Nimimerkki: VW Golf TDi vs. Tunturi Mountain Supreme
 

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viestin lähetti Anton
Onko sama nappaako rikesakon vai / tai päiväsakon kerätäkseen tuon arvostetun kokoelman?

Muistaakseni kolme päiväsakkoa vuodessa saa kortin kuivumaan?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös