Autoiluketju

  • 3 225 350
  • 18 599

jpet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks
Viestin lähetti Cosmo
Mikä auto?

- 2-litrainen 140hv turbodiesel
- EU-kulutus 5,5/100km
- tilaa ja kokoa on sekä uuden korimallin myötä tuore design
- hyvin varusteltu, ESP (yms.), Xenon, duo-clima yms.
- Ei ole japsi. Eikä myöskään Opel eikä Ford, mutta autoahan toki kysyttiinkin.

Ooh, joku Mersu? Uusi A4? Uusi S40? Ehkä, mutta ei. Vinkkinä: hintaa karvan päälle 31k€. Ylistävät ensitunnelmat vertaavat tätä uuteen A3:een ja uudesta Golfista puhutaan jos aikaa jää. Pieksi myös uusimmassa TM:ssä ylivoimaisesti joukon jotain traktoreita.

Joo, kyseessähän on uusi Octavia 2.0 TDI Elegance. Reilut pari toboa lisää, ja laatikoksi saa DSG:n, joka on tähän asti tuttu kaikista vähän tehokkaamista VAG-kärryistä. Keväällä pitäisi tulla vielä farkku ja nelari. Pitää niiden hinnat vielä katsoa, ja sitten aletaankin valvomaan öitä. www.skoda.fi

Kannattaisiko harkita mainosalaa?
Hyvin Ocu pärjäsi ainakin TM:n dieselvertailussa, mutta en taida itse päätyä tähän malliin. Mitä tulee varusteluun, niin esittelet elegance-mallia, jossa on kaikki krumeluurit ja hintaakin mukavat 31 290 € + toimituskulut ja mahdollinen metalliväri.

Kyllähän tuolla hinnalla jo luulisi kelpo auton saatavan, mutta itse en olisi valmis maksamaan keskiluokan, keskikokoisesta autosta tuollaista summaa. Mikä on huomion arvoista, niin se ainakin, että noista käyttökelpoisista llisävarusteista ei tarvitse pulittaa aivan hirveitä summia. Toki halvimman dieselmallin saisi jo 5000 € halvemmalla. Vaikea uskoa, että tätä ocua valmistetaan yhtä pitkään kuin edellistä mallia, on nimittäin auton ulkopuolinen muotoilu jo nyt parin vuoden takaista tasoa.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Viestin lähetti jpet

Kyllähän tuolla hinnalla jo luulisi kelpo auton saatavan, mutta itse en olisi valmis maksamaan keskiluokan, keskikokoisesta autosta tuollaista summaa.

Tokihan testissä oli mukana muitakin saman kokoluokan autoja. Oli tosin hintalapussa vissiin vielä hurjempia lukemia. Sääli sinänsä että isojen autojen hinnat ovat kadonneet normituloisen/keskitasoa paremmin tienaavan asuntovelkaisen ulottumiin.
 

RHDF

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelikaanit, firman aitiosta käsin
Elikkä, ensimmäistä kertaa ostamassa vähän kalliimman käyttö-/talviauton.

Jenkkejä harrastavana nuorena, ajattelin lähinnä M5:sta, koska lievittäähän tämä ikävää (takaveto,V8).Elikkä tollasta vuoden 88-90 vuoden mallia, joista pyynti tossa 10k-20k euron välissä.Kulutuksella ei niin väliä, tiedän että kuluttaa varmasti noin 15L, mutta ajaa sitten hiukan vähemmän ja säästää joissain muussa.Tehoja nyt aika vaisusti, mutta varmasti ihan käyttökelpoiset hevoset.

Onko teillä kokemuksia kyseisen ikäluokan Bemareista, itselläni ei ole. Onko mitään pahoja vikoja näissä ämmäläisissä, mitä kannattaa ottaa huomioon ämmää ostaessa?
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
PÖSÖN (406) VIIMASUOJAN ASENNUS?

Siis jumalauta ja Nokian kaljut nastarenkaat soikoon!

Ihminen on ostanut KALLIIN ranskalaisen auton. Ihminen on vaihtanut siihen ranskanpullaan talven tullen nastarenkaat ja ihminen on keksinyt lyijyttömän bensiinin. Ihminen on myös luultavasti käynyt kuussa.
MUTTA, ranskalainen ihminen tekee autoja, joiden vakiovarustukseen kuuluu ns. viimasuoja. Se on sellainen muovinen pitkulainen läpyskä joka pitäisi kiinnitää auton keulaan, ettei kovalla pakkasella ranskanpullan moottorissa oleva kuuluisa huohotinputki rupea jäätymään.

PERKELE! Konttasin kylmällä autohallin asfaltilla melkein tunnin... kääntyilin ja vääntyilin tuo muovinen viimasuoja käsissäni. Vaikka kuinka yritin, niin en sitä paikallensa saanut kiinnitettyä. Siinä on mukana sellaiset haussut jouset, joilla se ilmeisesti pitäisi kiinni saada, mutta minä en kyllä niitä saanut viritettyä - meinasi lähteä silmä päästä kun se toinen jousi lensi poskeen.

Onko kellään vihjeitä tämän tehtävän suorittamiseen - ennenkuin haen porakoneen?
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Re: PÖSÖN (406) VIIMASUOJAN ASENNUS?

Viestin lähetti Predator

Onko kellään vihjeitä tämän tehtävän suorittamiseen - ennenkuin haen porakoneen?

Oletko nyt ihan satavarma että tuollaista rimpulaa edes tarvitsee? Itse ajelin viime talven skeidalla ilman mitään "keulapanssareita", hyvin lämpesi yms. On kuitenkin aikas avoin ilmalle/lumelle tuo nokka ko. vehkeessä. Edellisen kerran pahvia virittelin 4-5 vuotta sitten C-mallin kadettiin, se sentään oli oikeasti kylmä auto ;)
 

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: PÖSÖN (406) VIIMASUOJAN ASENNUS?

Viestin lähetti Predator


MUTTA, ranskalainen ihminen tekee autoja, joiden vakiovarustukseen kuuluu ns. viimasuoja.

Onko tällä suojalla jotain tekemistä Jani Wikholmin kanssa? Hänen ex taiteilijanimensähän oli J. Wiima. Onko pösötti todellakin rakentanut suojan tätä miestä vastaan?

Mikäli haluat selvitä ilman porakonetta, otapa yhteys Wikholmiin, niin homma hoitunee sillä välin kun maailma muuttuu Jumalan viivastolla. Ja jos saat sen pojan käsiisi, niin älä epäile käyttää sitä porakonetta. Mä voin lainata pesäpallomailaa, kirvestä ja kolmeviisseiskaakin. En tietenkään tarkoita, että niillä pitäisi Jania sohia, mutta näihin teksteihin nyt on tapana piilottaa kaikkea hienovaraista vihjailua - sanoisinko ihan symboliikkaa - väkivaltaisen kohtelun mahdollisuudesta, vaikkei sitä todellisudessa tarkoita, eikä aio.

Lainaan siis niitä, mikäli pösötti ei ole niitäkin laittanut nelinollakutoseen vakiovarusteeksi. Miten on löytyykö ja luonnistuuko Predalta asennus omatoimisesti, vai sinkoileeko pesismailan jouset silmille?

Mäkin haluan wiimasuojan, mutta mulle kelpaa vaikka Ladan wiimasuoja, jos pösötit on jo loppu.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Re: Re: PÖSÖN (406) VIIMASUOJAN ASENNUS?

Viestin lähetti Oiva


Mäkin haluan wiimasuojan, mutta mulle kelpaa vaikka Ladan wiimasuoja, jos pösötit on jo loppu.

No niin. Pelkkää kettuilua tulee tuutin täydeltä, vaikka ihmisellä on ihan oikea hätä oman ranskanpullansa talvikestävyyden suhteen.

Ajattelin nyt udella toimenpiteitä ensin Jatkoajan laajasta autoasiantuntijajoukosta (työpaikaltani en tähän asiaan apua saanut - ihme kapitalisteja, joka äijällä tuntuu olevan Mersu, BMW tai Lexus, kun rupee kyselemään apua Pösön huohotinputkeen). Tässä rupeaa jo kuskikin huohottamaan.

Nii ja on sekin ikävää mennä taas MERKKIHUOLTOON tämän asian takia - siellä joku Taiwanista Suomeen ranskalaisia autoja ronkkimaan palkattu pikkuruinen haalarimies hymyilee sitten vinoa hymyä, kyykistyy Pösön eteen sen muoviliuskan kanssa ja sitten kuuluu kaksi kertaa sellainen kiva "snap snap-ääni.
Aikaa menee öbaut Five Minutes, ja laskussa lukee:

- 406 viimasuojan jousien hienosäätö: 20 €
- 406 viimasuojan asennus: 100 €
- työn aikana huomattu välttämätön etupuskurin ristipääruuvin kiristys: 10 €
- asentaja tiesi, mitä ruuvia pitää kiristää: 250 €

... en edes viitsi yhteenlaskea. Tästä on nyt vitsit kaukana.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Re: Re: PÖSÖN (406) VIIMASUOJAN ASENNUS?

Viestin lähetti pasil
Itse ajelin viime talven skeidalla ilman mitään "keulapanssareita", hyvin lämpesi yms.

Siis MISSÄ PÄIN SUOMEA sillä ajelit ja MITEN RAJUISSA PAKKASISSA? Niin ja mikä auto tuo mainitsemasi "skeida" sitten on? Skoda? Ei sillä ole mitään tekemistä Pösön kuuluisan huohottimen kanssa.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: PÖSÖN (406) VIIMASUOJAN ASENNUS?

Viestin lähetti Predator
ranskalainen ihminen tekee autoja, joiden vakiovarustukseen kuuluu ns. viimasuoja. Se on sellainen muovinen pitkulainen läpyskä joka pitäisi kiinnitää auton keulaan, ettei kovalla pakkasella ranskanpullan moottorissa oleva kuuluisa huohotinputki rupea jäätymään.
Ranskalainen auto ja keulaan kiinnitettävä viimasuoja. Mä lähtisin lähestymään ongelmaa sitä kautta, että se laitetaan paikalleen takakontin kautta. Toisaalta sekin on mahdollista, että viimasuojan mukana on tullut ohje, jossa on 125 sivua ja jonka sisältö on se, että "kaikkia viimasuojaa asentavia kehoitetaan ottamaan yhteyttä Jean-Pierren auto- ja viimasuojahuoltoon". Jean-Pierre asiaa muutaman viikon tutkittua saa suojan joko kiinnitettyä tai toteaa sen tarpeettomaksi.[/B][/QUOTE]

Viestin lähetti Predator
PERKELE! Konttasin kylmällä autohallin asfaltilla melkein tunnin... kääntyilin ja vääntyilin tuo muovinen viimasuoja käsissäni. Vaikka kuinka yritin, niin en sitä paikallensa saanut kiinnitettyä. Siinä on mukana sellaiset haussut jouset, joilla se ilmeisesti pitäisi kiinni saada, mutta minä en kyllä niitä saanut viritettyä - meinasi lähteä silmä päästä kun se toinen jousi lensi poskeen.
Edelleen siis sama auto ja ongelma. Saattaa hyvin olla, että jouset kuuluvatkin naapurin Citroeniin ja ne on erehdyksissä laitettu vieraaseen autoon. Erehtyminen on ranskalaista.

Viestin lähetti Predator
Onko kellään vihjeitä tämän tehtävän suorittamiseen - ennenkuin haen porakoneen?
Punaviini. Siinä se oikeastaan on, muutaman putelin jälkeen naurattaa moinen viimasuoja ja voit tempaista sillä pihalla päivystävää pulua.

Olen edelleen sitä mieltä, että ranskalaisia tulisi säilyttää pakkasessa ja ottaa ulos vasta silloin, kun uuni on lämmennyt 250 asteeseen. Sen jälkeen ranskalaiset uunin ja vartin venttaaminen.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Re: Re: PÖSÖN (406) VIIMASUOJAN ASENNUS?

Viestin lähetti bozik


Punaviini. Siinä se oikeastaan on, muutaman putelin jälkeen naurattaa moinen viimasuoja ja voit tempaista sillä pihalla päivystävää pulua.


Minä en lyö kaupunkikyyhkystä edes punkkupäissäni.

Peugeotin tehtaille jos Ranskaan pääsisin vierailemaan, niin voisin kyllä antaa Pösön insinööreille kovalla patongilla ympäri korvia.

Saatan tietysti meuhkata ihan turhaankin tästä asiasta. Peugeotin 406-version suhteen on ainakin ollut TARPEEKSI AIKAA poistaa tuollaiset ressukkaongelmat tuotantoautoista. Ja minä ostin siis omani uutena viime keväänä (mittarissa nyt vasta hieman yli 7000 km) - halvalla kun sain, just ennenkuin se uusi 407-mali tuli viemään markkinaosuudet.
 
Viestin lähetti RHDF
mitä kannattaa ottaa huomioon ämmää ostaessa?

Ainakin se, että saat maksaa triplahinnan verrattuna tavisbemareiden palikoihin - ylläpito ei ole halpaa, vaikka itse auton halvalla saisitkin. Mutta jos budjetti kestää ja hyvän yksilön löytää (ei ihan helppoa sekään), niin mikä ettei. Itse ostaisin samalla rahalla uudemman 500-sarjalaisen 6-pyttyisellä koneella. Kyllä sellaisellakin perille kerkiää, kunhan ajoissa lähtee.

Nämä tällaisia yleisiä juttuja, joku muu Bemareista enemmän tietävä voi kertoa lisää.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Ei se 406 mitään suojaa tarvitse, ihan hyvin se lämpenee ilmankin. Edellinen malli 406:sta olisi saattanut tarvitakin, koska ainakin yli 20 asteen pakkasissa lämpömittarin viisari ei kohonnut edes 80 asteeseen(useiden kymmenien maantiekilometrienkaan jälkeen). Uuden mallin tultua lämmöt on noussut talvella säännöllisesti sinne 90 asteeseen. Tosin voihan se mittarikin sijaita eri paikassa, kuin ennen, mutta tuskin kuitenkaan. Se suoja todellakin näyttää siltä, ettei sitä tavallinen heebo saa edes kiinni tai jos saa niin ei se kovinkaan kestävä voi olla. Eli turhaa hukata rahaa siihen asentamiseen, jos et itse saa sitä paikoilleen.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti KPL
Ei se 406 mitään suojaa tarvitse, ihan hyvin se lämpenee ilmankin. Edellinen malli 406:sta olisi saattanut tarvitakin,

Kiitos lohduttavista sanoista. Näinhän se myyjäkin minulle silloin viime kevänä vakuutteli - kuitenkin se itse pilasi kaiken vakuuttelunsa kertomalla että "siellä takakontissa on sitten valmiina viimasuoja pakkasia varten".

Merde!
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Autotallissa näkyy olevan(viimasuoja), eikä varmasti kenellekkään ole tullut mieleen asentaa sitä. Ainakin yhden talven se on kestänyt, joten eiköhän se kestäne tulevaisuudessakin. Toivotaan ainakin niin.

EDIT. Pasil saattaa ollakin oikeassa, sillä nyt kun muistelen, niin saattoi ollakkin, että myyjä puheli jotain jostain huohottimesta ja että miten pösö on ratkaissut pulman jotenkin. No joka tapauksessa eiköh'n se mene ilmankin.
 
Viimeksi muokattu:

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Re: Re: Re: PÖSÖN (406) VIIMASUOJAN ASENNUS?

Viestin lähetti Predator
Siis MISSÄ PÄIN SUOMEA sillä ajelit ja MITEN RAJUISSA PAKKASISSA? Niin ja mikä auto tuo mainitsemasi "skeida" sitten on? Skoda? Ei sillä ole mitään tekemistä Pösön kuuluisan huohottimen kanssa.

Ihan Keski-Suomen rajuissa, lähes Siperiamaisissa olosuhteissa. Ei ole mitään tekemistä patonkimaan huohottimen kanssa, eikös niihin laitettu jälkikäteen sähkökäyttöinen lämmitin joten siitä ei pitäisi olla huolta?
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti KPL
Autotallissa näkyy olevan(viimasuoja), eikä varmasti kenellekkään ole tullut mieleen asentaa sitä. Ainakin yhden talven se on kestänyt, joten eiköhän se kestäne tulevaisuudessakin. Toivotaan ainakin niin.

No kiitos kovasti tästäkin tiedosta. Paljonkos sinun 406 on tähän mennessä niellyt kilometrejä? Ja onko ollut mitään ongelmia?

Nii, ja mulla on muuten 406 farmari 1.8. bensalla.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Viestin lähetti Predator
No kiitos kovasti tästäkin tiedosta. Paljonkos sinun 406 on tähän mennessä niellyt kilometrejä? Ja onko ollut mitään ongelmia?

Nii, ja mulla on muuten 406 farmari 1.8. bensalla.

1.8 bensalla ja sedan. n.35000km on mittarissa. Ja omahan tuo ei ole vaan ajelen itse 206:lla. Ongelmia tässä "uudessa" 406:ssa ei ole ollut, sen sijaan edellisessä mallissa (siis 406) niitä oli vähän liikaakin. Pikkuvikoja tosin, mutta todella ärsyttäviä sellaisia. Aika hyvää työtä ovat tehneet, sillä kaikki viat ovat korjaantuneet uuteen malliin. Ja ne ongelmat oli ihan kaikissa malleissa, koska tässä taloudessa niitä oli useampiakin ja kaikissa samat viat.
 

asloser

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, 7 Ringettes, Kurra, JoKP 88-89
Viestin lähetti KPL
Ei se 406 mitään suojaa tarvitse, ihan hyvin se lämpenee ilmankin. Edellinen malli 406:sta olisi saattanut tarvitakin, koska ainakin yli 20 asteen pakkasissa lämpömittarin viisari ei kohonnut edes 80 asteeseen(useiden kymmenien maantiekilometrienkaan jälkeen). Uuden mallin tultua lämmöt on noussut talvella säännöllisesti sinne 90 asteeseen. Tosin voihan se mittarikin sijaita eri paikassa, kuin ennen, mutta tuskin kuitenkaan. Se suoja todellakin näyttää siltä, ettei sitä tavallinen heebo saa edes kiinni tai jos saa niin ei se kovinkaan kestävä voi olla. Eli turhaa hukata rahaa siihen asentamiseen, jos et itse saa sitä paikoilleen.

Tätä havaintoa komppaan minäkin. Sain oman uuden 406 -farkkuni 2.0 l kevättalvella -03 ja yksi ensimmäisistä asioista johon kiinnitin huomiota oli auton nopea lämpeneminen. Enkä muista että olisi missään vaiheessa paleltanut, autolla on nyt ajettu 60 000 km. Lämmöt nousevat tuohon 90 asteeseen nopeammin kuin edellisessä autossani (Renault Megane) joten tähän on juttuun on 406:sta paranneltessa ilmeisesti kiinitetty huomioita.

Nyt muuten tuli näitä juttuja lukiessa ahaa- elämys: en nimitäin tajunnut että tuo autoni mukan toimitetun läpyskän on tarkoitus olla viimasuoja. Kaikkea sitä oppii kun vanhaksi elää.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti KPL
Ei se 406 mitään suojaa tarvitse, ihan hyvin se lämpenee ilmankin.

406:sta en osaa sanoa mutta ainakin citikoihin suositellaan vakavasti viimasuojan paikalleen laittamista ettei öljyt hörpsähdä koneesta ulos. Tapahtuu kuulemma melko usein kovilla pakkasilla. Vittumainenhan tuo oli laittaa -98 malliseen xsaraan mutta tuopahan jotain mukamas turvallisuuden tunnetta.
 

masahiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK,HIFK,Juventus,
Liverpool
Moinen viimasuoja tuli myös uuden Citroen C3 mukana. Itse sitä aikani tutkailtuani ajelin Veholle, jossa asentaja laittoi sen kiinni n. 1 minuutissa. Suojan yläreuna piti asentaa lievää voimaa käyttäen rekisterikilven alle, jotta sen sai pysymään paikallaan.
Operaatiosta en maksanut mitään, koska ostin auton kokonaisena, en osina.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti vision
406:sta en osaa sanoa mutta ainakin citikoihin suositellaan vakavasti viimasuojan paikalleen laittamista ettei öljyt hörpsähdä koneesta ulos. Tapahtuu kuulemma melko usein kovilla pakkasilla.

Juurikin näin. En muista, että lärpäkkeellä olisi mitään tekemistä sisätilan lämpenemisen kanssa, vaan sen tarkoitus on ohjata ajoviimaa ohi huohotinputken, jottei se jämähtäisi jäähän eli tukkoon. Tukkeumasta seuraa se, että öljyt (pari litraa) pyrkivät ulos jotain kautta, joka yleensä on mittatikun aukko ja siitä konepellin sisäpuolelle plus moottorin päälle. Ei mikään kiva lemu, kun sen kerran kokee.

Niin ja Sitruunassa sen asentaminen on viuh-vauh-nopsa juttu, joka onnistuu maisteriltakin.

Ja kermaanit varmaan tietävät itsekin, että samoja vikoja on ollut myös baijerilaisissa tuotteissa.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Viestin lähetti Yläpesä
Ja kermaanit varmaan tietävät itsekin, että samoja vikoja on ollut myös baijerilaisissa tuotteissa.
Minä komppaan. Sama vika ilmeni eräänä perkeleen kylmänä arkipäivänä reilu vuosi sitten vuoden 2002 VW Golfissa (1.4 bensa). Oksensi öljyt mittatikun kautta ulos.

Legendojen mukaan tuo huohotinputkien jäätyminen on erityisesti Peugeotin ja Citroenin ongelma. Renaultista olen saanut sen kuvan, ettei ongelma koske niitä noin laajamittaisesti. Tuoreesta muistissa on Citroen Picassojen kutsuminen takuuhuoltoon pari vuotta sitten tuon ongelman takia. Jonkun lämpövastuksen ne sinne kuulemma laittoivat. Tämä kuulopuheiden perusteella.
 

C.Moreno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & ISO-K Fan Club
Re: Re: Re: PÖSÖN (406) VIIMASUOJAN ASENNUS?

Viestin lähetti Predator
Siis MISSÄ PÄIN SUOMEA sillä ajelit ja MITEN RAJUISSA PAKKASISSA? Niin ja mikä auto tuo mainitsemasi "skeida" sitten on? Skoda? Ei sillä ole mitään tekemistä Pösön kuuluisan huohottimen kanssa.

Eräs tuttu taksimies kertoi viime talvena tarinan Citroen C5:stä jossa ei ollut käytetty viimasuojaa.Huohotinputki jäätyi ja auto leipoi kiinni.Sitten tapeltiinkin maahantuojan kanssa siitä että kuka maksaa,jos tavaat tarkasti ohjekirjaa niin se kertoo että suojan käyttö on "suositeltavaa",mutta ei ilmeisesti pakollista,tässä tapauksessa maahantuoja pienen kädeväännön jälkeen maksoi.On kyllä aivan helevetin naurettavaa että tällä vuosituhannella ja jopa tänä vuonna valmistetuissa autoissa pitää tälläistä helvetin esihistoriallista jäännettä käyttää..ristus sentään..tuo on jo aivan hirvittävän hyvä syy olla ostamatta mitään ranskalaista autoa....
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Re: PÖSÖN (406) VIIMASUOJAN ASENNUS?

Viestin lähetti Predator

MUTTA, ranskalainen ihminen tekee autoja, joiden vakiovarustukseen kuuluu ns. viimasuoja. Se on sellainen muovinen pitkulainen läpyskä joka pitäisi kiinnitää auton keulaan, ettei kovalla pakkasella ranskanpullan moottorissa oleva kuuluisa huohotinputki rupea jäätymään.

Lienee aika tarpeellinen tuo viimasuoja. Työkaveri kertoi kuinka kaksi vuotta sitten vuoden 99 Lagunasta kilahti kone täydellisesti 30 asteen pakkasella tuon kuuluisan huohotinputken takia. Oli kuulemma saman talven aikana kajahtanut suomessa yli kolmekymmentä fransmannin konetta.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Tietysti kaikki on mahdollista, mutta jos vain oikein muistan niin näissä uusissa 406:ssa ei pitäisi olla tuollaista vaaraa. Aikaisemmissa malleissa oli ollut tuota ongelmaa, jossa öljyt oli tullut ulos. Toki sekin oli suhteellisen harvinaista käsittääkseni, mutta nyt sitä ei kait enää pitäisi esiintyä.

EDIT. Birkun esimerkki pitää varmasti paikkansa ja samaa on siis käsittääkseni esiintynyt Pösöissäkin ennen. Ei kuitenkaan enää.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös